BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 21:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 08:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Mastello, to się chwali :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 08:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
hipgig zauważyłem, że masz nowe ramki pod tablice dostałeś czy kupiłeś??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Przemoe38 napisał(a):
hipgig zauważyłem, że masz nowe ramki pod tablice dostałeś czy kupiłeś??


Dostalem podczas zakupu czesci u obydwu warszawskich dealerow: Auto Fus i Bawaria Motors (tu ramki Konesera)


Przy okazji, dzis spontaniczny spot z Mastello i jego super zadbanym 4 litrowym dieslem, kika fotek wciaz trzymajacych fason dwoch rowniesnikow rocznik 2000


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Przy okazji, jakby ktos chcial zobaczyc krotkie prezentacje video e38, e39 i nne ciekawe auta w stanie prawie jak nowe/kilkuletnie to obejrzyjcie kanal tego sprzedawcy z Holandii - oferowal rozne bmw w imponujacym stanie

https://www.youtube.com/user/premiumclassics/videos




Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 22:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Ach te spoty na mieście :rotfl:
Zimno było więc suma sumarum skonczylismy w garazu wymieniając motoryzacyjne doświadczenia ;)
Udało sie w e38 Grzegorza zalozyc nową dolną listwe na pomalowane prawe drzwi. Listwa mimo iz nowa z ASO idealnie zlicowała sie z pozostalymi fabrycznymi co znaczy ze pozostale 3 sa w naprawde dobrym stanie oraz ze naprawe blacharsko lakiernicza również mozna uznac za dobrze wykonaną.
Obejrzalem nerki w e38 Grzegorza i siedzą idealnie wiec juz namacalnie stwierdzilem ze nijak sie ma zamiennik do OEM. Tego sie chinczykom nie udało podrobic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 21 stycznia 2020, 08:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e61 525dA LCI
Kod silnika: m57d30t2
Garaż: e61 viewtopic.php?f=6&t=170340
CHEVROLET CAPRICE CLASSIC WAGON 83r. viewtopic.php?f=55&t=170424&start=0
Piękna sztuka z bardzo rozsądnym i bezproblemowym silnikiem :ok:

_________________
byłe e36 328 qp --->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=26282&start=580 GALERIA
byłe e38 740iA --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=110487&start=0
byłe e46 328ci --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134726&start=0
byłe e38 728iA--->> https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148943&start=120

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 23 stycznia 2020, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Maciek1 napisał(a):
Piękna sztuka z bardzo rozsądnym i bezproblemowym silnikiem :ok:



Dzieki, czytalem tez watek o Twojej e38, ladna, zadbana sztuka z niej byla ale rozumiem, ze sie nia nacieszyles i przyszedl czas na zmiany. Jednak jesli tylko bedzie okazja to zycze powrotu do e38 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 24 stycznia 2020, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
W ostatnich dniach zafundowalem swojej e38 kolejne fanty, ktore pochlonely znowu niemaly budzet ale czego nie zrobi prawidziwy fan e38 dla swego auta aby bylo w mozliwie najlepszeym stanie i  kondycji?

W zasadzie obecne opony Pirelli 215/65/16 nie wymagaly wymiany na juz ale siedzial mi w glowie  zakup nowych opon letnich, zimowki mnie nie interesuja - podczas smiegu ani po zasolonych ulicach w obawie o rude po prostu nie wyjezdzam z garazu. Przed zakupem myslalem jeszcze o 18 calowych felgach, tutaj w gre wchodzil styling 32 lub 37, na razie jednak odpuscilem, zreszta zawsze mozna do tego tematu wrocic..

Postanowilem pozostac przy 16 calowych felgach, bardzo mi sie podoba bryla e38 wlasnie z baloniastymi oponami na 16stkach, ma to swoj urok i przywoluje sentyment czasow gdy to auto bylo nowe. Wsrod 16stek najbardziej podoba mi sie styling 61 oraz moj obecny 60, skupilem sie wiec tylko na oponach.

Wybor padl na Uniroyal RainExpert 3 w oryg. rozmiarze 235/60/16 100 V,  Mialem je w jednej ze swoich bylych e39 i bardzo dobrze sie spisywaly. Okazuje sie, ze wybor nowych opon klasy sredniej lub wyzszej w tym rozmiarze i do tego z indeksem predkosci V lub W  jest bardzo waski, ogranicza sie w zasadzie do okolo 10 opon z czego tylko 4-5 sa realnie dostepne. Nie poszedlem tu na komprofs i nie zaluje swojego wyboru , po zalozeniu nowych opon i juz pierwszej przejazdzce wrazenia sa wrecz rewelacyjne. Podumowujac, jesli mamy sprawne, zadbane e38 i zalozymy do tego nowe dobrej klasy opony to jest to po prostu BAJKA, auto prowadzi sie jak kilkuletnie, w zasadzie jak nowe..(moje poprzednie e39 na 17 calowych styling 32 tez z nowymi oponami ContinentlalPremiumContact6 nie jezdzilo tak komfortowo jak e38 w obecnej konfiguracji)

Przy okazji wymiany opon zakupilem komplet oryginalnych czujnikow bmw do systemu RDC wraz z zaworami. Czujniki sa z 2015 toku, po ich zamontowaniu nie pojawia sie juz gong informujacy o nieaktywnym systemi RDC. Podobno ich zywotnosc wynosi okolo 8-10 lat a moje dotychcasowe byly z sierpnia 2000, do tego demontaz wymagal ich rozwiercenia tak byly zapieczone, nie kazdy wulkanizator by sie tego podjal, zeszlo z tym duzo czasu.

Na koniec mycie auta zwienczone nalozeniem mojego ulubionego Quick Deatilera ProSTAFF Car Coating WATER GOLD :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na sam koniec przejazdzka ,wrazenia jak doslownie z jazdy nowym samochodem, e38 to kapsula czasu, wciaz mamy rok 2000:)
PS swiecacy komunikat poduszki wymaga tylko resetu po zdjeciu drzwi podczas ostatniej naprawy lakierniczej dolu drzwi

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 24 stycznia 2020, 21:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Super dbasz. E38 wygląda wyśmienicie. :super:

Ja na lato polecam 18' troszke pewniej się prowadzi a nadal jest komfort. Uwielbiałem przesiadkę na komplet letni.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 25 stycznia 2020, 13:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Swietnie działasz Grzegorz.
Twoje e38 pokazuje ze ten model moze wygladac bardzo dobrze w fabrycznym wydaniu.
Owszem z biegiem czasu kiedy juz sie nacieszysz komfortem jaki daje jazda na felgach 16" i balonach zaczniesz sie zastanawiac nad jakimis 18 -mi. Zmiana felg pociagnie za soba pewnie zmiane sprezyn. Jakbys nie zrobił bedzie dobrze . Oba style ktore bierzesz pod uwage we wczesniejszym poscie idealnie pasuja do e38.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 08:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
na 18 też jest balon :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 09:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DaaN napisał(a):
na 18 też jest balon :)

potwierdzam, 18" to spory balon w E38
i to min. rozmiar koła do tej budy

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 09:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
E38 ma identyczne rozmiary opon z X3 E83. 16' wygląda jak opony terenowe :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Obrazek

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 09:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ale przynajmniej teraz nie musisz obniżać i cieszyć się mega komfortem :) co innego komfort dla oka :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Uwzam, ze to wszystko kwestia gustu i podejscia.

Jesli chodzi konkretnie o e38, to najbardziej podobaja mi sie tylko egzemplarze zachowane w oryginale, dotyczy to calosci auta, w tym felg/zawieszenia. Coz, takie zboczenie:) Zdarzaja sie auta po udanej ingerencji ale zrobione musi to byc z pomyslem/smakiem i sa to wyjatki. Na pewno najczesniej widzialem takie ciekawe projekty w serii 3.

Bylem kiedys na duzym zlocie samych e39, przyjechalo okolo 60 samochodw, z czego zdecydowanie ponad polowa byla tak oszpecona wizualnie ze potem mialem tygodniowa traume ale wiadomo komus moze sie to podobac. Inni za to powiedza, ze e38 na 16stkach jest be, nudna i maja do tego prawo. w sumie dobrze - rownowaga w przyrodzie zachowana:)

Ogolnie to temat rzeka, czyli marka bmw ich wlasciciele, modyfikacje, gust itd..  Wyjsciem bylyby spoty/spolecznosci dla zmodyfkowanych i tych zachowanych w oryginale aut, wtedy kazdy bylby w swoim sosie i mogl podziwiac to co lubi najbardziej, ale to nielatwe do zrealizowania..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 27 stycznia 2020, 11:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ale masz zacną furmankę. Gratuluję i zazdroszczę wygody. Tez myslę wlasnie o seri 7 wlasnie takiej tupakowej ;) gangsta nr 1 !


Fotelw dobre, dupa się nie poci na takich latem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 28 stycznia 2020, 15:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Świetnie wygląda twoje 7er, na tym kole co jest teraz ma swój mega urok, też chciałem kiedyś ten wzór, ale padło jednak na styling 61 na zimę. Co do modzenia przy e38, jak kupiłem swoją, myślałem że nie będę nic ruszał..seria totalna, jednak jak widać, nawet chcąc pozostać przy w miarę seryjnym zestawieniu, kasa leci jak szalona :P

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 28 stycznia 2020, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Dzieki Panowie raz jeszcze za mile slowo, swoja droga Wasze furmanki tez obserwuje :) DannyU, co do modow to mam plan nic nie modzic ale zobaczymy. Czekamy jak Ci siadzie ten Twoj nowy czarny sufit - podobnie jak podwojne szyby to akurat jest wg. mnie bardzo fajna opcja.

Tymczasem kolejny swoj wpis zaczne moze od tego, ze wlasnie jak DannyU napisales - w ostatnim czasie przeznaczylem duzo kasy, spokojnie kupilbym drugie e38 i to wcale nie z tych najgorszych :) Ale poza budzetem poszlo tez duzo energii i czasu aby maksymalnie dopiescic auto pod siebie i to bez kompromisow. Tym samym jakies 95% rzeczy ktore siedzialy mi glowie zostaly zrobione, pozostaly juz tylko jakies kosmetyczne tematy, z wyjatkiem ostatniego istotnego jakim jest automatyczna skrzynia biegow/wymiana oleju. 

Stare kocury tego forum majace temat automatow w malym palcu moga odpuscic czytanie moich dalszych wypocin, pozostalych zapraszam do lektury :)

Temat automatycznych skrzyn biegow ale i samej wymiany oleju, ktora postaram sie przyblizyc jest czesto niewdzieczny i moze stawiac wiele pytan typu czy w ogole wymieniac olej / u kogo zlecic usluge / jaka metoda  wymienic/  jaki zastosowac olej itd. Tak wiec:

1. wymiana oleju w automacie to sprawa obowiazkowa, ZF czyli producent skrzyn w naszych BMW w procedurach zaleca wymiane co 80 tys km, gdzie interwal 110 tys km jest maksymalny w zaleznosci od warunkow i stylu jazdy (lub  max co 8 lat jesli jezdzimy mniej). BMW niestety juz w tamtych czasach zaczelo uskuteczniac kombinatoryke w tej kwestii nie przewidujac takich wymian podczas regularnych serwisow za co powinien byc kryminal

2. Nalezy koniecznie dodac, ze gdy auto ma 15/20/25 lat i najczesniej nie znamy jego  historii lub olej nigdy nie byl wymieniany i jednoczesnie pojawiaja sie juz wyrazne problemy ze skrzynia to nalezy miec swiadomosc, ze taka wymiana moze dokonczyc skrzynie. Dlatego wlasnie radze najpierw udac sie do dobrego fachowca, ktory wykona jazde testowa, ew. dodatkowo sprawdzi stan oleju/podepnie kompa i na tej podstawie uzna czy wymieniamy olej - jesli nie ma wiekszych niepokojacych objawow to takie wymiany przeprowadzone oczywiscie zgodnie ze sztuka zazwyczaj sie udaja, nawet jesli jest to pierwsza wymiana od nowosci i zamiast oleju splywala juz czarna woda..

3.  Wymiana dynamiczna? Pewnie ma swoje zastosowanie ale nie w naszych wiekowych BMW - mowic krotko moze narobic tylko wiecej szkody i syfu niz pozytku. Pomimo ze nie wymienimy calego oleju to po prostu wymianamy go statycznie. Poza tym ZF w swoich procedurach zaleca wymiane metoda tradycyjna, inaczej pewnie juz dawno wypuscilby na rynek maszyne do dynamicznej wymiany oleju. 

4.  Jaki olej? W czesto spotykanych skrzyniach z zielona tabliczka czyli 5hp19: R6 e46/e39/e38 (2000-2003) oraz 5hp/24: V8 e39 (97-03)  V8 e38 (96-01) najpewniejszym wyborem jest olej ZF Lifeguard Fluid 5, gdybym nie mial do niego dostepu, siegnalbym po Mobil ATF LT 71141 (wczesniej jako ESSO z tym samym symbolem)

Powyzsze czerpie nie tylko ze swocih doswiadczen ale takze z wiedzy, ktora podzielil sie ze mna czlowiek majacy 20 letni staz w tym temacie u ktorego dokonalem wyymiany w swoim e38. Przebiegla bardzo sprawnie, byla poprzedzona jazda testowa podczas ktorej ...dostalem propozycje natychmiastowego odkupu mojego auta w naprawde dobrej cenie - powiedzmy, ze w kwocie egzemplarzyy V8/V12 opisywanych na otomoto jako tzw. ladne ale musialem odmowic :) Po samej wymianie zrobilem 100 km i w zasadzie od 1 km skrzynia pracuje plynnie, miekko zmienia biegi, nie dostrzegam zadnych niepokojacych zjawisk, falowania obrotow, przeciagania ittp. Mam nadzieje, ze tak juz zostanie czego i czytajacym pasjonatom BMW zycze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 28 stycznia 2020, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Ja doprecyzuje jeszcze i mam nadzieje ,że własciciel nie bedzie miał mi tego za złe iz wymiana oleju w ASB nie byla przypadkowa. Podczas jazdy przy stalych niewielkich predkosciach w przedziale 60-80km/h obroty zaczynaly nieznacznie falować i czuc bylo ze skrzynia nie bardzo "wie" jak ma zadziałac .
Przechodziłem przez to samo w swoim e38.
Większość przeczytanych w intwrnecie opinii sugerowała konczacy sie konwerter. Grzegorz z tego co wiem również byl w kilku serwisach gdzie od razu chcieli robic skrzynie.
Zasugerowałem wymiane oleju w ASB. Grzegorz sam wybrał warsztat gdzie to zrobi i ku naszemu zdziwieniu dopiero w tym warsztacie mechanik zasugerował ze jezeli nie ma ze szkrzynią wiekszych problemow to zawsze najlepiej zaczac od wymiany oleju i filtra.
Ciesze sie ze pomogło i problem falujacych obrotow zniknął po wymianie oleju w ASB

Co do sposobow wymiany oleju w ASB. Pewnie niektórzy mnie zjedzą ale znowu potwierdza sie moj przypadek i to co powiedzial mi Adam Kunc przy wymianie oliwy w mojej skrzyni. W e38 zwlaszcza w samochodach przy przebiegach rzedu 300tys km nie ma opcji wymiany dynamicznej. W ten sposob mozna tylko zabic skrzynie. Oczywiscie nie jest to regułą ale najlpiej zlac stary olej statycznie uzupelnic i ponownie za jakies kilkadziesiat tys km zabieg powtorzyc. Wymiana dynamiczna moze spowodowac wyplukanie ze zużytej skrzyni calego syfu ktorego nie chcemy od razu wyplukac .
Wymiana dynamiczna to tylko dobry chwyt marketingowy za ktory zamiast 200 zl mechanik moze sobie poluczyc 500 za praktycznie tą samą robotę.
....Nie bijcie Panowie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e38 728iA 09/2000 Orientblau
PostNapisane: 29 stycznia 2020, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Mastello napisał(a):
Ja doprecyzuje jeszcze i mam nadzieje ,że własciciel nie bedzie miał mi tego za złe iz wymiana oleju w ASB nie byla przypadkowa. Podczas jazdy przy stalych niewielkich predkosciach w przedziale 60-80km/h obroty zaczynaly nieznacznie falować i czuc bylo ze skrzynia nie bardzo "wie" jak ma zadziałac .
Przechodziłem przez to samo w swoim e38.
Większość przeczytanych w intwrnecie opinii sugerowała konczacy sie konwerter. Grzegorz z tego co wiem również byl w kilku serwisach gdzie od razu chcieli robic skrzynie.
Zasugerowałem wymiane oleju w ASB. Grzegorz sam wybrał warsztat gdzie to zrobi i ku naszemu zdziwieniu dopiero w tym warsztacie mechanik zasugerował ze jezeli nie ma ze szkrzynią wiekszych problemow to zawsze najlepiej zaczac od wymiany oleju i filtra.
Ciesze sie ze pomogło i problem falujacych obrotow zniknął po wymianie oleju w ASB

Co do sposobow wymiany oleju w ASB. Pewnie niektórzy mnie zjedzą ale znowu potwierdza sie moj przypadek i to co powiedzial mi Adam Kunc przy wymianie oliwy w mojej skrzyni. W e38 zwlaszcza w samochodach przy przebiegach rzedu 300tys km nie ma opcji wymiany dynamicznej. W ten sposob mozna tylko zabic skrzynie. Oczywiscie nie jest to regułą ale najlpiej zlac stary olej statycznie uzupelnic i ponownie za jakies kilkadziesiat tys km zabieg powtorzyc. Wymiana dynamiczna moze spowodowac wyplukanie ze zużytej skrzyni calego syfu ktorego nie chcemy od razu wyplukac .
Wymiana dynamiczna to tylko dobry chwyt marketingowy za ktory zamiast 200 zl mechanik moze sobie poluczyc 500 za praktycznie tą samą robotę.
....Nie bijcie Panowie ;)


Dokladnie tak bylo i Mastello mial podobny przypadelk, opisalem moje spostrzezenia dot. wymiany oleju dla starszych aut bo nie chcialem tu w ogole wchodzic w temat ewentualnych napraw skrzyn bo to juz temat rzeka i z pewnoscia kazdy przypadek mozna rozpatrywac indywidualnie. U mnie nie bylo zadnych zastrzezn do zmian biegow, za to nieregularnie mozna bylo wyczuc  w zasadzie na granicy percepcji jakby zafalowanie obrotow ktore ledwo bylo widocznena  na wskazowce obrotomierza.

Ze swoim skrupulatnym podejsciem chcialem zglebic temat, bylem tez w dwoch miejscach u podobno dobrych specy tylko od automatow i moze faktycznie tacy sa ale po osobistym kontakcie z nimi jakos intuicyjnie nie chcialem powierzyc im samochodu. Trafilem w trzecie miejsce i tam podejscie czlowieka bylo zupelnie inne, przejechal sie samochodem, wyszedl z zalozenia zeby najpierw w ogole zajrzec do skrzynii i zrobic sama wymiane bo juz nawet tylko ona moze prrzelozyc sie na jej dzialanie i tak tez sie stalo. Jako ciekawostka, sam zaproponowal abym byl przy calym procesie co mnie tez zdziwilo.

Z punktu widzenia biznesu skrzyn automatycznych wiadomo, ze wszelkie naprawy sa duzo bardziej oplacalne od samej wymiany oleju. Do tego skrzynia jest zlozonym mechanizmem, przerestajacym wiekszosc klientow. Dlatego tutaj duzym sukcesem jest znalezienie nie tylko znajacego dobrze fach ale przed wszystkim uczciwego czlowieka, ze zdrowym podejsciem, ktory chce zaczac od rzeczy podstawowowych (o ile oczywiscie wystepuja ku temu przeslanki, bo jesli sytuacja jest beznadziejna na wstepie to wiadomo ze sam olej nie pomoze)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL