BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 10:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 16:06 
http://www.autogen.pl/car-69-Cadillac-Sixteen.html

Jest i Cadillac. Ciekawy prototyp, posiada silnik V16 o pojemności 13.6L, wyposażony w technologie umożliwiającą odłączenie zasilania poszczególnych cylindrów w zależności od zapotrzebowania na moc. Bardzo ciekawe rozwiązanie. Powinni stosować je w ramach (zamiast???) downsizing'u...

A tak swoją drogą, chciałbym usłyszeć kulturę pracy tego V16 w wykonaniu BMW. Jestem pewien, że można na jego "grzbiecie" wódkę do kieliszków rozlewać w całym zakresie obrotów... :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 16:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
ameryka jak zwykle idzie na pojemność :rotfl:


potwory, ahh żeby chociaż raz je na żywo usłyszeć/zobaczyć ahhh :luka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 17:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Zakov napisał(a):
A tak swoją drogą, chciałbym usłyszeć kulturę pracy tego V16 w wykonaniu BMW. Jestem pewien, że można na jego "grzbiecie" wódkę do kieliszków rozlewać w całym zakresie obrotów...

była już chyba dyskusja o tym na forum. V12 jest sam w sobie idealnie zrównoważony. 4 gary więcej chyba nic by nie zmieniły.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 17:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
wankiel... a nie v12...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
KotSylwester napisał(a):
wankiel

tylko na 4 rotorach :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 321
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B25
Garaż: Było:
- BMW E36 318TDS
- BMW E36 325TDS
- BMW E36 318TDS
- BMW E46 320D
- BMW E46 318i
- BMW E39 528i
- BMW E61 525i
Chciałbym usłyszeć takie V16 wykonaniu BMW.... :padam: :padam: :padam: :hyhy: :hyhy: :hyhy:

_________________
Obrazek
W Głowie....Tylko german style......;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 14
Posty: 97
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: e39 M5
Kod silnika: S62B50
Miał by pewnie bardzo cichą prace. Piękne :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 08:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
trollu napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
wankiel

tylko na 4 rotorach :ok:

Na trzech wystarczy.
Z silników czterosuwowych (klasycznych), V12 jest najlepiej wyważonym. V10 ma pazura, a V8 ma albo aksamit, albo bulgot (zależne od zastosowanego wału korbowego). Mnie osobiście V16 brakuje tak samo, jak VR7.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2010, 10:20 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 10:00 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
lolek1 napisał(a):
....i zagazował


to ja! to ja! :super:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mroova81 napisał(a):
Z silników czterosuwowych (klasycznych), V12 jest najlepiej wyważonym. V10 ma pazura, a V8 ma albo aksamit, albo bulgot (zależne od zastosowanego wału korbowego). Mnie osobiście V16 brakuje tak samo, jak VR7.

V16 jest zbyt problematyczny. Zdaje się że kiedyś Stones rzeczowo opisał sprawę. V16 niema zbyt wielu (o ile w ogóle je ma) zalet w porównaniu do V12.Dłuższy wał, blok, głowice. Nie wiem czy mógłby pracować równiej niż V12. Spójrz na zdjęcia e32 V16. 750i miało V12 i była to duża limuzyna z dużym silnikiem. Włożenie V16 to było kombinowanie. Chłodnice w bagażniku itd. W16 jest nieco inną konstrukcją ale widać ile firm buduje auta z silnikami V16/W16. Indywidualność super ale co za dużo to nie zdrowo :]
co do VR7 to jakie dało by to efekty w porównaniu do VR6. Co do samej konstrukcji wg mnie bardzo ciekawa. Troche szkoda że prawie nikt nie buduje takich silników. VW o ile dobrze wiem tez sie wycofało(?).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 14:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Silnik VR mają się nieźle. Co do V16 to bolączki takie same jak R8, a korzyści w stosunku do R6/V12 prawie żadne. Między innymi napęd rozrządu musiałby być zamontowany zarówno z przodu jak i z tyłu silnika, aby zniwelować ogromne siły skręcające na wałkach.
Nie mniej jednak historia motoryzacji ma kilka fajnych pomysłów, które niestety nie doczekały się masowych produkcji. Nie mówię tutaj o V16, ale na przykład o dwóch tłokach w jednym cylindrze, pracujących w prawie przeciwfazie, ot taki pojedyńczy przykład.
BTW nie pamiętam kto, ale ktoś pracował nad W18, niestety, dość daleko posunięty projekt poległ w szufladzie. Chodziło przedewszystkim o chłodzenie, ale również, o bardzo fajnie wąskie panewki na wale (krótki wał, 18wykorbień).

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 15:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
V16 nie tylko z inzynierskiego punktu widzenia, ale tez produkcyjnego...byloby poprostu zbyt kosztowne w produkcji, juz odlew bloku V12 jest klopotliwy.

mroova81 napisał(a):
Silnik VR mają się nieźle.


Jak najbardziej, 3.2 FSI (montowany poprzecznie), 3.6 FSI to wlasnie silniki VR.

mroova81 napisał(a):
BTW nie pamiętam kto, ale ktoś pracował nad W18, niestety, dość daleko posunięty projekt poległ w szufladzie. Chodziło przedewszystkim o chłodzenie, ale również, o bardzo fajnie wąskie panewki na wale (krótki wał, 18wykorbień).


Pewnie myslisz o Bugatti.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 15:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Tak, całkiem możliwe, że to Bugatti. Jako, że 18 nie dzieli się przez 4 W18 miał składać się z 3silników typu Vr6 czyli 6rzędów cylindrów, 3 głowice, najprawdopodobniej 54zawory. Madness :przestraszony:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 16:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie martwcie się, w Polsce na pewno już można do tego kupić IG.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 16:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mroova81 napisał(a):
krótki wał, 18wykorbień

krótki to pojęcie względne :rotfl:
nie za dużo tych wykorbień? przy 18 garach powinno być ich 9

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 18:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
trollu napisał(a):
mroova81 napisał(a):
krótki wał, 18wykorbień

krótki to pojęcie względne :rotfl:
nie za dużo tych wykorbień? przy 18 garach powinno być ich 9

W sumie to nie wiem... V8 ma albo 4 albo 8.... Ale chyba masz rację, 9 i na każdym dwie panewy. Przy 18tu to ten wał wyglądałby jak antena nadawcza radia M.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mroova81 napisał(a):
V8 ma albo 4

dokładnie ;) V-ki mają po 2 korby na jednym wykorbieniu.
Dlatego jest zamieszanie z pewnym Ferrari gdzie jest niby bokser a w rzeczywistości jest V12 tyle że z cylindrami rozchylonymi pod kątem 180 stopni
mroova81 napisał(a):
Przy 18tu to ten wał wyglądałby jak antena nadawcza radia M.

radia ///M :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 23:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Przy wykresie silnika V16 BMW powyżej 4000 obr. moc spadała, zatem miał słabą górę...

Sens robienia takiego silnika nie istniał.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 29 stycznia 2010, 00:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Kubenzy napisał(a):
Przy wykresie silnika V16 BMW powyżej 4000 obr. moc spadała, zatem miał słabą górę...

Sens robienia takiego silnika nie istniał.

masz gdzieś ten wykres? Co do przebiegu krzywych- pewnie dało by się coś podkręcić. M70 do szlifierek też nie należy

Edit.
Takie małe OT ale mowa o V-kach by BMW to pomyślałem że warto zobaczyć kilka projektów z V12 BMW pod maską :P



Cytuj:
420hp at 6600 rpm.

całkiem miło :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 13:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Taka ciekawostka: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cizeta_Moroder_V-16


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL