BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 18:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2464
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
rozumiem że wału tłoków i wałków z m54b30 nie chcesz wkładać aby wycisnąć jeszcze więcej z wolnossaka jak i tak będziesz otwierał motor :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 19:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
LPS505, zacny plan, kibicuję! :ok:

Ale jak będziesz rozbierał silnik, to rób strokera na b30. ;)

Przemyślałbym tylko kolor, bo estoril to dobry wybór, ale dosyć często wybierany w projektach e36 i popularny w nowszych bmw...
Osobiście gdyby baza była srebrna to ja bym szedł w silverstone, który moim zdaniem jest absolutnie rewelacyjny...

Inne które bym brał pod uwagę to:

-(nieskromnie) carbonschwartz, bo te "atramentowe" refleksy w słońcu robią robotę :cool:
-atlantis blue
-mora metallic
-british racing green (ale tutaj sytuacja podobna do estoril)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 19:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
bmw_e36.pawel, Jest taka myśl... Póki co nie jestem za tym, choć pomysł dobry. Jak tłoki nie będą wymiarowe, bądź uszkodzone, to będę miał dobry argument :P
Krisu_K13TL, Jest piękny. Szczerze mówiąc zawsze krążyły za mną odcienie typu Gunmetal... Namieszałeś mi w głowie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 21:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Stroker dobra rzecz. Kolor to bym pomyślał też o Dakarze, jest tego mega mało w mpakiecie robi robotę.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 22:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Atlantis też rozważam, Mora, Dakar niezbyt. Dakar ma swój urok, ale to nie dla mnie. Jak macie propozycje, to śmiało. Chyba jednak nie będę się ograniczał do palety dostępnej do e36.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 23:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Dla mnie Daytona violet tez spoko miałem 7l temu 325 coupe w tym kolorze i robiła robotę

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 24 maja 2019, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Przy takich planach, głównie mówię o lakierowaniu i blacharce, to już chyba zakładasz dożywotkę dla tego auta? Sprzedać później takie coś w polskich realiach w dobrych pieniądzach to raczej nierealne.

A jak w ogóle podchodzisz do całego tematu lakierowania? Oddajesz komuś czy masz sam będziesz się w to bawił? Bo to też drażliwy temat, ja nie znam obecnie blacharza czy lakiernika, któremu oddałbym bez zastanowienia auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 24 maja 2019, 10:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Co do sprzedania, to szybko to na pewno nie nastąpi. Te auto powoli przestaje być u mnie moim daily, śniegu też nie widzi. Pieniędzy, które włożę nie odzyskam, ale myślę, że poszłaby na pewno za dobre pieniądze. Ten samochód naprawdę pieszczę i wszystko doprowadzam do porządku, co tego wymaga. Blacharka będzie robiona na spokojnie, dokładnie, więc pewnie pożegnam korozję na bardzo długo, a w e36 jest to nietypowe.

Co do blacharki: ja wraz z 2 znajomymi będziemy to robić. Jeden jest dobrym, zawodowym spawaczem. Mamy piaskarkę, kompresory, narzędzia(pistolety, novol stp flex itd.), szlifierki i trochę umiejętności, wiedzy ;) My rozszlifujemy lakier, zrobimy blacharkę, zapodkładujemy, gdzieniegdzie pewnie trochę szpachla pójdzie, znów podkład, doszlifujemy i w takim stanie zostanie oddany do lakiernika. Jestem z jednym dogadany, ale wciąż mam wątpliwości co do tego etapu :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 9 czerwca 2019, 17:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Aktualizacja:

Silnik niebawem będzie remontowany, mpakiet kupiłem w dobrej cenie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 11 czerwca 2019, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 3149
Super, nie mogę się doczekać efektu :serce: :serce: :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 7 sierpnia 2019, 12:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Aktualizacja: Ruszam.
Wyszło na to, że osoba mająca ze mną to robić łagodnie mówiąc się wykruszyła i zostałem sam :cwaniak: . Mam nadzieję, że z początkiem września wrzucę zdjęcia polakierowanego samochodu. Wstępnie rozszlifowałem zarażone miejsca i jest lepiej niż myślałem :) Zdjęcia będę w miarę postępów wrzucał i informacje o tym jak to robiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 7 sierpnia 2019, 12:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dużo rudej? poprzednia naprawa lakiernicza nie wytrzymała próby czasu?
czekam na UP :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 7 sierpnia 2019, 15:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Daj znać czym zabezpieczasz pozostałości rudej itp to fajny temat może być ;)
miałeś jakieś ślady korozji/napraw w okolicy uszczelki przedniej szyby? Głównie chodzi o górę, oglądałem ostatnio kilka e36 i każda prawie była tam zainfekowana, albo już po naprawie... :kwasny:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 8 sierpnia 2019, 11:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
grabolek363, również i u mnie była tam korozja. Myślałem, że będę wspawywał nową blachę, ale już po samym oszlifowaniu widać, że piaskowanie załatwi sprawę. Albo zacynuję to, albo fertan i podkład epoksydowy NFCC.

Poruszę jeszcze porzucony temat: Zaworek zwrotny oleju.
Chciałem zaprojektować i stworzyć customowy, by był dostępny w normalnej cenie, ale ktoś mnie już uprzedził ;) Na portalach aukcyjnych jest dostępny, wygląda w porządku, ale nie kupiłem takiego jeszcze.

Wrzucę skopiowany opis z aukcji. Sprzedający opisał to bardzo dobrze:

"Częsta, nieprzyjemna cecha samochodów BMW wyposażonych w silniki serii „M” - zniszczenie integralności zaworu oleju. Po pewnym czasie nieużywania samochodu, niesprawny zawór przepuszcza olej z górnych części silnika do miski olejowej. Wynikiem takiego uszkodzenia zaworu jest stukający dźwięk po odpaleniu silnika i czerwona lampka na desce rozdzielczej.

Po pewnym czasie start silnika występuje praktycznie na sucho, 5-10 sekund po uruchomieniu zimnego silnika występują stuki - w konsekwencji zwiększa się zużycie silnika.

Ignorowanie tego faktu jest nierozsądne, zawór miski olejowej w M50 M52 M52TU M54 nie ma funkcji drugorzędnej, funkcja polega na utrzymaniu oleju w szklankach (popychaczach zaworowych ) podczas odpalania silnika powstrzymując olej przed spłynieciem z filtra oleju. W przeciwnym razie gwarantowane jest przedwczesne zużycie silnika i w późniejszym czasie wyraźnie zauważalne stukanie."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 11 sierpnia 2019, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Na temat zaworku wypowiedział się krupek w mojej galerii. Rzekomo nie zdaje to egzaminu i jedynym rozwiązaniem jest nowa podstawa z ASO. Może rozwinie ten temat bardziej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 11 sierpnia 2019, 20:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Ja też miałem u siebie uszkodzoną tuleję w której siedział zaworek zwrotny, wymieniłem podstawę na tę z M50, gdzie zawór jest inaczej umiejscowiony - podstawa pasuje do M52 z taką różnicą że montaż pompy wspomagania wymaga dorobienia tulejek pod śruby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 16:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Po zerwaniu wygłuszenia:
Obrazek
Obrazek
Po wstępnym oszlifowaniu miejsc pokrytych rdzą:
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


To wyszło spod "purchla" wielkości może 3-4 mm ;) Małe pęknięcie- stąd korozja.
Obrazek

Tylna klapa:
Obrazek

Obrazek

Mocowania fotela:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wiertła do zgrzewów YATO, zestaw punktaków, przecinaków, wybijaków Geko(bodajże, czy jakieś inne chinole- spisują się).
Mocowania foteli i inne elementy, które były zgrzewane przed spawaniem zabezpieczę podkładem spawalniczym Foerch, by uniknąć tego samego scenariusza. Łączenia blach przy kielichach obspawam, by przy ew. twardym zawieszeniu nie puszczały zgrzewy :)

Tego używam, do wstępnego oszlifowania rdzy, usunięcia mastyk, lakieru itp. Przy umiejętnym stosowaniu nie grzeje blach, skutecznie usuwa powłoki i jest dość trwałe. Norton Blaze Rapid Strip:
Obrazek


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2019, 16:35 przez LPS505, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 16:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolego czeka Cię sporo pracy :hyhy: Po takiej poprawnej naprawie będzie salon :hyhy: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Fajnie tak sobie działać przy blacharce na własną rękę, przynajmniej wiesz co i jak zrobisz. Jestem ciekawy jak to u mnie wygląda pod spodem, aż strach odkrywać. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 16:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Roboty jest ogrom... Sądzę, że poświęcę miesiąc wakacji robiąc codziennie przy samochodzie. Liczy się jakość, chcę się cieszyć e36ką naprawdę bez korozji. Jakbyście mieli pytania, to śmiało piszcie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL