BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 20 kwietnia 2019, 15:19


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 673 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 lutego 2019, 21:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 638
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328 ci, 330 ciA Cab
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Podaj jeden uczciwy zakład który rzetelnie zdiagnozuje wtryskiwacze...tzn wyjmujesz i wysyłasz na sprawdzenie. Ja takowego nie znalazłem, ceny wtryskiwaczy to przegięcie. Przykładowo do m3 e92 kupisz za 300 zł sztuka, a dla "plebsu" po 1000 zł?? Gdzie sens, gdzie logika... :wstyd:
Takie gadanie że dobrze działają, podłącz sobie pod kompa i będziesz miał z 10 błędów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 lutego 2019, 21:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 661
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Punisher napisał(a):
Dzis jet tak, ze ludzie jak wykryja problem, to sprzedaja od razu, zamiast naprawiac i jezdzic dalej
Zbyt latwo dzis kupic samochod i dlatego tak sie dzieje


Wielka prawda, dziś prawie każdy może sobie pozwolić na samochód. Ja się staram bardzo dbać, póki co na liczniku prawie 102k km i jeździ dobrze, acz trzeba dbać, czasem przegonić na autostradzie.
Już to napisałem rok temu ale powtórzę: mój egzemplarz jest w domu praktycznie od nowości, wiem co z nim się działo, jest super zadbany. Jedynie muszę go dobrze przegonić by wypalić siarkę. Jeśli tak dobrze utrzymany i eksploatowany samochód mimo wszystko zacząłby nawalać, to wtedy rzeczywiście coś musi być na rzeczy. Jak na razie jeździ poprawnie i nie sprawia problemów :)

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 lutego 2019, 22:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 638
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328 ci, 330 ciA Cab
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
https://youtu.be/t8gxKB2eNeo
Daleko szukać nie trzeba, ciekawe czy przy sprzedaży tak jęczał :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 lutego 2019, 22:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 661
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Największą wadą auta jest jego poprzedni właściciel, nie wiadomo co się działo wcześniej z tą E92, gość się podpalił, a potem cóż. Najgorzej to się czyta komentarze ludzi pod filmem, którzy nie mają zielonego pojęcia o serwisowaniu tych aut, a ich mentalność to 1.9 TDI...

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 lutego 2019, 16:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4993
Nic z tego filmu nie wynika. Koleś myślał że jak od tvnu auto kupił to zero wkładu. :znudzony: ale pojechać po seri N trzeba. Bo w używanym aucie sie sondy, katy, cewki sie psują. Faktycznie awarie uniemożliwiające użytkowanie. :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 lutego 2019, 23:08 
Offline
Agent Provocateur
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 17154
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA / Z3 M
Dudek II napisał(a):
https://youtu.be/t8gxKB2eNeo
Daleko szukać nie trzeba, ciekawe czy przy sprzedaży tak jęczał :rotfl:


Ja jebie co za Czesław... Volvo pasuje do niego jak sojowe latte.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lutego 2019, 08:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4993
Dla rozluźnienia. 3 typy użytkowników serii N.

Obrazek


Ostatnio edytowano 16 lutego 2019, 04:43 przez kszyhu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 lutego 2019, 22:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4661
Lokalizacja: Puerto Tico Ciudad de San Escobar
Moje BMW: 3er/E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149364
kszyhu, fota nie hula


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 kwietnia 2019, 12:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: F10 523i
Kod silnika: N53B30
Witam wszystkich!

Jestem posiadaczem bmw f10 523i 204km 270nm.

Nie znalazłem zbyt wielu informacji nt. tego silnika, w większości górują posty diesli.

Chciałbym dowiedzieć się od kolegów którzy posiadają te motory, jaki olej silnikowy polecacie?
Wyszukałem informacje że bardzo polecany był olej mobil 1 new life 0w40, jednak nie jest on już dostępny w sprzedaży, zastąpili go innym ale bez normy LL-01 którą powinien mieć olej dla tego silnika.
Czy Motul 8100 x-max 0w40 będzie dobrym wyborem? Czy może polecacie inne marki jak LM/Millers/Mobil?

Kolejne pytanie dotyczy prewencyjnych wymian podzespołów eksploatacyjnych.
Co warto wymienić w tym silniku po zakupie, żeby przywrócić mu fabryczny wigor?
Chodzi mi o rzeczy jak świece etc., moje poprzednie samochody miały silniki diesla, stąd pytanie.

Przy zakupie otrzymałem miesięczną gwarancję na silnik, panowie czy jestem w stanie sprawdzić w jakiś sposób silnik?
Tak żeby w razie znalezionego problemu udać się jeszcze do sprzedawcy w ramach gwarancji?
Proszę o wyrozumiałość za to pytanie, nie jestem mechanikiem.

Jeszcze ostatnie pytanie do posiadaczy n53b30, mianowicie w którymś poście znalazłem taką oto informację:

https://ms-tuning.de/chiptuning/datenba ... (2010-2011)&leistung=204

Jest to firma tuningowa (wiem że "robią chipy") z Niemiec, co ciekawe twierdzą że z mojego silnika są w stanie podnieść moc o 66km i 60nm.
Z tego co widzę na Polskich stronach tunerów jest to ok 12km i 27nm.
Skąd te rozbieżności?

Silnik wolnossący więc nie zdziwił mnie przyrost 12km i 27nm ale żeby podnieść o 66km i 60nm?
Czy ten silnik jest po prostu zdławiony z 270km i 320nm z mocniejszej wersji n53b30?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 kwietnia 2019, 17:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4993
N53 czyli juz bezpośredni wtrysk, warto kontrolować wtryskiwacze bo nie sprawne mogą w dłuższej perspektywie zajechać słupek. Innym szczegółem jest już separator/odma zintegrowana z pokrywą zaworów. W razie wymiany trzeba rozklejać/sklejać pokrywke odmy, albo wymieniać całą pokrywę co oczywiście zaleca producent. Tak, że warto sprawdzić czy odma nie traci swoich właściwości. Reszte spraw związanych z serią znajdziesz w tym wątku. Olej? Ja polecam Millersa, odezwij sie do Rorafalki, cos ci poleci.

Ćiptuning? 66km z samego remapu, no way! Może jak w przypadku n52 sa restrykcje w budowie dolotu całego i jest możliwość swapu z innych jednostek. Ale w wolnossaku samym programem nigdy nie zrobisz takich przyrostów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 kwietnia 2019, 20:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Witam wszystkich, jestem nowy na forum poszukuje informacji nt. bmw e91 325i z tego co przeglądalem forum na temat silnika n52b25 to wynika ze wadliwe głowice były montowane od sierpnia 2006 natomiast tłoki o koncówce nr 844 mogły byc montowane od wrzesnia 2005 do marca 2010 , jednak dotyczy to tylko silnika n52b25 tyle ze według tych informacji https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E90 silnik n52b25 218km był montowany do sierpnia 2007 natomiast puzniej juz n53b30 czyli trzy litrówka o oznaczeniu 325i 218km. jest to silnik na bezpośrednim wtrysku ale juz bez wadliwych tłoków??, jedynie trzeba zwrócic uwagę na głowice czy dobrze rozumiem ?? :) prosze o udzielenie mi tej informacji bo juz sie troszke pogubilem. pozdrawiam wszystkich :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 kwietnia 2019, 14:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: F10 523i
Kod silnika: N53B30
kszyhu napisał(a):
warto kontrolować wtryskiwacze


kszyhu napisał(a):
Tak, że warto sprawdzić czy odma nie traci swoich właściwości


Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Jak to zrobić? Czy są jakieś objawy w pracy silnika "zużywających" się wtryskiwaczy?
Tak samo odma?

kszyhu napisał(a):
Ćiptuning? 66km z samego remapu, no way! Może jak w przypadku n52 sa restrykcje w budowie dolotu całego i jest możliwość swapu z innych jednostek. Ale w wolnossaku samym programem nigdy nie zrobisz takich przyrostów


Hah no to samo myślałem. Właśnie z tego co wyszukałem w n52 "wrzuca" się kolektor (chyba wydechowy) z n53 + program i można znacznie podnieść moc.
Stąd pomysł że może faktycznie ta wersja jest zdławiona.
A wiesz czym w takim razie różni się moja wersja od mocniejszych n53?

Czy orientuje się ktoś z kolegów jakie są w takim razie ewentualne opcje zwiększenia mocy w moim silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 kwietnia 2019, 14:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: F10 523i
Kod silnika: N53B30
kkamil napisał(a):
Witam wszystkich, jestem nowy na forum poszukuje informacji nt. bmw e91 325i z tego co przeglądalem forum na temat silnika n52b25 to wynika ze wadliwe głowice były montowane od sierpnia 2006 natomiast tłoki o koncówce nr 844 mogły byc montowane od wrzesnia 2005 do marca 2010 , jednak dotyczy to tylko silnika n52b25 tyle ze według tych informacji https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E90 silnik n52b25 218km był montowany do sierpnia 2007 natomiast puzniej juz n53b30 czyli trzy litrówka o oznaczeniu 325i 218km. jest to silnik na bezpośrednim wtrysku ale juz bez wadliwych tłoków??, jedynie trzeba zwrócic uwagę na głowice czy dobrze rozumiem ?? :) prosze o udzielenie mi tej informacji bo juz sie troszke pogubilem. pozdrawiam wszystkich :)


Tu masz informacje:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=312426

A czy w następstwie n52b25 nie był montowany n53b25? także 2,5l.
Z tego co wiem jeśli jest tam n53 to jest to silnik bez wad n52 ale niech wypowiedzą się ludzie bardziej znający temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 673 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL