BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 09:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 6 listopada 2016, 00:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
W związku z tym, że mam bardzo dużo pracy przy motocyklach to na efekty prac przy BMW trzeba będzie poczekać.

r4ll Dzięki za link. Z tego co widzę, to te 250 KM można zrobić, że tak się wyrażę od niechcenia. Zatem jest potencjał by zrobić z wolnossaka ok 270 KM

ZuchLCT Gdy już trochę dorzucę podstawowych zdjęć to poproszę o edycję pierwszego posta.

adigromb Moderuje Motox, bywam też na supermoto, ścigacz, LC4, forumktm itp. Rozumiem, że znasz mnie już z grubsza :)
Modyfikacja tego BMW to taka odskocznia od codzienności :P Pozdrawiam miłośnika offroadu.

rafix Wychodzę naprzeciw oczekiwaniom:
W sumie piątka jak to piątka. Standardowa.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj zainteresowały mnie dwa przyciski.
Trzeci od prawej. Doszedłem do tego, że odpowiada za roletę. Niestety nie znalazłem żadnej rolety u siebie.
Czwarty od prawej S EDC. Ma za zadanie zmienić charakterystykę zawieszenia, lecz moje amortyzatory nie mają takiej funkcji i nie widzę wolnych wtyczek w ich okolicy.

A tutaj jeszcze kontynuacja prac przy przepustnicy.
Przed:
Obrazek

Wersja finalna:
Obrazek


Tak wyglądał filtr przy pierwszej wymianie oleju. Handlarz powiedział, że olej był niedawno wymieniany, także nie ma potrzeby do niego zaglądać. Jeśli handlarz mówi, żeby gdzieś nie zaglądać, to trzeba tam zaglądnąć czym prędzej :zly:

Obrazek

Filtr był tak długo nie wymieniany i tak się przytkał, że aż go zassało do środka.

///david Dopracowana to będzie gdy z nią skończę. Zapewne z samymi modyfikacjami zejdzie mi co najmniej z 40 godzin. Także jeszcze jest nad czym popracować :)

rorafalki O docieraniu jeszcze nie myślałem. Jeszcze na to czas. Składam na oleju, którego film olejowy jest bardzo trudny do zerwania. Jest to olej do przekładni hipoidalnych, czyli typowy Hipol :) Nadaje się on idealnie na olej montażowy.

kszyhu W efekcie chyba zmienię cały układ na tego schmiedmann wraz z katalizatorami. Lecz mimo wszystko chciałbym go usłyszeć wpierw, bo tej samochód ma głównie być cichy i przyjemy w trasie.

W sprawie stopnia sprężania będą dążył do uzyskania wartości 12:1.
Zrobię tak, aby tą wartość uzyskać na cienkiej uszczelce pod głowicę, by w razie czego mieć możliwość redukcji stopnia sprężania poprzez montaż grubszej uszczelki.

Posiadam pompę wody z metalowym wirnikiem. Jakie firmy produkują pompy z wirnikiem plastikowym (lżejszym) ?

Króćce LPG w kolektorze nie robią szału. Zmienię ich umiejscowienie i zamontuję w cieniu aerodynamicznym wtryskiwacza, czyli tuż za wtryskiwaczem jeśli układ na to pozwoli.
Obrazek

Będę musiał jeszcze zwiększyć kąt wyprzedzania zapłony skoro chcę jeździć na LPG, aby uniknąć wypalenia gniazd wylotowych. LPG charakteryzuje się dłuższym czasem spalania i istnieje ryzyko, że jeszcze zbyt gorący, palący się ładunek opuszcza komorę spalania.
Puki co nie bardzo wiem jak ugryźć temat zmiany mapy zapłonu.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 6 listopada 2016, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128 napisał(a):
rorafalki O docieraniu jeszcze nie myślałem. Jeszcze na to czas.

jakby co to napisz - w ofercie mam olej do docierania silnika. Naprawdę jest super. W Kielcach 3 silniki były na nim docierane - petarda :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Krzys878259
PostNapisane: 6 listopada 2016, 10:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
///david, kolektory we wszystkich m52 sa te same od 2,0 po 2,8. Sam mam od 323i ktore czekaja na montaz. Ludzie montuja bo to jedyna tania furtka na kolektory bez katow p&p w dwoch vanosach. Stosunek ceny, do przyrostow idealny. Bo ile daja sporo drozsze barany schmiedmanna? Majster128, na youtube pelno filmow jak brzmi schmiedmann.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 6 listopada 2016, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
rorafalki będę miał to na uwadze.

kszyhu nie chcę się pozbywać reaktorów katal., bo dźwięk bez nich mnie przeraża.
Przeglądnę filmy z yt.

Tymczasem wygrałem walkę ze śrubami głowicy.
Obrazek

Oto zestaw do okręcania śrub głowicy. Ten młotek też tu nie jest od parady, a w kompresorze było co najmniej 8 bar.
Obrazek

Obrazek

Już "naprawiany" czujnik położenia wałka rozrządu.
Obrazek

Jak widać zawory wylotowe pracują w zbyt wysokiej temperaturze. Koniecznie muszę zwiększyć wyprzedzenie zapłonu, bo część gorącego ładunku trafia w kanały wylotowe.
Obrazek

Cylindry są w bardzo dobrym stanie, lecz widzę już pierwszą można powiedzieć wadę konstrukcyjną. Jest za duża odległość tłoka od głowicy, co nie sprzyja dobrym zawirowaniom mieszanki przy końcowej fazie cyklu sprężania. Ta odległość wynosi ze 3,5 mm, gdzie najlepiej by było, gdyby wynosiła max 1,5 mm. Tego już nie przeskoczę.
Obrazek

Obrazek

Gniazda zaworowe wyglądają bardzo ładnie. Planuję zmienić kąt przylgni zaworów dolotowych na 30 stopni.
Uszczelniacze zaworowe nie spełniają aktualnie żadnej roli. Nie trzymają w ogóle.
Jak widać w kanałach jest jeszcze duużo do zrobienia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To jest zawór dolotowy chłodzony olejem :)
Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 6 listopada 2016, 21:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Moje BMW: e 46
Kod silnika: M54
Majster128, Widze, że obracasz się w tym samym gronie co i ja :) U mnie w garażu też gości ktm 640 sm i yz250f także jak będę miał jakieś problemy to będę pisał :) A temat będę śledził bo umnie też M54b30 Tylko w e46. Powodzonka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 6 listopada 2016, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
adigromb Cieszę się, że jest więcej offroadowców na tym forum. Oby nie była potrzeba Ci moja pomoc. Życzę bezawaryjnej eksploatacji :cool:

Wcześniej zrobiłem fajny patent do ściągania opiłków z układu wspomagania.
Działał dobrze. Co kilkanaście kilometrów trzeba było wyczyścić magnesy, bo nalepiało się do nich sporo czarnego szlamu.
Patent wykonałem za pomocą spawarki do plastiku. Jeśli ktoś takowej nie posiada to może wykorzystać zwykły wkręt i magnesy neodymowe.

Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 6 listopada 2016, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Patent z magnesami dobrze tutaj znany i stosowany,. Tyle ze u ciebie bardziej prof. Wykonanie. :ok:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 11 listopada 2016, 23:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Są małe postępy.
Po wstępnym umyciu i weryfikacji głowicy doszedłem do wniosku, że należy wymienić wszystkie prowadnice zaworów wylotowych. Bardzo możliwe, że dolotowe też wymienię.
Były zamontowane uszczelniacze zaworowe Victor Reinz. W sumie nie wiem kiedy były montowane, ale nie trzymają w ogóle.

Obrazek

Obrazek


Wspominałem o uszkodzonym układzie DISA.

Obrazek

Średnio widziało mi się wydawać na ten układ ok 500 zł. Podjąłem się jego naprawy.
Przesłonę przykleiłem do wyrobionego wałka za pomocą kleju metakrylowego. Dało to bardzo dobre połączenie. Niemniej jednak, aby zapewnić jeszcze bardziej pewne połączenie wykonałem dwa otwory o średnicy 2 mm, w które włożyłem stalowe wałki. Mimo, że one wchodziły ciasno to jednak należało zabezpieczyć się przed ich wypadnięciem. Zatem roztopiłem spawarką wszystkie 4 końce wałków. Dzięki temu zwiększyły one swą średnicę na końcach i jestem pewien, że nie wypadną w czasie eksploatacji.
500 zł zostaje w kieszeni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 listopada 2016, 08:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Są jeszcze zestawy naprawcze za sporo mniej niż 500zł w których wymienia się trzpień (i czasami klapkę) na metalowe. No ale jak widać Twój 'workaround' również świetnie zda egzamin. Jak już ją wyjąłeś to mogłeś zajrzeć w jakim stanie jest guma DISY bo te też mogą przysporzyć kłopotu.
Zastanawiałem się czy skrzynia da radę po podniesieniu mocy/momentu o te ~20%.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 listopada 2016, 08:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zakres prac :padam:
Majster128 napisał(a):
Były zamontowane uszczelniacze zaworowe Victor Reinz. W sumie nie wiem kiedy były montowane, ale nie trzymają w ogóle

a potem się dziwić, że niektóre silniki żłopią olej na potęgę

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 12 listopada 2016, 09:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Samo doprowadzenie tego silnika do nominału wyjdzie mnie jednak znacznie więcej niż planowałem. W przyszłości pewnie zmienię całą DISA-e ze względu na uklepane sylikonowe uszczelnienie klapki. Tymczasem chciałbym, żeby przynajmniej była sprawna.
Trudno się trochę dokopać do tej membrany, bo plastik nad nią niechętnie chce opuścić swoje miejsce.
Sprawdzałem działanie zaworu podpinając je pod źródło napięcia. Zamyka się prawidłowo i trzyma skutecznie pozycję zamkniętą.
Jakiej firmy polecacie uszczelniacze zaworowe ? W poprzednim samochodzie montowałem elring i nie zanotowałem ich szybkiego zużycia.

Skrzynia jest w sumie dedykowana do silnika o max. momencie 300 Nm. Czyli na styk. O skrzynię będę się martwił później.
Przy okazji muszę coś zrobić z konwerterem momentu obrotowego, ponieważ dostawałem już sporadyczne błędy o zbyt dużym poślizgu.
Nowy konwerter to koszt ok 5 kzł. Polecicie dobrą firmę regenerującą ?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Krzys878259
PostNapisane: 12 listopada 2016, 10:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
nikt tu nie celuje w niewiadomo jakie moce zeby skrzynia miala miec problem. Nawet 30 koni wiecej od nominalu nie zrobi problemu. Nie wyobrazam sobie zeby jakiekolwiek podzespoly byly robione na styk, bo by sie najzwlyklej w swiecie pierdzielily notorycznie. Kazdy producent pozostawia zapas w stosunku do tego co zaleca, zeby w razie czego konsument nie zrobil sobie krzywdy w czasie uzytku na granicy wytrzymalosci.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 listopada 2016, 21:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Oczywiście skrzynie i inne elementy mechaniczne są projektowane z pewnym współczynnikiem bezpieczeństwa (naddatkiem).
Tylko z tego co widzę, mój samochód nie ma 270 tys. km przebiegu, tylko co najmniej 500. Skrzynia może odmówić niedługo posłuszeństwa... Narazie odmawia powoli konwerter.

Tak aktualnie wygląda jeden z moich zaworów. Za niedługo wyglądać tak będzie cała reszta.
Zastanawiam się trochę nad wykonaniem kąta przylgni zaworów dolotowych na 30 stopni (zamiast 45), ale na 90% zrobię 30. Tylko koniecznie muszę wymienić komplet prowadnic zaworowych, ponieważ 30 stopniowa przylgnia ma mniejszą tendencję do osiowania zaworu.

Obrazek

Głowica poszła do sprawdzenia szczelności. Jeśli wynik będzie pozytywny, to zabiorę się za jej obróbkę.

Tymczasem zaczynam redukcję mas z wałków rozrządu.
Masa wyjściowa kompletnego wałka dolotowego 3548g
Obrazek

Z samej podkładki dystansowej zdjąłem 45g.

Obrobiona w 1/3:
Obrazek

Obrazek

Obrobiona w pełni:
Obrazek

Początek obróbki samego wałka dolotowego. Kontynuacja za tydzień.
Obrazek

Na koniec taki mały offtop jak kończy się zbyt długa eksploatacja Hondy CRF 450 :)
Obrazek

Jaką firmę polecacie do regeneracji konwertera ?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Ostatnio edytowano 13 listopada 2016, 22:17 przez Majster128, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 listopada 2016, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wyważasz po wszystkim wał korbowy?
Majster128 napisał(a):
Jaką firmę polecacie do regeneracji konwertera ?

Avanti z Kielc robi całkiem nieźle - znajomy zrobił u nich kilkanaście - nigdy nie było "ale"

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 listopada 2016, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Zapomniałem dodać. Sprawdziłem wałki rozrządu i są niewyrównoważone statycznie (z założenia producenta). Po redukcji mas jednak je statycznie wyrównoważę dla minimalizacji drgań.

Będę zmniejszał masy tłoków, sworzni tłokowych (w znacznym stopniu) i korbowodów. Po tych operacjach obowiązkowe będzie wyrównoważenie dynamiczne wału.
Dla tych, który zmieniali koło pasowe ze stalowego na aluminiowe pozostawiam informację, że koło to bierze udział w procesie wyrównoważania i jego zmiana na inne powoduje wprowadzenie niewyrównoważenia układu korbowego.

rorafalki Dziękuję za informację. Jest dla mnie bardzo cenna.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 listopada 2016, 22:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128 napisał(a):
Dla tych, który zmieniali koło pasowe ze stalowego na aluminiowe pozostawiam informację, że koło to bierze udział w procesie wyrównoważania i jego zmiana na inne powoduje wprowadzenie niewyrównoważenia układu korbowego.

kiedyś temat był poruszany na forum, zapytałem i podobno nie miało to wpływu - z tego co czytam to chyba wiesz co robisz i o czym piszesz :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 listopada 2016, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Moje BMW: 525iA Lifestyle RIP.
Kod silnika: M54B25
Grubo lecisz z tematem :ok: Chyba jeszcze nikt na forum nie podszedł tak ambitnie do modyfikacji M54, ciekaw jestem bardzo co z tego wyjdzie.


Btw, zazdroszczę wiedzy i umiejętności w ogarnianiu tego wszystkiego :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 listopada 2016, 22:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
rorafalk te otwory promieniowe mówią więcej niż 1000 słów:

Obrazek

Obrazek

Nowe koło pasowe (opcjonalne) może być wyrównoważone statycznie, lecz po dołączeniu do wału wprowadzi niewyrównoważenie dynamiczne, ponieważ główna oś bezwładności koła nie leży na jego osi obrotu, tylko ją przecina.

Lukassz
Cytuj:
... ciekaw jestem bardzo co z tego wyjdzie.

Oby nie korbowód bokiem :P

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 13 listopada 2016, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Moje BMW: 525iA Lifestyle RIP.
Kod silnika: M54B25
Majster128 napisał(a):
Cytuj:
... ciekaw jestem bardzo co z tego wyjdzie.

Oby nie korbowód bokiem :P

Szkoda by było, bo pracy sporo w to wkładasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 22 listopada 2016, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 31
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330CI 2003 M54B30/Manual BlackSaphireMetalic
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148121
Cytuj:
Do planowanego układu audio przydałoby mi się trochę więcej prądu. Aktualnie jest zamontowany alternator 120A. Czy jest jakiś mocniejszy alternator z innego silnika, który spasowałyby bez przeróbek do M54B30 ?


Ja założyłem 3 lata temu alternator 140A Boscha silnik mam M54B30, alternator wygląda na model z M52 ale pewności nie mam Aku mam 95Ah. Oczywiście zanim go założyłem wymieniłem łożyska na KOYO oraz komutator i szczotkotrzymacz który jest zintegrowany z regulatorem. Napięcie na biegu jałowym przy pomiarze multimetrem (żadna inpa) włączonym wszystkim co się da grzane fotele wszystkie światła dmuchawa, audio itd napięcie schodzi do stabilnych 13,6V - 13,8V z 14V.
Audio to 4 x 100W Hertz te pomarańczowe z zwrotnicami i szyczkami (grają tak sobie) wzmacniacz ground zero i navi na androidzie lolipop.
Jak chcesz to sprawdzę numer alternatora z czego to jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: emstar i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL