BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 09:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 30 lipca 2014, 21:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Witam,
szukałem podobnych tematów ale nic nie znajduje szukaczka forumowa :P.

M50B25
Liczba cylindrów 6
Średnica cylindrów 84 mm
Skok tłoka 75 mm
Pojemność 2494 cm3
Stopień sprężania 10,0:1
Moc maksymalna 141 kW (192KM) przy 6000 obr/min
Obroty maksymalne 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 4700 obr/min

M50tuB25
Liczba cylindrów 6
Średnica cylindrów 84 mm
Skok tłoka 75 mm
Pojemność 2494 cm3
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 141 kW (192KM) przy 5900 obr/min
Obroty maksymalne 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy w E34 250 Nm przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy w E36 245 Nm przy 4200 obr/min

M52B25
Liczba cylindrów 6
Średnica cylindrów 84 mm
Skok tłoka 75 mm
Pojemność 2494 cm3
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 125 kW (168 hp) przy 5500
Obroty maksymalne 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3950 obr/min


M52TUB25
Liczba cylindrów 6
Średnica cylindrów 84 mm
Skok tłoka 75 mm
Pojemność 2494 cm3
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 125 kW (168 hp) przy 5500
Obroty maksymalne 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min

Dane silników przynajmniej te na papierze, pytanie jak to się ma w rzeczywistości niby M52B25 mają te 170KM ale mają taki sam moment obrotowy i to dostępny o wiele niżej
to powinny osiągać 100 w krótszym czasie przynajmniej teoretycznie i co z elastycznością tych silników ma ktoś jakieś porównanie? Szukam czegoś na swap B28 :oczami: :oczami: wiem, że najlepszy wybór, ale nic konkretnego nie ma w małej kasie a mi trzeba na dodatek całe auto ale to mało istotne.
Jest dużo 323i na papierze wygląda lepiej niż te M50 i podobno najoszczędniejsze?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 30 lipca 2014, 21:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Weź dołóż kasę i kup motor, którego imienia tutaj się nie przywołuje.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 30 lipca 2014, 21:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 242
Lokalizacja: ok. Lublina
Moje BMW: e36
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 30 lipca 2014, 22:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
jiGsaw napisał(a):
Weź dołóż kasę i kup motor, którego imienia tutaj się nie przywołuje.


Mało pomocna odpowiedź, czyli nie wiecie jakie różnice są w tych silnikach, dla czego nowsze konstrukcje z tej samej pojemności mają mniejszą moc ale osiąganą niżej moment taki sam osiągany niżej. Jak się one spisują w e36.
Na razie zbieram info o tych silnikach wymienionych w temacie.

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 30 lipca 2014, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
A tak na poważnie to będę miał może niedługo motor, który śni Ci się po nocach w dobrej cenie. Jesteś zainteresowany? Chodzi oczywiście o owiany tajemną legendą motor, którego imienia się głośno nie mówi. Na samo jego wspomnienie ludzie mogą postradać zmysły, a piana zalegnie w ich ustach już na zawsze.

Mają mniejszą moc ponieważ zastosowano w nich kolektor dolotowy z silnika 2.0 tym samym dławiąc silnik dolotem.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 30 lipca 2014, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
jiGsaw napisał(a):
A tak na poważnie to będę miał może niedługo motor, który śni Ci się po nocach w dobrej cenie.


Mnie interesuje całe auto lub prawdziwy swap a nie tylko część jak to większość wystawia a później połowy rzeczy brakuje typu chłodnic, przewodów od klimy, uchwytu do kompresora, przednie sprężyny z R6, instalacja do aku by go przenieść na tył, wydech. Ale jak będziesz coś miał daj znać :D

Wiem o który chodzi :P

jiGsaw napisał(a):
Mają mniejszą moc ponieważ zastosowano w nich kolektor dolotowy z silnika 2.0 tym samym dławiąc silnik dolotem.


Czyli w nich da się zwiększyć moc robiąc podobne sztuczki jak w tym owianym legendą?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 30 lipca 2014, 22:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tak, można dorównać ilością koni do legendy ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 30 lipca 2014, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
jiGsaw napisał(a):
Tak, można dorównać ilością koni do legendy ;)

Wiesz coś o tym :P czy tylko zgadujesz hehe

A nie wiesz, wtedy po tych zmianach czy osiągane moc i moment jest w innym zakresie obrotowym?

Fajnie jak by ktoś miał wykresy :D

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 31 lipca 2014, 00:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Mira_s1987, ja moim compactem (m52b25) po kolektorze z m50 i dziurawym wydechem latałem równo ze zdrowym, seryjnym b28, przy spalaniu ok 10l/100 (tylko 98), więc ten silnik Ci śmiało polecam, w dodatku trafisz angola w m-pakiecie w małej kasie i jak dobrze pokombinujesz to jeszcze zarobisz na całej operacji :)

Ziomek ma turasa z tym silnikiem i jedzie bardzo fajnie, oczywiście między nim, a mną jest spora różnica, ale naprawdę jeździ się przyjemnie i on przy baardzo ciężkiej nodze ma spalanie 13-14l gazu, po Krakowie- stanie w korkach i ogień gdzie się da...

m52b25 ma tą zaletę, że wejdzie do Ciebie jak w masło i powinieneś spokojnie znaleźć coś zdrowego, co w przypadku m50 nie jest już takie proste.

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 31 lipca 2014, 00:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Po co isc w polsrodki i rzezbic ze slabej bazy? Jaki sens brac 170KM serie zeby z niej zrobic 190KM jak te same kroki dadza gdzie indziej 220KM? O tych silnikach napisano juz wszystko.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 31 lipca 2014, 07:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dokładnie, tam gdzie w m52b25 zabawa się kończy tam się zaczyna w tym silniku, o którym się nie mówi.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 31 lipca 2014, 07:43 
jiGsaw napisał(a):
którego imienia tutaj się nie przywołuje.


jiGsaw napisał(a):
którego imienia się głośno nie mówi.


jiGsaw napisał(a):
o którym się nie mówi.


Albowiem zostalo napisane: "nie bedziesz uzywal imienia m52b28 nadaremno"

W tym przypadku jednak mowa jest wlasnie o tej rodzinie silnikow, dlatego wskazane byloby tej nazwy uzyc, albowiem powiedzial Pan: "pamietaj, abys w temacie mowy o M5xBXX, M52B28 swiecil"


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M50B25 vs M50tuB25 vs M52B25 vs M52tuB25
PostNapisane: 31 lipca 2014, 12:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Z tych silników co są w nazwie tematu wybrałbym M50B25 bez Vanosa. No, ale najlepszym rozwiązaniem to wiadomo co by było :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL