BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 14:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
mnie stać na M5 E60 ale w życiu bym nie założył do tego gazu! do każdego seryjnego auta tak ale nie do "M" - sorry takie moje zdanie i tyle - patologia

dużo jeżdże więc przerzuciłem się na DIESLA, nie mam nic do LPG ale wszystkie auta, które kupuje są "bez lpg" a szkoda mi wkładać instalki za 5-7k jak autem jeżdże max 1 rok.

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Toruń
Jeśli fabryka to jak najbardziej jestem za LPG. Wszystkie snoby przestaną wyznawać wiare only Pb jak cena wzrośnie do 10zł za litr.
Ale np. nie jestem za gazowaniem youngtimerów, oldtimerów itp.



KaZi - zero argumentów z twojej strony. Po prostu masz jakieś swoje dziwne widzimisie i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 00:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Jeżeli ktoś chce posiadać tak mocny samochód jak M5, używać go na co dzień, a dużo jeździ to może sobie kupić ten właśnie pojazd z LPG.
Jak bym dysponował wolną gotówką, to też pewnie bym zagazował moje 328. Głównie po to, żeby nim więcej jeździć.
Generalnie jakimś zwolennikiem LPG nie jestem, zawsze wolałem Diesle. Z tym, że te którymi ja jeździłem były od pierwszych lub ewentualnie drugich właścicieli. Jak zacząłem szukać samochodu dla siebie, to się wystraszyłem ilością dostępnych padlin na rynku.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 00:25 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
M-ej napisał(a):
Wszystkie snoby przestaną wyznawać wiare only Pb jak cena wzrośnie do 10zł za litr.

To nie snobizm, że ktoś jeździ na takim paliwie, do którego zostało auto stworzone. To norma. Reszta to odchyły. A jak benzyna będzie po 10 zł, to cena gazu też nie będzie stała w miejscu ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 01:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
ULLISSES napisał(a):
Cytuj:
a kilogram gazu to więcej litrów niż litrów benzyny

A gdzie są takie bardzo fajne dystrybutory, które liczą wg wagi?


tak jak napisałem wcześniej:

oktany miężone są z kilograma
liczba oktanowa LPG 90-120
liczba oktanowa PB 91-99
więc gaz jest mocniejszy
ale kilogram gazu to 1,7 L
a kilogram benzyny to 1,3 L
więc aby na gazie zapewnic parametry takie jak na benzynie to auto musi palić więcej litrów gazu
(artości przykładowe nie znam dokładnej pojemności kilograma gazu ani kilograma benzyny na pewno jest tak że kilogram gazu to zdecydowanie więcej litrów więc spalanie większe mimo wyższej kaloryczności)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 01:13 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
bmw power napisał(a):
więc gaz jest mocniejszy

Mocniejszy? Bo ma więcej oktanów? No nie wydaje mi się.
LPG jest mniej kaloryczny, niż benzyna, dlatego żeby przejechać ten sam dystans, trzeba go zużyć więcej.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 01:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
bmw power napisał(a):
liczba oktanowa LPG 90-120
liczba oktanowa PB 91-99
więc gaz jest mocniejszy


człowieku, z oktanów nie bierze się moc :)
Woda ma ze 200 oktanów, bo liczna oktaknowa to odporność na spalanie detonacyjne....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 01:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
mniej kaloryczny z litra
bardziej kaloryczny z kilograma (tak jest mierzona kaloryczność)
wiec równa się to wieksze spalanie gazu w stosunku do benzyny ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 02:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
widzę że wam wszystkim trzeba naprostować zwoje

LPG benzyna
Gęstość [kg/dm3] 0,54 0,74 - 0,76
Wartość opałowa [MJ/kg] 46,1 42,5 - 45
Wartość opałowa mieszanki stechiometrycznej [MJ/m3] 3,66 3,70
Liczba oktanowa 115 95 - 98
Zapotrzebowanie powietrza [kg pow./kg pal.] 15,7 14,7 - 15

Widzimy, że wartość opałowa LPG (46 MJ/kg) jest nieco wyższa niż benzyny. Problem w tym, że tankujemy litry, a nie kilogramy. Należy uwzględnić gęstość.
LPG
46 MJ/kg * 0,54 kg/dm3 = 24,8 MJ/dm3

Benzyna
44 MJ/kg * 0,75 kg/dm3 = 33,8 MJ/dm3

Przykład:
Silnik przy spaleniu 6 litrów benzyny wygeneruje 6 dm3 * 33,8 MJ/dm3= 202,8 MJ energii.
Dla osiągnięcia tego samego efektu musiałby spalić 202,8 MJ / 24,8 MJ/dm3 = 8,2 dm3 LPG.


Osiągi
W tym miejscu interesuje nas wyłącznie "ile dżuli zmieści się w cylindrze". Mówiąc inaczej: wartość opałowa mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest ona niemal taka sama, ze wskazaniem na benzynę (LPG 3,66, benzyna 3,70 MJ/m3). Jednoprocentową różnicę można uznać za nieodczuwalną.


Natomiast Praktyka Dowodzi że są jeszcze inne fakty
Moc Na LPG może być wyższa - ze względu na bardziej odpowiedni AFR niż PB
Spalanie może być koło 8~15% więcej ze względu na lepsze mieszanie się LPG z powietrzem

itp

Wy se tu gadu gadu a ja już mam na koncie zagazowanych 7 sztuk E39 ///M5

ps.M5 po zagazowaniu ma gorszę osiągi nawet na benzynie bo wzrasta około 50kg masa samochodu
ps2.Elektyczne Fotele jak i Nawigacja w aucie dość skutecznie zwiększają masę pojazdu
ps3.Odnotowane są poprawy osiągów do około 100km/h ze względu na na dociążanie tyłu i lepsza przyczepność tylniej osi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 04:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Nikodem napisał(a):

Wy se tu gadu gadu a ja już mam na koncie zagazowanych 7 sztuk E39 ///M5

napiszę jak Rydzyk :D
jestem wdzięczny i pełen podziękowań za szczegółowe informacje nie od teoretyka :ok:

ale nie wiem jak się do tego odnieść :zakrecony: :
Nikodem napisał(a):
ps.M5 po zagazowaniu ma gorszę osiągi nawet na benzynie bo wzrasta około 50kg masa samochodu
ps3.Odnotowane są poprawy osiągów do około 100km/h ze względu na na dociążanie tyłu i lepsza przyczepność tylniej osi

czasami jest lepiej? ma gorsze osiągi do 100 czy nie? jakie są pomiary, wykresy? :zdziwko:

Nikodem napisał(a):
Moc Na LPG może być wyższa - ze względu na bardziej odpowiedni AFR niż PB
Spalanie może być koło 8~15% więcej ze względu na lepsze mieszanie się LPG z powietrzem

proszę o rozwinięcie skrótu AFR czy chodzi o sygnał z sondy odpowiednie spaliny i większą dawkę paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 07:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nikodem napisał(a):
widzę że wam wszystkim trzeba naprostować zwoje

Dziękuję, ale wolę swoje pomarszczone i poskręcane :D
Nikodem napisał(a):
ps3.Odnotowane są poprawy osiągów do około 100km/h ze względu na na dociążanie tyłu i lepsza przyczepność tylniej osi

Worek cementu będzie jednak tańszy :hah:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 08:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Nikodem, nie ma co sie bezsensownie napinac, pomimo, ze temat zaczyna przypominac ten o SDI :P

Zreszta i tak nie do konca zgadzam sie z tym co napisales

1.

Nikodem napisał(a):
Silnik przy spaleniu 6 litrów benzyny wygeneruje 6 dm3 * 33,8 MJ/dm3= 202,8 MJ energii.
Dla osiągnięcia tego samego efektu musiałby spalić 202,8 MJ / 24,8 MJ/dm3 = 8,2 dm3 LPG.


2.

Nikodem napisał(a):
Moc Na LPG może być wyższa - ze względu na bardziej odpowiedni AFR niż PB


3.

Nikodem napisał(a):
Spalanie może być koło 8~15% więcej ze względu na lepsze mieszanie się LPG z powietrzem


1. zgoda, to samo napisalem strone wczesniej, nie chcialo mi sie robic wyliczen, Ty je zrobiles i widac dokladnie o co chodzi.

2. i 3. wykluczaja sie na wzajem. Skoro spalanie LPG ma byc o 5-18% wieksze (lepiej miesza sie z powietrzem) to jak ma to sie do AFR?

Ad2. AFR na benzynie nie jest ustawione optymalnie, kazdy silnik wolnossacy fabrycznie jest troche przelany. Nie wynika to jednak z charakterystyki paliwa, ale polityki producentow. Poprostu przelanie daje bardzo duzy margines bezpieczenstwa dla silnika. Zauwaz, ze wlasnie na korekcji AFR polega chiptuning benzynowych silnikow wolnossacych czy montaz odpowiednio zaprojektowanego dolotu (nie samego filtra), ktory oszukuje przeplywomierz. W przypadku instalacji LPG mozesz sam skorygowac calosc tak, aby otrzymac lepsze AFR (dokladnie tak samo moglbys zrobic w przypadku benzyny).

Ad3. Lepiej miesza sie z powietrzem? To bardzo duzy ogolnik, bo z czym to porownujesz, z instalacja wtrysku benzyny w samochodzie, ktory ma X lat i gdzie wtryskiwacze moga byc juz brudne i nie wydajne? To samo dotyczy wtrysku gazu, to jak dobrze wymiesza sie z powietrzem zalezy od uzytych komponentow. Dla mnie to zbytnie uproszczenie sprawy, aby czyms takim podpierac sie krytykujac takie czy inne paliwo.

Zreszta to nie temat LPG vs. benzyna, nie odbieraj tez tego jako atak na siebie i instalacje LPG ;) Poprostu idac dalej takim samym tokiem myslenia, moge napisac, ze benzyna i LPG to dziadostwo, bo ja leje nitrometan z E85 :rotfl:

bmw power napisał(a):
proszę o rozwinięcie skrótu AFR czy chodzi o sygnał z sondy odpowiednie spaliny i większą dawkę paliwa?


http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Fuel_Ratio gugle nie gryza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 14:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Przy Mocy Maxymalnej spalanie jest większe niż napisałem zw względu na bardziej bogaty AFR


Cytuj:
2. i 3. wykluczaja sie na wzajem. Skoro spalanie LPG ma byc o 5-18% wieksze (lepiej miesza sie z powietrzem) to jak ma to sie do AFR?


Dochodzi temat Efektywności Spalania nawet przy tym samym AFR ;)

Co do spalania LPG największe znaczenie mają wtryskiwacze LPG a dokładniej ich precyzja

a tak w Ramach Ciekawostki i Praktyki

Ford Mustang na LPG
Strojony na AFR
1 wykres to LPG vs PB (lepsze wyniki na LPG)
Obrazek
2 wykres to LPG strojony na AFR vs strojony LPG bez AFRu
Obrazek

bez strojenia 2konie mniej niż na pb po strojeniu trochę więcej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Toruń
maaaad napisał(a):
M-ej napisał(a):
Wszystkie snoby przestaną wyznawać wiare only Pb jak cena wzrośnie do 10zł za litr.

To nie snobizm, że ktoś jeździ na takim paliwie, do którego zostało auto stworzone. To norma. Reszta to odchyły. A jak benzyna będzie po 10 zł, to cena gazu też nie będzie stała w miejscu ;-)


Uważasz że jeżdznie dupowozem z lpg to coś nie normalnego ? Bo ja nie kminie osób które ujeżdżają jakieś padaki i w dodatku wyznają wiare only Pb. Po za tym większość z was i tak pewnie nie odczuła by różnicy.

W ogole zauważyłem że jest pełno pseudo fanatyków których beemki powinny dawno być złomowane a przeglądy przechodzą na lewo. No ale trzeba napisać tylko benzyna bo gaz tankują biedaki cebulaki.


Maad - żebyś foszka nie łapał, nie pije do twojej e30stki. Tak ogólnie to napisałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 17:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
M-ej napisał(a):
Uważasz że jeżdznie dupowozem z lpg to coś nie normalnego ? Bo ja nie kminie osób które ujeżdżają jakieś padaki i w dodatku wyznają wiare only Pb. Po za tym większość z was i tak pewnie nie odczuła by różnicy.

W ogole zauważyłem że jest pełno pseudo fanatyków których beemki powinny dawno być złomowane a przeglądy przechodzą na lewo. No ale trzeba napisać tylko benzyna bo gaz tankują biedaki cebulaki.

Trudno sie z tym nie zgodzic :)

Ale nie jesli chodzi o M5 ;)

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Toruń
Też nie jestem za ładowaniem gazu do M5. Ale nie którzy dzięki LPG mogą cieszyć się własną emką która daje frajde z jazdy kiedy trzeba -> nie zjada portfela -> wyznawcy Pb patrzą z zazdrością. Taka jest prawda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 17:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1442
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 325 tds touring
nie taka jest prawda :D wg mnie takie samochody jak M kupuje sie po to zeby wyjechac raz na jakis czas i pocieszyc sie ta jazda a nie na codzien, na codzien mozna miec zwykly model BMW :) ale kazdy robi jak lubi nic mi do tego :D i dodam jeszcze ze ja osobiscie nie podjechalbym M power'em na stacje zatankowac gaz, nie wiem czemu ale bym sie wstydzil :D

_________________
o gustach się nie dyskutuje ...
racja jest jak dupa ... każdy ma swoją !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 17:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
DoReK napisał(a):
nie taka jest prawda :D wg mnie takie samochody jak M kupuje sie po to zeby wyjechac raz na jakis czas i pocieszyc sie ta jazda a nie na codzien, na codzien mozna miec zwykly model BMW :) ale kazdy robi jak lubi nic mi do tego :D i dodam jeszcze ze ja osobiscie nie podjechalbym M power'em na stacje zatankowac gaz, nie wiem czemu ale bym sie wstydzil :D

Dokladnie...siara...M podjechac pod lpg :wstyd: :orany:

seria M nie powinna ulegac zadnym kompromisom (szybko, mocno i tanio)...to nie jest auto rozsadne...caly urok w tym, ze to auto ma zapier*alac i przy tym palic wiecej od wlasciciela... :zabawa:

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2011, 17:54 przez bafi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 17:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Hmm wole jeździć na LPG ///M niż Autem na paliwo rolnicze

uważam że nie jest prestiż jazdą ///M tylko za prestiż uważam latanie samolotem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 14 stycznia 2011, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
Nikodem napisał(a):
uważam że nie jest prestiż jazdą ///M tylko za prestiż uważam latanie samolotem

A ja uwazam inaczej :P

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL