BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 15:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 103
Lokalizacja: Kirchdorf
Moje BMW: F11 525d
Kod silnika: N47T
Witam!
Przedstawiam mój nowy nabytek jakim jest bardzo rodzinne E61 530dA z 2004 roku. Jak do tej pory pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów i co dziwo nie żałuje tego automatu – bardzo przyjemnie się tym jeździ, po za tym stary już jestem i biegów mi się nie chce zmieniać.

Początkowo szukałem E91 320d ale ciężko było coś konkretnego znaleźć w moim rejonie - same zajechańce i we wszystkich prawie słychać było klekotanie dwumasy aż dzwonimy z bratem o jedno E90 w sedanie ale już sprzedane ale jest jeszcze E61 530d – myślimy można obejrzeć bo blisko. Miałem na to tylko okres świąt Bożego Narodzenia bo potem znowu wyjeżdżałem.
I stało się po świętach jedziemy na stację i oglądamy od spodu - ścieżka diagnostyczna bez problemu za to auto zarejestrowane w PL, ubezpieczone i ma zimowki – trzeba było rozważyć wszystkie za i przeciw i coś wybrać i przespać się z tym. Swoją drogą zamiast płacić akcyzę państwu to już lepiej za to było coś w aucie wymienić, zrobić. Obejrzeliśmy jeszcze parę E61 525d i 530d w manualu i te same problemy z dwumasami i tak trzeba było wydać kilka tys. na pakiet startowy.
Początkowo rozglądałem się za autem w Niemczech ale jak i u nas pełno 320d w E91 i naprawdę Diesel w Niemczech robi km bo i podatki i reszta po jego zakupie jest droga i aby to się zwróciło musi jeździć i zarabiać na siebie, a jak trafiła się jakaś benzyna to cena kosmos i jeszcze wyższa akcyza powyżej pojemności dwóch litrów.

Teraz VIN

Składanie Dane pojazdu
Art.

Wartość
Numer podwozia WBANJ71040B515479
Kod typu NJ71
Typ 530D (EUR)
Typoszereg E E61 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M57/TU
Pojemność skokowa 3.00
Moc 160
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Data prod. 2004-07-21

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia
S587A LM RAEDER DOPPELSP.116 MIT NOTLAUF. Obr. BMW, st. le. podw. spr. 116
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

Jest to typowa włoszka jak zauważyłem prawa lampa jest trochę przytarta, pewnie zderzak też był może wcześniej ale na pewno jest bezwypadkowe co mój mechanik na moje polecenie skrupulatnie sprawdził.
Jak ja to określam – włoszka – pije, pali ma nałogi ale jak chcesz dać w piz…e to nie odmawia. I tak samo jest z tym autem jak trzeba dać po garach to się nie prosi. A swoje nałogi jak się potem dowiedziałem ma każdy egzemplarz E61.

Teraz zdjęcia

Tu jak oglądam
Obrazek
W garażu po zakupie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Chciałem zajrzeć do odmy i jak zwykle trzeba było rozgrzebać pół silnika z osłon
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak zdobędę części zajrzę jeszcze raz to wymienię odmę, elektrozawór i przewody podciśnienia.

A tu na zimowej feldze
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu już letnia felga
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu zdjęcia z ostatniej trasy

Obrazek

Obrazek

Chciałem sobie wymienić kierownicę ale nie pasowała - moja po lewej stronie, i musiałem ją zwrócić. Teraz wiem jakiej szukać, wszystko przez te skrętne xenony.
Obrazek


BMW ery nowożytnej – tak określano ten model jak wchodził na rynek i jest naprawdę skomplikowany. Otóż nawet zwykła wymiana akumulatora a nawet jego wyjęcie z auta nie obejdzie się bez ingerencji komputerem diagnostycznym bo trzeba powiedzieć autu jaki jest aku, jakiej pojemności bo alternator nie wie jakim prądem go ładować o czym się przekonałem boleśnie jak trzeba było rano jechać do pracy a tu auto nie ruchome – po przekręceniu kluczyka nic. I takie tam jeszcze.



Już ogarnąłem:
- regeneracja, uszczelnienie turbo w Garecie + kolektor wydechowy OEM, podobno standard w 218 km do połowy 2005 roku zwłaszcza, że u mnie jest już nalatane 278477km obecnie a jak kupowałem pod koniec grudnia było ok 265500km. Jedna wycieczka do domu to jakieś 2200km w obie strony.
- olej w automacie OEM
- świece żarowe i sterownik OEM
- olej i wszystkie filtry OEM
- płyn chłodniczy i hamulcowy OEM
- podgrzewacz filtra paliwa OEM
- klocki i tarcze hamulcowe OEM
- naprawiłem PDC, podobno mechanik wymienił jakąś wiązkę ale ostatnio i tak działa jak chce,
- wymiana przepustnicy
- wymiana akumulatora zapodałem 100Ah i 890A, jest co żreć prąd
- wymiana przednich wycieraczek a w tylnej tylko gumową część bo nie szło dorwać pasującej
- wymieniłem dywaniki
- wymiana halogenów
- naprawiłem skrętne xenony - winna była prawa lampa i trzeba było ją wymienić
- naprawiłem centralny zamek i tu podobno standardem są wiązki kabli w tylnej klapie przecierające się. U mnie dodatkowo brakowało bezpiecznika pewnie go ktoś wyciągnął bo robiło się zwarcie.

Plany:
- zostało zajrzeć do tylnej zapiekającej się wycieraczki
- zwalenie kolektora ssącego i wymiana wężyków podciśnienia, elektrozaworu EGR uszczelek i zajrzenie do klapek, mechanik powiedział, żeby ich nie wywalać bo zasyfia się turbina i szybciej zużywa ale sam to muszę zobaczyć
- podejrzenie pada też na koło pasowe wału
- przepustnicę niby wymieniałem ale wywala jakieś błędy i są ciekawe historię z nią
- szukam też płyty do Navi
Teraz marzenia:
- marzy mi się zrobienie pompowanego zawieszenia bo z tyłu już są poduchy, kompresor i cała reszta wystarczy dołożyć przód, jak na razie działa bez zarzutu.

Pozdrawiam!

_________________
kemer85
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 16:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 709
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: M54b30
Garaż: w trakcie budowy
fajna sztuka widzę że parę złoty poszło w pakiet startowy ale pewnie odwdzięczy się później bezawaryjnością ;)
jakie jest realne spalanie 3.0d w e61 z automatem??

_________________
ciorny sedan: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120688


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 18:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 181
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143472
Fajny turasek, jak ogarniesz co trzeba to będzie malina ;) Dlaczego chcesz wymienić kierownicę? Zmęczona jest czy wzór ci się nie podoba?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 19:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 103
Lokalizacja: Kirchdorf
Moje BMW: F11 525d
Kod silnika: N47T
smiechu1986 napisał(a):
fajna sztuka widzę że parę złoty poszło w pakiet startowy ale pewnie odwdzięczy się później bezawaryjnością ;)
jakie jest realne spalanie 3.0d w e61 z automatem??


No trochę poszło ale wszystko to podobno standard
Przy dość ostrej jeździe jak na jednym zdjęciu 180 – 200km/h wyszła średnio 8,5 l/100km trasa Radom-Piotrków- Wieluń-Wrocław-Dresden-Hof-Norymberga-Nordlingen.
Jadąc spokojnie do 140 km/h z tempomatem jakieś ok. 7 l/100km na tej samej trasie. Jadąc koło komina po parę km do pracy 10-11 l/100km.

Paweł85 napisał(a):
Fajny turasek, jak ogarniesz co trzeba to będzie malina ;) Dlaczego chcesz wymienić kierownicę? Zmęczona jest czy wzór ci się nie podoba?


Kiera jest mocno wytarta, podobno jeździł nią jakiś gruby Włoch z sygnetami. Przebieg ze trzy razy sprawdzałem w centrali BMW i jest podobno ori, a ma nalatane teraz 278477 km.

_________________
kemer85
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 20:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
całkiem ładna seria, choć przydał by się detaling wnętrza :)

plus za xenon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 21:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 1613
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e36 i e34
Kod silnika: M52TUB30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161768
:ok: dlatego dawno nie widziałem e46, dawaj na spota zobaczę na żywo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
No ładnie ją ogarnąłeś. ale ileż to trzeba było na galerię czekać!!!
Adaptację aku robił Ci Roki?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 21:54 
Tak właśnie wygląda pakiet startowy w E6X.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 18 sierpnia 2014, 09:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Nie słuchaj mechanika, wywal klapki.

rybik napisał(a):
Tak właśnie wygląda pakiet startowy w E6X.

U mnie był bardziej skromny :)

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 18 sierpnia 2014, 17:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 103
Lokalizacja: Kirchdorf
Moje BMW: F11 525d
Kod silnika: N47T
Witam!

damianRC napisał(a):
całkiem ładna seria, choć przydał by się detaling wnętrza :)
plus za xenon


Oj przydał by się i to mocno, minus, że nigdy nie ma na to czasu – zarobiony jestem.

lukiz3000 napisał(a):
:ok: dlatego dawno nie widziałem e46, dawaj na spota zobaczę na żywo :)

E46 jeździ po Lublinie mój brat i sobie chwali. Jak tylko będę w PL i będzie to piątek to zawitam na spota.

koko2403 napisał(a):
No ładnie ją ogarnąłeś. ale ileż to trzeba było na galerię czekać!!!
Adaptację aku robił Ci Roki?


Jeszcze trochę zostało do ogarnięcia. Przyznaje się z tą galerią, obiecuję ją teraz uzupełniać. Adaptację robiłem w DE u najbliższego mechanika w Katzenstein ale znał się na rzeczy.

rybik napisał(a):
Tak właśnie wygląda pakiet startowy w E6X.

Smutne ale prawdziwe

MaReEK napisał(a):
Nie słuchaj mechanika, wywal klapki.

rybik napisał(a):
Tak właśnie wygląda pakiet startowy w E6X.

U mnie był bardziej skromny :)


Za późno już jedzie do mnie nowy kpl kolektor ssący.
Bardziej skromny ale w E46 czy w E61 535d

_________________
kemer85
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 19 sierpnia 2014, 07:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Miałem na myśli E61. Nowy kolektor też ok, chociaż wolałbym w inny sposób wydać kasę :P U mnie po wywaleniu klapek nie zaobserwowałem żadnych efektów ubocznych, nawet jak byłem w ASO to facet powiedział, że to też jest dobre wyjście, a oni jak wiadomo wszystkim wciskają nowe kolektory...

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 19 sierpnia 2014, 07:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
nowy kolektor pewnie z 2000 kosztuje :) jak za głupi wężyk nivo chcieli ok 400. gratuluję auta mnie tym fajnie się jeździ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 19 sierpnia 2014, 10:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Rozważyłbym zmianę felg na nieco większe na twoim miejscu.

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 24 sierpnia 2014, 19:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 103
Lokalizacja: Kirchdorf
Moje BMW: F11 525d
Kod silnika: N47T
Witam!
MaReEK napisał(a):
Miałem na myśli E61. Nowy kolektor też ok, chociaż wolałbym w inny sposób wydać kasę :P U mnie po wywaleniu klapek nie zaobserwowałem żadnych efektów ubocznych, nawet jak byłem w ASO to facet powiedział, że to też jest dobre wyjście, a oni jak wiadomo wszystkim wciskają nowe kolektory...

Przeczytałem prawie cały temat o wywalaniu klapek i jedni narzekali inni chwalili a ja planuje tym autem jeszcze długo pojeździć bo mi najlepiej pasuje bo albo nim jeżdżę koło komina po parę km do pracy ale jak już wracam do PL to przez te ponad 1000km nigdy nie jestem zmęczony.
cinek_328 napisał(a):
nowy kolektor pewnie z 2000 kosztuje :) jak za głupi wężyk nivo chcieli ok 400. gratuluję auta mnie tym fajnie się jeździ :)

Za nowy klp kolektor z uszczelkami, odmę i elektrozawór EGR dałem 2650zł w BestParts i porównując to co już wymieniłem i dołożyłem to niewiele. Mi w dalekich trasach też bardzo pasuje.

Cember666 napisał(a):
Rozważyłbym zmianę felg na nieco większe na twoim miejscu.


Miał tu wlecieć Styling 95 ale się trochę bałem a teraz wiem, że te 18” na przyszłą wiosnę wylatują i wpadną jakieś 17”.

_________________
kemer85
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kemer85 -->> E61 530dA
PostNapisane: 14 stycznia 2015, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 103
Lokalizacja: Kirchdorf
Moje BMW: F11 525d
Kod silnika: N47T
Witam!

Temat do zamknięcia.

Auto sprzedane.

_________________
kemer85
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL