BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 360/735 nowy look "widebody"
PostNapisane: 8 kwietnia 2019, 13:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
no skrócenie listwy na zderzaku to lipa :niepewny:
szkoda że nie poszedłeś w zderzaki M-kowe, dużo bardziej muskularnie by turas wyglądał :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 360/735 nowy look "widebody"
PostNapisane: 9 kwietnia 2019, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M60B40
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170845
Rzeźba rzeźbie nierówna. Mega mi sie podobają te poszerzenia z M-ki!

Skąd jesteś z Niemczech? Może mam na tyle blisko, że gdzieś z Tobą skoczę się poszlajać? :D

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 360/735 nowy look "widebody"
PostNapisane: 14 kwietnia 2019, 23:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Chycu napisał(a):
no skrócenie listwy na zderzaku to lipa :niepewny:
szkoda że nie poszedłeś w zderzaki M-kowe, dużo bardziej muskularnie by turas wyglądał :)


Jako że była już taka rzeźba ze wszystkim to postanowiłem zrobić zderzak też inny niż wszystkie. Kwestia gustu

Cytuj:
Rzeźba rzeźbie nierówna. Mega mi sie podobają te poszerzenia z M-ki!

Skąd jesteś z Niemczech? Może mam na tyle blisko, że gdzieś z Tobą skoczę się poszlajać? :D


Jestem z Elbląga w PL :hyhy: , a tymczasowo można mnie znaleźć koło Ulmu między Stuttgartem i Monachium


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 23 czerwca 2019, 21:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Witam. Byłem strasznie zabiegany odkąd odebrałem auto, dlatego dopiero teraz update. Minął już prawie miesiąc, zrobione prawie 2500km. Nawet nie wiem od czego zacząć. Po pierwsze to się należą podziękowania dla Łukasza i Przemka bo auto tak zapierdziela że ciągle aż mi trudno w to uwierzyć. Trochę się pozmieniało od zeszłorocznego setupu:
- przebudowany układ wtryskowy oparty rzecz jasna na 219 z 535d w kalibracji od lukbmw
- inaczej poprowadzony dp 3,5" + dp i kolektor owinięty bandażem
- inny IC 600x300x76
- wszystkie weże dolotowe 2,75" (70mm)
- 3" dolot do turbo na dużym stożku KNa
- aluminiowy kolektor dolotowy
- wtrysk metanolu Snow Performance Stage 2
- docisk Sachs Performance z 6 łopatkowym spiekiem
- inne drobiazgi mniej lub bardziej tajne jak m.in pokrywa zaworów i odma 535d
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeżeli chodzi o liczby to na hamowni wyszło 449/875 na samej ropie i 470/937 na metanolu :cwaniak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Najbardziej chyba jestem zadowolony z szerokiego powerbandu, turbo pompuje jak szalone z dołu i jest pełen koks do odcinki. No i że kombik przetrwał te wszystkie hamowania i testy, a trochę tego było. Wierząc wykresowi z hamowni, 500nm przy 2000, 800nm przy 2500 i jakby nie patrzeć na metanolu średnia 450 koni od 3200 do 5000. I to na "seryjnej" turbinie. Różnice między kolektorem plastikowym a aluminiowym były praktycznie niezauważalne. Ale aluminiowy na pewno jest bardziej rozwojowy, nie pęknie nawet przy doładowaniach >3 bary i kolektor na 6 cylindrze ma taki sam wlot jak na pozostałych (w przeciwieństwie do oem plastika), więc powinno być mniejsze ryzyko usmażenia 6 tłoka. To tyle ze zmian mechanicznych.

Po odebraniu auta pojechałem z kumplami do parku rowerowego w Kasinie Wielkiej. Jak to zazwyczaj bywa przy pożyczaniu auta (kolega jechał moim żółtym Seatem) nie obyło się bez niespodzianki. Na koniec chciałem jeszcze chwile pogadać z Łukaszem, koledzy pojechali poczekać na stację benzynową nie więcej niż 2km od niego, ja podjeżdżam za 5 minut i taka sytuacja :zalamany:
Obrazek
starsza Pani nie spojrzała w lusterko :wstyd: Nawet nie byłem zły, bo odebrałem moją ukochaną bunie. Spieszyliśmy się, więc wszystko załatwione bez policji; zabawę w parku rowerowym miałem za darmo :hyhy:
Obrazek
Obrazek
Jak zobaczycie tak zaparkowane auto niekoniecznie kierowca jest chamem, może po prostu troszczy się o swoje sprzęgło spiekowe :P

Na drodze powrotnej 700km z czego 300km tłuczenie się po krajówce, 300km autostrada 140-150 km/h i 100km podwózka kolegi drogą szybkiego ruchu z pierwszymi testami na metanolu spalanie 7,6l także jak przystało na M57. Ostatnio leciałem z powrotem do Niemiec trasa 1200km, Polska 500km dynamicznie ale bez wariowania, Niemcy 700km 160-180 km/h 8,1l także jestem bardzo zadowolony, szczególnie że z tyłu 10,5 cala i opony 265 siedzą.
Zmieniło sie też trochę optycznie, wpadły:
- boczne kierunkowskazy żółte
- cupholder w zamian przedpotopowej stacji na telefon
- nowy emblemat BMW na maskę, na klapę tył też będzie nowy ale tylko samo logo zmienione
- po roku czasu zaślepka haka w przednim zderzaku
- kratki nawiewu wróciły na swoje miejsce, a zegar EGT razem z zegarem metanolu poszły na dół konsoli centralnej
- wyczyściłem tapicerkę skórzaną pierwszy raz po prawie 2 latach i okazało się że jest w innym kolorze ;) Aż wstyd się przyznać jak była zaniedbana.
- zostały też dorobione plastikowe wnęki kół do poszerzonych zderzaków i nabita klima
Na tył wpadły Pirelli P Zero 265/35/18, zadiwiająco dobrze radzą sobie z niutem 900+
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Niby takie same a jednak nie :D
Obrazek
Mój NR1 i NR2 :serce: I nie potrzeba mi innych

6 łopatkowy spiek na docisku Sachs nazwałbym męskim spręgłem. Chodzi ciężej niż inne sprzęgła, ale bez przesady. Trzeba wyczuć ruszanie i robić szybkie przepinki. Jedyny minus to tak na prawdę to parkowanie na wstecznym, ponieważ zazwyczaj to się robi na półspręgle, a spiek tego nie lubi i robią się wtedy nieprzyjemne dźwięki i wibracje. Zobaczymy jak będzie z żywotnością, ale jeżeli to przejeździ 2 sezony to jak ktoś chce na poważnie dłubać M57(400+) to nawet się nie zastanawiać tylko iść od razu w spieka. Jak po tygodniu jeżdżenia turasem odpaliłem mojego Seata z seryjnym sprzęgłem to myślałem że dziure w podłodze wykopie, także jak się wsiada w normalne auto to trzeba prekalibrować lewą nogę. Niezły ubaw był z zakupem metanolu, nikt tego nie chce sprzedawać jak nie masz firmy "z branży". Udało się mi w końcu kupić 5 litrów po wypełnieniu takiego formularza :rotfl:
Obrazek
Obrazek
Chyba bardziej czystego nie da się kupić. Jakby jednak ktoś miał dojście do łatwiejszego źródła to proszę o PW.

Jako że tuning to nałóg to gdzieś już tam myśle o kolejnym stage 3 na następny rok. Parę pomysłów jest, ale teraz o każde 5 koni będzie ciężko bo tak na prawdę to praktycznie wszędzie jest ocieranie się o granicę wytrzymałości wszystkiego. Niestety nie można dokładać boostu i koksu w nieskończoność bez konsekwencji. Sam się dziwię że jeszcze nic w napędzie się nie ukręciło.
Obrazek
Na koniec jescze raz chciałem podziękować Przemkowi i Łukaszowi za stworzenie takiego niepozornego diesel kombi potwora :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 05:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 275
Lokalizacja: DDR
Moje BMW: E61 535
Kod silnika: Dizel :P
To sie coniektorzy musza dziwic na Bahnie :ok:
Miales okazje to rozbujac porzadnie? Seria juz tamyka budzik to ciekawe ile to poleci z koksem
Szerokosci :piwo:

_________________
:D Wer später bremst bleibt länger schnell :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 06:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
Świetna aktualizacja, widać ogrom pracy, testów i strojenia ;)

Panie, a gdzie cyferki jakieś? :D Nie mówię o mocy, niutonie wielkim czy spalaniu ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 07:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
Dawaj szatana na RL...
PS.good job

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 12:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
HUH - pięknie!

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 17:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
łapiesz się do najszybszej dziesiątki polaków w niemczech ? :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 17:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Szacun, musi gnieść masakrycznie ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 18:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Gratuluję i zarazem wielki szacun dla Przemka oraz reszty osób , które Ci to ogarnęły :25:


Ps to miałbym jakieś szanse gdybym Cię spotkał na Niemieckiej autostradzie? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
alduwiel, nie , nie miałbyś szans ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
Rekordu dizla 100 -200 pewnie nie uda się pobić ( patada 8.5 sek) ze względu na nadwozie combi , ale jest to najmocniejszy 3-litrowy dizel na jednej turbinie na forum :hyhy:
Kasy właściciel na auto nie skąpi i wpakowane jest jej całe mnóstwo. Trzeba czy nie, ma być jak najlepiej i są efekty :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 22:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
lukbmw napisał(a):
Rekordu dizla 100 -200 pewnie nie uda się pobić ( patada 8.5 sek)

da sie :P
Obrazek
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
patrzac na koks, ktory ustawilem ... wynik troche zaskoczyl (moc nieznana - chip robiony zdalnie)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 05:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 275
Lokalizacja: DDR
Moje BMW: E61 535
Kod silnika: Dizel :P
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Wygral :piwo:

_________________
:D Wer später bremst bleibt länger schnell :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 08:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
przemek4net napisał(a):
lukbmw napisał(a):
Rekordu dizla 100 -200 pewnie nie uda się pobić ( patada 8.5 sek)

da sie :P
Obrazek
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
patrzac na koks, ktory ustawilem ... wynik troche zaskoczyl (moc nieznana - chip robiony zdalnie)




Nie znasz się :rotfl: ten czas się nie liczy bo to compact a to 3/4 auta a combi to 1 i 1/4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 12:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Dzięki wszystkim za tyle pozytywnych komentarzy :super:

Adik535 napisał(a):
To sie coniektorzy musza dziwic na Bahnie :ok:
Miales okazje to rozbujac porzadnie? Seria juz tamyka budzik to ciekawe ile to poleci z koksem
Szerokosci :piwo:


Nie do końca. Miałem w tamtym roku pewno zdarzenie przy 240 na budziku i od tamtej pory mam jakąś blokadę w lataniu szybciej. Tak naprawdę to jeszcze przy przegazówce nawet 6tki nie zapiąłem, na 5ce dobił prawie do 240. Z kalkulatora przełożeń skrzyni dyfra i opon wychodzi teoretyczny v-max przy 5000 na 6ce 293 km/h :cwaniak:

Cytuj:
Świetna aktualizacja, widać ogrom pracy, testów i strojenia ;)

Panie, a gdzie cyferki jakieś? :D Nie mówię o mocy, niutonie wielkim czy spalaniu ;>

Cytuj:
Dawaj szatana na RL...
PS.good job


Nie było oficjalnych pomiarów, jak będą to się na pewno z nimi podzielę

Cytuj:
łapiesz się do najszybszej dziesiątki polaków w niemczech ? :hyhy: :hyhy:

może i tak ale polaków trucicieli co jeżdżą zatruwającymi środowisko silnikami szatana :P

Cytuj:
Gratuluję i zarazem wielki szacun dla Przemka oraz reszty osób , które Ci to ogarnęły :25:


Ps to miałbym jakieś szanse gdybym Cię spotkał na Niemieckiej autostradzie? :)

Cytuj:
alduwiel, nie , nie miałbyś szans ;)

szczerze to niezły ścig mógłby z tego być. Twoje 440 vs moje 470 i waga na twoją korzyść. Ważyłeś swoją Mkę, bo znalazłem gdzieś w necie że katalogowo tylko 35kg różnicy (1580 twoje coupe vs 1615 turas) ale wydaje mi się to dużo jak na sportowe coupe. Mój kombik ważył 1645kg z 1/4 baku

Cytuj:
lukbmw
Rekordu dizla 100 -200 pewnie nie uda się pobić ( patada 8.5 sek) ze względu na nadwozie combi , ale jest to najmocniejszy 3-litrowy dizel na jednej turbinie na forum :hyhy:
Kasy właściciel na auto nie skąpi i wpakowane jest jej całe mnóstwo. Trzeba czy nie, ma być jak najlepiej i są efekty :ok:

Oj tam nie przesadzaj z tą kasą :rotfl: A z tymi 8,5 sek to mam nadzieję to że jak przyjdzie to na co czekamy, domyślasz się na pewno co mam na mysli to swoją e60 pokażesz wszystkim kto jest szefem diesli :hyhy:
Ja bym był szczerze zadowolony ze wszystkiego <10 sek na RL turasem, bez wyjmowania tylnych kanap, kół zapasowych i montowania akumulatora z motocykla na czas pomiaru :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 13:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 187
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: e 46
Kod silnika: m47
Witam mam pytanie gdzie to takie przemiany w silniku robia i jakie koszty?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=_CRkFCQqakg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 14:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Napisz do przemek4net tutaj z forum.

A co do sciaga to maielm na mysli scig sama ropa kontra sama benzyna ;)
Moja padlizna z pelnym bakiem ( ze stacji odrazu na wagę kawałek dalej) i pelnym ledwo co zalanym zbiorniczkiem na plyn do spryskiwaczy :rotfl: wazyła dokladnie 1620 kg.
A pytalem o sciga Twojej z moją bo jak kiedys napsialem ze takie 335d co ma 420 koni i z 8xx Nn na bank wymiecie m3 co ma te 420 koni i 400 Nn to na forum wybuchła afera. Niby wyniaklo z niej , ze Nn nic nie dadza bo benzyna się wyaoko kreci i dzieki temu ma przewagę . Tzn z tego co pamietam padały argumenty, ze na samej czestej zmianie biegow 335d straci juz tyle , ze m3 dawno jej ucieknie. ( mowa byla o sedanach na takich samych kołach i wyposarzeniu)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deadlift4life-->>E46 330D M57N 470/937 ECU-Perfect&lukbmw
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 18:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 678
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
ani nie najmocniejsze, ani nie najszybsze ale rozumiem że lubicie się klepać po plecach we własnym gronie :)


_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL