BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 10:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 11 listopada 2018, 21:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: Radom
Na pierwszy rzut oka ładnie się prezentuję :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 13 listopada 2018, 10:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Udało się w końcu zaleźć trochę czasu na podłubanie przy aucie, przede wszystkim oganiam pod maską w celu znalezienia wycieków i na pierwszy rzut oba uszczelniacze nastawnika vanosów puszczały olej, zamówione oryginały, umyta przepustnica i cały silnik oraz komora a oto elekt:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Będzie na pewno do zdjęcia kolektor ssący bo w zakamarkach olej widać który leciał z dekli (obie uszczelki zostały wymienione wczesniej)
Filtry, świece wszystko org. BMW, kabinowe filtry zabite brudem dawno ktoś nie zaglądał :kwasny: trzeba zrobić listę zakupów trochę tego będzie, a przy demontażu ssącego wymienię odmę od razu...no i kwestia termostatu mnie męczy aby założyć z m67 88*...
Z ciekawostek mapy 2018 hulają nie wgrywałem softu PL bo nie mam pewności jaki jest do pobrania, a nie chcę zmieniać menu układowego a jest taki :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i zakupiona karta sim telefon śmiga można do Angeli dzwonić :rotfl: see You soon


Ostatnio edytowano 14 listopada 2018, 07:20 przez Przemoe38, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 13 listopada 2018, 10:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Mastello napisał(a):
Ciężko stwierdzić czy sterownik działa. To że się włącza wentylatorek wybasta i zaraz się wyłącza nie musi oznaczać że sterownik mamy sprawny . Identycznie będzie się zachowywać Webasto z uwalonym sterownikiem .
Poczekaj aż temperatury spadną do około 7 stopni i spróbuj załączyć Webasto . Pilot nie jest wymagany .
Z tego co pamiętam Webasto nie uruchomi się przy zbyt wysokiej temperaturze na zewnątrz , małej ilości paliwa lub przy niedoładowanym akumulatorze .

No własnie, czytałem o tym temperatura akurat była powyżej 7* a bateria miała 11,8 do tego wyczytałem ze stan paliwa też ma znaczenie a u mnie akurat przed rezerwą... :rotfl:
Krzysiek2551 napisał(a):
Na pierwszy rzut oka ładnie się prezentuję :ok:

dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 13 listopada 2018, 14:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Taka komora silnika bardzo mi się podoba :cwaniak: :ok:
Używałeś APC czy jakiś rozpuszczalników ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 13 listopada 2018, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Mastello napisał(a):
Taka komora silnika bardzo mi się podoba :cwaniak: :ok:
Używałeś APC czy jakiś rozpuszczalników ?

Nie używam agresywnej chemii bo to też ma swoje minusy, mój sposób to gorąca wodą mikrofibra i proszek kerchera, silnik benzyna ekstrakcyjną i ropowica, większe zabrudzenia doszorowane pędzelkiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 15 lutego 2019, 23:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Witajcie po dłuższej przerwie na chwilę obecną zebrany zestaw serwisowy
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 16 lutego 2019, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeśli nie chcesz wymieniać kilku uszczelek w silniku odpuść płukanie tą płukanką
popatrz na jej temp. zapłonu

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 16 lutego 2019, 08:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Nigdy nie miałem problemów po stosowaniu tej płukanki, a używam jej w m54 i N45 przy każdej wymianie oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 16 lutego 2019, 09:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Przemoe38 napisał(a):
Nigdy nie miałem problemów po stosowaniu tej płukanki, a używam jej w m54 i N45 przy każdej wymianie oleju

:ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 26 lutego 2019, 23:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Witajcie oto kilka zdjęć z moich postępów pracy na początek wpadł serwis filtrów kabinowe wewnętrzne oraz przeciwpyłkowy filtr powietrza wymiana silniczka do spryskiwacza intensywnego mycia i połączenie wężyków rurką miedzianą ponieważ starego nie mogłem rozebrać i musiałem uciąć a nowy był za krótki :rotfl: . Jak widać filtry jeszcze oryginalne BMW zgodnie z historią serwisową i mają już swoje za sobą. Naprawiłem również lusterko prawe gdyż nie składało się, silniczek działał jednak ręką trzeba było pomagać, naprawa trochę zajęła ale zdemontowaliśmy całe lusterko rozebrałem na czynniki pierwsze i okazał się zapieczony mechanizm. Wszystko wyczyszczone nasmarowane działa rewelacyjnie. :ok:
Co do silnika, wstępnie umyłem benzyną ekstrakcyjną z powodu zauważonych wcześniej wycieków w okolicy lewej łapy silnika podejrzewałem że będzie to wyciek z oringów przylegających do bloku oraz z węży od filtra oleju, jednak po ich wymianie bardzo żmudnej i ciężkiej pracy wyciek pojawia się z górnej części silnika. Okazało się że wycieki są z górnej obudowy rozrządu więc pokrywy w góre i rozbieramy, uszczelki okazały się stwardniały jak kamienie, ale miły widok stanu silnika od środka przylgnie pokryw zaworów wyczyszczone, czeka mnie jednak przy tych pracach jeszcze wysłanie 2 vanosów do regeneracji ponieważ na gorącym silniku klekotały lekko, a szkoda mi składać i ponownie rozbierać kolejny raz, więc troszkę musi poczekać rozebrana. P.S ma ktoś pożyczyć blokady vanosa do m62 :rotfl:

Pokrótce rzeczy zrobione:
Wymiana oringów łapy silnika i węży od filtra oleju (oryginały z serwisu)
Wymiana filtrów powietrza kabinowego i obiegu wewnętrznego
Demontaż wydechu ze względu na uszkodzone nakrętki przy kolektorze rozwiercenie ich i wstawienie śrub na przelot zamiast szpilek
Demontaż pompy wspomagania umycie pompy wspomagania, węży wymiana płynu we wspomaganiu
Wymiana uszczelek elektrozaworów vanosa oraz wymiana uszczelek pokrywy górnej rozrządu.
Wymiana oleju wymycie obudowy filtra oleju oraz przewodów

Do zrobienia:
Regeneracja vanosów,
Komplet nowy uszczelek pod dekle
Malowanie dekli
Demontaż mostu wymiana wszelkich uszczelnień piaskowanie malowanie wymiana oleju

To tak na szybko reszta niebawem :hyhy:
See you soon

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 1 marca 2019, 14:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 250
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Dobra robota...
kurde tak obserwuję te siódemery... i zapał posiadaczy tych aut...
to chyba była ostatnia która u mnie takie emocje budziła...
niech tylko foteliki wyjadą i chyba zakupie spowrotem e38.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 2 marca 2019, 01:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 935
Nie tylko u ciebie nikt nie zagladał do filtrów. U mnie to samo w kabinowych było pełno śmieci i liści a filtr powietrza czarny jakby od nowości nie był wymieniany. Po mału też ogarniam co nie co. Jakaś sesyjka by się przydała u ciebie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 2 marca 2019, 14:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Niemcy od nowości nie zmieniali filtrów kabinowych a ja w swojej już drugi komplet założyłem. Te auta z niemiec to jednak bardziej zadbane niż nasze Polskie. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Dbaj i jeździj bezawaryjnie :ok:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 5 marca 2019, 20:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
orzelx5 napisał(a):
Dobra robota...
kurde tak obserwuję te siódemery... i zapał posiadaczy tych aut...
to chyba była ostatnia która u mnie takie emocje budziła...
niech tylko foteliki wyjadą i chyba zakupie spowrotem e38.

Tak samo jest i u mnie żaden nowszy model BMW nie rajcuje mnie jak 7er (e38)
Johny89 napisał(a):
Nie tylko u ciebie nikt nie zagladał do filtrów. U mnie to samo w kabinowych było pełno śmieci i liści a filtr powietrza czarny jakby od nowości nie był wymieniany. Po mału też ogarniam co nie co. Jakaś sesyjka by się przydała u ciebie ;)

Po wymianie filtrów w aucie niczym huragan wieje z nawiewów ;) do sesji daleko.... :hyhy:
Mateusz118 napisał(a):
Niemcy od nowości nie zmieniali filtrów kabinowych a ja w swojej już drugi komplet założyłem. Te auta z niemiec to jednak bardziej zadbane niż nasze Polskie. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dbaj i jeździj bezawaryjnie :ok:

Dzięki :ok:

Jako że silnik rozebrany czeka na vanosy, zająłem sie mostem tylnym a oto efekt:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
oczywiście nie obyło się bez problemów śruby od półosi wykręciły sie tylko 4 szt reszta się urywała :cenzura: Wpadły nowe uszczelnienia 3szt. VR uszczelnienie dekla, zamówione nowe 12 szt. śrub z serwisu i 6 szt podkładek oraz 3 szt osłon przeciwkurzowych oraz nowa tuleja pośrednia mostu Mayle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 7 marca 2019, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Dobrze działasz. Takie samodzielne naprawy daja w końcowym efekcie niesamowitą satysfakcję że zrobiło się coś samemu.
A apropo's mostu wału itp . W jakim stanie jest u Ciebie przegub wspołbiezny z tuleją moletowaną ?
Nr części 26 11 1 229 772


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 11 marca 2019, 08:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Dzięki :ok: nie zauważyłem nic niepokojącego osłona cała....
Taki efekt końcowy mostu przyszły wszystkie elementy
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 14:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Witajcie
Mały krok do przodu ogarnięte obudowy rozrządu oraz pokrywy, ciężko w okolicy było znaleźć kogoś odpowiedniego do wyczyszczenia pokryw magnezowych...pomalowane farbą żaroodporną chce jeszcze położyć bezbarwny lakier półmat (łatwiej będzie je utrzymać) dostałem również od znajomego praktycznie nowe 1mm zużycia tarcze hamulcowe Zimmermana Sport oto efekty:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 16:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Fajnie wyszły te pokrywy ! Ładnie odświeży komorę silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 07:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Dzięki :ok: denerwują mnie tylko wżery z przodu pokrywy których nie chciałem uzupełniać szpachlą ale ogólnie wyszły zadowalająco.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemo e38 -->> E38 740iA
PostNapisane: 3 czerwca 2019, 09:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Witam
Trochę czasu minęło, ale pomału do przodu....a wiec tak, przy wymianie małych uszczelek rozrządu zdecydowałem się na regenerację vanos, opinii od groma min. na temat Mehenkera, ale zapytałem u źródła co jest grane tym bardziej ze następną alternatywę miałem za kwotę dwa razy wyższą...Po rozmowie telefonicznej właściciel wyjaśnił mi, że na stukot nie tylko ma wpływ sam vanos a kondycja magistrali olejowej (element za vanosem) więc zdecydowałem się na usługę Mehenkera i nie żałuję...ale żeby nie było kolorowo przy demontażu magistrali olejowych okazało się, że są to wymiany (wada fabryczna rzekomo, słaby materiał, a pierścienie olejowe wycierają rowki w magistrali przez co spada ciśnienie oleju na vanosie i pojawia się min. klepanie... widać różnicę nowy vs stary) Mogłem regenerować magistrale (jest opcja w Mehenker) ale w dobrej cenie było na Litwie wiec kupiłem nowe, oczywiście nowe śruby kół rozrządu, wszystkie uszczelki oringi itp.
Z rzeczy zrobionych:
- magistrale vanos OEM
- pierścienie wałków rozrządu 6 szt. OEM
- uszczelki OEM
- oringi magistrali OEM
- oringi przewodu wtórnego powietrza OEM
- regeneracja Vanos
- śruby i nakrętki kół zębatych OEM
- uszczelki obudów vanos-a Elring
- oring bagnetu oleju OEM
- uszczelki pokryw REINZ
- uszczelki śrub pokryw FEBI
- pierścienie zaworu vanos REINZ
- podkładka napinacza OEM
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji zmieniłem we wnętrzu naci 4:3 na 16:9 wraz z tunerem tv :hurra:
Obrazek

Obrazek


Szukam sprawdzonego softu w takiej szacie graficznej w języku PL ktoś coś??

Pierwsze foto po wyjeździe nie zakurzona i nie umyta od 4 m-cy

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL