BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 10:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15800
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zgadzam się ze Stones.

Vermilion - czekam na argumenty jakieś sensowne, bo trochę jednak tych E36/E46 compact i 1er jeździ... Oprócz ilości miejsca i strat napędu to co jeszcze? Co ciekawe BMW i tak palą mniej i mają lepsze osiągi przy podobnej mocy i gabarytach od innych FWD, więc te straty mocy mnie nie przerażają. Fajnie też jakbyś odpisał w temacie o Goldfish te przewagi V6 nad R6... bo w końcu nic sensownego nie napisałeś tam o tym, oprócz tego, że V ma nieco niżej środek ciężkości (rozstaw garnków).

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
stones1 napisał(a):
Nie zgadzam się. Klasyczny układ z silnikiem umieszczonym wzdłużnie oraz tylnym napędem ma zawsze sens. Tak zbudowany samochód ma szansę na odpowiedni rozkład masy między przednią a tylną oś, zachowanie w większości przypadków podstawowej funkcji kół przednich (reagowanie na ruchy kierownicą), neutralne prowadzenie, komfort, możliwość montowania silników o bardzo dużej mocy, a także znacznie łatwiejszą eksploatację (wystarczy wspomnieć choćby o wymianie sprzęgła czy innych pracach przy skrzyni biegów w autach przednionapędowych czy Audi z przednionapędowymi skrzyniami - czyli wszystkimi modelami poza Q7 :D i R8 ; lub o wymianie półosi napędowych; przegubów).


Ile osob kupujacych Golfa czy Astre patrzy na prowadzenie? A ile na przestronnosc wnetrza, wielkosc bagaznika, ekonomicznosc? Nie neguje zalet RWD, ale w tak malych samochodach nadal nie widze sensu montazu takiego rozwiazania (zreszta glownie dlatego zostalo wyparte przez FWD).

Ile razy wymieniasz polosie, przeguby czy sprzeglo? Bez przesady, to nie sa elementy wytrzymujace 15-30k km.

stones1 napisał(a):
Również nie mogę zrozumieć skąd od lat lansowany pogląd o nieprzewidywalności samochód neutralnych w prowadzeniu dzięki swojej zgodnej ze sztuką budowie (wszystkie tylnonapędowe BMW i MB).


To mity wywodzace sie z epoki Poloneza czy 125p.

stones1 napisał(a):
Jeżeli samochody o rozkładzie masy między przednią a tylną osią zbliżonym do ideału są trudne w prowadzeniu to co mają powiedzieć kierowcy aut z przednim (decydującym o tym gdzie jedziemy) napędzie z rozkładem masy rzędu 70 do 30 ?


Nie przesadzaj, ciezko jest znalezc tak zle wywazone FWD (o ile wogole znajdziesz). Rownie dobrze moge Ci napisac, ze bezsensem jest montaz silnika w innym miejscu niz centralnie (bo wlasnie to miejsce zapewnia idealne wywazenie).

jiGsaw napisał(a):
Vermilion - czekam na argumenty jakieś sensowne, bo trochę jednak tych E36/E46 compact i 1er jeździ... Oprócz ilości miejsca i strat napędu to co jeszcze? Co ciekawe BMW i tak palą mniej i mają lepsze osiągi przy podobnej mocy i gabarytach od innych FWD, więc te straty mocy mnie nie przerażają.


Jaka jest ilosc sprzedanych E36/E46 compact i 1er do ogolu przednionapedowych samochodow klasy C?

Lepsze osiagi?

116i

http://carfolio.com/specifications/mode ... car=159896

vs

Golf 1.4 TSI

http://carfolio.com/specifications/mode ... car=187451

spojrz na mase i czas do 100 km/h ;)

jiGsaw napisał(a):
Fajnie też jakbyś odpisał w temacie o Goldfish te przewagi V6 nad R6... bo w końcu nic sensownego nie napisałeś tam o tym, oprócz tego, że V ma nieco niżej środek ciężkości (rozstaw garnków).


Poczytaj co Fryderyk pisal w tym temacie, skoro nie znajdujesz nic sensownego, to ciezko jest mi cos nowego napisac, a nie chce kolejny raz streszczac tego samego.


Ostatnio edytowano 20 grudnia 2010, 18:15 przez Vermilion, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Vermilion napisał(a):
Ile osob kupujacych Golfa czy Astre patrzy na prowadzenie?


A kto kupuje BMW ze względu na wielkość bagażnika, bądź praktyczność?
Nic co jest fajne i piękne nie będzie praktyczne, taka prawda.

Praktyczne są golf i passat i niech tak zostanie.
BMW ma mieć jaja i rwd.

jiGsaw napisał(a):
Zgadzam się ze Stones.


Ja też. Nic dodać nic ująć.

Vermilion napisał(a):
bo wlasnie to miejsce zapewnia idealne wywazenie

Idealny rozkład, 50:50, gdzie z przodu jest silnik, za przednią osią, skrzynia pod autem i z tyłu tylny most, ma właśnie bmw.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Vermilion napisał(a):

Ile osob kupujacych Golfa czy Astre patrzy na prowadzenie? A ile na przestronnosc wnetrza, wielkosc bagaznika, ekonomicznosc? Nie neguje zalet RWD, ale w tak malych samochodach nadal nie widze sensu montazu takiego rozwiazania (zreszta glownie dlatego zostalo wyparte przez FWD).



Zgoda. W B klasie np. za zaletę uważam przestronność wnętrza, brak tunelu środkowego, przestronny bagażnik. Ale niestety te zalety nie zmienią bardzo poważnej wady odczuwalnej w każdym momencie jazdy tym autem - przedniego napędu (choć i tak nie w takim stopniu jak w większości FWD dzięki specyficznej zabudowie silnika i skrzyni biegów oraz w miarę sensownego zawieszenia tylnego).

Vermilion napisał(a):
Ile razy wymieniasz polosie, przeguby czy sprzeglo? Bez przesady, to nie sa elementy wytrzymujace 15-30k km.


przy samochodach z przednim napędem nie da się w normalny sposób przeprowadzić żadnej czynności serwisowej,

Vermilion napisał(a):

Nie przesadzaj, ciezko jest znalezc tak zle wywazone FWD (o ile wogole znajdziesz). Rownie dobrze moge Ci napisac, ze bezsensem jest montaz silnika w innym miejscu niz centralnie (bo wlasnie to miejsce zapewnia idealne wywazenie).



Być może. Nie zaprzeczam - praktycznie żaden producent typu PSA czy Audi nie chwali się tym parametrem :) .

Jednego nie zmieni nic - oś napędzana odciążana w momencie przyspieszania jest absurdem.

Pojazdy nie służące do podróżowania niech nam nie zakłócają dyskusji. Samochód pasażerski że tak powiem :P jest sumą kompromisów i na pewno w tym się zgodzisz ze mną.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
stones1 napisał(a):
Jednego nie zmieni nic - oś napędzana odciążana w momencie przyspieszania jest absurdem.


Tak.
A innym absurdem jest twierdzenie że fwd się lepiej trzyma na śniegu przy przyspieszaniu.
Jak oś 'odciążana' może się lepiej trzymać niż 'dociskana'.

Tato ma C200 kompresor, ma jakieś słuzbowe octavie. Rozmawiałem o tym przed wczoraj z nim - tymi skodziankami jeździ się z duszą na ramieniu przy obecnych warunkach pogodowych, MB z RWD zaś normalnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kyokushin napisał(a):
A kto kupuje BMW ze względu na wielkość bagażnika, bądź praktyczność?


Pewnie te same osoby, ktore nie wiedza, na jaka os napedzane jest 1er ;) A jest ich jednak sporo.

Kyokushin napisał(a):
Idealny rozkład, 50:50, gdzie z przodu jest silnik, za przednią osią, skrzynia pod autem i z tyłu tylny most, ma właśnie bmw.


Jakby to nazwac, to taki trick marketingowy ze strony BMW, przesuniecie akumulatora do bagaznika, itd. Dobrze wywazony samochod to taki, ktory ma wlasnie silnik pomiedzy osiami, dlatego wlasnie takie rozwiazanie znajdziesz w wiekszosci modeli Ferrari (oprocz oczywiscie klasy GT) czy Lamborghini. Montujac silnik z przodu sensownym rozwiazaniem jest skrzynia transaxle, ale jej w BMW nie znajdziesz, bo to kosztowne rozwiazanie ;)

stones1 napisał(a):
Zgoda. W B klasie np. za zaletę uważam przestronność wnętrza, brak tunelu środkowego, przestronny bagażnik. Ale niestety te zalety nie zmienią bardzo poważnej wady odczuwalnej w każdym momencie jazdy tym autem - przedniego napędu (choć i tak nie w takim stopniu jak w większości FWD dzięki specyficznej zabudowie silnika i skrzyni biegów oraz w miarę sensownego zawieszenia tylnego).


Wlasnie to caly czas staram sie Wam uswiadomic w tym temacie. Dla osoby ktora kupuje B klase nie ma najmniejszego znaczenia to na jakie kola przeniesiony zostanie naped i jezeli BMW ma stworzyc cos podobnego, konkurencyjnego, to nie ma innego wyjscia tylko wybor platformy FWD.

Kyokushin napisał(a):
Tato ma C200 kompresor, ma jakieś słuzbowe octavie. Rozmawiałem o tym przed wczoraj z nim - tymi skodziankami jeździ się z duszą na ramieniu przy obecnych warunkach pogodowych, MB z RWD zaś normalnie.


Podejrzewam, ze gdy pogadasz z Tata na ten temat, to powie Ci, ze wiekszym problemem w obecnych warunkach jest podsterownosc FWD w ciasnych zakretach, niz to jak zachowuja sie przy przyspieszaniu.


Ostatnio edytowano 20 grudnia 2010, 18:24 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin napisał(a):
A innym absurdem jest twierdzenie że fwd się lepiej trzyma na śniegu przy przyspieszaniu.
Jak oś 'odciążana' może się lepiej trzymać niż 'dociskana'.



Trzyma - kurs na wprost niezależnie od położenia koła kierownicy.

Rok temu miałem porównanie - gdy kilka razy zamarzł mi mój diesel dostałem zastępcze 308 HDi. Samochód w śniegu prowadził się koszmarnie w porównaniu do wiecznie pustego (z odciążoną tym samym tylną osią) tylnonapędowego Vito. Peżocik za każdym razem udowadniał mi że to samochód decyduje gdzie jedziemy - nie kierowca.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15800
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
Lepsze osiagi?

116i

http://carfolio.com/specifications/mode ... car=159896

vs

Golf 1.4 TSI

http://carfolio.com/specifications/mode ... car=187451

spojrz na mase i czas do 100 km/h ;)

jiGsaw napisał(a):
Fajnie też jakbyś odpisał w temacie o Goldfish te przewagi V6 nad R6... bo w końcu nic sensownego nie napisałeś tam o tym, oprócz tego, że V ma nieco niżej środek ciężkości (rozstaw garnków).


Poczytaj co Fryderyk pisal w tym temacie, skoro nie znajdujesz nic sensownego, to ciezko jest mi cos nowego napisac, a nie chce kolejny raz streszczac tego samego.


O czym ma świadczyć niby ten przykład? Ponad 100kg różnicy na korzyść Golfa (co daje blade imo 0,7 różnicy do setki), do tego porównujemy silnik z turbo do tego bez turbiny, no i spalanie w mieście w BMW wyraźnie niższe, a w praktyce różnica pewnie jeszcze większa będzie, bo Golf ma turbo.

O ile pamiętam to akurat o V6 mało co konkretnego tam było, ale przestudiuję sobie jeszcze raz temat, dokładniej.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Vermilion napisał(a):



Wlasnie to caly czas staram sie Wam uswiadomic w tym temacie. Dla osoby ktora kupuje B klase nie ma najmniejszego znaczenia to na jakie kola przeniesiony zostanie naped i jezeli BMW ma stworzyc cos podobnego, konkurencyjnego, to nie ma innego wyjscia tylko wybor platformy FWD.



Zgoda co do jednego - małe samochody FWD mają przewagę i jest nią oczywiście cena / przestronność. Jednak nie zawsze jest tak że osoba która kupuje B klase nie patrzy na budowę tego samochodu. Kilka miesięcy temu stałem przed wyborem serii 1 / 3 lub B / C klasy. B mimo że była najatrakcyjniejsza cenowo i city friendly odpadła od razu... Problemem BMW i MB jest moim zdaniem zbyt małe uświadamianie ludziom że nie płaci się 30 czy 40% więcej za serię 3 / C klasę w stosunku do Passata za ciaśniejsze wnętrze i znaczek. Płaci się za samochód w pełnym tego słowa znaczeniu a nie jakiś składak.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Vermilion napisał(a):
Podejrzewam, ze gdy pogadasz z Tata na ten temat, to powie Ci, ze wiekszym problemem w obecnych warunkach jest podsterownosc FWD w ciasnych zakretach, niz to jak zachowuja sie przy przyspieszaniu.


Tak, nie pisałem o przyspieszeniu w kontekście jazdy po tym co mamy na drodze. Fakt faktem to też jest problem.

Vermilion napisał(a):
Jakby to nazwac, to taki trick marketingowy ze strony BMW, przesuniecie akumulatora do bagaznika, itd. Dobrze wywazony samochod to taki, ktory ma wlasnie silnik pomiedzy osiami, dlatego wlasnie takie rozwiazanie znajdziesz w wiekszosci modeli Ferrari (oprocz oczywiscie klasy GT) czy Lamborghini. Montujac silnik z przodu sensownym rozwiazaniem jest skrzynia transaxle, ale jej w BMW nie znajdziesz, bo to kosztowne rozwiazanie ;)


Trick czy nie, fakt jest taki, że FWD który ma silnik między osią a zderzakiem zachowuje się tak jak przyczepienie sobie 20kg do czapki z daszkiem.
To miły akcent, że auto nie kostujące tyle co ferrari, nie będące supercarem, ma taki rozkład masy, jaki powinien być.

Tak jak napisal stones:
stones1 napisał(a):
samochód decyduje gdzie jedziemy - nie kierowca.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
O czym ma świadczyć niby ten przykład? Ponad 100kg różnicy na korzyść Golfa (co daje blade imo 0,7 różnicy do setki), do tego porównujemy silnik z turbo do tego bez turbiny, no i spalanie w mieście w BMW wyraźnie niższe, a w praktyce różnica pewnie jeszcze większa będzie, bo Golf ma turbo.


Porownalem dwie wersje o podobnej samej mocy, wybacz ale 1.6 z Golfa jest slabszy o 20KM.

Turbina? Ale BMW ma wieksza pojemnosc ;) Nie porownujemy silnikow o tej samej pojemnosci, ale o tej samej mocy.

100kg roznicy? No wlasnie, zastanow sie skad to wynika.

A dane o spalaniu sa tam katalogowe i akurat to nie jest cos czym bym sie kierowal.

Blade 0,7 do setki? Popatrz na zestopniowanie skrzyni, masz ponizej podane przelozenia ;)

jiGsaw napisał(a):
O ile pamiętam to akurat o V6 mało co konkretnego tam było, ale przestudiuję sobie jeszcze raz temat, dokładniej.


Przestudiuj, postaraj sie zrozumiec, zadaj konkretne pytania, to ktos Ci na nie odpowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
stones1 napisał(a):
Problemem BMW i MB jest moim zdaniem zbyt małe uświadamianie ludziom że nie płaci się 30 czy 40% więcej za serię 3 / C klasę w stosunku do Passata za ciaśniejsze wnętrze i znaczek. Płaci się za samochód w pełnym tego słowa znaczeniu a nie jakiś składak.


O i, o to mozna miec pretensje do BMW czy MB, a nie o to, ze tworza cos, co ma sie sprzedawac na rynku i byc konkurencyjne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kyokushin napisał(a):
A innym absurdem jest twierdzenie że fwd się lepiej trzyma na śniegu przy przyspieszaniu.
Jak oś 'odciążana' może się lepiej trzymać niż 'dociskana'.


Akurat w tym przypadku ciężko się zgodzić bo przez wiszący nad przednią osią motor FWD ma większe szanse wygrzebać się ze śniegu bo w takich warunkach ciężko jest mówić o jakimkolwiek odciążaniu/dociążaniu przy przyśpieszaniu. To chyba jedyna zaleta.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
stones1 napisał(a):
Problemem BMW i MB jest moim zdaniem zbyt małe uświadamianie ludziom że nie płaci się 30 czy 40% więcej za serię 3 / C klasę w stosunku do Passata za ciaśniejsze wnętrze i znaczek. Płaci się za samochód w pełnym tego słowa znaczeniu a nie jakiś składak.


ludzie tego niestety nie rozumieją i śmią twierdzić że passat to wyższa półka niż 3er bo jest dłuższy... co jest juz konkretną głupotą, bo i 3 i passat, to ten sam segment. stawianie paska na równi z f10/e-klasą to jakaś totalna pomyłka.

Tomek napisał(a):
Akurat w tym przypadku ciężko się zgodzić bo przez wiszący nad przednią osią motor FWD ma większe szanse wygrzebać się ze śniegu bo w takich warunkach ciężko jest mówić o jakimkolwiek odciążaniu/dociążaniu przy przyśpieszaniu. To chyba jedyna zaleta.


To akurat nic mu nie daje, bo jak ciśniesz to i tak jest transfer masy do tyłu, czyli odciążanie.
Jemu więcej daje to, że można kierownicą pokręcić i jakieśtam ciągnięcie jest w różnych kierunkach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
O czym ma świadczyć niby ten przykład? Ponad 100kg różnicy na korzyść Golfa (co daje blade imo 0,7 różnicy do setki), do tego porównujemy silnik z turbo do tego bez turbiny, no i spalanie w mieście w BMW wyraźnie niższe, a w praktyce różnica pewnie jeszcze większa będzie, bo Golf ma turbo.


Porownalem dwie wersje o podobnej samej mocy, wybacz ale 1.6 z Golfa jest slabszy o 20KM.

Turbina? Ale BMW ma wieksza pojemnosc ;) Nie porownujemy silnikow o tej samej pojemnosci, ale o tej samej mocy.

100kg roznicy? No wlasnie, zastanow sie skad to wynika.



Obaj macie rację , ale Vermilion co z tego że ten Golf jest szybszy ? Jak wykorzystać tę przewagę mocy w trakcie jazdy? Jak korzystać z pedału gazu w zakrętach ? Co się stanie gdy postanowimy zbyt rozpędzonym Golfem zahamować w zakręcie ?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
stones1 napisał(a):
Obaj macie rację , ale Vermilion co z tego że ten Golf jest szybszy ? Jak wykorzystać tę przewagę mocy w trakcie jazdy? Jak korzystać z pedału gazu w zakrętach ? Co się stanie gdy postanowimy zbyt rozpędzonym Golfem zahamować w zakręcie ?


jiG przestawil konkrente problemy wiec mu na nie odpowiedzialem, bo zbyt czesto w swoich wypowiedziach tutaj jest zaslepiony w swojej wierze w idealnosc BMW.
Prawda jest taka, ze dosyc latwo poznac lepsze rozwiazanie od gorszego, swiadczy o tym popularnosc - wieksza popularnosc FWD w malych samochodach, czy V6 nad R6. Przez lepsze nie rozumiem jednak lepsze technicznie, czy lepiej prowadzace sie, a ogol, na ktory skladaja sie wszystkie elementy zwiazane z budowa danego modelu i jego kosztem.

Jasne masz racje z tym co piszesz, nie twierdze,ze FWD jest lepsze. Twierdze tylko, ze jest lepsze w malych samochodach, bo jest tanszym rozwiazaniem i bardziej optymalnym dla przecietnego klienta, ktory ma zamiar uzywac samochodu do przemieszczania sie, a nie czerpania radosci z jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jest tańsze, nie lepsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Vermilion napisał(a):
stones1 napisał(a):
Obaj macie rację , ale Vermilion co z tego że ten Golf jest szybszy ? Jak wykorzystać tę przewagę mocy w trakcie jazdy? Jak korzystać z pedału gazu w zakrętach ? Co się stanie gdy postanowimy zbyt rozpędzonym Golfem zahamować w zakręcie ?


jiG przestawil konkrente problemy wiec mu na nie odpowiedzialem. Jasne masz racje z tym co piszesz, nie twierdze,ze FWD jest lepsze. Twierdze tylko, ze jest lepsze w malych samochodach, bo jest tanszym rozwiazaniem i bardziej optymalnym dla przecietnego klienta, ktory ma zamiar uzywac samochodu do przemieszczania sie, a nie czerpania radosci z jazdy.



Ja się mogę zgodzić co do jednego - w małym samochodzie taki układ nie będzie aż tak poważną wadą jak w większym i mocniejszym (z większym, cięższym i mocniejszym silnikiem). Jednak miło jest mieć świadomość że dziś BMW nawet w serii 1 daje klientom 100% tego co w marce najlepsze. A niedługo ma to się zmienić.. szkoda.

A i B klasa przez FWD są dla mnie wyłącznie miejskimi pojazdami. Nie śledzę zapowiedzi nowych modeli na bieżąco już od kilku lat ale wydaje mi się że B z FWD zniknie na rzecz auta RWD. Gdyby tak faktycznie się stało ruch BMW z kastracją serii 1 uważam za mało trafiony.... ale nie z perspektywy wyników sprzedaży :mur:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 Convertible
Kod silnika: M54
FWD nie ma żadnych zalet poza tym, że jest tańszy od RWD. RWD to po prostu jedyny właściwy napęd. Jak wsadzą tam R3, to już będzie kompletna porażka. Świat zmierza w złym kierunku :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Napęd Fwd i 3 Cylindry w Bmw już niebawem....
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kyokushin napisał(a):
To akurat nic mu nie daje, bo jak ciśniesz to i tak jest transfer masy do tyłu, czyli odciążanie.
Jemu więcej daje to, że można kierownicą pokręcić i jakieśtam ciągnięcie jest w różnych kierunkach.


To już kwestia doprecyzowania warunków o jakich mowa. W przypadku takiej ślizgawy jak teraz (hamowanie z 20km/h na 30-40m) to nie da się mówić o odciążaniu/dociążaniu. Tak więc śliski temat ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL