BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 3 marca 2018, 19:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojeździli dzisiaj trochę, posprawdzali to i owo. Zostawiliśmy na 0,6b, narastające od 0,3b. Dupy kompletnie nie urywa, no ale czego się spodziewać po 2.0.



Aleeee mam takie porównanko, jakby ktoś się kiedyś zastanawiał czy warto kupić ori Tiala czy pakować się w te badziewne chińczyki (miałem ich trochę to wiem, że są badziewne).
Log do porównań z poprzedniczki e30 2.8 z GTX3076:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 6 marca 2018, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25nv
Pat-325 napisał(a):
Testowałem TD05 jako 16g i jako 20g CNC, niestety w 2.8 więc górą umierało.
Ale ten spool i tona mocy z dołu, to było to :D

By the way, chyba najfajniejszy dźwięk blow-offa miałem właśnie z tej sprężarki :ok:




Rzeczywiście, dźwięk silnika jest naprawdę sztosem!! Filmik zapisany, jak znajdziesz lepsze nagranie dźwięku blow off'a to wyślij, będzie na budzik;d

Fajnie ogląda się filmiki od Ciebie, nagrywane na totalnym luzaku :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 15 marca 2018, 20:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
przechodzisz ma szpilki m12? Sam będziesz to robić czy oddajesz blok i głowicę do firmy jakiejś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 16 marca 2018, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 45
Lokalizacja: Giżycko
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57D30TU
Ciężko to wszystko opisać.. :zdziwko: zbyt pięknie by mieć na to słowa, prace idą konkretnie i grubo! Zazdroszczę takich możliwości działań :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 24 marca 2018, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Chycu napisał(a):
przechodzisz ma szpilki m12? Sam będziesz to robić czy oddajesz blok i głowicę do firmy jakiejś?


Tak, będą szpile m12. Oddam do zaprzyjaźnionej szlifierni, jak mam się z tym bawić to wolę komuś zapłacić ;)

SzeFo napisał(a):
Ciężko to wszystko opisać.. :zdziwko: zbyt pięknie by mieć na to słowa, prace idą konkretnie i grubo! Zazdroszczę takich możliwości działań :padam:


Dzięki :ok:

Dziś sobota na warsztacie. Fotek nie mam. Prace polegały na wspawaniu wastegate'a w wydech (starzeje się i nie lubię hałasu), do tego zmiana sprężynek na 0.8b i kilka innych pierdół.
Poniżej filmik z wczoraj na 0.6b i WG w atmosferę, a następnie z dzisiaj na 0.9b (bo tyle mniej więcej dmucha obecnie) i wastegate w wydech. Szału dalej nie ma, ale cały czas żyje, jest cicho i przyjemnie.
Myślę, że to ostatnie akcje z m52b20. Od kwietnia biorę się za budowę m52b28 i w końcu będzie moc ;)



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 25 marca 2018, 12:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 593
Lokalizacja: Warszawa
Nieee no,daje radę! Dobra robota :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 25 marca 2018, 13:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
5s do 100ki ładnie :ok:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 25 marca 2018, 13:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Hansik gdzies ty wyliczyl 5s. Poza tym startował z małej rolki troche powyzej 20km/h ;)
Pat-325, uwielbiam ten świst

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 25 marca 2018, 13:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Filmiki są specjalnie z lekkiej rolki, żeby było widać jak późno turbo wstaje. No i starałem się zmieniać biegi na całkowicie zamkniętej przepustnicy - wtedy też widać zwłokę w budowaniu boostu od zera.
Nie było moim celem uzyskanie jak najlepszego czasu do 100. Na 0.9b oczywiście jest weselej, dużo fajniej boost masuje plecy, no ale to dalej nie są te osiągi do których jestem przyzwyczajony :hyhy:

kszyhu napisał(a):
Pat-325, uwielbiam ten świst


I ja, i ja :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 26 marca 2018, 16:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zajączek przyniósł paczki, a w paczkach:
- ori zawór blow-off Tial
- kasztanek (oil catch tank) Fmic by Pro Perfekt
- "firmowe" bluzy z motywem bełemki
- trochę silikonu i garść obejm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 28 marca 2018, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25nv
Pat-325 napisał(a):
Obrazek


A powiedz mi Pat, skąd masz taki projekt bluzy? Chętnie bym zrobił podobną bez podpisu i w nadwoziu sedesa;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 28 marca 2018, 22:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Sam robiłem ze zdjęcia, które pstryknąłem :hyhy: To jest dokładnie moje e36 widoczne na fotach w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 29 marca 2018, 09:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
nagraj 100-200 będzie wiadomo do czego przyrównać 0-100 to zawsze szemrane wyniki wychodzą, aczkolwiek widać, że jak na B20 to auto smiga :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 30 marca 2018, 17:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
No i zmontowałem Tial Q blow-off. Kulturalny, cichy, i działa. Przyjemnie.
Dodatkowo oil catch tank schowany trochę w cieniu, ale również wisi.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Trochę dźwieku, turbo sounds:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 30 marca 2018, 19:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Przez takich jak Ty, zalety n/a wydają się blednąć :luka: Czysto, schludnie, elegancko, w przeciwieństwie do niektórych innych projektów, które miałem okazję widzieć.
Powiedz, czy uturbienie BMW we względnie rozsądnych kosztach można robić tylko metodą druta i trytytki? Czy da się w normalnym budżecie zrobić wszystko tak, żeby miało to ręce i nogi?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 30 marca 2018, 19:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
maaaad napisał(a):
Przez takich jak Ty, zalety n/a wydają się blednąć :luka: Czysto, schludnie, elegancko, w przeciwieństwie do niektórych innych projektów, które miałem okazję widzieć.
Powiedz, czy uturbienie BMW we względnie rozsądnych kosztach można robić tylko metodą druta i trytytki? Czy da się w normalnym budżecie zrobić wszystko tak, żeby miało to ręce i nogi?

Kilka stron wcześniej pytałem o koszty:

Pat-325 napisał(a):
Hmm, to są trochę takie dywagacje w tym momencie, ale spróbujmy.
Po pierwsze - nie jest ważne czy zrobisz 300, 350, 400, 450 czy 500. Koszty będą mniej więcej te same.

Zakładając, że jedynie odprężamy silnik kanapką (bez remontu) to na sam początek (ceny orientacyjne, mniej więcej):
- przekładka z 200zł
- dwie uszczelki pod głowicę 300zł
- śruby głowicy 150
- głowica do planowania, sprawdzenia i tak dalej, powiedzmy 500

Czyli, już mamy powiedzmy te 1200zł. Silnik gotowy na dmuchanko, załóżmy tego 1.0b i 400km, które nas interesują.
Teraz ta ciekawsza część, turbo:
- kolektor wydechowy - tu opcja od tani żeliwniak 500zł po wydumane rurowce za 3000zł. wybierzym opcję pośrednią i niech nas kosztuje 1500zł
- turbo - tu jest od groma, od używek za powiedzmy 1000zł po markowe produkty za 8000zł. wybieramy standardowo GT30/GT35. 1500zł
- wastegate - od chińczyków po ori Tial czy Turbosmart - 350 - 2000zł. Bierzemy chinola za 350zł.
- blow-off - 200zł
- intercooler - 300zł

Tu z grubsza mamy nasz turbokit. Czyli kolejne 3850zł + poprzednie 1200zł. Upraszczamy do równego, wydaliśmy 5000zł. A tak na dobrą sprawę nic jeszcze nie mamy.

Dokupujemy kolejne pierdoły, trochę rurek, trochę silikonów. Tu ciężko policzyć bo koszt rury czy kolanka z nierdzewki jest różny od dostawcy. Wezmę ceny ze standardowej tuningowni (czyli drogo):
- metr rury 2.5" - 50zł
- kolanko silikonowe 2.5" - 50zł
Mniej więcej wychodzi, że potrzebujemy w idealnym przypadku 4 kolanka (turbo, ic, ic, przepustnica). Kupujemy 2m rury + 4 kolanka. 300zł. Zaokrąglam cała sumę w górę (potrzebujemy jeszcze obejmy), wydaliśmy 5500zł.

Mamy już mniej więcej nasz setup. Ale to nie koniec. Z droższych rzeczy potrzebujemy wtryski, 630/850cc to powiedzmy 1500zł. No i mamy 7000zł. Do szczęścia brakuje nam pompy paliwa (seria z trudem do 300koni dojedzie), DW200 500zł. Wydaliśmy 7500zł. No i w tym momencie niby już jest wszystko fajnie. Mamy prawie wszystko. I booom, nie mamy.

Brakuje nam wydechu. Najlepiej 3 cale. Pi razy okno 2000zł. Suma: 9500zł.
Kolejny punkt na liście to sprzęgło. Też trzeba liczyć te 1500zł-3000zł. 11000zł daje nam tańsza opcja.

I zostaje nam elektronika. Czymś to trzeba spiąć. Opcja tańsza:
- DET3 700zł, sonda AFR z kontrolerem 1000zł, egt 250zł. Razem 2000zł
- EMU + AFR + EGT + Bluetooth + Mac = 3500zł

Przy tańszej opcji mamy 13000zł.
Problem w tym, że to ceny praktycznie za materiał. Ktoś to musi jeszcze poskładać, podpiąć i wystroić. Robocizny nie wyceniam, bo się nie znam. Natomiast za strojenie biorą 2000+.

Ja zawsze mówię, że bez 15000zł nie ma co podchodzić do tematu. Turbo jest taką zabawą, że nie zrobisz na raty. Większość elementów trzeba włożyć od razu żeby to działało i można było jeździć. Ja obecnie robię trochę na raty, bo turbo na seryjnym silniku i z seryjną instalacją. Ale ja wiem, że tego nie można chłostać i posłuży tylko na dojazdy w miejsca na kolejne roboty. Co jest ważne, licząc koszty, należy uwzględnić kilka tysięcy zł poślizgu. Coś może nie działać wyciągnięte wprost z pudełka (wastegate, turbo). Coś może nie wytrzymać montażu, możemy popełnić błędy przy montażu i trzeba będzie coś dokupić.

Da się zrobić taniej oczywiście, na używkach, czekając na okazje i tak dalej. Drogi są różne, a podane wyżej koszty to zwykle ceny z popularnych sklepów tuningowych.

Aleee się rozpisałem :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 30 marca 2018, 19:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
waskii napisał(a):
Kilka stron wcześniej pytałem o koszty:

Wiem wiem, widziałem, fajnie to Pat rozpisał, bardziej mi chodzi o to, czy te koszty to właśnie z jakimś dziadowaniem na trytytkach, byle się trzymało, czy solidnie, żeby przelatało 100 tys. km bez awarii :) No może nie 100 tys. ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 30 marca 2018, 20:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Da się zrobić taniej, ładnie i porządnie. To głównie zależy od wykonawcy danego projektu. Na detalach schodzi najwięcej czasu, dlatego większość na przykład ma dolot na milionie silikonów, a nie na spawanych rurach. Silikon sobie dogniesz jak chcesz, rurkę trzeba ładnie ułożyć.

Nie trzeba przecież robić miliona koni, można mniej, ale czysto.

Co do porównań N/A vs turbo. Ja akurat jestem już zboczony i dla mnie N/A jest po prostu smutne w jeździe. Ma wiecznego laga, aż do odcinki turbo nie wstaje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 10:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Odświeżę trochę temat, auto cały czas jeździ. Silnik cały czas żyje, doładowanie to w dalszym ciągu 0,9b. Emu konsekwentnie rysuje wykresy na 300-315KM i 340-350Nm. Robiłem ich trochę i w sumie niewielkie odchyłki. Na TPS nie zwracajcie uwagi, nie mogę się przyzwyczaić do pozostałości po kick-downie, ale to i tak niczego nie zmienia nawet jak jest 100% przy tej przepustnicy. 0.5b mam w okolicy 3400rpm, pełne 0.9b przy 3900rpm.

Obrazek

Panie, a ile to pali? A tyle.. na 300km (100km w trasie, 200km w mieście).

Obrazek

W międzyczasie doszła paczka od Karola z FTWL Motorsport - szpile m12 do skręcenia głowicy i wzmocnienia podłogi tylnego zawieszenia.
W bonusie szifterek, bo seryjny z wylatującą gałką doprowadzał mnie do szału.

Obrazek

Oczywiście, jego długość jest raczej.. hmm.. niepasująca. Został skrócony i zamontowany.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A wcześniej odebrałem szperkę S2.56. Najdłuższe co się da. Została zamontowana razem z półosiami z TDSa i od 2 tygodni cieszy mnie swoim działaniem.
Drugi bieg do okolic 130km/h. V-max teoretyczny w tym setupie to ponad 325km/h. Długie biegi strasznie, za to cicho w trasie i o to mi głównie chodziło.

Obrazek

I taka o, bełemka:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 11:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
Dobre mody :ok:
ps. nagrał byś filmik jak biegi zmieniasz, najlepiej na postoju ;)

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL