BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 02:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 19:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bobby Vintage napisał(a):
Vermilion jak zwykle prawilnie punktuje :cool:


I mam nawet poparcie gwiazdy TVNu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 19:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
Bobby Vintage napisał(a):
Ktoś wie może gdzie się produkuje X1 ?
w Lipsku

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
trollu napisał(a):
teraz fani audi się śmieją że jest R8 i to nawet w kilku wersjach silnikowych a BMW się brandzluje M1 w muzeum.

Bo ja wiem, mnie tam bardzo śmieszy klekoczące R8.

trollu napisał(a):
nie wiem w jakich rankingach ale BMW jednak prowadziło, notowało/notuje wzrost sprzedaży, zyski ale jakoś nie widać żeby kwapili się skopać R8 czy inne SLS

Mówiłem przecież, VAGina ma lepszych księgowych, dlatego ma Skodę i Seata (mogli mieć jeszcze FSO, nasi jak zwykle spartolili sprawę) do zarabiania na produkowanie cudacznych prototypów, na ropę, mocz czy co tam. BMW ma Mini i chyba coś jeszcze, nie interesowałem się, ale nic co mogliby wystawić do konkurencji z Dacią i Skodą. Bo przecież w tych ostatnich poprzecznie ułożone R4, R3 czy inne R2, napęd na przód i cena w rodzaju 39 999 nikogo nie oburzają, interes się kręci, ludzie mają pracę, a koncern dochody.

trollu napisał(a):
no ale przecież takie V10 z R8 czy V8 z obecnego RS4 to bardzo nudne i przestarzałe silniki, wogóle nie widać w nich polotu, innowacji i ogólnie k*pa :rotfl:

Na to, że od większej pojemności lepsza jest jeszcze większa pojemność, wpadli Jankesi już kilkadziesiąt lat temu, żadna nowość. Mówiłem o cywilnych zastosowaniach (ile R8/RS4 widujesz na co dzień?), biedny VAG próbuje coś klecić samemu i potem jest TFSI, które na wjazd oferuje różne wesołe problemy. Zmiennych faz rozrządu, wymyślonych przez makaroniarzy pod nazwą wariator, znanych w BMW jako VANOS, w Toyocie jako VVTi, nadal nie opanowali. Nawet osławione TDI wynaleźli na śmietniku w Mediolanie - Fiat Croma miał diesla TDI-D na pompowtryskiwaczach w 1986, Niemcy go kupili, rozkręcili, skręcili jak trzeba (makaroniarze to leniuchy i partacze, zawsze to przyznam) i wsadzili do Audi rok później. A jak już pomysł chwycił, doszlifowali go jak trzeba i teraz mają jeden z lepszych diesli w osobówkach, czyli 1.9 TDI odmieniane przez wszystkie przypadki.

Vermilion napisał(a):
Nie chce mi sie konkretnie punktowac Twojego posta, ale masz niewielkie pojecie o tym, o czym piszesz. Wspolne rozwiazania pomiedzy Skoda, a Audi znajdziesz w podstawowych modelach, od A4 wzwyz sie koncza i sa wspolne z Bentleyem, Porsche i Lamborghini.

Rozumiem, omawiane w temacie BMW z przednim napędem to konkurencja dla Porsche?
No dobra, bez żartów. Miejskie toczydełka czy minivany sygnowane logiem BMW mogą budzić grozę miłośników marki, ale utrzymać się z samych 7er trudno, co dopiero myśleć o gromieniu SLS czy Maserati. Gdyby prezentowane gdzieś na forum R3 wsadzić pod maskę jakiegoś nie wiem, Opla, Forda czy czegoś, piano by z zachwytu - joł joł, mam technologię BMW w tańszym opakowaniu i jeszcze zmieści się do bagażnika worek ziemniaków. Niejeden szczęśliwy właściciel Skody z dumą podkreśla, że ma prawie Audi.

Vermilion napisał(a):
Daleko mi do bycia fanem Audi, ale nie znosze slepego fanboizmu BMW.

Każdy fanatyk to wdzięczny obiekt to żartów, umiejętnie podsycany może dostarczać niewyszukanej rozrywki dość długo.
Nie jestem fanbojem BMW, które kupiłem, bo nie było nic innego. Me robaczywe chamskie serduszko przepełnia spaghetti, pizza, cuore sportivo i forza Italia, ale nie było mnie stać na Alfę Romeo 159, która niszczy wszechświaty wyglądem, ma obłędną deskę rozdzielczą i oferuje równie dobre prowadzenie, jak dresowozy. Jeździłem, kiedyś sobie kupię.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 20:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
jonas napisał(a):
ma obłędną deskę rozdzielczą


:zdziwko: Finezyjną jak nagrobek cmentarny.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Mówisz, jakbyś nie widział naprawdę ohydnych wnętrz samochodowych.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 20:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Znowu piszesz, rzeczy, o ktorych moim zdaniem nie masz do konca pojecia.

jonas napisał(a):
trollu napisał(a):
teraz fani audi się śmieją że jest R8 i to nawet w kilku wersjach silnikowych a BMW się brandzluje M1 w muzeum.

Bo ja wiem, mnie tam bardzo śmieszy klekoczące R8.


Gdzie masz te smiesznie klekoczace R8?

jonas napisał(a):
Mówiłem przecież, VAGina ma lepszych księgowych, dlatego ma Skodę i Seata (mogli mieć jeszcze FSO, nasi jak zwykle spartolili sprawę) do zarabiania na produkowanie cudacznych prototypów, na ropę, mocz czy co tam. BMW ma Mini i chyba coś jeszcze, nie interesowałem się, ale nic co mogliby wystawić do konkurencji z Dacią i Skodą. Bo przecież w tych ostatnich poprzecznie ułożone R4, R3 czy inne R2, napęd na przód i cena w rodzaju 39 999 nikogo nie oburzają, interes się kręci, ludzie mają pracę, a koncern dochody.


Ludzie w VAG mysla, tak jak w kazdej innej firmie. Pisalem juz, ze sytuacja Audi jest identyczna z sytuacja Lexusa w koncernie Toyoty, Infiniti w koncernie Renault-Nissan, czy nawet Acury w koncernie Hondy. Kazda z tych firm, dzieki sprzedazy wysmiewanych przez Ciebie tanich samochodow, ma fundusze na realizowanie niszowych produktow, jeszcze R8 jest dla Ciebie szczytem osiagniec, to spojrz na LF-A, BMW jest w tym wypadku lata swietlne za Toyota.

jonas napisał(a):
Na to, że od większej pojemności lepsza jest jeszcze większa pojemność, wpadli Jankesi już kilkadziesiąt lat temu, żadna nowość. Mówiłem o cywilnych zastosowaniach (ile R8/RS4 widujesz na co dzień?), biedny VAG próbuje coś klecić samemu i potem jest TFSI, które na wjazd oferuje różne wesołe problemy.


Widze w Wawie codziennie przynajmniej jedno S5, RS5, R8 z 4.2 FSI, malo? Za zachodnia granica jest na pewno wiecej. Wesole problemy? A pompy wysokiego cisnienia w N54? Spojrz sobie nawet w tym dziale na temat o rewelacyjnie pompie oleju w S63 :rotfl:

jonas napisał(a):
Zmiennych faz rozrządu, wymyślonych przez makaroniarzy pod nazwą wariator, znanych w BMW jako VANOS, w Toyocie jako VVTi, nadal nie opanowali.


Mowisz? Ciekawe, bo zmienne fazy rozrzadu sa od czasow silnikow z 5-cioma zaworami na cylinder.

jonas napisał(a):
Nawet osławione TDI wynaleźli na śmietniku w Mediolanie - Fiat Croma miał diesla TDI-D na pompowtryskiwaczach w 1986, Niemcy go kupili, rozkręcili, skręcili jak trzeba (makaroniarze to leniuchy i partacze, zawsze to przyznam) i wsadzili do Audi rok później. A jak już pomysł chwycił, doszlifowali go jak trzeba i teraz mają jeden z lepszych diesli w osobówkach, czyli 1.9 TDI odmieniane przez wszystkie przypadki.


Swietnie, znajdz mi jakikolwiek model sprzedawany obecnie z tym silnikiem.

Silnika z Cromy nie znam osobiscie, wiec sie nie wypowiadam, ale jezeli jest z nim tak jak ze zmiennymi fazami...

A jak juz punktujemy common rail stosowany przez BMW, to technologia opracowana dla kogo?

jonas napisał(a):
Rozumiem, omawiane w temacie BMW z przednim napędem to konkurencja dla Porsche?


W poprzednim poscie nasmiewales sie z R8, majacego duzo wspolnego ze Skoda i tego dotyczyl moj komentarz.

jonas napisał(a):
No dobra, bez żartów. Miejskie toczydełka czy minivany sygnowane logiem BMW mogą budzić grozę miłośników marki, ale utrzymać się z samych 7er trudno, co dopiero myśleć o gromieniu SLS czy Maserati.


Sprzedaz aut segmentu premium jest specyficzna. Miejskie toczydelka moga byc sprzedawane pod tym samym logiem, nawet w tym samym salonie. Zdajesz sobie sprawe, ze wplyna negatywnie na sprzedaz topowych egzemplarzy?

jonas napisał(a):
Gdyby prezentowane gdzieś na forum R3 wsadzić pod maskę jakiegoś nie wiem, Opla, Forda czy czegoś, piano by z zachwytu - joł joł, mam technologię BMW w tańszym opakowaniu i jeszcze zmieści się do bagażnika worek ziemniaków.


Jakos nie widzialem piacych z zachwytu, z tego powodu, wlascicieli Peugeotow i Citroenow.

jonas napisał(a):
Niejeden szczęśliwy właściciel Skody z dumą podkreśla, że ma prawie Audi.


I chyba tym kierujesz sie piszac w tym temacie, swietnie, jak dla mnie moga soba nawet wmawiac, ze maja prawie Bentleya czy Bugatti, co kompletnie nie zmienia faktu, ze nie maja pojecia o tym co mowia.

jonas napisał(a):
Nie jestem fanbojem BMW, które kupiłem, bo nie było nic innego.


Ale powielasz dosyc mocno bezsensowne stereotypy.


Ostatnio edytowano 4 października 2012, 20:46 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 20:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
jonas napisał(a):
Mówisz, jakbyś nie widział naprawdę ohydnych wnętrz samochodowych.


Mówię bo widziałem różne obłędne wnętrza samochodowe a deska w 159 jest tak do bólu prosta jak nagrobek i kompletnie nie pasuje do sylwetki.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Vermilion napisał(a):
Gdzie masz te smiesznie klekoczace R8?

Przecież istnieje czy istniał prototyp, sam też wspomniałeś.

Vermilion napisał(a):
Ludzie w VAG mysla, tak jak w kazdej innej firmie. Pisalem juz, ze sytuacja Audi jest identyczna z sytuacja Lexusa w koncernie Toyoty, Infiniti w koncernie Renault-Nissan, czy nawet Acury w koncernie Hondy. Kazda z tych firm, dzieki sprzedazy wysmiewanych przez Ciebie tanich samochodow, ma fundusze na realizowanie niszowych produktow

Przyjacielu, ja niczego nie wyśmiewam. Sam mam auto (no dobra, autko), będące wręcz symbolem taniego, małego i miejskiego piździdełka. Jeśli w BMW chcą zawojować ten segment (albo rodzinne minivany), dobrze byłoby im znaleźć i kupić odpowiednią firmę do tego celu. Przy całej mojej antypatii dla VAGiniarzy oni już to umieją od dawna. Nawet Francuzi, zdawałoby się niezdolni do zorganizowania czegokolwiek poza poddaniem się Niemcom, kupili Dacię, wsadzili do środka Clio MkII i teraz liczą wagony waluty, bo Logan sprzedaje się świetnie nie tylko w Polsce czy Rumunii. Patrzeć i uczyć się.

Vermilion napisał(a):
Mowisz? Ciekawe, bo zmienne fazy rozrzadu sa od czasow silnikow z 5-cioma zaworami na cylinder.

Interesujące, nie wiedziałem o tym. Które modele to mają/miały?

Vermilion napisał(a):
Swietnie, znajdz mi jakikolwiek model sprzedawany obecnie z tym silnikiem.

Dlaczego obecnie? Kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt lat oferowania go od Octavii do A4 nie liczy się?

Vermilion napisał(a):
Silnika z Cromy nie znam osobiscie, wiec sie nie wypowiadam, ale jezeli jest z nim tak jak ze zmiennymi fazami...

"Był to pierwszy samochód osobowy produkowany seryjnie, w którym pod maską pracował diesel z bezpośrednim wtryskiem (rok 1986)."
oraz
"dwa silniki diesla, w których po raz pierwszy w samochodzie zastosowano układ wtrysku bezpośredniego common rail zwany Unijet"
Nie wymyśliłem sobie tego.

Vermilion napisał(a):
W poprzednim poscie nasmiewales sie z R8, majacego duzo wspolnego ze Skoda i tego dotyczyl moj komentarz.

Czy dużo to nie wiem, tankowanie ropy do sportowego było nie było samochodu uważam osobiście za jakąś pomyłkę - do ilu tam może być wyskalowany obrotomierz, do 6k? Trochę jak z tą serią M na ropę, było na forum - można, ale właściwie po co?

Vermilion napisał(a):
Miejskie toczydelka moga byc sprzedawane pod tym samym logiem, nawet w tym samym salonie. Zdajesz sobie sprawe, ze wplyna negatywnie na sprzedaz topowych egzemplarzy?

Oczywiście. BMW tego najwyraźniej nie wie albo ma to gdzieś.

Vermilion napisał(a):
Ale powielasz dosyc mocno bezsensowne stereotypy.

Fakt, czasami prowadzę w dresowych spodniach Nike, bo jest wygodnie i nie uciska jajec w długiej podróży tak jak dżinsy. Te miny pracowników na stacjach benzynowych ...

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jonas napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Gdzie masz te smiesznie klekoczace R8?

Przecież istnieje czy istniał prototyp, sam też wspomniałeś.


Prototyp nie ma nigdy znaczenia, rownie dobrze mogliby zapakowac 10 chomikow. Licza sie zawsze egzemplarze wprowadzone do sprzedazy, a kto, ma zauwazone przez Ciebie M z silnikiem diesla?

Tym wysmiewanym przez Ciebie TDI, ile lat odnosza sukcesy w LeMansie? I gdzie w stawce jest w nim BMW?

jonas napisał(a):
Przyjacielu, ja niczego nie wyśmiewam. Sam mam auto (no dobra, autko), będące wręcz symbolem taniego, małego i miejskiego piździdełka. Jeśli w BMW chcą zawojować ten segment (albo rodzinne minivany), dobrze byłoby im znaleźć i kupić odpowiednią firmę do tego celu. Przy całej mojej antypatii dla VAGiniarzy oni już to umieją od dawna. Nawet Francuzi, zdawałoby się niezdolni do zorganizowania czegokolwiek poza poddaniem się Niemcom, kupili Dacię, wsadzili do środka Clio MkII i teraz liczą wagony waluty, bo Logan sprzedaje się świetnie nie tylko w Polsce czy Rumunii. Patrzeć i uczyć się.


Do tego trzeba miec finanse i zdolnosci. Mowisz, ze BMW nie potrafi. Mieli kiedys taka marke jak Skoda czy Dacia, nazywala sie Rover. Szczytem osiagniecia BMW bylo zapakowanie M47, do samochodu bazujacego na Civicu (bo nic nowego, zanim pogrzebali ta marke, nie wymyslili).

jonas napisał(a):
Interesujące, nie wiedziałem o tym. Które modele to mają/miały?


1.8T 20V, 2.8 30V byly pierwszymi silnikami VAG, ze zmiennym wzniosem zaworow, dzis dalsza iteracja tego rozwiazania nazywa sie Audi Valvelift.

jonas napisał(a):
Dlaczego obecnie? Kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt lat oferowania go od Octavii do A4 nie liczy się?


Bo pisales w czasie terazniejszym?

jonas napisał(a):


I to jest Twoim zdaniem dowod tezy, ze VW rozkrecilo silnik z Cromy i na tej podstawie zlozylo 1.9 TDI? Wybacz, to diesle BMW to tez nedzne kopie silnikow Fiata.

jonas napisał(a):
Czy dużo to nie wiem, tankowanie ropy do sportowego było nie było samochodu uważam osobiście za jakąś pomyłkę - do ilu tam może być wyskalowany obrotomierz, do 6k? Trochę jak z tą serią M na ropę, było na forum - można, ale właściwie po co?


A jest jeszcze R8 e-tron (rownie prototypowy), gdzie wogole nic sie nie wlewa do baku, normalnie nic, tylko usiasc, pokazywac palcami i sie nabijac.

jonas napisał(a):
Oczywiście. BMW tego najwyraźniej nie wie albo ma to gdzieś.


Raczej nie ma wyjscia.

jonas napisał(a):
Fakt, czasami prowadzę w dresowych spodniach Nike, bo jest wygodnie i nie uciska jajec w długiej podróży tak jak dżinsy. Te miny pracowników na stacjach benzynowych ...


Dokladnie takie samo podejscie widze w Twoich postach. R8 to prawie Skoda, TDI skopiowano od Fiata, itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 21:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Vermilion napisał(a):
Tym wysmiewanym przez Ciebie TDI, ile lat odnosza sukcesy w LeMansie? I gdzie w stawce jest w nim BMW?

Diesle startujące w LeMans mogą mieć dwa cylindry i półtora litra pojemności więcej, oczywiście do tego turbo. To jak wyścig dwóch biegaczy, z których jeden ma otwarte złamanie.
BMW wystawia cokolwiek w LeMans?

Vermilion napisał(a):
Do tego trzeba miec finanse i zdolnosci. Mowisz, ze BMW nie potrafi. Mieli kiedys taka marke jak Skoda czy Dacia, nazywala sie Rover. Szczytem osiagniecia BMW bylo zapakowanie M47, do samochodu bazujacego na Civicu (bo nic nowego, zanim pogrzebali ta marke, nie wymyslili).

To nie świadczy najlepiej o BMW, nie sądzisz?

Vermilion napisał(a):
Bo pisales w czasie terazniejszym?

Mój błąd. Wracając zaś do 1.9 TDI - mogę sobie nie lubić ropniaków jak biegunki a VAGiniarzy wyśmiewać, ale obiektywnie rzecz biorąc jest (czy też była) to udana jednostka.

Vermilion napisał(a):
I to jest Twoim zdaniem dowod tezy, ze VW rozkrecilo silnik z Cromy i na tej podstawie zlozylo 1.9 TDI?

To dowód na to, że Fiat, nie VW, wpadł na to pierwszy, podobnie jak na Common Raila. Oczywiście rzecz strywializowałem, przyprawiając ironią, mniemając że będzie to zabawne.

Vermilion napisał(a):
A jest jeszcze R8 e-tron (rownie prototypowy), gdzie wogole nic sie nie wlewa do baku, normalnie nic, tylko usiasc, pokazywac palcami i sie nabijac.

Nie trafiłeś. Silnik elektryczny ma taką charakterystykę, sprawność i stopień bezawaryjności, że kiedy upowszechni się w pojazdach osobowych, pozamiata wszystkie spalinowce, obojętnie czym zasilane.

Vermilion napisał(a):
Raczej nie ma wyjscia.

Why so serious? Jest tyle tanich firm do kupienia, tylko przejąć, wsadzić pod maskę nowego modelu takiej marki R3 z podwójnym turbo (taka teraz moda), zażądać półtorej ceny Fiata Pandy, a pieniądze na "pogromcę" SLSa i R8 zaraz się znajdą.

Vermilion napisał(a):
Dokladnie takie samo podejscie widze w Twoich postach. R8 to prawie Skoda, TDI skopiowano od Fiata, itd.

To był żart. Może powinienem wstawiać szlaczki z tych żółtych buziek za każdym razem, kiedy żartuję?

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Cytuj:
Brakuje technologii? Pokaz mi u BMW naped na obie osie tak zaawansowany jak Quattro, albo silniki V10, V12, W8, W12, W16, juz przemilcze fakt, tego, ze obecnie 1er az do 7er, sa produkowane na tej samej platformie - kuriozum swiata motoryzacji.
nie znosze slepego fanboizmu BMW.
x2 ! Zauważyłem że jako jeden z nielicznych Vermilion myśli trzeźwo.Większość potrafi tylko negowac inne marki będąc przekonanym iż to jego Bmka jest najlepsza.

Tak przy okazji klank 5.2 V10 miażdzy system


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Cytuj:
To był żart. Może powinienem wstawiać szlaczki z tych żółtych buziek za każdym razem, kiedy żartuję?
Albo piszesz z sensem albo nie, zdecyduj się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jonas napisał(a):
Diesle startujące w LeMans mogą mieć dwa cylindry i półtora litra pojemności więcej, oczywiście do tego turbo. To jak wyścig dwóch biegaczy, z których jeden ma otwarte złamanie.


Akurat sadze, ze bardziej chodzi o tankowanie.

jonas napisał(a):
BMW wystawia cokolwiek w LeMans?


Nic, do tego darzylem.

jonas napisał(a):
To nie świadczy najlepiej o BMW, nie sądzisz?


Nie swiadczy, dlatego byl to dobry przyklad tego, ze majac mozliwosci mozna je zaprzepascic.

Obadaj sobie przy okazji performance 114i i porownaj go z niesmiertelnym 1.6 MPI VAGa.

jonas napisał(a):
To dowód na to, że Fiat, nie VW, wpadł na to pierwszy, podobnie jak na Common Raila. Oczywiście rzecz strywializowałem, przyprawiając ironią, mniemając że będzie to zabawne.


Wiesz, moze zle to odbieram, ale ironia bylaby dobra, gdyby byla kierowana jednakowo, do wszystkich stron, a nie tak jak pisalem, wygladalo to na slepy fanboizm.

jonas napisał(a):
Vermilion napisał(a):
A jest jeszcze R8 e-tron (rownie prototypowy), gdzie wogole nic sie nie wlewa do baku, normalnie nic, tylko usiasc, pokazywac palcami i sie nabijac.

Nie trafiłeś. Silnik elektryczny ma taką charakterystykę, sprawność i stopień bezawaryjności, że kiedy upowszechni się w pojazdach osobowych, pozamiata wszystkie spalinowce, obojętnie czym zasilane.


Trafilem jak najbardziej, powod do nabijania, szczegolnie, zeby pokazac przez fanboya, ze jedna marka jest lepsza od drugiej zawsze sie znajdzie. Mowisz o zaletach silnika elektrycznego, R8 e-tron to na pewno kupa, bo laduje sie pol nocy, BMW nie jest glupie i nie ma takiego modelu :rotfl: A juz takie firmy jak Tesla czy Fisker, to naprawde nie wiem jak sie utrzymuja :rotfl:

jonas napisał(a):
Why so serious? Jest tyle tanich firm do kupienia, tylko przejąć, wsadzić pod maskę nowego modelu takiej marki R3 z podwójnym turbo (taka teraz moda), zażądać półtorej ceny Fiata Pandy, a pieniądze na "pogromcę" SLSa i R8 zaraz się znajdą.


Bo nie ma wyjscia. Przejac, przejac jest latwo, sadze jednak, ze nie maja funduszy. Z tanich marek, szczerze mowiac nie przypominam sobie juz nic co mozna byloby kupic w Europie, a co nie nalezaloby do wiekszego koncernu, ostatnia marka tego typu jest chyba Lada (oczywiscie nadal mozna kupic prawa do jakies marki z przeszlosci i ja reaktywowac, ale ma to pewnie podobny sens jak stworzenie nowej).

jonas napisał(a):
To był żart. Może powinienem wstawiać szlaczki z tych żółtych buziek za każdym razem, kiedy żartuję?


Nie wiem, nie trafia do mnie ten humor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion - przypominam, że BMW ma jeszcze motocykle i potężny rynek silników do samolotów. :) Jako koncern. Od razu piszę, że nie zamierzam szukać tego tematu z forum gdzie był link i info o wartości BMW.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 23:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Vermilion - przypominam, że BMW ma jeszcze motocykle i potężny rynek silników do samolotów. :) Jako koncern.


Ma tez Rolls-Royce'a i Mini, niewiele to zmienia.

A VW?

Osobowe Audi, VW, Skoda, Seat, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Porsche.

Ciezarowki VW.

Motocykle Ducati.

A Toyota?

Osobowe Toyota, Lexus, Subaru.

Ciezarowki Hino.

jiGsaw napisał(a):
Od razu piszę, że nie zamierzam szukać tego tematu z forum gdzie był link i info o wartości BMW.


Znalazlem Ci bardziej wiarygodne zrodlo - bo bazuje na cenach akcji, tu i teraz, a nie w jakims temacie na forum, sprzed ilus lat

http://finance.yahoo.com/q/ks?s=TM+Key+Statistics
http://uk.finance.yahoo.com/q/ks?s=BMW.DE
http://uk.finance.yahoo.com/q/ks?s=VOW.DE

interesuje Cie Enterprise Value , i jak?

Ale te 3 firmy to nadal nic, tu masz ciekawostke

http://uk.finance.yahoo.com/q/ks?s=TATAMOTORS.BO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 23:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jiGsaw napisał(a):
potężny rynek silników do samolotów


Z tego co mi wiadomo to BMW-RR nie istnieje od 12 lat.

Vermilion napisał(a):
Ale te 3 firmy to nadal nic, tu masz ciekawostke


Spoko, tyle że FWB to euro, a BSE rupie ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 4 października 2012, 23:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 411
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36
Kod silnika: m42b18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132866
jonas napisał(a):
(ile R8/RS4 widujesz na co dzień?)

Sorki za OT, ale po samej Pile śmigają 3 sztuki r8 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 06:39 
Vermilion napisał(a):
Ma tez Rolls-Royce'a i Mini, niewiele to zmienia.


:przestraszony:

To właśnie wszystko zmienia :cisza: :cisza: :cisza:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 07:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Rolls-Royce z poprzecznie umieszczonym R4, napędem na przód i ceną poniżej połowy dużej bańki dolarów - to byłby hit.

Vermilion napisał(a):
slepy fanboizm.

Vermilion napisał(a):
pokazac przez fanboya

Nie wiem jak wielkimi literami musiałbym pisać, żebyś przestał uważać mnie za fanboja BMW. Ja tylko nie lubię VAGiniarzy. Swoją drogą jak to się stało, że zamiast pakować zmienne fazy rozrządu do innych silników (byle Yaris 1.0 śmiga z dumnym znaczkiem VVTi), weszli w bezpośredni wtrysk paliwa, porzucony dekadę temu przez Mitsubishi? Znów grzebanie po cudzych śmietnikach? :>

Vermilion napisał(a):
Obadaj sobie przy okazji performance 114i i porownaj go z niesmiertelnym 1.6 MPI VAGa.

114i to ten model, który z uturbionego 1.6 "wyciąga" całe 100 KM? Kojarzę, śmiałem się jeszcze bardziej niż z R8 na ropę. To chyba ze względu na podatki w Niemczech, płacone od mocy? Tak czy inaczej 100 KM dzięki turbo jacyś zapaleńcy wyciągają w brudnych garażach z 1.1 SPI w Seicento. Trwałość takiej dłubanki jest bliska żadnej, ale nie sądzę by najnowsze pomysły BMW na dwie czy trzy turbiny były wiele wytrzymalsze - nie widzę 300k km przebiegu bez zaglądania w te wszystkie turbiny.

Vermilion napisał(a):
Bo nie ma wyjscia. Przejac, przejac jest latwo, sadze jednak, ze nie maja funduszy. Z tanich marek, szczerze mowiac nie przypominam sobie juz nic co mozna byloby kupic w Europie, a co nie nalezaloby do wiekszego koncernu, ostatnia marka tego typu jest chyba Lada (oczywiscie nadal mozna kupic prawa do jakies marki z przeszlosci i ja reaktywowac, ale ma to pewnie podobny sens jak stworzenie nowej).

Łada R90.

///Mentos napisał(a):
Sorki za OT, ale po samej Pile śmigają 3 sztuki r8 ;)

I jakieś kilka tysięcy zwykłych, niemagicznych VAGin, z którymi R8 współdzieli najwyżej znaczek i fakt posiadania czterech kół. Nie kojarzę cywilnej Fabii z silnikiem umieszczonym centralnie.


Ironia jest dobra zawsze, zmusza do wysiłku intelektualnego.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Ale te 3 firmy to nadal nic, tu masz ciekawostke


Spoko, tyle że FWB to euro, a BSE rupie ;)


Racja, moje przeoczenie.

jonas napisał(a):
Nie wiem jak wielkimi literami musiałbym pisać, żebyś przestał uważać mnie za fanboja BMW. Ja tylko nie lubię VAGiniarzy.


Heh, jestem ciekaw czy potrafisz, bez ironii sformulowac dlaczego.

jonas napisał(a):
Swoją drogą jak to się stało, że zamiast pakować zmienne fazy rozrządu do innych silników (byle Yaris 1.0 śmiga z dumnym znaczkiem VVTi), weszli w bezpośredni wtrysk paliwa, porzucony dekadę temu przez Mitsubishi? Znów grzebanie po cudzych śmietnikach? :>


Moze dlatego, ze wtrysk bezposredni ma pewne zalety? Z tego samego powodu jest stosowany przez mase innych producentow (w tym Alfe i BMW). Oczywiscie, duzo zalezy od wykonania, bo mozna rownie dobrze polec na wadach realizacji (tak jak bylo w przypadku GDI).

Napisalem Ci juz jak wyglada sprawa ze zmiennymi fazami rozrzadu i kiedy sie pojawily.

jonas napisał(a):
114i to ten model, który z uturbionego 1.6 "wyciąga" całe 100 KM? Kojarzę, śmiałem się jeszcze bardziej niż z R8 na ropę. To chyba ze względu na podatki w Niemczech, płacone od mocy? Tak czy inaczej 100 KM dzięki turbo jacyś zapaleńcy wyciągają w brudnych garażach z 1.1 SPI w Seicento. Trwałość takiej dłubanki jest bliska żadnej, ale nie sądzę by najnowsze pomysły BMW na dwie czy trzy turbiny były wiele wytrzymalsze - nie widzę 300k km przebiegu bez zaglądania w te wszystkie turbiny.


To nie jest najsmieszniejsze, najsmieszniejsze jest to, ze silnik nie rozni sie zadnym z elementow, od wersji 118i.

jonas napisał(a):


Fajnie, mam mniej wiecej pojecie o tym co produkuje Lada, dlatego o wspomnialem o tej marce. A jak jest z innymi, wartymi przejecia, o ktorych wspominales?

jonas napisał(a):
Ironia jest dobra zawsze, zmusza do wysiłku intelektualnego.


Trafna i inteligenta, na pewno. Wycofywanie sie z roznych glupot, ktore sie pisze powolujac sie na ironie, niezbyt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL