BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 00:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28
Witam
Jestem nowym użytkownikiem, zakończyłem budowe domu i sprzedałem właśnie freelandera 2.0d. Zostałem z moim e36 328i touring którego nie sprzedam za nic w świecie, za dużo przeszło już to auto i nigdy mnie nie zawiodło.
Po sprzedaży landka brakuje jednak czegoś z 4x4 a że już nie chodzę umorusany co drugi dzień to chciałbym zakupić coś bardziej wygodnego dla rodziny. E36 służyło do tej pory jako auto rodzinne, teraz zmieni się w dupowóz dla żony do pracy, trochę towaru wozi więc kombi jej na rękę a jako sprawdzone auto zostanie w rodzinie.

Interesują mnie auto z końca produkcji 2005-2006 z silnikiem 3.0d 218KM. Poczytałem trochę po forach i silnik ma dobre opinie, nawet się zbiera, a najlepiej go jeszcze chipować.
Jakieś tam małe mody typu wydech+chip mam zamiar zrobić, żeby te 250kucy było.

Teraz najważniejsze pytania, ceny tych aut są dość różne, ja mam na wydanie +/- 65tys. + jakieś tam środki na ogarnięcie podstawowych rzeczy po kupnie. Na co spojrzeć przy kupnie?
Dojazd do działki mam jesienią dość błotnisty, e36 czasami musiała stać u znajomego 200m wcześniej bo z bajora zwanego drogą potrafił się zrobić rwący potok. Poza tym, żeby nie musieć jechać przez dość kłopotliwy przejazd kolejowy(długo się stoi i często) jeździłem często przez rzekę(płytki bród, około 20cm do 40 jak trochę popada), freelander sobie jakoś radził z tymi warunkami. Jak będzie z tym e53, da radę w takim lekkim terenie? Robię też częste trasy weekendami(kiedyś e36) po 500~ km w jedną stronę, po chipie nie będzie się grzać czy coś, warto zainwestować w nowy/większy IC?

Podstawowe pytanie to też, jak spisuje się automat w tym modelu? Niby ciągnie mnie do manuala, ale chciałbym spróbować tego komfortu i lenistwa :P Było kilka typów automatu czy jakiś konkretny jeden?

Z chęcią bym zakupił tego 4.4 ale niestety spalanie pb z tego co czytam zabójcze.

Dzięki i pozdrawiam, krakus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 10:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Śmigałem takim czymś i: w tym aucie tylko automat, zresztą chyba nawet fabryka nie oferowała tam manuala ?
Silnik nie sprawiał żadnych problemów, palił 8l, z programem, bez żadnych komplikacji, żadnych Ic nie trzeba wymieniać, moc wystarczająca do normalnej jazdy, śmigania po autostradach, ciągnięcia przyczep itp...
Ogólnie bardzo fajne auto, te 20 cm wody myślę że tez powinien pokonać - nie wiem nie testowałem, ale to generalnie jest auto nienadające się do jazdy w terenie :)

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 10:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Jeżdżę dosyć sporo E53 3.0d z 2005. O spalaniu 8L bym zapomniał, chyba, że przy dziadowaniu na trasie. frrider, manuale owszem były w 3.0d, ale manual w X5 to pomyłka. Autem się rewelacyjnie jeździ, ale po mieście i autostradach. Do żadnego terenu bym go nie pchał, bo to ani reduktora nie ma, ani nic z tych rzeczy. Po błocie może i przejedzie, ale nawet lada niva czy E39 przejedzie. Silnik i bez programu daje radę całkiem znoście, prędkości rzędu 180+ znosi bardzo dobrze i przy tym wszystkim nie pływa jak Q7 np. Założyć szerokie laki i nie ma problemu z niczym. Automat jak automat, spisuje się tak, jak dbał o niego poprzedni właściciel, tu z fusów wróżyć nie będziemy..

krakus36 napisał(a):
Z chęcią bym zakupił tego 4.4


Silnik zdecydowanie najlepszy do tej budy, pomijając 4.6iS i 4.8iS, ale też swoje wciąga. Z drugiej strony, jak kupujesz auto z końcówki produkcji za taką kasę, pomyśl może jednak nad czym mocniejszym. Ogarnij sobie, jakie robisz przebiegi i czy się opłaca klekota. Części do X5 nie należą do najtańszych.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28
Dzięki za pomoc

e36 za czasów gdy była autem rodzinnym i dla mnie do pracy robiłem 4-6tys. km/miesiąc. Rocznie te 50tys. minimum robię :/ więc trochę sporo. e36 ma już na stukane bagatela 380tys, kupione przy 170tys. a jest u mnie 4 lata.
Dlatego boję się trochę zakupu benzyny, spalanie na poziomie >15l przy spokojnej jeździe i 20l w mieście niestety ale odpada.

Silnik ok, skrzynia jeżeli sprawna to ok a co z tym chipem, po lekko porobionej 328i(2lata temu 215KM wypluła) może mi braknąć mocy, a chciałbym by chociaż podobnie to ciągnęło.
Na co zwrócić uwagę podczas jazdy automatem, oszczędność przy czym się najlepiej objawia?
Przed zakupem auto zostanie podłączone pod pc + jadę na kontrole do stacji.

za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje, krakus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 18:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
No w przypadku automatu, sprawdź, czy nie szarpie jak zmieniasz biegi z D,naP,naR na postoju. Szarpanie podczas zmiany na wsteczny to pierwszy objaw podjechanej skrzyni. Po puszczeniu gazu auto powinno jechać, jak stoi albo ledwo się toczy to lipa.Po dodaniu gazu powinno płynnie bez szarpania ruszyć i płynnie zmieniać biegi mniej więcej przy tej samej liczbie obrotów.Skrzynia powinna pracować bez żadnych hałasów, buczenia itd.

Przy stałej prędkości około 110/120 obrotomierz powinien stać w miejscu, jak faluje, to konwerter będzie do wymiany - koszt wymiany w ASO 7tys zł, u mechanika niezależnego około 4tys zł.

Wyciekiem z pod pokrywy skrzyni nie przejmowałbym się wcale, często te skrzynie ZF26z się pocą.Wystarczy wymienić uszczelkę, można też wymienić pokrywę z filtrem - ale nie jest to duży wydatek.Pokrywa skrzyni jest plastikowa, chyba dlatego bywają z nią kłopoty.Czasem cieknie też z pod wtyki gniazda serwisowego, aby ją wymienić, trzeba oprócz pokrywy wyciagnąć jeszcze kasetę z elektrozaworami.Ważne aby dobrze dokręcić śruby pokrywy (12Nm) ani więcej ani mniej.

Wszelkie wycieki powyżej głowicy nie są groźne, np spod kolektora ssącego lubi sobie silnik się pocić.Uszczelki pod kolektorem są tanie a wymiana nie skomplikowana.Gorzej jak cieknie gdzieś na wysokości bloku silnika.

Często poci się rura intercoolera, powodem może być kiepska turbina, której nie słychać jak jest sprawna w 100%. Często powodem pocenia się rury IC jest też zapomniana a więc zapchana odma.

Silnik odpal na zimno, wtedy wychodzą jego niedomagania.Ciężko to wyegzekwowac od właściciela, i tak przed Twoim przyjazdem przegazuje auto :) . Aby cokolwiek zobaczyć od spodu trzeba ściągnąć pokrywy bo i tak nic nie widać.Jeżeli jesteś gdzieś z okolic Legnicy,Lubina, pożyczę czujnik lakieru :) .

Przebieg nie jest tak istotny jak bezwypadkowość auta ze względu na wysokie zaawansowanie techniczne.

Poproś chłopaków z forum o rozkodowanie VIN zanim auto obejrzysz czy zgadza się z wyposażeniem w środku. W przebiegi poniżej 200tys raczej nie wierz :]

Jak auto ma wymyty silnik to handlarz :) A jak zakurzony ale tylko w górnej części to umyty i podkurzony workiem od odkurzacza :D

Przy kupnie musisz skalkulować wartość auta do stanu samochodu i nie oczekiwać cudów w kilkuletnim aucie.

Powodzenia.

Jak coś to pisz na PW.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28
Z tym silnikiem to zrobię tak jak przy zakupie e36 i landka, czyli powiem, że jak przyjadę auto ma być zimne(dotykam silnika i jak ciepły to bajoo), jak ktoś ma zadbanego furacza to się zgodzi, jak właściciele obydwu moich aut.

Wielkie dzięki za porady na temat skrzyni. Te obroty przy 110/120 to na tempomacie sprawdzę.
Turbina nie powinna świszczeć w tym aucie rozumiem a wszelkie takie oznaki uznać za możliwe jej zużycie?
Czujnik lakieru mam więc słupki zostaną dobrze sprawdzone.

Dziękuje za wszelkie informacje, jedyne czego nie wiem jeszcze to jak z tym chipem. Widzę, że ten silnik siedzi też w e46 330d, a one podobno bardzo fajnie się kręcą, mam rację?

Z góry jeszcze raz dziękuje, krakus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 19:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jezdzilem takim e46 i daje to rade, x5 ciezsza ale zrownowazysz to chipem. e53 to auto na bazie e39, wiec z czesciami nie ma tragedii, nie jest tez bardzo skomplikowane. Sam powoli przymierzam sie do tego auta (lub e61) i z tego co sie dowiedzialem to ze e53 jest bardziej surowe od e39, jest glosniej w srodku. Po danych technicznych widze ze te same silniki slabiej daja rade z ta buda, no ale masa robi swoje. Co do tego jak auto bedzie sobie radzilo w terenie, to mysle ze sporo zalezy od opon. Jak bedziesz mial zwykle szosowe, to cudow nie bedzie, ale mi np udawalo sie ulgnac na mokrej trawie (zaraz po roztopach) a w 4x4 raczej by sie to nie zdazylo. Skrzynia automatyczna fajna sprawa, ale czytalem ze mozna jej dac dobrze popalic np przy wyjezdzaniu z zaspy (manualem mozna auto rozbujac).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28
Mi się bryła e53 podoba, poza tym na mój dojazd się przyda wyższe auto z 4x4.

To jest ta sama skrzynia co w e46, poczytałem i słyszę, że ponad 500Nm może zrobić jej kuku :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 19:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Z tego co pamietam szly skrzynie GM i ZF. Te drugie maja mozliwosc recznej zmiany biegow, sa lepsze, mniej awaryjne i nie zamulaja tak auta. Wiekszosc chipow robi sie tak, zeby nie przekraczac 500nm, ale jak bedziesz agresywnie jezdzil to nawet tyle nie potrzeba aby ja zabic. Wszystko zalezy od uzytkowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 12:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
To nie do końca ten sam silnik, bo w 330d czy 530d odpowiednio było 204 i 193 km. W X5 masz 218.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 06:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Miałem kiedyś przez miesiąc taką X5 3.0d, zrobiłem 1,5tyś. km i powiem że jest to bardzo fajne auto. Mogę Ci jeszcze powiedzieć o tym o czym koledzy nie wspomnieli, mianowicie e53 było dostępne z różnym zawieszeniem, bodajże 3 rodzaje, sportowe, normalne i pneumatyczne. Ja odradzam zdecydowanie sportowe, takie miałem i auto jest twarde jak taczka, dużo twardsze niż np. e39 na M-techniku. Auto miało sport-pakiet wyglądało zacnie, 19-cali falgi itp. ale jazda po nierównościach to masakra, auto podskakuje jak piłka, czuć było każdy najmniejszy wybój co odrazu psuło przyjemność z jazdy. Inaczej na autostradach, wtedy bajka, auto typu SUV a szło przyklejone jak gokart, ale na nierównościach nieporozumienie. Najwygodniejsze jest pneumatyczne i można regulować wysokość prześwitu ale też najbardziej kłopotliwe i drogie w naprawach, ja bym celował w tradycyjne zawieszenie ale może nie być łatwo, dużo jest egzemplarzy ze sportową zawiechą.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
BARNABA napisał(a):
No w przypadku automatu, sprawdź, czy nie szarpie jak zmieniasz biegi z D,naP,naR na postoju. Szarpanie podczas zmiany na wsteczny to pierwszy objaw podjechanej skrzyni.


U mnie taki objaw był i winne były poduchy pod skrzynią.

Inna sprawa że nie kupiłbym auta z szarpiącą skrzynią, bo tu jak BARNABA pisze może to oznaczać wysraną skrzynie. Piszę tak ogólnie, jak już ma się auto i skrzynia zaczyna szarpać to żeby nie panikować bo może to być dość kosztowna do naprawy wysrana skrzynia jak i pierdoła typu luźne poduchy pod nią.

ded napisał(a):
Z tego co pamietam szly skrzynie GM i ZF. Te drugie maja mozliwosc recznej zmiany biegow, sa lepsze, mniej awaryjne i nie zamulaja tak auta.


W skrzyniach GM też był steptronic (u siebie mam GM). Ponoć te są bardziej awaryjne, ale u mnie jest ok (przebieg, niecałe 300k km).
Ale czy w E53 były też GM? Czy szły już tylko ZF'y ?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 00:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28
Pozdrowienia z Kołobrzegu

Sportowe odpada, chcę trochę komfortu. Takie e53 na sportowym zawieszeniu jest sporo twardsze od jeepa srt8, jeździłem takim kiedyś i szczerze mówiąc trochę tam trzęsie :/ i twardo.
To jak, szły te GM czy same ZF, wszystko można wyczytać w vinie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 07:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Z tego co sie orientuje to ZF ma mozliwosc recznej zmiany biegow a GM nie. Wystarczy rzut oka na lewarek i juz wiesz jaka skrzynia siedzi w danej sztuce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 08:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
jeśli puknie przy zmianie PRND to równie dobrze mogą być wybite gumki mechatronika za 150zł więc nie ma co tragizować.

ZF to chyba już jest 6 biegowy? nie? GM na pewno są z manualem

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 12:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
ded napisał(a):
ZF ma mozliwosc recznej zmiany biegow a GM nie


Pierwsze lepsze E39 530d ma GM'a i możliwość ręcznej zmiany przełożeń...


X5, którą ja mam przyjemność czasem śmigać ma 5 biegowy automat.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28
Czyli wychodziły GM i ZF. Z tego co poczytałem odróżnić je można tylko po sprawdzeniu jakiegoś numeru od spodu auta. Trochę to problematyczne, ale cóż, na kanał i tak będzie zawsze jechać :)

Do czego można porównać to zawieszenie sportowe w e53, mniej komfortowe jak 318is e36?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 20:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
viewtopic.php?f=8&t=117815&start=100

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28
czytane czytane :)

Jadę jutro obejrzeć 3 sztuki E53 3.0d, jedna ma podobno te twardsze zawieszenie, ciekawe jaka jest różnica :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E53] X5 kilka pytań
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Generalnie Nr Vin w łapę i na realOEM skrzynię sprawdzisz :)
Powodzenia. :)

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL