BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 01:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Witam :) chciałbym się pochwalić moim pierwszym BMW. Jest to E36 320i z 1995 r. Silnik M52B20 przed liftem, skrzynia manual 5b.

Skąd w ogóle pomysł na BMW i to E36? Nie szukałem jakoś specjalnie żadnego samochodu. Do tej pory jeździłem bardzo awaryjnym Passatem B6 2.0 TDI 16V ze skrzynią DSG i tylko gdzieś z tyłu głowy chodziła za mną myśl o zmianie auta i to niekoniecznie na nowsze choć byłem bliski kupna F30 318d z 2013 r. Od czasu do czasu robię trasy Stuttgart-München-Polska i potrzebowałem pewnego, mocnego samochodu. Dlaczego BMW? Moi rodzice mieli parę lat temu E39 i w tamtym momencie "wpadłem" w BMW. Dlaczego E36? Podoba mi się wizualnie, mam sentyment do tego modelu no i cholernie zazdrościłem kuzynowi pięknego egzemplarza 318i.

Na swoje E36 trafiłem zupełnie przypadkowo. Auto pochodzi od 1 właściciela z Forstu zaraz za polską granicą. Ma 175.000 km przebiegu potwierdzonego certyfikatem tüv i bardzo bogatą historią serwisową w ASO BMW w Cottbus oraz fakturami z prywatnych warsztatów w Niemczech. W przebieg nie wnikam natomiast auto jest bardzo zadbane, nigdzie nie ma śladów napraw blacharskich jedynie co to tylne, prawe drzwi są powtórnie malowane (odczyt z miernika ok. 350 mikronów) o czym zostałem poinformowany przez poprzedniego właściciela. Jego największą zaletą jest zdrowa, nigdy nie spawana podłoga co jest bardzo rzadkie w E36 no i te 6 cylindrów :) magia. Mogłem kupić sobie 3-5 letni samochód ale postanowiłem spełnić takie małe marzenie z czasów kiedy jeszcze nie mogłem sobie pozwolić na żadne BMW.

Zaraz po zakupie/tłumaczeniu papierów/akcyzie/rejestracji wymieniłem olej na Valvoline MaxLife 10W40, świece NGK V-line, wszystkie filtry Bosch łącznie z kabinowym. Na chwilę obecną auto mam 3 tygodnie i zauważyłem, że do wymiany jest gumowa poduszka - łącznik wału ze skrzynią. Od razu wymienię kompletną podporę wału żeby mieć z tym spokój. Poniżej wrzucam zdjęcie wykonane w dniu zakupu po powrocie do domu i rozkodowany VIN.

Obrazek

Type Code CB51
E Series E36 (4)
Series 3
Type LIM
Model 320I (EUR)
Steering LL
Doors 4
Engine M52
Displacement 2.00
Power 110
Drive HECK
Transmission MECH
Colour ARKTISSILBER METALLIC (309)
Upholstery STOFF/ANTHRAZIT (C4AT)
Prod. Date 1995-05-05

L801A National version Germany/Austria
S243A Airbag for front passenger
S255A Sports leather steering wheel
S277A BMW LA wheel/double spoke
S302A Alarm system
S314A Door mirror / driver's lock, heated
S320A Deleted, model lettering
S354A Green windscreen, green shade band
S410A Window lifts, electric, front
S428A Warning triangle and first aid kit
S465A Through-loading system
S473A Armrest front
S488A Lumbar support, driver and passenger
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S508A Park Distance Control (PDC)
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S530A Air conditioning
S542A Check Control
S556A Outdoor temperature indicator
S564A Interior light package
S669A Radio BMW Business RDS
S672A CD changer for 6 CDs
S676A HiFi speaker system
S690A Cassette holder
S806A Third stoplamp


Ostatnio edytowano 9 sierpnia 2018, 18:42 przez rad320i, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 12:09 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2081
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
O proszę, wreszcie ktoś z moich okolic :P

Dawaj więcej zdjęć, bo ledwo jedno to trochę biednie. Z ciekawości jeszcze mam pytanie, dlaczego akurat 10W-40? Według mnie lepiej by chyba było zalewać full syntetykiem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 12:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Z czasem dodam więcej zdjęć.

Wybrałem 10W40 dobrej firmy gdyż:

- wg. papierów, które mam auto od 10 lat jeździ na 10W40.
- gdzieś tu wcześniej czytałem, że do M52 dobre 10W40 w zupełności wystarczy.
- nie jestem "olejowym kombinatorem", Passerati 2.0 TDI męczyłem na niesławnym Castrolu Edge 5W30 i było ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 16:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zarzuć więcej zdjęć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Kilka zdjęć zrobionych na szybkości :) W przyszłym roku kupię nowe felgi na lato, w gre wchodzą tylko jakieś Styling, które seryjnie wychodziły w E36. Muszę wywalić te tandetne ramki na tablice rejestracyjne. Po głowie chodzi mi też jakiś układ wydechowy np. cichy Eisenmann (taki żebym nie dostał kota jadąc 800 km na strzał). Żadnych srogich modyfikacji, gleb, gazów, swapów nie planuję. Chcę zostawić auto w oryginale w jak najlepszym stanie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 20:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1801
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: było:330ci - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p2072598

było: 320d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138535/
rad320i napisał(a):
srogich modyfikacji, gleb, gazów, swapów nie planuję.

już Cie lubię :D jakiś fajny styling z epoki 16/17 i będzie pięknie :ok: zadbana sztuka, szanuj mimo że to zwykły szarak to na pewno się wyróżnia spośród ulicznego gruzowiska :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 20:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Miałem E36 i wspominam to auto bardzo dobrze, super egzemplarz trafiłeś ;) :ok: :) co ja bym osobiście zrobił? Ciut przód obniżył żeby stał równo z tyłem, założył jakąś ładną 16-17 i doły w kolor zrobił (to nie jest konieczne ale fajniej wygląda całe auto) poza tym dbać i tyle, może jakieś odświeżenie wnętrza, może jakaś niewielka polerka (sam oceń jak lakier po tylu latach)

Co do felg to polecam stronę http://felgenkatalog.auto-treff.com wybierasz E36 i szukasz ładnego stylingu :)

P.S Spróbuj dorwać oryginalne dywaniki, robią ogromną robotę i są idealnie dopasowane :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 21:08 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2081
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Ja tu widzę taki kierunek :ok:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 21:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Na tak długie trasy szkoda tylko że 2 litry ale i ten silnik daje radę a przy tym nie łyka oliwy więc bezawaryjność powinieneś otrzymać w standardzie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 22:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
gamil napisał(a):
mimo że to zwykły szarak to na pewno się wyróżnia spośród ulicznego gruzowiska


To prawda i na tym mi zależało. Mieć pospolite do bólu BMW, przyciąga spojrzenia przechodniów i innych kierowców. Mój dyrektor (rodowity Niemiec) proponował mi już kupno tego auta.

ZuchLCT napisał(a):
Ciut przód obniżył żeby stał równo z tyłem


Auto stało na nierównym podłożu i stąd taki efekt. Ogólnie na równym przód jest nisko, a tył trochę wyżej i fajnie to wygląda.

ZuchLCT napisał(a):
doły w kolor zrobił


Zostają szare. Podoba mi się to i nawiązuje do epoki.

ZuchLCT napisał(a):
dorwać oryginalne dywaniki


Te, które mam teraz to jakieś zamienniki z Alledrogo ale dedykowane do E36 i pasują p&p.

ZuchLCT napisał(a):
jakieś odświeżenie wnętrza, może jakaś niewielka polerka


Zdjęcia tego nie oddają ale wnętrze jest na prawdę bardzo czyste i nie zmęczone. Co do lakieru to chcę go trochę przetrzeć politurą, ewentualnie potem polerka + powłoka ochronna.

ThePatrickyo napisał(a):
Ja tu widzę taki kierunek


Kolorystycznie BMW zostaje bez żadnych zmian. Myślałem o szprychowych felgach ale na mój gust to one pasują do przedlifta. Ja mam jednak polift i wtedy już dominowały te wieloramienne, nowocześniejsze wzory. Myślałem o Styling 22 lub 24 ale nie wiem czy M-kowe felgi nie będą robić festynu w zwykłym E36.

Szczurek1986 napisał(a):
szkoda tylko że 2 litry


Do normalnej eksploatacji w zupełności mi wystarcza. Pomruk R6 jest, jak trzeba to też pojedzie no i jestem zaskoczony niskim spalaniem tego samochodu. Spodziewałem się 11-12 litrów, a ja na swoim "pierwszym baku" zrobiłem 700 km.

Szczurek1986 napisał(a):
bezawaryjność powinieneś otrzymać w standardzie


Na tym mi najbardziej zależało. E36 jest łopatologicznie prostym samochodem, a silniki M52 (zadbane!) słyną z niezawodności. Poza tym części są śmiesznie tanie, nawet te najlepszych firm. Pakiet startowy na dobrych podzespołach kosztował mnie bagatela 300 zł, teraz w sobotę wrzucę auto na podnośnik i wymienię podporę wału i łącznik wału ze skrzynią (komplet Febi Bilstein 200 zł). Łącznie 5 stów żeby spokojnie jeździć.

W Passacie jak coś mi klękło to z reguły szło w 4 cyfrowe kwoty. Np. przerobienie napędu pompy oleju 3800 PLN, 2x posypała się mechatronika skrzyni DSG i tylko dlatego, że sam ją wyciągałem i tylko zawiozłem mechatronikę do regeneracji to zapłaciłem 1500 PLN za regenerację i 700 PLN za komplet nowego oleju do skrzyni wraz z filtrami, nakrętkami itp. Ciągłe jaja z modułem bi-xenonów skrętnych. Jeździłem tym autem 5 lat i przynajmniej o 3 lata za długo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 9 sierpnia 2018, 22:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A passeratti podbno takie niezawodne :hyhy: :hyhy:


Wiem coś kolego o M52 bo sam go użytkuję od 7 lat :) tyle ze TUB20 :P i również zero problemów na prawie 100 tyś km przejechane ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 10 sierpnia 2018, 07:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29681
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ładny egzemplarz trafiłeś :ok:

mocno musiałeś się zawieźć na vw, że taka przesiadka ale rozumiem, kiedyś to były samochody ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 10 sierpnia 2018, 07:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
VW miałem już dosyć zmęczone bo i prawie 400.000 km i miałem go po flocie firmowej. Skrzynia już miała uślizgi na hydrokinetyce i ładowanie w niego kasy było bezsensowne. E36 kupiłem mega spontanicznie. Zobaczyłem ogłoszenie, szybko telefon, laweta no i jest :ok:

Niedawno wymieniałem w 318i kuzyna sprzęgło, wszystkie drążki, sworznie, tuleje, łączniki, gumy stabilizatora z przodu i jakieś tuleje z tyłu. Sprzęgło Sachs, części zawieszenia Meyle. Jak zobaczyłem rachunek za części na śmieszne 900 zł to stwierdziłem, że przydałby mi się taki samochód.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 11 sierpnia 2018, 05:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Małe faux pas, post pod postem. Parę fotek z wczorajszego, wieczornego majstrowania.

1. Części. Przy okazji zmieniłem jedną rolkę napinacza bo jak zmieniałem paski w "pakiecie startowym" to sprzedawca dał mi przez przypadek jedną z rolek do
innego BMW.

Obrazek

2. Auto jeszcze na ziemi.

Obrazek

3. Auto w powietrzu :D

Obrazek

4. Gdzieś przed przykręceniem wału do łącznika ze skrzynią. Stary łącznik, jeszcze oryginał BMW był cały aczkolwiek nigdy nie wiadomo czy gumowy korpus już nie zmęczony. Mam taką przypadłość, że jak już robię to cały komplet na przysłowiowy "sicher" żeby mieć spokój na przyszłość.

Obrazek

5. Wzmacniane łączniki stabilizatora Meyle HD już na swoim miejscu.

Obrazek

6. No i nowa podpora dzielnie podpiera wał. Przy wyższych prędkościach już nic mi nie trzepie pod autem :luka:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 11 sierpnia 2018, 12:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Dobry serwis, doprowadź ją do ideału, taka prośba :rotfl: :D ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 11 sierpnia 2018, 14:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29681
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
no i fajnie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 11 sierpnia 2018, 14:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
z takim podejściem może być tylko dobrze :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 11 sierpnia 2018, 20:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Mega robią mi szare doły przy srebrnym, powodzenia w pracach ;) :padam:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 12 sierpnia 2018, 07:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Będzie dobrze. Na następny ogień idą wszystkie tłoczki hamulcowe, zaciski do czyszczenia i malowania (na czarno albo srebrno bo nie lubię tych kolorowych zacisków). W dalszych planach konserwacja powierzchni zewnętrznej dyferencjału + malowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: rad320i -> 1995 E36 320i
PostNapisane: 12 sierpnia 2018, 09:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Bardzo ładne i zwykłe e36 - czyli takie jakich już b. mało na naszych drogach, zazwyczaj jak ktoś kupi zadbaną trójkę to od razu robi gleby, kąty i jakieś śmieszne "german stajle" i tak kończą ładne i fabryczne e36 :/ dbaj o nią i nie kombinuj, bo seryjne e36 w efekcie finalnym najwięcej są warte, a ich cena już tylko rośnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL