BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 11:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 16:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Boogie napisał(a):
Fajny wątek sie dzieje hehehe
Przy okazji pare osób zauważyło ciekawe zjawiska wśród ludzi, ale nie chce tego rozwijać bo będzie dym na maksa hehehe

PiotrRadom napisał(a):
będzie miał na to wy....ne


Może mi ktoś wytłumaczyć, co oznacza ten tekst, bo powaga nie kumam co to znaczy :)



Masz wytłumaczenie

http://www.youtube.com/watch?v=QyN5N9BhHe0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 17:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
M-ej, zwracam honor, na szybko przeczytałem i źle zrozumiałem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 17:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nikodem napisał(a):
ma już określone co w lpg ma być a co nie i ile

Zwracam honor - faktycznie już jest ustalone, ile ma być gazu w gazie 8-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 17:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
To czysta profanacja.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 19:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Wracając do tematu tej M5:
NA PB przy 8psi (czyli 0,55 bara) - 660KM
Na LPG przy 0,6 bara (może być to kwestia zaokrąglenia, albo tego że gaz ma więcej oktanów i można bezpiecznie dać większe doładowanie) - 635KM

Podsumowując M5 na gazie jest słabsze, pewnie niezauważalnie ale jednak słabsze. Do tego znając ceny G-powera instalacja gazu od nich się zbyt szybko nie zwróci.
Napotkamy też inne problemy związane z taką instalacją. Np.:
W M5 e60 nie ma koła zapasowego ani miejsca na niego, więc zbiornik musimy wrzucić do bagażnika, a owy zbiornik musi być naprawdę duży gdyż seryjne M5 e60 pali średnio 25 L/100km, na kompresorze pewnie z 35 a do tego gaz mamy z 40L/100km, a więc żeby mieć w miarę nieupierdliwy zasięg rzędu 300km potrzebujemy zbiornik na gaz o pojemności 120L. To ile nam zostanie z bagażnika? :)

Ogólnie jeżeli chodzi o paliwa:
PB - najprostszy silnik, a co za tym idzie najmniej awaryjny, fajna charakterystyka do zabawy.
LPG - większa komplikacja = większa awaryjność (nie musi być to odczuwalne, ale tak jest), tańsza eksploatacja o ile jeździmy na tyle dużo żeby zwrócił się nam koszt założenia takiej instalacji. Większa masa, problemy z umiejscowieniem zbiornika itd. Ciekawe dlaczego nikt nie produkuje samochodów na gaz i ciekawe jak na to reaguje elektronika w tak skomplikowanych silnikach jak M5? Pewnie trzeba sporo pogrzebać przy oprogramowaniu żeby to chodziło naprawdę dobrze.
ON - Większa awaryjność niż PB, fajna charakterystyka do jazdy po drogach, niskie spalanie
hybryda - Realnie bardzo nieekologiczny samochód, produkcja komponentów do niego zatruwa środowisko dużo bardziej niż oszczędza na spalaniu. Pali więcej od diesla, a przy ostrej jeździe... chyba wszyscy widzieliśmy odcinek top gear'a M3 e90 vs prius pod względem spalania :)
prąd - mnie by szlag trafił z tym ładowaniem. 100-200km i ładowanie 2h o ile mamy odpowiedni punkt, a tak to 8h. Też mało ekologiczna produkcja. Przynajmniej na razie.

Mam poglądy liberalne więc moim zdaniem jak ktoś chce mieć gaz to niech sobie zakłada. Jest to kwestia jakiś wartości. Dla mnie porównywalna z wyjmowaniem lampek z deski rozdzielczej żeby nie płacić za kasowanie błędów. Można, czemu nie, jednak przy tak drogich samochodach co najmniej nie wypada.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 20:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Instalacja w tym m5 jest robiona przez Landii Renzo a nie Gpower


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 20:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
To ja mam pytanie do Nikodema. Napisz ile kosztuje zagazowanie takiej m5 i jakich kluczowych komponentow uzywasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 23:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
Panowie ja myślałem że młode chopaki wkładają gaz tylko do serii E 30,tutaj duża pomyłka seria 5 też do niej należy.Gdzie lata historii,nasze bawarki może jeszcze na przedni napęd i co nas ma podniecać na zlotach, spotach wspomnienia...

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 23:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
O co tyle krzyku, to nie BMW zbudowało auto na gaz tylko jakaś zewnętrzna firma. Po co? R E K L A M A. Jak zbudują M5 z 635KM to nikt o tym nie napisze, a jak zbudują M5 z LPG to jest to jakaś ciekawostka w świecie motoryzacji więc więcej osób się zainteresuje co taka firma oferuje, więcej portali i gazet o tym napisze. Zupełnie podobna zabawa jak ekstremalnie silna M5 Hurricane - nikt nie pyta ile ona pali, jaka jest żywotność silnika, ale producent zdobędzie klientów na "cywilne" wersje tuningowanych BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 00:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tr0n napisał(a):
O co tyle krzyku, to nie BMW zbudowało auto na gaz tylko jakaś zewnętrzna firma. Po co? R E K L A M A. Jak zbudują M5 z 635KM to nikt o tym nie napisze, a jak zbudują M5 z LPG to jest to jakaś ciekawostka w świecie motoryzacji więc więcej osób się zainteresuje co taka firma oferuje, więcej portali i gazet o tym napisze. Zupełnie podobna zabawa jak ekstremalnie silna M5 Hurricane - nikt nie pyta ile ona pali, jaka jest żywotność silnika, ale producent zdobędzie klientów na "cywilne" wersje tuningowanych BMW.


W przypadku M5 z LPG moglbym sie zgodzic. W przypadku Hurricane tego typu reklama to droga sprawa, gdyby mial powstac jedynie w jednym egzemplarzu (ale moze im sie oplaca). Powod jest prosty, aby przygotowac taki model i czesci do niego, trzeba miec konkretny budzet, pomijajac kwestie badan przekladajacych sie na osiagi, tego typu zestaw musi byc bardzo dokladnie przemyslany pod katem montazu. Zauwaz takze, ze jakoscia nie odbiega od fabrycznych podzespolow, nowe kolektory ssace sa odlewane (a nie spawane, tak jak robi sie przy budownie jednostkowych egzemplarzy), co automatycznie winduje cene na tyle, ze nieoplacalnym staje sie budowa np. 2-3 egzemplarzy tak stuningowanego samochodu. G-Power (zreszta tak jak Hamann i inni niemieccy tunerzy) ma dosyc bogatych klientow z Arabii Saudyjskiej i Rosji, wiec to glownie z mysla o nich sa przygotowywane tego typu projekty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 01:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
auto nie rozwija pełnej tytułowe nie uzyskuje pełnej mocy na LPG z powodu ze na PB ma wtrysk bezsporsedni a na LPG wtrysk pośredni

do tego typu wtrysków nie długo będą instalacje które wtryskują LPG przez wtryskiwacze benzynowe więc będzie pełna moc dla wtrysków bezpośrednich :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 11:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15800
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
kostek_ja napisał(a):
Wracając do tematu tej M5:
NA PB przy 8psi (czyli 0,55 bara) - 660KM
Na LPG przy 0,6 bara (może być to kwestia zaokrąglenia, albo tego że gaz ma więcej oktanów i można bezpiecznie dać większe doładowanie) - 635KM

Podsumowując M5 na gazie jest słabsze, pewnie niezauważalnie ale jednak słabsze. Do tego znając ceny G-powera instalacja gazu od nich się zbyt szybko nie zwróci.
Napotkamy też inne problemy związane z taką instalacją. Np.:
W M5 e60 nie ma koła zapasowego ani miejsca na niego, więc zbiornik musimy wrzucić do bagażnika, a owy zbiornik musi być naprawdę duży gdyż seryjne M5 e60 pali średnio 25 L/100km, na kompresorze pewnie z 35 a do tego gaz mamy z 40L/100km, a więc żeby mieć w miarę nieupierdliwy zasięg rzędu 300km potrzebujemy zbiornik na gaz o pojemności 120L. To ile nam zostanie z bagażnika? :)

Ogólnie jeżeli chodzi o paliwa:
PB - najprostszy silnik, a co za tym idzie najmniej awaryjny, fajna charakterystyka do zabawy.
LPG - większa komplikacja = większa awaryjność (nie musi być to odczuwalne, ale tak jest), tańsza eksploatacja o ile jeździmy na tyle dużo żeby zwrócił się nam koszt założenia takiej instalacji. Większa masa, problemy z umiejscowieniem zbiornika itd. Ciekawe dlaczego nikt nie produkuje samochodów na gaz i ciekawe jak na to reaguje elektronika w tak skomplikowanych silnikach jak M5? Pewnie trzeba sporo pogrzebać przy oprogramowaniu żeby to chodziło naprawdę dobrze.
ON - Większa awaryjność niż PB, fajna charakterystyka do jazdy po drogach, niskie spalanie
hybryda - Realnie bardzo nieekologiczny samochód, produkcja komponentów do niego zatruwa środowisko dużo bardziej niż oszczędza na spalaniu. Pali więcej od diesla, a przy ostrej jeździe... chyba wszyscy widzieliśmy odcinek top gear'a M3 e90 vs prius pod względem spalania :)
prąd - mnie by szlag trafił z tym ładowaniem. 100-200km i ładowanie 2h o ile mamy odpowiedni punkt, a tak to 8h. Też mało ekologiczna produkcja. Przynajmniej na razie.

Mam poglądy liberalne więc moim zdaniem jak ktoś chce mieć gaz to niech sobie zakłada. Jest to kwestia jakiś wartości. Dla mnie porównywalna z wyjmowaniem lampek z deski rozdzielczej żeby nie płacić za kasowanie błędów. Można, czemu nie, jednak przy tak drogich samochodach co najmniej nie wypada.


Dobrze powiedziane. :ok:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 11:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ogólnie nic nie mam do samego rozwiązania, fakt faktem biorąc pod uwagę inne czynniki, takie jak cena auta, cena instalacji, koszt utrzymania auta, to jest to sztuka dla sztuki :)

De gustibus non est disputandum

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 11:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 353
Lokalizacja: Poznań / Konin
Moje BMW: E91 LCI Mpakiet
Kod silnika: N47
Moim zdaniem, to indywidualna sprawa co kto robi ze swoim autem. Jak dla mnie to mogą przerabiać M5 nawet na auto zasilane wodą po ogórkach. Ale póki w Polsce auta będą traktowane jako majątek, a nie jako przedmiot który ma nam ułatwiać życie, to zawsze tak będzie, bo liczy się przecież co powie sąsiad, czy ktoś nieznajomy jak nas przytnie pod dystrybutorem LPG.

_________________
R6 Fanatic
Obrazek


Ostatnio edytowano 16 stycznia 2011, 12:11 przez tryall, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 12:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
tryall, AMEN :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Nikodem napisał(a):
auto nie rozwija pełnej tytułowe nie uzyskuje pełnej mocy na LPG z powodu ze na PB ma wtrysk bezsporsedni a na LPG wtrysk pośredni


S85B50 ma wtrysk posredni http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=15


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 12:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 181
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=21778
Nigdzie nie jest napisane czy te m5 jest tylko na gaz, czy ma dołożony gaz, ale skoro ktoś napisał, że to zewnętrzna firma montowała gaz, czyli pewnie ma i to i to tak ?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=21778


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 12:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
Polacy mają jeszcze jedną ciekawą cechę. Często interesuje ich bardziej podwórko sąsiada niż własne np. w galerii (ściągnij brewki-załóż brewki) a huk cie moje brewki interesują, to już nie brzmi jak sugestia tylko jak rozkaz. (sam nie lubię brewek ale nie przeszkadzają mi na aucie sąsiada) W Londynie jak się wchodzi do metra to nikt na ciebie nie spojrzy każdy ma własne sprawy, a w Polsce wchodząc gdziekolwiek wszyscy jak jeden wzrok na ciebie :rotfl:
Sorki za off-top tak mi się nasunęło co do gazu w M5 sąsiada :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 13:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Vermilion napisał(a):
S85B50 ma wtrysk posredni

Dokładnie :-) Poza tym, w egzemplarzu bez instalacji LPG wycisnęli "nieco" więcej... Ciekawe, czy to tylko przypadek :-k
Maruda napisał(a):
Często interesuje ich bardziej podwórko sąsiada niż własne np. w galerii (ściągnij brewki-załóż brewki) a huk cie moje brewki interesują

Marudzisz... To po co wstawiasz w galerię auto z prośbą o komentarze? ;-)
tryall napisał(a):
Ale póki w Polsce auta będą traktowane jako majątek, a nie jako przedmiot który ma nam ułatwiać życie

Ułatwiać życie to może 520i, 530i etc. Od M5 oczekuje się chyba czegoś więcej jednak :-) Ale tak jak piszesz - nie moje małpy, nie mój cyrk, mimo że swoje zdanie mam :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 17:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Jeśli ma wtrysk pośredni to zapraszam właściciela auta na poprawki - gwarantuje uzyskanie przynajmniej tej samej mocy - Druciarz monter !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL