BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2024, 00:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 4 lipca 2011, 22:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 125
Moje BMW: 540i SMOK
Kod silnika: M62TUB44
ngk Vline bkr6equp kup mi za 16pln :)

Piszecie pewnei o ngk bkr6ek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 4 lipca 2011, 23:10 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
AdamWZ, dokładnie tak. Dlatego dopisałem, że przy późniejszych wersjach silnika 2.8 czy 4.4 (z oznaczeniem TU) występują już znacznie droższe świece. No, ale można w sumie już temat świec zakończyć, bo są chyba trochę poważniejsze problemy dotyczące eksploatacji E39 ;)

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 4 lipca 2011, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 125
Moje BMW: 540i SMOK
Kod silnika: M62TUB44
AdamWZ napisał(a):
bo są chyba trochę poważniejsze problemy dotyczące eksploatacji E39
jasne, ale temat trzeba było wyjaśnić ;) Z ostatnich zakupów w ASO.
Uszczelki pod dekle 260pln za 2szt
termostat 250pln
Elektrozawory z pompką odpuściłem kupiłem używkę w ASO 1240pln przed rabatami,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 5 lipca 2011, 10:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7021
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
uszczelki pod dekle wyruchali cie na maksa komplet VR kosztuje gdzieś 130-140zł

świece BKR6EK to dosłownie 15-20zł ale BKR^QUP to już koło 35zł za sztukę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 5 lipca 2011, 16:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Fakt faktem że silnik TU są delikatniejsze, bo dużo jest aut w sprzedaży z padniętymi motorami w Polsce i Niemczech.Zresztą kolega wymieniał silnik w e38. Co do tego spalania przy prędkości 160 km/h to w 2.8 masz pod 4 tys obr/min a 4.4 2.5 tys obr/min. Spalanie będzie porównywalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 5 lipca 2011, 17:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 26
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
:rotfl: to ja obstawiam, ze malz kupil jakies pozlacane swiece, bo zaplacil 70 zyla za sztuke :rotfl:, ale dobrze wiedziec. Moje kosztuja kolo 17 w IC.

AdamWZ napisał(a):
RZaba napisał(a):
Jesli mowisz, ze reakcja na kick down jest szybka
kicdownem sie nie jeździ, chodzi mi o ogólna charakterystyke, skrzynie mam z oznaczeniem A5S 440Z

Sie jezdzi jak sie wyprzedza, sie jezdzi jak sie szybko przyspiesza, no chyba, ze jest inny sposob na redukcje biegu, ktorego nie znam.

pzdr
RZaba

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 5 lipca 2011, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7021
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
pitolisz sam nie zmienisz biegu szybciej np z 4 na 2 niz zrobi to 5hp30 czy 5hp24 nie wierzysz to zmierz stoperem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 5 lipca 2011, 20:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 26
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Zdzira 850I napisał(a):
pitolisz sam nie zmienisz biegu szybciej np z 4 na 2 niz zrobi to 5hp30 czy 5hp24 nie wierzysz to zmierz stoperem

Prosze Cie ... nie bez kozery e39 540iA w odroznieniu do 540i do setki idzie leb w leb z e36 328i z ogarnietym kierowca.

Ale oczywiscie - jesli bedziesz czul sie z tym lepiej to moge Ci przytaknac i powiedziec ze obydwie skrzynie to demony predkosci :rotfl:

AdamWZ napisał(a):
RZaba napisał(a):
W 5er nie dosc, ze czuc, ze ESP pracuje dosc dzielnie
chodzi mi właśnie o to ESP

Mea culpa, bije sie w watla piers - DSC oczywiscie

pzdr
RZaba

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 08:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7021
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ida tak samo bo 328i startuje z 4000RPM a automat z zera tylko dlatego Pani koleżanko :)

A co d otempa zrzucania biegów w trybie kick na S to jak napisałem wpadnij do mnie zrobimy test ile zajmie to tobie ręcznie a ile skrzyni

Róznica polega na tym, że w automacie wciskasz edał i czekasz te 0,5s na redukcję natomiast w manualu robisz to ręcznie samemu i myślisz, że robisz to szybciej bo cay zas cos się dzieje wciskasz sprzegło potem macvhasz wajcha puszczasz je i dopiero dodajesz gazu i masz pełna moc jak zrobisz to poniżej 0,5s bo tyle to mojej skrzyni gdzies zajmuje z 4 na 2 to pełen szacunek ale obstawiam, że poniżej 1s nie wyrobisz tak prawda odczucia a realia to dwie rózne sprawy :)

Zresztą ciekawe czemu najmocniejsze auta na wyścigi dragstery czy te na 1/4 mili to zazwyczaj automaty?????? Bo maja lepszy start i nie spartola zmiany biegu :)

Nie powiem, że te 2 automaty które wymieniłem sa święte i super szybkie w codziennym zyciu bo ni esa ale rekacji na kickdown nie mozna im zarzucic kiepskiej.

A jak chcesz porównać przyspiesznie do 100 w 540ia i 328i to zrób prosty test kolega z 328i w manualu rusza z wolnych obrotów tak jak automat i zobacz co sie stanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15802
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Łatwiej chyba porównać 540ia z 328ia. :P :D

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 10:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Każdy się nasłuchał, że automat zamula, że automat się nie nadaje, że jest wolny, że przepaść w porównaniu z manualem...
Zdzira dobrze pisze - każdemu się wydaje, że potrafi zmieniać biegi ręcznie z mistrzowską precyzją w ułamku sekundy, a tak naprawdę spośród 10 mistrzów lewarka może jeden dorówna temu automatowi...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 11:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
jiGsaw napisał(a):
Łatwiej chyba porównać 540ia z 328ia. :P :D

A 740iA z 523iA oraz 320iG :super:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 12:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
frrider napisał(a):
Każdy się nasłuchał, że automat zamula, że automat się nie nadaje, że jest wolny, że przepaść w porównaniu z manualem...
Zdzira dobrze pisze - każdemu się wydaje, że potrafi zmieniać biegi ręcznie z mistrzowską precyzją w ułamku sekundy, a tak naprawdę spośród 10 mistrzów lewarka może jeden dorówna temu automatowi...


Stary 4 biegowy automat to zamuła straszna, tiptronic trochę lepiej ale też wieję nudą. Poza tym automaty są bardziej awaryjne i więcej palą.
Zresztą zwisa mi to czy wymyślny automat typu dsg, smg czy jakieś inne nowsze kłapołuche zmieni bieg 0,00001 s szybciej niż ja.


Ostatnio edytowano 6 lipca 2011, 12:26 przez Dudek II, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 12:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7021
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dokładnie każdy taki mistrz kierownicy a na drodze wychodzi tak, że spod świateł jak jade automatem za kimś kto jedzie na manualu to jak zmienia bieg to zawsze go doganiam ciekawostka taka mała :)

Także odnosnie ścigania automat ma piękna rzecz powtarzalnośc startów może sołabai czas do setki bo to fakt, ze u mnie jakby 6-gang zamontowac to z 0,5s do setki bym urwał ale zawsze moge zwalić start i będzie sporo gorzej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 13:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
no i automat ma ten wg. mnie duzy + ze masz wolna prawa reke :) ktora zawsze mozna zajac np. jak mamy pasazerke na fotelu obok :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 125
Moje BMW: 540i SMOK
Kod silnika: M62TUB44
AdamWZ napisał(a):
uszczelki pod dekle wyruchali cie na maksa komplet VR kosztuje gdzieś 130-140zł
Na vanosach w ASO kosztuje ok 145pln za sztukę, więc nie wiem w jaki sposób zostałem wy... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7021
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
AdamWZ napisał(a):
Uszczelki pod dekle 260pln za 2szt


Napisałeś, że zapłacileś 260zl za komplet uszczelek pod dekle a te same uszczelki w sklepie kosztuja dobrej firmy 130-140zł za komplet na obydwie pokrywy w sensie komplet na 1 pokrywę 2 uszczelek małej i dużej kosztuje koło 70zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 6 lipca 2011, 17:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 26
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Zdzira 850I napisał(a):

A co d otempa zrzucania biegów w trybie kick na S to jak napisałem wpadnij do mnie zrobimy test ile zajmie to tobie ręcznie a ile skrzyni


Do tego celu nie musze leciec do Wielkopolski ;) i 540 i 328 stoi pod blokiem, oczywiscie - jak tylko wymysle jak to zrobic, to sprawdze. Ale dzieki ;)
Co mnie denerwuje? Po KD - delikatny lag, skrzynia redukuje.... i potem znow jest lag zanim zacznie przyspieszac.

Zdzira 850I napisał(a):
Zresztą ciekawe czemu najmocniejsze auta na wyścigi dragstery czy te na 1/4 mili to zazwyczaj automaty?????? Bo maja lepszy start i nie spartola zmiany biegu :)


Ale ja sie nie czepiam nowych automatow, bo te faktycznie, wybaczcie sformulowanie, miazdza cyce swoja predkoscia (smiem zaryzykowc stwierdzenie, ze zmieniaja bieg w gore szybciej niz ja w motocyklu bez uzycia sprzegla). Poza tym automat ma jeden niewatpliwy plus - ciezko spalic sprzeglo ;)

pzdr
RZaba

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 7 lipca 2011, 09:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Cytuj:
Zresztą zwisa mi to czy wymyślny automat typu dsg, smg czy jakieś inne nowsze kłapołuche zmieni bieg 0,00001 s szybciej niż ja.

Nie zrobi tego 0,00001 s szybciej niż Ty,tylko co najmniej dwa razy szybciej.
Pomyśl ile czasu zabiera - czas reakcji,wciśnięcie sprzęgła,ruch ręką.Zanim skojarzysz,że już czas na zmianę biegu nowa skrzynia już Ci dawno przerzuci bieg. Przy tym silnik,sprzęgło nie są narażone na jakieś usterki.
A przy wyprzedzaniu możesz się skupić tylko i wyłącznie na drodze,a nie na redukcjach.

Jak dla mnie automat do codziennego użytku FTW do palenia gumy się nie nadaje i bardzo dobrze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 7 lipca 2011, 12:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 411
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36
Kod silnika: m42b18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132866
Dudek II napisał(a):
Zresztą zwisa mi to czy wymyślny automat typu dsg, smg czy jakieś inne nowsze kłapołuche zmieni bieg 0,00001 s szybciej niż ja.

Twierdzisz, że zmienisz bieg wolniej o 0,00001 s niż np. skrzynia w GTRze :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL