BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 24 kwietnia 2018, 03:55


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic - Foty str. 2
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 619
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Witam serdecznie

Heh ileż to czasu minęło, 7 lat i 2 miesiące przygody z kompaktem, plany na inną furę były już dużo wcześniej, ale jakoś w sumie albo nie było środków + szkoda było pozbywać się kompiego. W końcu jednak pojawiła się okazja no i...stało się :)

Aaaaale jak to, przecież miała być E39 albo kupejka E46?!
To było dawno temu, od tego czasu oba modele zdążyły się nieźle zestarzeć. Poza tym zakup E39 w sensownym stanie graniczy z cudem, a i tak w najlepszym wypadku będzie to już 14-letnie (za moment 15) auto. Poza tym ja poruszam się póki co w zdecydowanej większości po mieście, a tutaj słusznych rozmiarów limuzyna oraz wielki silnik R6 najzwyczajniej w świecie będą się marnowały (a silnik będzie niepotrzebnie marnował paliwo). Oto walka serce vs rozum, a jednak z czasem człowiek nabiera innego spojrzenia...


Skąd więc pomysł na E90?
Cofnijmy się w czasie o 6 lat wstecz, do listopada 2011, bo wtedy tez namówiłem tatę dotychczas niezbyt chętnie nastawionego do BMW (co zaczęło się zmieniać podczas mojego posiadania kompakta) na zakup auta tejże marki. Pojechaliśmy do Poznania, a tam z 12stu przywiezionych aut ostały się ostatnie 4 (reszta sprzedane) w ramach programu BMW Premium Selection. Na placu stały koło siebie 4 kompletnie identyczne E90tki, różniły się tylko przebiegiem. Wzięliśmy tę niemal bez jakiejkolwiejk skazy lakierniczej, z przebiegiem 6500 km (ponoć tylko pracownicy nią jeździli, a same auta przyjechały z Niemiec).

Nie ma co gadać, szansa na odkupienie auta z pewnych rąk, gdzie znamy w zasadzie jego całą historię serwisową od początku, a szczególnie (czego nie wie w zasadzie żaden kupujący!)- sposób użytkowania auta, jak było o nie dbane - jest po prostu praktycznie zerowa. W takich wypadkach nie ma co narzekać, że eee szkoda, że nie 325i/330i, szkoda że nie kupejka, lipa że bez navi, foteli sportów etc. Liczy się przede wszystkim stan, a ten jest powalający i naprawdę bardzo zbliżony do fabrycznie nowego. Konkludując, jestem niezwykle zadowolony z faktu, iż udało mi się nabyć w zasadzie niemalże nowy samochód, bo przebieg 88,000 km umówmy się to jest tyle, że na rynku wtórnym mało kto by w to uwierzył. Trójka jest niemal pedantycznie zadbana i to widać.


Wątpliwości co do zakupu...
Przez długi czas jednak miałem wątpliwości czy aby na pewno ten samochód to dobry wybór. Dlaczego? Gdyż jazda z pozycji pasażera nie była jakaś super nie wiadomo jaka, auto dość sztywne, miałem czasami wrażenie, że jakoś dziwnie przyspiesza. Sam też jak 1-2x się przejechałem nim kawałek to jakoś tak dziwnie chodził ten elektroniczny pedał gazu (tu już nie ma fizycznej przepustnicy, tylko sensor). Tata mówił jednak, że do tego trzeba się przyzwyczaić, a tak to jest super, bo zapewnia płynną jazdę. Do tego ten silnik N43.


Pierwsze wrażenia po zakupie
Pierwsza jazda w korku do domu:
Obrazek


Po prostu...nie ten samochód :szok: Wrażenia z pozycji kierowcy podczas normalnej jazdy po moich regularnych trasach są kompletnie inne! Póki co bajka, jeździ niemalże jak limuzyna, a o to mi chodziło, tego szukałem :) Nie jest to może seria 5, ale czuć lekką namiastkę jeśli chodzi o komfort i ilość miejsca w środku. Do tego stopnia, że absolutnie mi już nie w głowie E39 (co innego F10). Naprawdę ładnie wybiera nierówności.

Ktoś kiedyś słusznie napisał, że o ile E46 jest jakby dalszą ewolucją E36, o tyle E90 to już jest kompletnie inny samochód, nowa generacja, nowe technologie, nowe rozwiązania. Jeśli zaś chodzi o prowadzenie to naprawdę nie sądzę, aby w tej klasie było wiele innych aut lepiej prowadzących się od E90, która poprawiła dwie, a w sumie to 3 rzeczy, które mi nie pasowały w kompakcie:

1) możliwość precyzjnego regulowania odległości fotela (tam te ząbki skaczą o zbyt dużą odległość)
2) ustawienie kolumny kierownicy: teraz mogę się odsunąć na tyle, by móc bez problemu operować sprzęgłem i zarazem mieć kierownicę blisko siebie (ważne gdy ma się aż 190 cm)
3) sama zaś kierownica nie dośc, że chodzi lżej, to jest bardziej czuła na skręt. W sensie np. skręcenie koła kierownicy o 90 st. przekłada się na mocniejsze skręcanie auta, zatem bez przekładania rąk można pokonać większość zakrętów. Do tego ona sama ma takie super wygodne wypustki pod kątem 45 st., więc można też ją fajnie za to złapać. Mówię o tej konkretnej, mam tu w opcji sportową, skórzaną, multifunkcja.

Do tego fotel opuszczony na sam dół sprawia, że wraz z w/w elementami czuję się jak w bolidzie, choć znaczek 318i na tylnej klapie (kolejny plus - lubię emblematy!) raczej tego nie potwierdza ;)

Jazda jest generalnie wybitnie płynna, sprzęgło świetnie wygładza (chyba posiada tzw. samoregulator, zatem nawet gdy będzie nieco zużyte, to i tak łapie w podobnym punkcie), tego mi brakowało. Trzeba się przyzwyczaić, szczególnie z dodawaniem tego "elektronicznego" gazu, ale ogólnie jest fajowo.


Biegi jak wchodzą to czegoś takiego nigdy jak dotąd w życiu nie widziałem. To jest absolutny szczyt precyzji. Nie da się pomylić, bo one idą jakby po jakichś szynach (no chyba, że 4 a 6 czasami, ale to kwestia przyzwyczajenia), wskakują, wręcz wklikują się. Radość ze zmiany biegów jest niesamowita. Niemniej jednak numerem #1 pozostaje w mej pamięci tamta z idealnie zadbanej E39 520i - wchodziła gładko jak w masło i do tego precyzyjnie. Ta jest jakby bardziej "sportowa", ale naprawdę...rewelacja :) Sprzęgło ładnie wygładza nawet jak puścisz je niezbyt dobrze.

Fotele wygodne, dobrze trzymają, są grzane. Podłokietnik jest, duży i wygodny, pod lewą ręką też. Lusterko fotochrom ładnie się ściemnia, bajka na tych j3&^nych Januszy ze źle ustawionymi światłami.


Czujniki parkowania przedwczoraj testowałem, wszystko super, byłem zakochany w dźwięku PDC od 2009, gdy kolega mnie przewiózł swoją E39 523i - nareszcie mam ten sam dźwięk po latach :) Kseny znakomicie świecą w nocy, nareszcie można bezpiecznie jeździć.

Dźwięk zamykania drzwi taki głuchy, solidny.

Lubię zegary i ich bardzo dokładne wyskalowanie (równomierne, bo w wersji 320i też z N43 obrotomierz jest już dziwnie wyskalowany, jako iż kończy się na 7500, a nie na 7000 jak tutaj), mają super dokładną podziałkę, fantastycznie mi się to podoba oraz wybitnie wyraźną czcionkę, w F30 już tak nie jest. Uwielbiam czcionki i zdecydowanie tą uważam za najładniejszą, jest wyraźniejsza niż nieco zaokrąglona z E60. F30 ma już wg mnie brzydszą.

Auto zachęca do spokojnej, płynnej jazdy, podpowiada na wyświetlaczu na jaki bieg zmienić.


Silnik
To jest N43, z którym wg raportów dzieje się dużo jaj. Tutaj do 20-30k km przebiegu zostały wymienione wszystkie cewki. Niedawno na przeglądzie zostały wymienione świece oraz po 80k km napinacz łańcucha - profilaktycznie, zgodnie z zaleceniem użytkownika ppatryk, który ma ten silnik w kupejce i z tego co widzę posiada bardzo dużą wiedzę na jego temat. Niedawno też wyskoczył jakiś check engine, ja już myślałem, że to może będzie czujnik NOx, ew. czujnik położenia wałka, komp jednak nic takiego nie wykazał. Zostały wyczyszczone Vanosy, od tej pory spokój. Teraz ja jeżdżę autem i mam nadzieję, że jak najdłużej poprawnie, będę się starał robić wszystko na czas, jak trzeba będzie zrobić coś profilaktycznie - to tak będzie. Zadbany N43 mam nadzieję, że odwdzięczy się swoją bezawaryjnością. ppatryk słusznie napisał, że największą bolączką N43 są jego właściciele (pozdro dla tych zmieniających olej co 25-30k km, jakieś Longlife) i mechanicy, którzy niewłaściwie serwisują auto.

Sam silnik ma bardzo przyjemny dźwięk. Zbiera się OK z dołu, aczkolwiek w tym miejscu należą się wielkie brawa uznania dla kompiego, M43B19 rewelacyjnie idzie z dołu i na pewno by aż tak nie odstawał, jeśli nie byłby nawet szybszy z początku. Powyżej 3000 jednak N43 zaczyna już iść coraz mocniej, a powyżej 4000 niemal wgniata w fotel i wkręca się bardzo szybko na obroty (190 Nm @ 4200). Na codzień jednak jeżdżę poniżej 3000-3500, zatem w trybie uwarstwionym ("stratified", stąd też silniki FSI w VW = Fuel Stratified Injection), gdzie bezpośredni wtrysk paliwa pozwala jeździć na ubogiej mieszance (czyli Air-to-Fuel Ratio powyżej 14.6:1). Wiąże się to niestety z wydzielaniem tlenków azotu, a więc słynne NOx. Jest tam katalizator NOx i on gdzieś co minutę sam na 1-2s przestawia się na tryb homogeniczny (AF=14.6:1) celem przepalenia tych związków, niemniej jednak dobrze jest od czasu do czasu przegonić auto na trasie, a nie tylko w mieście. Ja tam póki co jeżdżfę spokojnie i delektuję się jazdą i wspaniałym audio, więc bez szaleństw, testuję sobie spalanie.

Nie ma jednak też co jeździć zbyt wolno ze względu na w/w uwagi oraz fakt, że słyszę obecnie jedną z opon zimowych - pewnie się wyząbkowała. Jest to Goodyear UltraGrip, a już w temacie o ząbkowaniu widziałem, że dwie osoby zgłosiły także problem z oponami tego producenta. Następny komplet wpadnie od innej firmy. Na lato są Pirelli Cinturato P7, bardzo fajnie się sprawują, jeszcze trochę mięsa chyba zostało na 1-2 sezony (prędkości autostradowe szybciej zjadają bieżnik). Wszystkie opony w rozmiarze: 205/55/R16


Start stop wyłączam, szkoda mi aku i alternatora. Co ciekawe, w instrukcji tuż przed opisem tego systemu jest zawarta informacja, że nie należy zbyt często włączać/wyłączać silnika, ponieważ w katalizatorze może pozostać paliwo, które może się zapalić i go uszkodzić...Olać to, oszczędność 0.1-0.15 l/100 km i potencjalny wolniejszy start ze skrzyżowania = podziękuję :P Samochód podpowiada zmiany biegów zależności od stopnia rozgrzania silnika, na zimnym tak od 2400-2500, potem ok. 2000 i już doradza zmianę. Nareszcie mogę spojrzeć na ten fajny ekonomizer, którego brakowało w kompim :)


Co jest do zrobienia:
- urwały się wszystkie (wszystkie 4!) te takie łapki/uchwyty od nawiewów, te co się za nie łapie, żeby ustawić wysokość kratki i pozycję lewo/prawo
- być może w wyniku wpadięcia jednego z tych uchwytów do środka, nawiew nr #2 (a więc ten najbardziej na środku, blisko kierowcy :( ) nie działa. One chyba się otwierają elektrycznie, bo słyszę dźwięk gdy wyłączę klimatronik. Może to silniczek od tej kratki. W każdym razie szkoda tego robić, bo to by wymagało zdjęcia listw dekor, których potem nikt już tak samo nie zamocuje (spinki się połamią w trakcie demontażu), a reszta kratek dmucha ładnie i klimat w aucie jest dobry
- możliwe, że w jakiejś tam najbliższej przyszłości trzeba się będzie szykować na nowy akumulator. Wiekszość aut posiada takie o pojemności 60, może 70 Ah. Prąd rozruchowy? 450, 600, no już w mało licznych przypadkach 750 A.

Co mamy w E90? Akumulator marki Exide (ze znaczkiem BMW, jest ori), 90 Ah i 900 A :D Wielki i ciężki i niestety dość drogi. Póki co w temp. ok. 0 st. C pali od strzała, widziałem testy przy -20 st. c i mniej i również E90tki wstają bez marudzenia.

A tu dźwięk jak ładnie cyka N43B20 :)


Rozkodowany VIN


Art.
Wartość
Kod typu PF51
Typ 318I UL (EUR)
Typoszereg E E90 (MUE)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik N43
Pojemność skokowa 2.00
Moc 105
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SPACEGRAU METALLIC (A52)
Tapicerka STOFF VERTEX/ANTHRAZIT (EBAT)
Data prod. 2009-07-31
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)

S161A EU5 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU5
S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA
S1CCA AUTOMATIC START/STOP FUNCTION Auto start/stop function
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S230A EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2BWA LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE 268 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 268
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S464A SKIBAG Worek na narty
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku
S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE Zespół schowków
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S4AEA ARMREST FRONT RETRACTABLE Podłokietnik przedni, przesuwany

Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów
S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)
S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S540A CRUISE CONTROL Tempomat
S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
P7RSA COMFORT PACKAGE Pakiet Comfort
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S8S6A PRESPECIFIED FOR EXPORT Wstępna specyfikacja na eksport
S8SCA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE Aktywacja syst. telem. char. dla kraju
S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP

Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)

S9AAA EXTERNAL SKIN PROTECTION Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.
Składanie Wyposażenie seryjne

Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)

S1CBA CO2 CONTENT Zakres CO2
S321A EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu
S4CGA INT.STRIP SATINSILVER Listwy wewnętrzne "satin-silber" matowe
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki


Sorki za małą ilość zdjęć, ale te 4 poniżej są najlepsze, dorzucam jeszcze parę dodatkowych. Reszta wpadnie gdy pogoda pozwoli, teraz nawet auta nie jestem w stanie umyć ze względu na niską temperaturę, poza tym brakuje słonća, więc póki co zdjęcia poglądowe, a na prawdziwą sesję szarucha przyjdzie jeszcze czas :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Moje ulubione :serce:

Obrazek


Przydałby się kurnik z nawigacją, auto wygląda od razu dużo nowocześniej, jednakże dołożenie czegoś takiego od 0 jest absolutnie karkołomnym zadaniem, wymaga rozebrania połowy auta, nakład całkowity blisko 10k zł żeby to zrobić. Ale przynajmniej będzie się mniej miało co psuć :) Jedynie dachu będzie mi brakowało, ale jak już wspomniałem wyżej, klima działa fajnie, zamiast 2 szyb są teraz 4, więc jakoś damy radę :)
Obrazek

Przelot 80k km, powiem żeby na przeglądzie zobaczyć napinacz łańcucha, kosztuje to ok. 100 zł. W ten sposób dbany i dopieszczony N43B20 z regularnie wymienianym olejem powinien dobrze działać.

edit: Napinacz łańcucha wymieniony.

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2018, 20:33 przez MatiKosa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 19:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12785
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Super, bardzo podoba mi się z jaką pieczołowitością obserwujesz różne drobiazgi i detale, widać, że czujesz radość z tego. Bardzo fajny dupowóz, bo z tej perspektywy trzeba patrzeć, tym bardziej super, że daje Ci taką radość i nawet to przyspieszenie zadowala, bo w końcu idzie lepiej jak e36 316i. A tutaj tak to działa, jest lepiej to jest radocha zawsze. :)

Ps. przeczytałem wszystko, kto jeszcze? :D

Pss. kompi sprzedany? czekam by zobaczyć to auto, znając Ciebie spodziewam się stanu, który zwali z nóg. :super:

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 20:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1916
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Fajnie, że polift dużo lepiej wygląda w e90 (zwłaszcza lampy p/t), w środku szmatki i podstawowe fotele trochę smucą, ale to szczegóły które da się podmienić.
Szerokości :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 20:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 686
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Po przeczytaniu Twoich wrażeń i doznań z jazdy można odnieść wrażenie że to auto to już absolutny top, maszyna niesamowita, motoryzacyjny geniusz :D
Ale fajnie że potrafisz jarać się tak naprawdę zwyczajnym autem :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 20:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 619
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
jiGsaw napisał(a):
Super, bardzo podoba mi się z jaką pieczołowitością obserwujesz różne drobiazgi i detale, widać, że czujesz radość z tego. Bardzo fajny dupowóz, bo z tej perspektywy trzeba patrzeć, tym bardziej super, że daje Ci taką radość i nawet to przyspieszenie zadowala, bo w końcu idzie lepiej jak e36 316i. A tutaj tak to działa, jest lepiej to jest radocha zawsze. :)

Ps. przeczytałem wszystko, kto jeszcze? :D

Pss. kompi sprzedany? czekam by zobaczyć to auto, znając Ciebie spodziewam się stanu, który zwali z nóg. :super:


:* :serce:

Kompi sprzedany. Będzie dalej trzymane w ori. Niski przebieg zdecydowanie daje wrażenie świetnego stanu :) Przejedziemy się i sam ocenisz :)

Lincoln napisał(a):
Fajnie, że polift dużo lepiej wygląda w e90 (zwłaszcza lampy p/t), w środku szmatki i podstawowe fotele trochę smucą, ale to szczegóły które da się podmienić.
Szerokości :ok:


Wiesz co, to tylko tak wygląda na tych średniej jakości zdjęciach, na żywo te fotele wyglądają znacznie lepiej i są OK. Jedyne co lepszego dałoby się tu wstawić to jakieś sporty z alcantary, ale też nie wiadomo czy przy takich opinających fotelach komfort nie ucierpi, a aż tak sportowej jazdy nie potrzeba :P
Lampy są fenomenalne, przód E90tki LCI to zdecydowanie jeden z najładniejszych jakie zostały stworzone, jedyna konkurencja to tylko F10 i może E60, reszta wysiada. Tył też fajowe te paski.


Wojtek napisał(a):
Po przeczytaniu Twoich wrażeń i doznań z jazdy można odnieść wrażenie że to auto to już absolutny top, maszyna niesamowita, motoryzacyjny geniusz :D
Ale fajnie że potrafisz jarać się tak naprawdę zwyczajnym autem :ok:


Haha wiesz, zależy do czego porównujesz ;P Ja porównuję przede wszystkim do kompiego E36, ale również do całej masy innych aut, które znam lub którymi miałem okazję się przejechać. Wczoraj akurat jechałem X5 4.4i i tutaj silnik zrobił kosmiczne wrażenie, reszta to po prostu E39 poliftowa, tylko że taka "podwyższona" :) Ogólnie też super. Nie wiem, może teraz każdy Golf i Passat tak jeżdżą, nie miałem okazji ich testować, ale pamiętajmy, że to jest 2009. Tak jak wspomniałem, stan z pewnością robi tu wielką robotę.

Ja marzyłem o tym, aby mieć wygodne limo, trochę też interesowałem się eco drivingiem i ta E90tka zapewnia mi wspaniałe możliwości w obu aspektach. Kolejny furak co by mi się widział to F10 523i/530i, ale to dopiero melodia przyszłości, kto wie, może następna będzie Skoda Fabia 1.0 MPI LPG w kombi :rotfl:

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 313
Lokalizacja: Pomorze
Moje BMW: 318i 2008
Mam takie samo wozidło, wg VIN 2008-07-17, czyli można powiedzieć, że dokładnie rok starsze. No i niestety u mnie już stuknęło 87k przebiegu :wstyd: Jak sprzedam przy 100k, to będę musiał się nasłuchać, jak bardzo kręcony. Ale robię tym autem jakieś 5k rocznie, więc do setki jeszcze trochę.

Mam podobne odczucia co do N43, ale to poniekąd wynika z przebiegu.
MatiKosa napisał(a):
Start stop wyłączam, szkoda mi aku i alternatora.

Ja nienawidzę tej opcji w żadnym aucie, a jeżdżę naprzemiennie ok. 10 samochodami (stąd przebieg w 318i nie rośnie za szybko). I w niej za pomocą NCS zakodowałem pamięć przycisku (zmieniasz opcję MSA_MEMORY na aktiv) i auto pamięta ostatnie ustawienie :ok:

_________________
Pop in to my gal:
E46 by zielo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 21:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 619
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
zielo napisał(a):
Ja nienawidzę tej opcji w żadnym aucie, a jeżdżę naprzemiennie ok. 10 samochodami (stąd przebieg w 318i nie rośnie za szybko). I w niej za pomocą NCS zakodowałem pamięć przycisku (zmieniasz opcję MSA_MEMORY na aktiv) i auto pamięta ostatnie ustawienie :ok:


Hmm to chętnie bym się zapytał Ciebie, szczególnie, że będę potrzebował załatwić wersję działającej Inpy, która będzie obsługiwała N43B20. No i o podpowiedź jak z tym NCS się obsłużyć, co by nic nie popsuć, słyszałem już jak jeden użytkownik sobie przekodował pompę paliwa w E46 i potem nie mógł odpalić :O

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 21:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 16479
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Zobaczymy jak godny bedzie to następca kompiego :D


Galeria jak zwykle w Twoim stylu świetnie prowadzona :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 21:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 34945
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
Fajny przeskok - zgodnie z planem :)
Fajna sztuka, niech służy

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 22:51 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 21
Posty: 1345
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=157698
Przeczytałem wszystko...gratuluję zmiany samochodu, oby służył jak najlepiej ;)

Przesiadka jak najbardziej na plus, dość duży skok z Compacta na takie e90 :P
Jeżeli samochód jest rzeczywiście pewny i to z dobrych rąk, nie ma co przejmować się wyposażeniem i trzeba cieszyć się stanem. A widać po Twoim poprzednim aucie, że przykładasz się mocno do tego elementu. Tutaj jest wszystko co potrzeba do codziennego zwykłego użytkowania, nic tylko korzystać.
Jedynie szkoda samego Compacta, patrząc na kwoty jakie w niego włożyłeś oraz na to, za ile się sprzedał to chyba wolałbym go zostawić jako drugi samochód i go trzymać bądź też zrobić z niego weekendową zabawkę po swapie na jakiś mocny silnik :hyhy:

Czekam na porządne zdjęcia :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 6329
Lokalizacja: Lodz/Chicago
Moje BMW: F10 535
Kod silnika: N55
Garaż: F10 535i
viewtopic.php?f=6&t=164895&start=0
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296

Byle:
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
E60 535xi
viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 viewtopic.php?f=6&t=40314
Schludna trojka, wyglada bardzo swierzo :ok:

Jak bys chcial to ma do do sprzenania tune2air uzywalem go w poprzedniej trojce ktora nie miala nawigacji do polaczenia telefoniu poprzez BT i sluchania muzyki z telefonu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 4 grudnia 2017, 01:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 686
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 2xE36 coupe i cabrio
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=118765&start=160
Tak jak przedlift już robi się stary, tak polift dalej wygląda spoko. Szczególnie tył. Fajna przesiadka z e36 od razu do e90. Niech służy. :D

_________________
Obrazek
Potrzebny Detailing? Zapraszam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 4 grudnia 2017, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 10613
Lokalizacja: Przysucha
Niesamowita zmiana ;) Najważniejsze, że Ty jesteś zadowolony, a wątpliwości jak widzę nie ma, i być nie może :)

Bezawaryjności i zadowolenia z użytkowania życzę :ok:

_________________
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Typer EURO 2012 - III miejsce, Typer 10/2012 - I m. 11/2012 - I m. 1/2013 - II m. 2/2013 - I m. 3/2013 - II m. 6/2013 - III m. 7/2013 - II m. 8/2013 - II m. 12/2013 - III m. 1/2014 - II m. 5/2014 - I m. 7/2014 - III m. 9/2014 - II m. 12/2014 - III m. 01/2015 - I m. 2/2015 - I m. 3/2015 - I m. 4/2015 - II m. 9/2015 - I m. 10/2015 - I m. 11/2015 - I m. 2/2016 - III m. 3/2016 - I m. 4/2016 - II m. 5/2016 - I m. 10/2016 - II m. 12/2016 - II m. TYPER ZA ROK 2016 - II m. 1/2017 - I m. 3/2017 - 3 m. 4/2017 - II m. 5/2017 - Im. 8/2017 - Im. 9/2017 - Im.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Typer Mistrzostw Świata w Brazylii - III miejsce :-)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 4 grudnia 2017, 11:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 561
Moje BMW: E36 Class II
Kod silnika: M42b18
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=155547
Udało się, przeczytałem całe :P Fajnie opisane. Ładnie wygląda ale lepsze foty trzeba dodać :) Skok z e36 do e90 to niezły kawał czasu. :)

_________________
Jest:
BMW E36 MOTORSPORT INTERNATIONAL CLASS II
Było:
BMW E36 ARKTISSILBER ACS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 4 grudnia 2017, 11:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 26
Posty: 3606
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: f10
Kod silnika: s63b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143430
Chryste Panie kto kupuje tak biednie wyposażone samochody :'(

_________________
Obrazek

https://www.facebook.com/GPteamX/ - GRUUUUUUUUUUUZ TEAM :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 4 grudnia 2017, 12:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 619
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Szczurek1986, mam nadzieje, ze bedzie godny, a o szczegolowe opisy i testy tez sie postaram :)

rorafalki, Dzieki :)

ThePatrickyo, Troche szkoda, ale tego nie dalo sie uniknac. W okresie wiosenno-letnim wyciagnalbym te pare stowek wiecej, ale z drugiej strony...za chwile mamy 2018 i kompakt juz dostaje dodatkowy rok w plecy...Wiec nie ugralbym wiecej jak 200-300 zl, a jednak przez ten czas byloby ciagle o niego dbac, czasami przepalac, etc. Wiec ostatecznie jest okej. Szkoda wlozonej kasy, ale z kolei na nowym aucie tracimy na deprecjacji wartosci. Tego nie da sie praktycznie uniknac. Reszta to byly juz moje inwestycje w doskonaly stan ;)

Hakelbery, Dzieki, ja poki co uzywam transmittera FM, ktorego wkladam w tylne gniazdo, to co jest przeznaczone dla pasazerow. Nie ukrywam, chcialbym miec mozliwosc zmiany utworow za pomoca strzalek na kierownicy. Telefonu jednak tez uzywam jako wideorejestratora, ale to sie pomysli :ok:

DarkWalk3r, Wyglada bardzo spoko, dlatego tez go lubie, dzieki :padam:

binta, Nie ma juz watpliwosci, jestem zadowolony i obym byl jak najdluzej :)

Arktis, Beda foty na pewno, tylko mowie, troche cieplej, to umyje furaka i pojade na sesje :)

Wojt4s, Kto kupuje tak wyposazone auta? Normalni ludzie, ktorzy nie maja 150-200k++ na grubo wyposazone wersje lub tez nie jest im to najzwyczajniej w swiecie do szczescia potrzebne ;) Poza tym pamietaj - liczy sie stan, a ta E90 wiem, ze bije juz na leb znaczaca wiekszosc tego co jest, bo wiem jak bylo o nia dbane i jak byla uzytkowana przez ostatnie 6 lat, a takiej informacji praktycznie zaden czlowiek kupujacy auto uzywane nigdy w zyciu miec nie bedzie, a ma ona istotny wplyw w krytycznych sytuacjach czy taki N43 bedzie sie psul czy nie. Wymien mi jedna rzecz, ktorej ten samochod nie ma, a ktora jest super niezbedna. Tempomat jest, kseny tez, kiera sportowa, PDC, lepsze audio - w tym momencie juz jest git. A sa grzane dupy takze, czujniki deszczu/zmierzchu. Navi niepotrzebna choc ladnie wyglada, fotele jedynie moglyby byc, ale to tyle. M-pakiem sie nie jezdzi ;) Silnik jest idealny do moich potrzeb. Jedyne czego bedzie mi brakowalo to dachu. Nawet klima manualna bylaby spoko dla mnie, ale jest automatyczna.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 4 grudnia 2017, 12:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 89
Moje BMW: 320d
Garaż: E90 viewtopic.php?f=6&t=165182
Najważniejsze że jesteś zadowolony :ok: fajnie utrzymany, bezawaryjny samochód najbardziej cieszy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 11:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 148
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
Ładny stan, silnik / skrzynia to zupełnie nie moja bajka. Ale rozumiem podejście.

Tylko przesadą jest że jak zdejmiesz dekory żeby udrożnić nawiew to od razu wszystko się połamie i zacznie trzeszczeć - nie popadaj w paranoję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 11:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 619
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Randall86, Dzieki :) A masz moze pojecie co moze byc powodem, ze z tego nawiewu nie leci powietrze? Mogl sie jakos zapchac? Moze to ten uchwyt tam jakos wpadl do srodka? Czy to wina silniczka elektrycznego, ktory zamyka klapki nawiewu tam w srodku? Zdjecie dekorow jest trudne?

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MatiKosa -->> E90 318i LCI Spacegrau Metallic
PostNapisane: 6 grudnia 2017, 14:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 355
Kod silnika: S50, S85
Randall86 napisał(a):
Tylko przesadą jest że jak zdejmiesz dekory żeby udrożnić nawiew to od razu wszystko się połamie i zacznie trzeszczeć - nie popadaj w paranoję.


Paranoja czy nie - potwierdzam, że często tak jest po zdjęciu elementów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL