BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 00:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 kwietnia 2019, 02:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Dodatkowo słyszałem łożysko alternatora, więc rozebrałem go i wymieniłem na szybko łożysko, bo drugie było w bardzo dobrym stanie, tak jak reszta. Kupiłem TIMKEN'a i polecam wszystkim zakładać do takich rzeczy dobre łożyska. Ten alternator był ze 4 lata temu regenerowany i wrzucili chińskie łożyska, które są tańsze może o 2 złotówki :oczami: widać efekty.


Obrazek
Poza tym samochód był na sprawdzeniu geometrii, oraz kupiłem nowe opony. Wybór padł na Dębice Presto UHP 2. Tak, wiem, budżetowa opona ;) ale godna polecenia. Gdyby miały twardsze ścianki, to byłbym bardzo zadowolony z nich.

Dziś sprawdziłem kompresję, bo falowanie obrotów na ciepłym powróciło... W okolicach 12,5 bara na każdym cylindrze :padam: (kamień z serca...)

Poza tym szperę jutro oddaję sprzedającemu, bo łożyska huczą i leje z jednej strony. Ok, spina, ale 1800 zł za szperę, która jest do roboty? Słaby deal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 15 kwietnia 2019, 07:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
LPS505 napisał(a):
Dziś sprawdziłem kompresję, bo falowanie obrotów na ciepłym powróciło...

pomysł nie trafiony
-sondy
-czujnik wału/wałka
-przepływka
;)

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 25 kwietnia 2019, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 499
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 2x E36, E39
Kod silnika: M52
nadal na forum dopiero teraz trafilem na kolejna galerie tego e36 :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 26 kwietnia 2019, 15:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
AdaS_BMW, Pewnie i jak znajdę trochę czasu, to się trochę pozmienia :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
LPS505 napisał(a):
Poza tym wymieniłem podstawę filtra oleju, bo zaworek zwrotny puszczał(klepanie przy rozruchu po nocy przez sekundę, po nocy więcej oleju na bagnecie było). Problem rozwiązany. Wkrótce opiszę dokładnie jakie są przyczyny, skutki uszkodzenia zaworu i jak wygląda uszkodzenie. Zauważyłem, że na forach często przy uszkodzonym zaworku ludzie obwiniają szklanki, niekiedy wymieniając je bez skutku. Możliwe, że stworzę też taki zaworek z usuniętą wadą powodującą jego nieszczelność.


Mam to też za sobą, rozfrezowałem otwór i wstawiłem zaworek z M43. Otwór zrobiłem na wcisk a dla pewność dałem jeszcze epoksydu.

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 84
Lokalizacja: Radziejów/Piaseczno
Moje BMW: e36, e91, e92
Kod silnika: M52b28 N46b20 N43b20
DaV91, nie widać zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
U mnie wszystko śmiga,

Stary wytarty zaworek

Obrazek

Rozfrezowane gniazdo po starym zaworku na średnicę wymiennego zaworka z m44. Otwor zrobiony na lekki wciść aby siedziało ciasno

Obrazek

Podstawa dokładnie wymyta Tenzi Truck aby przypadkiem nie został tam żaden opiłek z frezowania, przy okazji 20 letni osad został wymyty. Zaworek skrócony na długości aby uszczelka podstawy filtra oleju ładnie usiadła i nie była wypychana do góry dla pewności jeszcze wklejony epoksydem aby nic nie przeciekało.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 10 maja 2019, 01:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Wszystko stanęło trochę w miejscu, wkrótce tu napiszę, co obiecałem i wrzucę aktualizację.
Do e36 zbieram powoli graty. W planach jest zrzucenie wózka i wymiana tulei, bo mają już dość, w razie W wzmocnić od razu wózek, wypędzić powierzchowną rudą i od początku zakonserwować. Wszystko wskazuje na to, że w wakacje będzie lakierowana, bardzo możliwe, że inny lakier się pojawi.
Obrazek
Obrazek
A póki co latam taką ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
325d, jeszcze na M57 w sympatycznej opcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 10 maja 2019, 06:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dobrze się dzieje :ok:
E92 spoko, nawet bardzo :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 10 maja 2019, 07:25 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5278
Moje BMW: Giulia Veloce
Fajna e92 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 22 maja 2019, 22:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Zamontowałem przewody od wspomagania z R6, ponieważ wciąż były te z R4, brakowało chłodnicy wspomagania i pewnie m.in. z tego powodu miałem problemy ze wspomaganiem. Wymieniłem pompę, przewody, zbiorniczek, płyn- jest cisza :)
Zostały wspawane przegrody do misy olejowej.

Panowie, będzie się działo...

Klin na wale pękł znów, zapewne był za słabo dokręcony (bodajże 500 Nm powinno tam iść przy dokręcaniu). Śruba była dokręcona, ale podejrzewam, że za słabo. Przyczyną falowania był przestawiony zapłon i zaczęła chodzić jak na 4 garach... ok. 7 barów na 4 i 5 cylindrze :rozpacz: . Stało się to nagle. Silnika po tym nie uruchamiałem, wkrótce wyjmę go z budy, rozkręcę w drobny mak i wyremontuję :| . Zobaczę co się stało, oby blok był cały, jak nie, to pewnie na nowo będę go tulejował. Mam te szczęście, że w mojej M52 są fabrycznie tuleje.
Ale nie ma tego złego, co na dobre by nie wyszło ;)

Korzystając z okazji usunę wszelką korozję w podwoziu, wspawam wzmocnienia wózka, cała konserwacja podwozia zostanie na nowo położona oraz nadwozie na nowo polakieruję wraz z komorą, bagażnikiem, wnękami, szyba czołowa i inne elementy też zostaną wymienione. Jestem zdecydowany na zmianę koloru i wrzucenie pełnego, oryginalnego M pakietu. Póki co jestem za odcieniem Estorilblau. Z wnętrza również całą wykładzinę wyjmę, zerwę fabryczne wygłuszenie podłogi, usunę wszelką korozję, zakonserwuję, wygłuszę nowymi matami.

W dalszej kolejności zamontuję vadery z kanapą w czarnej skórze, manualnej regulacji, podgrzewane, które już czekają. Chcę do nich zaadoptować pompowane boczki z sportsitz'ów E92. Po zrobieniu "paru" kilometrów w tych siedzeniach odnoszę bardzo pozytywne wrażenie. Vadery są dla mnie za szerokie i przy ostrej jeździe jednak za bardzo się w nich ruszam.

Wybiegając daleko w przyszłość, to w planach jest wyciśnięcie 230-250 km na wolnossaku. Na pewno nie zamontuję doładowania, bo uwielbiam charakterystykę wolnossaka i chcę to utrzymać w starej, dobrej szkole ;)

Większość rzeczy sam, ze znajomymi zrobię. Życzcie mi wytrwałości :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 06:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
O kurcze, sporo się dzieje. Mam nadzieję że wszystko pójdzie zgodnie z planem. Powodzenia :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 07:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29682
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
nic miłego, powodzenia :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 08:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Grube zmiany, z motorem współczuję. Aby do przodu, Osobiście gdybym miał remontować to ładowałbym m54b30. I tak już auto nie będzie zadbaną serią, więc... ;)
W estorilu będzie szał ciał :ok: Choć zadbany srebrny, gdy widać już ziarno. Jest naprawdę :ok:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 11:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
kszyhu, nie mam ochoty na dodtakowe dłubanie i dolewanie oleju w przyszłości... a przerabianie pod pierścienie z m52 też mi się nie widzi. Wolę mieć wyremontowane, pewne m52 i z niego więcej wycisnąć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 11:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
eee przy takim nakładzie co i tak już został poczyniony, to te zabawy z motorem to pestka no i przy samych planach... Jak sprzedam e92 i e87 i wezmę coś "świeżego" to pewnie też kupię jakieś e36 żeby pomęczyć trochę wolnossaka obrotami ze szperą na zakrętach ( e92 mi szkoda...) i też sobie podłubię, może nie aż tak bo aż tak nie kocham e36, ale coś na pewno :D Tylko ja będę celował w M50B25 bo akurat ubóstwiam ten paliwożerny i głośny silnik :serce:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 14:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Może Imola Rot ?

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 15:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
LPS505 napisał(a):
kszyhu, nie mam ochoty na dodtakowe dłubanie i dolewanie oleju w przyszłości

Jak kupisz trupa, to pewnie tak by bylo.
LPS505 napisał(a):
przerabianie pod pierścienie z m52 też mi się nie widzi. Wolę mieć wyremontowane, pewne m52 i z niego więcej wycisnąć

Przerabianie pierścieni? Dla idei można sie bawić, bo zdrowe m54, bierze tyle, że o tym nawet nie myślisz.
Ale spoko. Każdy ma swoją wizję.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 15:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
kszyhu, wiem, że zdrowe M54 nie bierze oleju, ale kurde...
Swego czasu chciałem e39 530i kupić. 2 raporty w bimmercheck wykupiłem, oba serwisowane w aso, w okolicach 120- 180.000 km zaczęły już jeździć na dolewki do ASO ;)
Widziałem też wiele M54, które pracowały świetnie, a mocy miały dużo mniej niż powinny. Subiektywnie wolę M52 ;)


Ostatnio edytowano 23 maja 2019, 17:44 przez LPS505, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 23 maja 2019, 16:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Kolega miał M54 od 80 do ok 160t km i od wymiany do wymiany ok 1L dolać musiał, ale to było M54B22, gdzie tu dopiero M54B30 znaleźć w takim stanie chociażby...

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL