BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 19:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 3 listopada 2019, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: f11
Kod silnika: 535d
Tak n57 to już nie taki udany motor jak m57 .Co dziwne najczęściej zacierają się wersje biturbo , ciekawe z czego ten problem wynika ja mam ten sam silnik już 320 tyś km ale z historii serwisowej wynika że silnik wymieniony zaledwie po 7 tyś km :szok: opis usterki zatraty z powodu uszkodzenia pompy oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 5 listopada 2019, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b25
Garaż: E36 316i 92'
E38 740i 95'
E36 318is 93'
GL 320 CDI 07'
--==Mały==--,

Trudnię się tym zawodem na co dzień, wiec jestem zmuszony sam dłubać :dobani:
Auto do 178 tys było serwisowane tylko w ASO

Dante182

Dzięki za miłe słowo. M3 i E30 teraz pewnie były by warte więcej, ale nie ma co patrzeć w tył. Rozglądam się za E60 M5 jako lokatę kapitału.


simi49

Biturbo jest bardziej wysilonym silnikiem może własnie dlatego. Z obserwacji wynika że głównym winowajcą jest napęd pompy oleju. Oś pompy nie ma wielofrezu a podcięcie, które powoli się wyrabia i zrywa w efekcie nie ma smarowania dodajmy do tego dodatkowe obciążenie w postaci vacuum pompy i przepis na bubel gotowy.



Drugi sposób to wyciągnięty łańcuch i wysokie obroty.



Dzisiaj wpadły nowe zimówki Dunlop WS D4 oczywiście RoF i homologacją BMW

Obrazek

Na razie nie pozostało nic innego jak lać ropę i jeździć ;)

Obrazek


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2021, 22:09 przez JagerE30, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 5 listopada 2019, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 380
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Ile Ci to pali teraz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 5 listopada 2019, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b25
Garaż: E36 316i 92'
E38 740i 95'
E36 318is 93'
GL 320 CDI 07'
Komputer mówi, że 10l/100km. Przy dystrybutorze nigdy nie sprawdzałem. ale pewnie 12-13.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 6 listopada 2019, 04:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
To chyba sporo jak na diesla, mi 535 z benzynowym N55 palila 13 litrow w miescie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 12 listopada 2019, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b25
Garaż: E36 316i 92'
E38 740i 95'
E36 318is 93'
GL 320 CDI 07'
Trudno mi ocenić czy to dużo czy mało. Auto ma swoją moc, wiec szacuje że może palić około 2 litry więcej o wskazania komputera. Tankuje teraz raz w miesiącu, ponieważ zmieniłem miejsce zamieszkania i do pracy idę 60 sec, wiec auto w tygodniu pokonuje na prawdę mało kilometrów, dlatego coraz częściej chodzą mi po głowie myśli o sprzedaży F11 i kupne F10 M5 lub E63 M6/E60 M5.
Wiec jeżeli ktoś szuka pewnego 535xd to zapraszam. :cool:


PS. Ktoś z was może polecić jakąś firmę albo kompetentnego człowieka, który zaprojektuje adaptery do zacisków?
Tak jak już wcześniej wspomniałem kupiłem BBK ( zaciski z audi sq5 i tarcza z RR sport v8 400mm ) Wydaję mi się że te tarcze są nieco za duże ( klocek nie dolega do całej powierzchni tarczy )
Chętnie przerobił bym adapter pod tarcze 348mm z 535xd. Dzięki za pomoc :ok:
Ta czarna powierzchnia o strony piasty nie jest używana... Tarcza jest zwykła, natomiast w f11 mam pływającą brembo.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 13 listopada 2019, 07:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Podpytaj AKMotorsport, albo kolegę "mike5er" z forum serii 5.
Ale akurat to że nie bierze całej powierzchni nie jest aż tak ważne, bardziej to że używasz powierzchni oddalonej jak najbardziej od środka obrotu, tam jest największa siła hamowania. Seryjne tarcze 348mm nie są pływające, a dwuczęściowe i różnica jest taka że chodzi tylko o zbicie masy, nie o odporność na zwichrowanie.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 13 listopada 2019, 08:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e61 525dA LCI
Kod silnika: m57d30t2
Garaż: e61 viewtopic.php?f=6&t=170340
CHEVROLET CAPRICE CLASSIC WAGON 83r. viewtopic.php?f=55&t=170424&start=0
e30 miażdży suty :!:

F11 też jest kotem. Ogrom włożonej pracy i serca powala :ok:

_________________
byłe e36 328 qp --->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=26282&start=580 GALERIA
byłe e38 740iA --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=110487&start=0
byłe e46 328ci --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134726&start=0
byłe e38 728iA--->> https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148943&start=120

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 13 listopada 2019, 08:36 
Online
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Fajne auto i dobrze się o nie troszczysz, ale z panewkami to przesadziłeś. Jak nowe wymieniłeś na nowe. Poza tym panewki w dieslu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 13 listopada 2019, 18:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
alduwiel napisał(a):
Fajne auto i dobrze się o nie troszczysz, ale z panewkami to przesadziłeś. Jak nowe wymieniłeś na nowe. Poza tym panewki w dieslu?


Toć zmienił, to zmienił i ma spokój z nimi na 100%.

Baaaardzo fajne E30 było... Teraz sam S54 to koszt kosmos...

Natomiast F11 szybki autostradowóz przygarnąłby ;)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 15 listopada 2019, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b25
Garaż: E36 316i 92'
E38 740i 95'
E36 318is 93'
GL 320 CDI 07'
Lincoln napisał(a):
Podpytaj AKMotorsport, albo kolegę "mike5er" z forum serii 5.
Ale akurat to że nie bierze całej powierzchni nie jest aż tak ważne, bardziej to że używasz powierzchni oddalonej jak najbardziej od środka obrotu, tam jest największa siła hamowania. Seryjne tarcze 348mm nie są pływające, a dwuczęściowe i różnica jest taka że chodzi tylko o zbicie masy, nie o odporność na zwichrowanie.


A przyznam się, że o tym nie wiedziałem. Myślałem że to tarcza pływająca. Mimo wszystko spróbuje wykorzystać tarczę z 535 i założyć minimum 19 cali na lato.


No niestety taki mamy klimat z tymi panewkami, że teraz nawet w dieslach trzeba zmieniać dla pewności...

Kombi dzisiaj dostało pakiet startowy na zimę.
Szybkie mycie, zabezpieczenie powłoki lakierniczej, klosze lamp oklejone folią bezbarwną, skóra i elementy gumowe nakremowane,
na szyby nałożona tzw. " Niewidzialna wycieraczka".


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Teraz tylko czekać na śnieg i mróz :cwaniak: Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 18 stycznia 2020, 13:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Mam pytanie odnosnie kola pasowego, a mianowicie przy 200tys trzeba wymienic czy profilaktyka?

Single turbo tez ma problem z pompa czy jest inny numer czesci?

Bede sie za 12-18 miesiecy przymierzal do wymiany rozrzadu i chcialem przy okazji wymienic wszystkie rolki, paski napinacze i pompe wody z termostatem. Dlatego pytam o kolo pasowe, bo jesli wszystko leci, to tez pewnie musze zmienic. Czy kolo od kompresora tez musi wleciec nowe?
Rure od pompy oleju tez warto wymienic, bo tam chyba sie siatka zatyka i silnik przez to sie zaciera zapewne?

Olej w skrzyni tez chce wymienic, bo juz raz byl zrobiony, ale za ten czas bedzie juz kolo 80tys km na nim

Olej od 74tys km zmieniam co 8tys km i robie to dla siebie, aby dluzej polatac, a nie wymieniac silnik
Obecnie 183tys km i ponad 4 lata wlasnosci

Super dbasz o ten samochod i napewno warto kupic taki egzemplarz, a nie jakis tanszy z mniejszym przelotem, co niestety wiekszosc osob robi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 18 stycznia 2020, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b25
Garaż: E36 316i 92'
E38 740i 95'
E36 318is 93'
GL 320 CDI 07'
Cześć,

W moim wypadku wymiana tego koła to czysta profilaktyka, auto ma podniesiona moc, element jest gumowy, ma swoje lata i swoje kilometry wolałem wymienić niż czekać aż oberwie się któregoś dnia na drodze lub zacznie tłuc. Poza tym mam swoja teorię odnośnie tego koła i usterki jaką może wywołać. Corteco to koszt około 1000zł i to ono jest stosowane na pierwszy montaż ( moje miało zeszlifowany nr OEM).

Z tego co widzę to w single turbo pompa oleju jest ta sama, moim zdaniem do wymiany razem z rozrządem. W następnym tygodniu będę otwierał n47 tam pompa jest podobnej konstrukcji zobaczę jak to będzie wyglądało. Zastanawiam się nad małym smarkiem z migomatu :wstyd:


Jeżeli Twój silnik ma taką uszczelkę to dokładnie ją sprawdź i wtedy sobie zdecydujesz czy wymieniasz rurke, smok itd.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 19 stycznia 2020, 19:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Te kola sa i tak trwaksze niz w m57 w e9x. bo tam pzy 160tys juz leca, a tu powyzej 200tys jescze nie widzialem, aby ktos zmienial
Jednak dobze zmienic

Ta uszczlka ma numer 11147797491 ?

Koszt pompy oleju to 2tys czy mi sie zdaje? :zdziwko:

Znalazlem pierburg, ale czy moze byc?
Jak z pompa wody? Musi byc ori czy jakis dobry zamiennik podejdzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 19 stycznia 2020, 20:40 
Online
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Najlepiej oryginał ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 19 stycznia 2020, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Czasem warto dobry zamiennik dac, ale z doswiadczenia wiem, ze czujniki lepiej ori
pompa moze jakas szla na pierwszy montaz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 19 stycznia 2020, 23:06 
Online
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Czesto idzie dostac orginał z fabryki, ale inne opakowanie i cena juz tez inna ;) mimo wszystko oryginalne części to gwarancja jakości . Wiem to po moim quadzie bo na oryginalnym tłoku KTM przebieg o około 30% dłuższy niż na jakiś Athena lub prox :P Wątpię w zamienniki lepsze od oryginału, ale wszystko jest możliwe :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b25
Garaż: E36 316i 92'
E38 740i 95'
E36 318is 93'
GL 320 CDI 07'
Punisher napisał(a):
Te kola sa i tak trwaksze niz w m57 w e9x. bo tam pzy 160tys juz leca, a tu powyzej 200tys jescze nie widzialem, aby ktos zmienial
Jednak dobze zmienic

Ta uszczlka ma numer 11147797491 ?


Tak
Punisher napisał(a):
Koszt pompy oleju to 2tys czy mi sie zdaje? :zdziwko:


Mogę załatwić Oem w cenie 17xxPLN Brutto

Punisher napisał(a):
Znalazlem pierburg, ale czy moze byc?
Jak z pompa wody? Musi byc ori czy jakis dobry zamiennik podejdzie?


Pompę oleju robi na pierwszy montaż Pierburg, wiec jeżeli znalazłeś taką pompę w opakowaniu Pierburga to pewnie jest tańsza a jakość ta sama wiec warto kupić.

Pompa wody raczej zamiennik typu hepu, chociaż zawsze warto sprawdzić i porównać cenę w serwisie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b25
Garaż: E36 316i 92'
E38 740i 95'
E36 318is 93'
GL 320 CDI 07'
Witam, nadeszła pora rozstać się z F11, na razie ogłaszam się tylko tu. Jeżeli kos szuka zadbanego i sprawnego w 100% Bmw to zapraszam do kontaktu na pw.

Dodam iż chce sprzedać auto nie sprzedawać, wiec z konkretnym kupującym na pewno uzgodnimy adekwatną cenę ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JagerE30 -->> F11 535XD 395 KM Historia jaką napisało życie
PostNapisane: 5 listopada 2020, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b25
Garaż: E36 316i 92'
E38 740i 95'
E36 318is 93'
GL 320 CDI 07'
F11 dalej zostało ze mną, szczerze powiem to nawet nie wystawiłem. Jakoś tak wyszło, że nawet jeździ więcej.

Auto dostało kilka wizualnych zmian w postaci przyciemnionych przednich szyb i nowych kół

Szyby przyciemnione na 70%, koła to styling S409 z BMW M5 wszystkie 9 cali obute w Michelin PILOT SPORT 3 245/35 R20 95 Y XL


Obrazek

Obrazek

Obrazek


W następnej kolejności na pewno będzie minimalne obniżenie i hamulce. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 167 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL