BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 15:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 10:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Vermilion napisał(a):
jonas napisał(a):
Nie wiem jak wielkimi literami musiałbym pisać, żebyś przestał uważać mnie za fanboja BMW. Ja tylko nie lubię VAGiniarzy.

Heh, jestem ciekaw czy potrafisz, bez ironii sformulowac dlaczego.

Dlaczego co?
Dlaczego nie jestem fanbojem? Bo kupiłem BMW dlatego, że nie było nic innego, nie dlatego, że jeszcze pacholęciem będąc miewałem mokre sny w biało-niebieską szachownicę.
Dlaczego nie lubię VAGiniarzy? Przecież już drugą stronę wyjaśniam, dlaczego. Przeciętne samochody z przeciętnymi silnikami, przeciętnym (by nie powiedzieć gorzej) wyglądem i słabym wyposażeniem podstawowym za nieprzeciętne pieniądze, zwłaszcza na rynku wtórnym. Konkurencja robi to lepiej i taniej, po prostu. Trochę jak z firmą Apple, która niczego sama nie wymyśla, ale w reklamach twierdzi coś zupełnie przeciwnego.

Vermilion napisał(a):
Napisalem Ci juz jak wyglada sprawa ze zmiennymi fazami rozrzadu i kiedy sie pojawily.

Dwa silniki na całą paletę koncernu? Słabo. Nie napisałeś kiedy to wprowadzili, ale poszukam sobie.

Vermilion napisał(a):
To nie jest najsmieszniejsze, najsmieszniejsze jest to, ze silnik nie rozni sie zadnym z elementow, od wersji 118i.

Nie umiem wyobrazić sobie Helmuta, który kupuje 114i, a potem bimbając na gwarancję jedzie do szopy Grzegorza Brzęczyszczykiewicza, żeby odblokować 114i na 118i. Procki można tak podkręcać, ale żeby samochody?

Vermilion napisał(a):
Fajnie, mam mniej wiecej pojecie o tym co produkuje Lada, dlatego o wspomnialem o tej marce. A jak jest z innymi, wartymi przejecia, o ktorych wspominales?

Nie jestem członkiem rady nadzorczej BMW, żeby mnie to obchodziło. Faktem jest, że VAG, Renault i Fiat dali radę (ten ostatni ma nawet Dodge'a i Chryslera za wielką wodą - jako "Fiat" kojarzy się tam z hasłem "Fix It Again Tony" i niczego z tym znaczkiem nie sprzeda na szeroką opłacalną skalę) takie firmy znaleźć, przejąć i rozwinąć w niezłe źródła dochodów. Renault ma z Dacią pewien problem, bo z biedawozu dla białych Murzynów z Europy Wschodniej zrobił się przebój na szeroko pojętym Zachodzie. BMW chyba zaspało na podział tortu i teraz wypuszcza minivana z napędem na przód pod swoją własną marką, a tłum "miłośników" wyje z dezaprobatą.

Vermilion napisał(a):
Trafna i inteligenta, na pewno. Wycofywanie sie z roznych glupot, ktore sie pisze powolujac sie na ironie, niezbyt.

Jakie wycofywanie i z jakich głupot? Byłem przekonany, że VAG nie miał silnika ze zmiennymi fazami rozrządu, teraz już wiem, że jest inaczej. Całkiem poważnie i bez żartów dziękuję za poprawienie stanu mojej wiedzy. Nie zmienia to jednak mojej opinii o tym koncernie.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 10:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A to wszystko wina Tuska...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 11:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Pytalem o to, dlaczego nie lubisz VAGow.

jonas napisał(a):
Dlaczego nie lubię VAGiniarzy? Przecież już drugą stronę wyjaśniam, dlaczego. Przeciętne samochody z przeciętnymi silnikami, przeciętnym (by nie powiedzieć gorzej) wyglądem i słabym wyposażeniem podstawowym za nieprzeciętne pieniądze, zwłaszcza na rynku wtórnym.


Swietny argument, pozycja i cena na rynku wtornym. Nie wpadlbym na to, naprawde (bez ironii).

Gdzie sa te przecietne silniki?

Obadaj sobie takie projekty jak VR6, W8, W12, W16. Rzeczywiscie sa bardzo przecietne i podpatrzone u konkurencji.

1.8T 20V, swietny silnik, oferujacy osiagi wczesniej zarezerwowane dla konstrukcji 6-cylindrowych. Zwroc uwage na ilosc zaworow, jezeli twierdzisz, ze nie ma w nim zadnych ciekawych rozwiazan. Tak jak 1.9 TDI, to konstrukcja, ktora spopularyzowala doladowane silniki R4 w Europie. Skolei 1.9 TDI spopularyzowalo malego turbodiesla.

Wyglad kwestia gustu, nie uwazam, ze Walter de Silva nie zna sie na swojej robocie, ale tutaj zdania moga byc jak najbardziej rozne i podzielone.

Slabe wyposazenie za nieprzecietne pieniadze? Mozesz, zamiast VW, kupic sobie Skode czy Seata, beda tansze, oferujac podobne rozwiazania. A dlaczego beda tansze? Bo wiele oszczednosci poczynia sie w miejscach, ktorych nie zauwazysz na pierwszy rzut oka.

jonas napisał(a):
Konkurencja robi to lepiej i taniej, po prostu. Trochę jak z firmą Apple, która niczego sama nie wymyśla, ale w reklamach twierdzi coś zupełnie przeciwnego.


Wydaje mi sie, ze znowu umknelo Ci cos - koncern VW jest w tej chwili, chyba jedyny na swiecie, ktory ma tak modulowa mozliwosc budowy kazdego dowolnego modelu i tym samym szybkiej reakcji na potrzeby i nisze. Mozna to uwazac za zalete (bo moga oferowac duza roznorodnosc nadwozii bazujacych na tych samych rozwiazaniach), mozna uwazac za wade (bo rozne modele sa do siebie bardzo zblizone). Cenie ich za to rozwiazania, bo wymaga naprawde dobrego planowania i wizjonerskiego spojrzenia na to jak ma byc budowana linia modelowa.

jonas napisał(a):
Dwa silniki na całą paletę koncernu? Słabo. Nie napisałeś kiedy to wprowadzili, ale poszukam sobie.


Gdzie cos takiego napisalem? Nowe silniki w wiekszosci maja juz zmienne fazy rozrzadu. Pytales o pierwsze konstrukcje, wiec napisalem. Kiedy je wprowadzono, sprawdz sam, moze rozjasni Ci to wiedze na temat tego koncernu.

jonas napisał(a):
Nie umiem wyobrazić sobie Helmuta, który kupuje 114i, a potem bimbając na gwarancję jedzie do szopy Grzegorza Brzęczyszczykiewicza, żeby odblokować 114i na 118i. Procki można tak podkręcać, ale żeby samochody?


Nic na to nie poradze. Prawda jest taka, ze roznic nie ma. A jaka jest roznica cenowa?

jonas napisał(a):
Nie jestem członkiem rady nadzorczej BMW, żeby mnie to obchodziło.


Byc nie musisz, ale skoro twierdzisz, ze jest masa marek, ktore mozna przejac, to jestem ciekaw co masz na mysli, bo mi nic poza Lada nie przychodzi do glowy. Poprostu chetnie bym sie dowiedzial, bo moze cos przeoczylem.

jonas napisał(a):
Faktem jest, że VAG, Renault i Fiat dali radę (ten ostatni ma nawet Dodge'a i Chryslera za wielką wodą - jako "Fiat" kojarzy się tam z hasłem "Fix It Again Tony" i niczego z tym znaczkiem nie sprzeda na szeroką opłacalną skalę) takie firmy znaleźć, przejąć i rozwinąć w niezłe źródła dochodów.


500 sprzedaje sie niezle w USA, innych modeli nie ma. Znowu, dobry argument. Przeszczepianie Dodge i Chryslera pod znaczkiem Fiata i Lancii, to smieszny pomysl, ale wydaje mi sie, ze nigdy nie liczyli na potezna sprzedaz tych modeli w Europie. Nowa linia modelowa bedaca wspolnym mianownikiem dla tych marek jest dopiero w budowie - Dodge Dart, pierwszy owoc tego polaczenia, wyglada na bardzo udany model.

jonas napisał(a):
Renault ma z Dacią pewien problem, bo z biedawozu dla białych Murzynów z Europy Wschodniej zrobił się przebój na szeroko pojętym Zachodzie.


I jaki to jest problem? Na Dacii nie zarabiaja?

Nie uwazasz, ze gdyby bali sie sprzedazy Dacii na zachodzie, to by je nie oferowali? Tym samym szybko eliminujac jakiekolwiek zainteresowanie ta marka poza Europa Srodkowa i Wschodnia.

jonas napisał(a):
BMW chyba zaspało na podział tortu i teraz wypuszcza minivana z napędem na przód pod swoją własną marką, a tłum "miłośników" wyje z dezaprobatą.


Pisalem, mieli Rovera i go pogrzebali.

jonas napisał(a):
Jakie wycofywanie i z jakich głupot? Byłem przekonany, że VAG nie miał silnika ze zmiennymi fazami rozrządu, teraz już wiem, że jest inaczej.


I, ze R8 to to samo co Skoda. A VW nie ma zadnych wlasnych rozwiazan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
Obadaj sobie takie projekty jak VR6, W8, W12, W16. Rzeczywiscie sa bardzo przecietne i podpatrzone u konkurencji.


No tak, bardzo nieprzeciętne są, pod względem ich wadliwości i skomplikowania.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
jonas, sry ale przypomina mi się pamiętne "nikt nas nie przekona że czarne jest czarne a białe jest białe" :rotfl:
rzucasz tekstami które sa Ci w tym momencie potrzebne żeby prowadzić wojnę z wiatrakami.
RR z R4 i FWD, no tak bo Bentley ma napęd na koło zapasowe z silniczka od wycieraczek a do lambo w przyszłym roku ładują 1.9 SDI
fabia z centralnie umieszczonym silnikiem? pokaż mi model BMW który ma centralnie umieszczony silnik i proszę nie wskrzeszaj M1. VAG produkuje takie auta TU i TERAZ i tu jest cały przykry problem BMW że nie ma na to odpowiedzi

czemu nie zaczniesz wyśmiewać się z kierowców galardo czy continentalów że jeżdżą taką bogatszą fabią jak to robisz z audi?

czasami warto zrzucić klapki z oczu
i tak dla jasności - nie jestem fanatykiem VAGa a FWD i R4 rzygać mi się chce ale takie pitolenie bez sensu jest co najmniej smieszne

Vermilion napisał(a):
W8

ten to chyba najmniej im się udał, po okolicy lata passat W8, podobno już 3 silnik zarzyna :rotfl: ale koncepcję mieli fajną

jiGsaw napisał(a):
No tak, bardzo nieprzeciętne są, pod względem ich wadliwości i skomplikowania.

hah wytykać każdemu to jest łatwo, dobrze że S85 jest pancerne i idiotoodporne :rotfl:
W12 w audi jakoś dalej jest produkowany i nikt z tego ceregieli nie robi, W8 to był nie wypał i dali sobie spokój. W16 bym nie ruszał bo miał być z założenia skomplikowany i robić wielkie WOW

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 5 października 2012, 12:09 przez trollu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 12:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
trollu - RR z R4 i FWD to był żart. Widzę, że z rozpoznawaniem żartów jest tu kiepsko, od teraz będę stosował odpowiednie tagi, żeby uniknąć nieporozumień.

A jak zrobią Galardo na ropę, będę szydził rzecz jasna. [żart]Pewnych rzeczy, jak sportowych samochodów na ropę albo wąchania majtek własnej matki, po prostu nie powinno się robić.[/żart]

Vermilion napisał(a):
Obadaj sobie takie projekty jak VR6, W8, W12, W16. Rzeczywiscie sa bardzo przecietne i podpatrzone u konkurencji.

1.8T 20V, swietny silnik, oferujacy osiagi wczesniej zarezerwowane dla konstrukcji 6-cylindrowych. Zwroc uwage na ilosc zaworow, jezeli twierdzisz, ze nie ma w nim zadnych ciekawych rozwiazan. Tak jak 1.9 TDI, to konstrukcja, ktora spopularyzowala doladowane silniki R4 w Europie. Skolei 1.9 TDI spopularyzowalo malego turbodiesla.

Ile takich projektów można zobaczyć na ulicach? VR6 w Golfie 4 i chyba 5, W12 w Phaetonie (we wsi widziałem dwa na lokalnych rejestracjach, kawał niebanalnego żelaza) i A8L, W16 w ... nie wiem czym, w Bentley'u?
Co do 1.9 TDI - pisałem wcześniej, nie lubię klekotów, ale nie można zaprzeczyć, że to udany silnik.

Vermilion napisał(a):
Slabe wyposazenie za nieprzecietne pieniadze? Mozesz, zamiast VW, kupic sobie Skode czy Seata, beda tansze, oferujac podobne rozwiazania. A dlaczego beda tansze? Bo wiele oszczednosci poczynia sie w miejscach, ktorych nie zauwazysz na pierwszy rzut oka.

Nie wiem czy nie było to dzieło jakiegoś niedouczonego pismaka, ale czytałem kiedyś artykuł o celowym spaskudzaniu designu Skody, żeby nie sprzedawała się za dobrze, odbierając klientów VW. Wiadomo, koncern ten sam, ale na Skodzie nie zarobi tyle, co na analogicznym modelu VW/Audi.
Zresztą wystarczy sobie porównać wygląd Up!a i Citigo (nie wiem czy szykowane jest jakieś Audi tej wielkości), żeby doszukiwać się jakiejś części prawdy w tym twierdzeniu.

Vermilion napisał(a):
Cenie ich za to rozwiazania, bo wymaga naprawde dobrego planowania i wizjonerskiego spojrzenia na to jak ma byc budowana linia modelowa.

Według mnie to raczej dopuszczenie do głosu księgowych kosztem inżynierów. Na pewno taniej jest tłuc na jednej sztancy moduł pasujący do Polo, Superba i może jeszcze A4, niż konstruować każdy model osobno. W artykule linkowanym na początku tematu jest zresztą wspomniane, że i BMW ma lub przymierza się do wprowadzenia tego samego pomysłu u siebie.

Vermilion napisał(a):
Byc nie musisz, ale skoro twierdzisz, ze jest masa marek, ktore mozna przejac, to jestem ciekaw co masz na mysli, bo mi nic poza Lada nie przychodzi do glowy. Poprostu chetnie bym sie dowiedzial, bo moze cos przeoczylem.

Jaka "masa"? Naprawdę użyłem tego słowa?
Nie wydaje ci się dziwne, że BMW ryzykuje wizerunkiem ([żart]"ojej, napęd na tył, nie kupuj tego bo się zabijesz, poza tym one dużo palą i mają drogie części"[/żart] - tak jest kojarzone przez ignorantów, takie bzdury słyszę rozmawiając ze znajomymi o samochodach) demonstrując koncepty całkiem z czapki, zamiast wzorem choćby Fiata wyszukać jakąś firmę do aliansu? Nie wiem co miałoby to być, ale Chińczycy dali radę kupić Volvo, Francuzi reaktywowali Dacię, Saabem nikt się nie zainteresował na czas, więc umarł w ciszy. A przecież rodzinny van z napędem na przód pasuje dużo bardziej do Volvo czy Saaba, bezpiecznych samochodów dla statecznych ojców i matek, niż do [żart]dresowozów palących gumę pod Biedronką[/żart], no nie?

Vermilion napisał(a):
I jaki to jest problem? Na Dacii nie zarabiaja?

Nie zarabiają na Renault tyle, ile by chcieli właśnie przez Dacię. Hans czy inny Jean-Paul nie jest idiotą, do wożenia gratów albo dużego psa weźmie sobie tańszego Logana zamiast nowego Clio, bo ma tańszy serwis, technologię sprawdzoną w Clio MkII, a prestiż pod kościołem nie zawsze jest priorytetem jak u nas.
Znajomy pracował kiedyś w Szwecji w dużym gospodarstwie rolnym. Właściciel miał imponujący park maszynowy, wart ładnych kilka milionów euro - kombajny, traktory, jakieś inne diabelstwa. Prywatnie jeździł Volvo 240, poobijanym z każdej strony, za które dostałby może 200 euro i to z litości. Nie miał innego samochodu, bo był mu całkowicie zbędny. U nas to rzadkość, [żart]polski bamber raczej najpierw weźmie kredyt na A6, żeby sąsiadowi gul skakał, a dopiero potem zacznie myśleć skąd wziąć na raty leasingowe za ciągnik[/żart].

Vermilion napisał(a):
I, ze R8 to to samo co Skoda. A VW nie ma zadnych wlasnych rozwiazan.

U, poszalałeś. Jakiś cytat, gdzie przyrównuję R8 do jakiejkolwiek Skody?
Własne rozwiązania VW, jak im się przyjrzeć, już wcześniej ktoś wymyślił i nie chodzi mi o wynalazek koła, ognia albo coś tego typu. Nie wiem czy wszystkie, ale z prawdziwą przyjemnością dyskutuję tu między innymi po to, by się tego dowiedzieć. To bardzo ciekawe forum, trzeba tylko odcedzić sobie te wszystkie jedno-dwu zdaniowe posty, bywa że składające się wyłącznie z piktogramów.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 12:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
trollu napisał(a):
jonas, sry ale przypomina mi się pamiętne "nikt nas nie przekona że czarne jest czarne a białe jest białe" :rotfl:
rzucasz tekstami które sa Ci w tym momencie potrzebne żeby prowadzić wojnę z wiatrakami.
RR z R4 i FWD, no tak bo Bentley ma napęd na koło zapasowe z silniczka od wycieraczek a do lambo w przyszłym roku ładują 1.9 SDI
fabia z centralnie umieszczonym silnikiem? pokaż mi model BMW który ma centralnie umieszczony silnik i proszę nie wskrzeszaj M1. VAG produkuje takie auta TU i TERAZ i tu jest cały przykry problem BMW że nie ma na to odpowiedzi

czemu nie zaczniesz wyśmiewać się z kierowców galardo czy continentalów że jeżdżą taką bogatszą fabią jak to robisz z audi?

czasami warto zrzucić klapki z oczu
i tak dla jasności - nie jestem fanatykiem VAGa a FWD i R4 rzygać mi się chce ale takie pitolenie bez sensu jest co najmniej smieszne

Vermilion napisał(a):
W8

ten to chyba najmniej im się udał, po okolicy lata passat W8, podobno już 3 silnik zarzyna :rotfl: ale koncepcję mieli fajną

jiGsaw napisał(a):
No tak, bardzo nieprzeciętne są, pod względem ich wadliwości i skomplikowania.

hah wytykać każdemu to jest łatwo, dobrze że S85 jest pancerne i idiotoodporne :rotfl:
W12 w audi jakoś dalej jest produkowany i nikt z tego ceregieli nie robi, W8 to był nie wypał i dali sobie spokój. W16 bym nie ruszał bo miał być z założenia skomplikowany i robić wielkie WOW


Akurat w S85 to największy jest problem z osprzętem. Poza tym nie wiem co ma na celu wywlekanie tutaj silnika BMW gdy mówimy o CAŁEJ LINII silników grupy VW, no ale rozumiem, że nick Cię zobowiązuje.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 12:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
a co miało na celu Twoje wywleczenie kawałka wypowiedzi Vermiliona?
no cóż, zaczęło się od pogrążenia się BMW, było wiele porównań VW vs BMW vs inni, gadka jest o tym co unikatowe, co kto komu coś podpatrzył, ukradł itp, Ty wyskakujesz z tekstem, że wadliwe a na koniec że gadka jest o vw i bmw nie ruszać. znowu jazda żeby "moje" było na górze?
więc jakie to błędy popełnili konstruktorzy przy budowie VR6 czy W12 skoro rozmawiamy o gamie silników VW?
nick możesz sobie rozumieć jak Ci się podoba ale chyba nie o tym temat

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 12:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To nie temat na problemy vr6 i w12, było już o tym nawet na forum.

Co do tematu to BMW zeszło na psy i to nawet nie z powodu tego fwd, to gwóźdź do trumny tylko.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 12:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Przede wszystkim BMW to co najwyzej sredniej wielkosci koncern,vw niedlugo bedzie najwiekszym koncernem na swiecie(chyba jest drugi na swiecie)BMW produkuje pod swoja marka auta klasy premium.VW to marka aut popularnych.VW konkurujac z BMW wystawia audi.Cieszyc sie trzeba z tego ze BMW jest niezaleznym koncernem,produkujac vany z 3cylindrowymi silnikami zabezpiecza swoja przyszlosc by wielkie koncerny w przyszlosci nie byly zainteresowane przejeciem znaczka z bialo-niebieskim smiglem.Wiadomo,ze ja tez wolalbym zeby produkowali auta tylko z tylnim napedem(o M1 nie wspominam bo to marzenie kazdego fanatyka trzech liter)ale na produkcji drogich aut nie utrzymaja sie na rynku.Pamietam zanim nie przejeli Rollsa chcieli wziasc sie za produkcje serii 9.Czytalem artykul o 970li w niemieckiej gazecie z wypiekami na polikach.To bylo wtedy gdy VW mial miec RR razem z bentleyem.Innym markom premium latwiej jest bo sa przejete przez wielkie koncerny(audi,jaguar,maserati itd)i one nie patrza na koszty,dostaja tylko zielone swiatlo na ekstrawagancki projekt.Wyjatkiem jest tu chyba tylko MERCEDES,ale ona jedzie na prestizu z dawnych lat(i nikt nie patrzy ze maja B-klase w ofercie),Maybach im sie nie udal wiec beda produkowac eski w kilku wariantach(w tym pullman podwyzszajac swoj prestiz do poziomu prawie ze Bentleya i Rollsa uciekajac marce BMW gdzie oferta konczy sie na serii 7)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
trollu napisał(a):
Vermilion napisał(a):
W8

ten to chyba najmniej im się udał, po okolicy lata passat W8, podobno już 3 silnik zarzyna :rotfl: ale koncepcję mieli fajną


Nie wiem prawde mowiac co zarzyna W8.

jiGsaw napisał(a):
W12 w audi jakoś dalej jest produkowany i nikt z tego ceregieli nie robi, W8 to był nie wypał i dali sobie spokój.


Raczej zastapili ta koncepcje, nowym, mniejszym doladowanym silnikiem - w tym wypadku 3.0T.

jonas napisał(a):
Ile takich projektów można zobaczyć na ulicach? VR6 w Golfie 4 i chyba 5,


No no, to taka egzotyka, jak R8 w Pile. VR6 pojawil sie w Golfie 3, Corrado i Passacie B3, a rozne kolejne iteracje byly dostepne w Golf 4 i 5, Bora/Jetta, kolejnych Passatach (az do B6), Passacie CC, dwoch generacjach Audi TT, Audi A3, Superbie (i nawet nie wymienilem wszystkich modeli). Jak widzisz szansa spotkania samochodu z tym silnikiem jest dosyc duza.

Szanse spotkania 1.8T 20V masz rownie duza.

jonas napisał(a):
W12 w Phaetonie (we wsi widziałem dwa na lokalnych rejestracjach, kawał niebanalnego żelaza) i A8L


I w Bentleyach.

jonas napisał(a):
, W16 w ... nie wiem czym, w Bentley'u?


W Bugatti. Tez zaraz napiszesz, ze to samochod, ktorego prawie nie ma na ulicach :/

jonas napisał(a):
Nie wiem czy nie było to dzieło jakiegoś niedouczonego pismaka, ale czytałem kiedyś artykuł o celowym spaskudzaniu designu Skody, żeby nie sprzedawała się za dobrze, odbierając klientów VW.


Dobra plotka nie jest zla. A w USA bija murzynow :rotfl:

jonas napisał(a):
Wiadomo, koncern ten sam, ale na Skodzie nie zarobi tyle, co na analogicznym modelu VW/Audi.
Zresztą wystarczy sobie porównać wygląd Up!a i Citigo (nie wiem czy szykowane jest jakieś Audi tej wielkości), żeby doszukiwać się jakiejś części prawdy w tym twierdzeniu.


Pisalem, wyglad kwestia gustu, jedna osoba kupi Up!a, inna Citigo.

jonas napisał(a):
Według mnie to raczej dopuszczenie do głosu księgowych kosztem inżynierów. Na pewno taniej jest tłuc na jednej sztancy moduł pasujący do Polo, Superba i może jeszcze A4, niż konstruować każdy model osobno. W artykule linkowanym na początku tematu jest zresztą wspomniane, że i BMW ma lub przymierza się do wprowadzenia tego samego pomysłu u siebie.


O tym jest ten temat. Dzieki zunifikowaniu technologii, moga tluc olbrzymie ilosci roznych samochodow (podobnej klasy), szybko i niewielkim nakladem, majac tym samym srodki na bardziej niebanalne produkty (typu R8, czy RS5 z V8).

Mylisz nadal ta filozofie, obecne Polo, Superba i A4 nic nie laczy, bo to zupelnie innego samochody, bazujacego na innych platformach. Wspolne elementy maja np. Polo i A1, Superb i poprzednie A3, A4 nie ma odpowiednika w linii modelowej Skody, Seata czy VW. Za to jezeli bierzesz sie za porownania, to przypomne Ci, ze w BMW w obecnej gamie modelowej 1er bazuje na tych samych rozwiazaniach co 7er, gdyby przetlumaczyc Ci to na Audi, to tak jakby A8 bylo tylko wydluzonym A3, i u kogo ksiegowi sa bardziej bolesni?

jonas napisał(a):
Jaka "masa"? Naprawdę użyłem tego słowa?


Tak to wygladalo.

jonas napisał(a):
Nie wydaje ci się dziwne, że BMW ryzykuje wizerunkiem ([żart]"ojej, napęd na tył, nie kupuj tego bo się zabijesz, poza tym one dużo palą i mają drogie części"[/żart] - tak jest kojarzone przez ignorantów, takie bzdury słyszę rozmawiając ze znajomymi o samochodach) demonstrując koncepty całkiem z czapki, zamiast wzorem choćby Fiata wyszukać jakąś firmę do aliansu? Nie wiem co miałoby to być, ale Chińczycy dali radę kupić Volvo, Francuzi reaktywowali Dacię, Saabem nikt się nie zainteresował na czas, więc umarł w ciszy. A przecież rodzinny van z napędem na przód pasuje dużo bardziej do Volvo czy Saaba, bezpiecznych samochodów dla statecznych ojców i matek, niż do [żart]dresowozów palących gumę pod Biedronką[/żart], no nie?


Napisalem juz wczesniej, ze wedlug mnie jest to nietrafiona decyzja. Volvo czy Saab nie nadawalyby sie do bycia marka budzetowa, bo przez lata zdobyly pulap marek bliskich premium, teraz musialbys je zdewaluowac. Mieli do tego idealna marke, znana w Europie (nie tylko w UK), niezbyt prestizowa, mozna bylo co z niej stworzyc.

jonas napisał(a):
Nie zarabiają na Renault tyle, ile by chcieli właśnie przez Dacię. Hans czy inny Jean-Paul nie jest idiotą, do wożenia gratów albo dużego psa weźmie sobie tańszego Logana zamiast nowego Clio, bo ma tańszy serwis, technologię sprawdzoną w Clio MkII, a prestiż pod kościołem nie zawsze jest priorytetem jak u nas.


Pisalem wczesniej, gdyby nie zalezalo im na sprzedazy Dacii na zachodzie, to wycofaliby ja z salonow, a jednak tego nie zrobili.

Myslisz, ze przytaczany przez Ciebie Hans czy inny Jean-Paul kupilby wtedy Dacie z prywatnego importu, czy poszedl do salonu po nowe Clio?

jonas napisał(a):
Znajomy pracował kiedyś w Szwecji w dużym gospodarstwie rolnym. Właściciel miał imponujący park maszynowy, wart ładnych kilka milionów euro - kombajny, traktory, jakieś inne diabelstwa. Prywatnie jeździł Volvo 240, poobijanym z każdej strony, za które dostałby może 200 euro i to z litości. Nie miał innego samochodu, bo był mu całkowicie zbędny. U nas to rzadkość, [żart]polski bamber raczej najpierw weźmie kredyt na A6, żeby sąsiadowi gul skakał, a dopiero potem zacznie myśleć skąd wziąć na raty leasingowe za ciągnik[/żart].


Roznica jest taka, ze na zachodzie, samochod nie jest symbolem statusu (a raczej rzadko jest).

jonas napisał(a):
U, poszalałeś. Jakiś cytat, gdzie przyrównuję R8 do jakiejkolwiek Skody?


Porownywales Audi do Skody, bazujac na tym, ze wlasciciel Skody mowi, ze ma prawie Audi.

jonas napisał(a):
Własne rozwiązania VW, jak im się przyjrzeć, już wcześniej ktoś wymyślił i nie chodzi mi o wynalazek koła, ognia albo coś tego typu. Nie wiem czy wszystkie, ale z prawdziwą przyjemnością dyskutuję tu między innymi po to, by się tego dowiedzieć.


Wypisalem Ci rozwiazania autorskie, ale nadal upierasz sie przy swoim zdaniu, nie przyjmujac tego do wiadomosci. Tak samo jak gdy zapytalem, o powod znienawidzenia VAGow, dowiedzialem sie, ze sa za drogie na rynku wtornym :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 13:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Ja chciałbym żeby BMW zrobiło 2 rzeczy:

1. Wprowadziło w końcu następcę M1, czyli konkurenta dla SLS/R8/Carrera, itd.
2. Zmniejszyło masę swoich modeli ( a przynajmniej M) - tak żeby nowe M6 nie ważyło tylko 100kg mniej od Cayenne :wstyd:, a nowe M3 jeździło na torze z taką lekkością jak GT3RS :serce:

Reszta spraw jest do zniesienia - R2/R3, małolitrażowe auta, triturbo, itd. Tzw. wymagania rynkowe, ekologiczne i inne bzdety ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 14:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
jonas napisał(a):
tak jest kojarzone przez ignorantów

trafnie zauważyłeś, w 100% się zgadzam. tylko szkoda że tym samym ( i innymi) postami trafiasz do tej samej grupy tylko z inną metką.
jiGsaw napisał(a):
To nie temat na problemy vr6 i w12

no to o czym jest ten temat? o ile jeszcze potrafię czytać to napisałeś coś o rozmowie o gamie silników VW, nawet dużymi literami. no tak, problem jednego silnika to problem całej gamy, nie ma co wyciągać konkretów.
jiGsaw napisał(a):
Co do tematu to BMW zeszło na psy i to nawet nie z powodu tego fwd, to gwóźdź do trumny tylko.

fajnie że jednak ktoś jeszcze pamięta o czym jest ten temat :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 14:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
trollu - mogłeś od razu mówić, że chodzi ci o metkę. Ułatwię ci - jestem prostym wieśniakiem, który nabył BMW metodą negatywnej selekcji i dlatego trafił na to forum. Całkowitym przypadkiem walnąłem kilka postów temu mało pochlebną i subiektywną opinię na temat VAGa i dzięki temu mamy teraz o czym rozmawiać.

Vermilion napisał(a):
No no, to taka egzotyka, jak R8 w Pile. VR6 pojawil sie w Golfie 3, Corrado i Passacie B3, a rozne kolejne iteracje byly dostepne w Golf 4 i 5, Bora/Jetta, kolejnych Passatach (az do B6), Passacie CC, dwoch generacjach Audi TT, Audi A3, Superbie (i nawet nie wymienilem wszystkich modeli). Jak widzisz szansa spotkania samochodu z tym silnikiem jest dosyc duza.

Szanse spotkania 1.8T 20V masz rownie duza.

Nieźle, VR6 już od Golfa 3. Wersja GTI, jak sądzę?

Nie umiem znaleźć daty wprowadzenia 1.8T 20V, jakaś podpowiedź?

Vermilion napisał(a):
W Bugatti. Tez zaraz napiszesz, ze to samochod, ktorego prawie nie ma na ulicach :/

Ależ jest, w Paryżu przez tydzień widziałem ze trzy i jednego Rollsa na ukraińskich numerach na dokładkę.

Vermilion napisał(a):
Dobra plotka nie jest zla. A w USA bija murzynow :rotfl:

Mówiłem, wygląda to na dzieło niedouczonego pismaka. Przyznasz jednak, że raczej niewiele osób czy firm wybiera Skodę ze względów estetycznych? Jest jak wino marki "Komandos" - tania i dobra, pod maską sprawdzony VW, a przaśne wnętrze można jakoś znieść (choć Superb drugiej generacji nie pośmiarduje już tandetą jak poprzednik i nie ma powodów do wstydu, brawo).

Vermilion napisał(a):
Pisalem, wyglad kwestia gustu, jedna osoba kupi Up!a, inna Citigo.

Ja kupiłbym Abartha 500 ([żart]czerwonego, czerwone są szybsze[/żart]), ale takie już moje zboczenie. Brawa dla VAGa za wprowadzenie sensownego konkurenta dla Pandy, Aygo, 107, ForTwo i reszty mikropiździków, szkoda że za późno o dobre 10 lat. Przynajmniej ten Up! ma rozsądną cenę, widząc zapowiedzi modelu spodziewałem się czegoś w rodzaju 50k za golasa.

Vermilion napisał(a):
Mylisz nadal ta filozofie, obecne Polo, Superba i A4 nic nie laczy, bo to zupelnie innego samochody, bazujacego na innych platformach. Wspolne elementy maja np. Polo i A1, Superb i poprzednie A3, A4 nie ma odpowiednika w linii modelowej Skody, Seata czy VW. Za to jezeli bierzesz sie za porownania, to przypomne Ci, ze w BMW w obecnej gamie modelowej 1er bazuje na tych samych rozwiazaniach co 7er, gdyby przetlumaczyc Ci to na Audi, to tak jakby A8 bylo tylko wydluzonym A3, i u kogo ksiegowi sa bardziej bolesni?

Czy to prawda, że Seat Exeo bazuje na Audi A4 poprzedniej generacji? Słabo rozeznaję się w ostatnich poczynaniach VAGiniarzy, a skoro już masz chęć i czas pogwarzyć ...

Vermilion napisał(a):
Napisalem juz wczesniej, ze wedlug mnie jest to nietrafiona decyzja. Volvo czy Saab nie nadawalyby sie do bycia marka budzetowa, bo przez lata zdobyly pulap marek bliskich premium, teraz musialbys je zdewaluowac. Mieli do tego idealna marke, znana w Europie (nie tylko w UK), niezbyt prestizowa, mozna bylo co z niej stworzyc.

Czyli nie tylko księgowych mają do rzyci.
[żart]Został jeszcze Wartburg i Trabant, na których unowocześnianiu poległ swego czasu VW. Wyobrażasz to sobie, minivan, miejskie toczydełko czy inne MCV z silnikiem BMW, znaczkiem Trabanta/Wartburga i ceną na poziomie Grande Punto? Dopiero byłby szloch i szat rozdzieranie nad schodzeniem na psy.[/żart]

Vermilion napisał(a):
Myslisz, ze przytaczany przez Ciebie Hans czy inny Jean-Paul kupilby wtedy Dacie z prywatnego importu, czy poszedl do salonu po nowe Clio?

Myślę, że obaj panowie nie ryzykowaliby pozostania bez serwisu i łatwego dostępu do części zamiennych. Dacia oferuje jedno i drugie, a jest tańsza, więc wygrywa z Clio.

Vermilion napisał(a):
Porownywales Audi do Skody, bazujac na tym, ze wlasciciel Skody mowi, ze ma prawie Audi.

Bo tak słyszę od skodziarzy. Zresztą jak kukniesz przeciętnemu VAGowi pod maskę, widać na niektórych częściach "Skoda VW Audi", podobnie jak w Alfie są graty podpisane mało prestiżowym raczej "Fiatem". Nie słyszałem ani nie widziałem natomiast stawiania znaku równości między R8 a na przykład Fabią - bez przesady, żart czy nie.

Vermilion napisał(a):
Tak samo jak gdy zapytalem, o powod znienawidzenia VAGow, dowiedzialem sie, ze sa za drogie na rynku wtornym :przestraszony:

Za drogie jak na to, co oferują. Nie wiem czy oglądałeś ten odcinek "Zakupu kontrolowanego" na TVN Turbo, w którym za Polo 1.4 TDI z 2002 roku żądano 24k złotówek. Ja za dresowóz młodszy o dwa lata i z silnikiem, który nie pracuje jak zdezelowany traktor, dałem 4k więcej. I to Polo nie było jakimś wyjątkiem, co zadziwia mnie niebywale. Taki benzynowy 1.4 w Golfie 4 potrafi wziąć do 10 litrów w mieście bez specjalnego pałowania. W standardzie jest dziura w baku czy co? I tak to leci, z jednej strony bombastyczne autorskie projekty typu W12, Bentley, Lambo i bogowie Chaosu wiedzą, co jeszcze, a potem wsiadasz do zwykłego niemagicznego A4 i podziwiasz obłażący z farby panel środkowy albo odpalasz o zimnym poranku trzycylindrowe 1.4 TDI budząc połowę osiedla potwornym łomotem.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 15:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jonas napisał(a):
Ja kupiłbym Abartha 500 ([żart]czerwonego, czerwone są szybsze[/żart]), ale takie już moje zboczenie. Brawa dla VAGa za wprowadzenie sensownego konkurenta dla Pandy, Aygo, 107, ForTwo i reszty mikropiździków, szkoda że za późno o dobre 10 lat. Przynajmniej ten Up! ma rozsądną cenę, widząc zapowiedzi modelu spodziewałem się czegoś w rodzaju 50k za golasa.


10 lat temu mieli Lupo a wcześniej Polo bo na mniejsze auta w zasadzie nie było mody/potrzeby/rynku (W Europie jedynie Fiat i Renault miały ofertę w tym segmencie).

jonas napisał(a):
Czy to prawda, że Seat Exeo bazuje na Audi A4 poprzedniej generacji? Słabo rozeznaję się w ostatnich poczynaniach VAGiniarzy, a skoro już masz chęć i czas pogwarzyć ...


To A4 B7 z innym znaczkiem.

jonas napisał(a):
Za drogie jak na to, co oferują.


Niewidzialna ręka rynku :hyhy: Skoro VW za drogi to co dopiero BMW jak to samo we francuzie masz za 1/4 ceny? (tak, tak uważają posiadacze niektórych wynalazków na R, P, H czy F) :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 15:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
jonas napisał(a):
trollu - mogłeś od razu mówić, że chodzi ci o metkę. Ułatwię ci - jestem prostym wieśniakiem, który nabył BMW metodą negatywnej selekcji i dlatego trafił na to forum. Całkowitym przypadkiem walnąłem kilka postów temu mało pochlebną i subiektywną opinię na temat VAGa i dzięki temu mamy teraz o czym rozmawiać.

idąc tym tokiem rozumowania jestem młodym łysym dresikiem w bejsbolówce adidosa, słucham umcy umcy i piszczę kołami pod remizą :rotfl:
jonas napisał(a):
Nieźle, VR6 już od Golfa 3. Wersja GTI, jak sądzę?

jako fachowiec się wypowiem
GTI było w mk3 tak naprawdę w kilku wersjach silnikowych. zaczynając od 2.0 8v (którego jestem szczęśliwym posiadaczem :cwaniak: ) do 2.0 16v. VR6 to VR6, pakiet GTI miały i w sumie gdzieniegdzie idzie znaleźć adnotacje o VR6 GTI, ale raczej na budzie znajdziesz znaczek VR niż GTI. ogólnie VR jest za duży jak na klasę GTI

jonas napisał(a):
za Polo 1.4 TDI z 2002 roku żądano 24k złotówek. Ja za dresowóz młodszy o dwa lata i z silnikiem, który nie pracuje jak zdezelowany traktor, dałem 4k więcej. I to Polo nie było jakimś wyjątkiem, co zadziwia mnie niebywale. Taki benzynowy 1.4 w Golfie 4 potrafi wziąć do 10 litrów w mieście bez specjalnego pałowania. W standardzie jest dziura w baku czy co? I tak to leci, z jednej strony bombastyczne autorskie projekty typu W12, Bentley, Lambo i bogowie Chaosu wiedzą, co jeszcze, a potem wsiadasz do zwykłego niemagicznego A4 i podziwiasz obłażący z farby panel środkowy albo odpalasz o zimnym poranku trzycylindrowe 1.4 TDI budząc połowę osiedla potwornym łomotem.

true
ostatnio wyśmiałem kumpla który za golfa mk4 1.4 dał 18k. fakt, naprawdę ładnie utrzymany, niby jakaś specjalna wersja, do niczego przyczepić się nie można. nawet ten śmieszny plastik m.in. na rączkach drzwi z którego zawsze mam polew jest zastąpiony jakimś porządnym tworzywem. ale nie za 18k...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 15:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
trollu - kumplowi, który usiłował być zabawny i pytał pod jakim marketem najczęściej palę laczka, poleciłem kiedyś, by wyszukiwał dresowozy w ruchu ulicznym z uwzględnieniem wersji nadwoziowej. Po kilku touringach z podtatusiałym facetem za kierownicą i wózkiem dziecięcym w bagażniku trochę mu dowcip sflaczał.
Ludzie są tak mało kreatywni, jeśli chodzi o wymyślanie określeń na kierowców BMW, że aż litość bierze. [żart]A przecież od kilku już lat prawdziwi dresiarze wybierają Audi[/żart].

Tomek napisał(a):
10 lat temu mieli Lupo a wcześniej Polo bo na mniejsze auta w zasadzie nie było mody/potrzeby/rynku (W Europie jedynie Fiat i Renault miały ofertę w tym segmencie).

Lupo w wersji 3L potrafiło być droższe od Golfa, te zwykłe też wybitnie tanie nie były. Fiat od zawsze umiał robić małe miejskie samochodziki o niskiej cenie i adekwatnej trwałości (Topolino, pierwsza 500, 126, 127, pierwsza Panda, Uno, Cinquecento/Seicento, druga Panda), VW dopiero się tego uczy.

Tomek napisał(a):
Niewidzialna ręka rynku :hyhy: Skoro VW za drogi to co dopiero BMW jak to samo we francuzie masz za 1/4 ceny? (tak, tak uważają posiadacze niektórych wynalazków na R, P, H czy F) :rotfl:

Nie przypominaj mi. Jak szukałem samochodu z mocą 130+ KM w cenie do 30k i nie-VAGiny, notorycznie znajdowałem Scenica z dwulitrową benzyną (140 KM, a co) albo Megane - oba te pojazdy wyglądają z każdej strony jak obwoźny sracz skrzyżowany z obrazem surrealisty i jakimś sprzętem AGD. Podobno komuś się to podoba, tak słyszałem.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 16:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jonas napisał(a):
Nieźle, VR6 już od Golfa 3. Wersja GTI, jak sądzę?


trollu Ci juz napisal jak wygladala sprawa z VR6 z Golfie 3, dodam tylko tyle, ze byla to wersja drozsza od GTI, odpowiednik pozniejszych R32 i obecnego R.

jonas napisał(a):
Nie umiem znaleźć daty wprowadzenia 1.8T 20V, jakaś podpowiedź?


1994

jonas napisał(a):
Mówiłem, wygląda to na dzieło niedouczonego pismaka. Przyznasz jednak, że raczej niewiele osób czy firm wybiera Skodę ze względów estetycznych? Jest jak wino marki "Komandos" - tania i dobra, pod maską sprawdzony VW, a przaśne wnętrze można jakoś znieść (choć Superb drugiej generacji nie pośmiarduje już tandetą jak poprzednik i nie ma powodów do wstydu, brawo).


Patrzysz przez typowo polskie uprzedzenia. W Indiach i Chinach Skody sprzedaja sie naprawde dobrze, dla nich jest to jedna z europejskich marek z technologia VW i nikomu nie kojarzy sie z wytworami z lat komunizmu, bo ich poprostu nie znaja, takze wybieraja sobie swiadomie to co im sie podoba. Sprzedaz Skody w Indiach jest tak duza, ze maja wlasna fabryke i nawet wlasny model, niedostepny w innych rejonach swiata. Swego czasu w Fifth Gear zrobili test z nowym Superbem w UK, zaslonili logo i pytali przechodniow o zdanie, nikt nie kojarzyl tego modelu i design sie podobal.

Jezeli synonimem, taniego i dobrego, jest "Komandos", nawet w zarcie, to naprawde nie wiem jak Ci pomoc :P

jonas napisał(a):
Ja kupiłbym Abartha 500 ([żart]czerwonego, czerwone są szybsze[/żart]), ale takie już moje zboczenie. Brawa dla VAGa za wprowadzenie sensownego konkurenta dla Pandy, Aygo, 107, ForTwo i reszty mikropiździków, szkoda że za późno o dobre 10 lat. Przynajmniej ten Up! ma rozsądną cenę, widząc zapowiedzi modelu spodziewałem się czegoś w rodzaju 50k za golasa.


Znowu sie mylisz. Oprocz przytoczonego juz przez Tomek, Lupo, byl tez Fox - auto typowo budzetowe, male i nieskomplikowane.

jonas napisał(a):
Czyli nie tylko księgowych mają do rzyci.
[żart]Został jeszcze Wartburg i Trabant, na których unowocześnianiu poległ swego czasu VW.


VW nie polegl, to oni kupowali silniki od VAGa, aby montowac je w swoich modelach.

jonas napisał(a):
Wyobrażasz to sobie, minivan, miejskie toczydełko czy inne MCV z silnikiem BMW, znaczkiem Trabanta/Wartburga i ceną na poziomie Grande Punto? Dopiero byłby szloch i szat rozdzieranie nad schodzeniem na psy.[/żart]


Mowilem Ci, jako nikt szat nie rozdziera nad tym, ze PSA montuje te same silniki. Ani nie przypominam sobie takich samych szlochow, gdy M47 wpakowano do Rovera.

jonas napisał(a):
Myślę, że obaj panowie nie ryzykowaliby pozostania bez serwisu i łatwego dostępu do części zamiennych. Dacia oferuje jedno i drugie, a jest tańsza, więc wygrywa z Clio.


I jak to sie ma do Twojej teorii, ze nie zarabiaja, bo Dacia zabiera klientow Clio?

Jak sam widzisz, gdyby nie zarabiali na Dacii, to by jej tam poprostu nie bylo.

jonas napisał(a):
Bo tak słyszę od skodziarzy.


I tymi stereotypami ciagle sie tutaj podpierasz, zamiast wlaczyc myslenie.

jonas napisał(a):
Zresztą jak kukniesz przeciętnemu VAGowi pod maskę, widać na niektórych częściach "Skoda VW Audi", podobnie jak w Alfie są graty podpisane mało prestiżowym raczej "Fiatem".


I? Czy jest to jakakolwiek ujma, dla ktorejs z marek? To jakie logo jest na czesciach, prosze Cie.

jonas napisał(a):
Za drogie jak na to, co oferują. Nie wiem czy oglądałeś ten odcinek "Zakupu kontrolowanego" na TVN Turbo, w którym za Polo 1.4 TDI z 2002 roku żądano 24k złotówek.


Widzisz, piszesz, ze nie lubisz samochodow i tego co oferuja, a tak naprawde nie lubisz ludzi, ktorzy chca je posiadac. To oni nakrecaja cene na rynku wtornym. Wybacz, ale to dwie rozne rzeczy, mnie rynek uzywanych srednio obchodzi i to, ze ktos chce za Passata B5 TDI czy Golfa 4 TDI taka, a nie inna cene, ani mnie nie grzeje, ani nie ziebi, a juz na pewno nie powiem o tym, ze to zly samochod, bo jako uzywany jest drogi :rotfl:

jonas napisał(a):
Fiat od zawsze umiał robić małe miejskie samochodziki o niskiej cenie i adekwatnej trwałości (Topolino, pierwsza 500, 126, 127, pierwsza Panda, Uno, Cinquecento/Seicento, druga Panda), VW dopiero się tego uczy.


VW nie jest zbytnio zainteresowane tym rynkiem, wrzuca od czasu do czasu pojedyncze modele i trudno jest powiedziec o nich, ze sa nieudane, a na pewno nie da sie o nich powiedziec, ze sa takim samym fiaskiem, jak ataki Fiata na klase C lub D.

Nie wiem szczerze mowiac dokad prowadzi ta dyskusja, ciagle wydaje mi sie, ze walkuje to samo, tylko moze bardziej rozwijam niektore detale, a Ty dalej powtarzasz kolejne plotki, opinie zaslyszane na ulicy lub w prasie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Vermilion napisał(a):
jonas napisał(a):
Nie umiem znaleźć daty wprowadzenia 1.8T 20V, jakaś podpowiedź?


1994

Nie tracili czasu, psiekrwie. Nie mam już argumentu o przestarzałych konstrukcjach VAGa, [żart]wygrywasz i zabierasz moje złoto[/żart].

Vermilion napisał(a):
Patrzysz przez typowo polskie uprzedzenia. W Indiach i Chinach Skody sprzedaja sie naprawde dobrze, dla nich jest to jedna z europejskich marek z technologia VW i nikomu nie kojarzy sie z wytworami z lat komunizmu, bo ich poprostu nie znaja, takze wybieraja sobie swiadomie to co im sie podoba. Sprzedaz Skody w Indiach jest tak duza, ze maja wlasna fabryke i nawet wlasny model, niedostepny w innych rejonach swiata. Swego czasu w Fifth Gear zrobili test z nowym Superbem w UK, zaslonili logo i pytali przechodniow o zdanie, nikt nie kojarzyl tego modelu i design sie podobal.

Nie zrozumieliśmy się. Gdybym potrzebował, prywatnie lub do firmy, kupić w miarę pakowne i w miarę bezproblemowe auto, byłaby to któraś Skoda, zależnie od potrzeb Fabia, Octavia lub Superb, ewentualnie Dacia MCV. Roboczy wóz nie musi mi się podobać ani nie muszę go lubić, musi na siebie zarabiać. Dorzuć do tego korzystne warunki kredytu lub leasingu i masz gotowy sukces, co zresztą widać na ulicach.

Vermilion napisał(a):
Jezeli synonimem, taniego i dobrego, jest "Komandos", nawet w zarcie, to naprawde nie wiem jak Ci pomoc :P

Ech, moja wina, nie otagowałem [żart]em. Nie piłem "Komandosa", jest tylko takie powiedzenie, że tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie.

Vermilion napisał(a):
Znowu sie mylisz. Oprocz przytoczonego juz przez Tomek, Lupo, byl tez Fox - auto typowo budzetowe, male i nieskomplikowane.

Ktoś to kupował? Widziałem dzisiaj jednego Foxa, więc pewnie tak, ale trudno tu mówić o jakimś oszałamiającym sukcesie i popularności na miarę Pandy chociażby.

Vermilion napisał(a):
Mowilem Ci, jako nikt szat nie rozdziera nad tym, ze PSA montuje te same silniki. Ani nie przypominam sobie takich samych szlochow, gdy M47 wpakowano do Rovera.

Tytuł tego tematu nie jest specjalnie obiektywny ani bezstronny, niektóre posty tym bardziej.

Vermilion napisał(a):
I jak to sie ma do Twojej teorii, ze nie zarabiaja, bo Dacia zabiera klientow Clio?

Zarabiają mniej, nie wcale. Ale ponieważ mniejszy zarobek jest lepszy niż żaden, Dacia jest ciągle obecna na Zachodzie.

Vermilion napisał(a):
I tymi stereotypami ciagle sie tutaj podpierasz, zamiast wlaczyc myslenie.

[żart]Jak nie podpierałem się opiniami posiadaczy, zarzucano mi jakieś brzydkie intencje i braki finansowe. Nie dogodzisz.[/żart]

Vermilion napisał(a):
I? Czy jest to jakakolwiek ujma, dla ktorejs z marek? To jakie logo jest na czesciach, prosze Cie.

Dlaczego ujma? AR 159 nie jest ani odrobinę brzydsza przez to, że ma silnik taki sam, jak Fiat Stilo, podobnie jak Skoda nie zostanie klasą premium, bo współdzieli niektóre motory z A3 czy A4. To jednak jest źródłem zabawnego doprawdy twierdzenia o posiadaniu "prawie Audi" przez panów od Octavii.

Vermilion napisał(a):
Widzisz, piszesz, ze nie lubisz samochodow i tego co oferuja, a tak naprawde nie lubisz ludzi, ktorzy chca je posiadac. To oni nakrecaja cene na rynku wtornym. Wybacz, ale to dwie rozne rzeczy, mnie rynek uzywanych srednio obchodzi i to, ze ktos chce za Passata B5 TDI czy Golfa 4 TDI taka, a nie inna cene, ani mnie nie grzeje, ani nie ziebi, a juz na pewno nie powiem o tym, ze to zly samochod, bo jako uzywany jest drogi :rotfl:

Cena na rynku wtórnym to jeden z argumentów, nie jedyny. O "kulturze" pracy trzycylindrowego 1.4 TDI albo niemałym spalaniu benzyniaków 1.4/1.6 ani słowa? Szkoda.
Ludzi nie lubię w ogóle, nieważne czym jeżdżą - jestem mizantropem.

Vermilion napisał(a):
VW nie jest zbytnio zainteresowane tym rynkiem, wrzuca od czasu do czasu pojedyncze modele i trudno jest powiedziec o nich, ze sa nieudane, a na pewno nie da sie o nich powiedziec, ze sa takim samym fiaskiem, jak ataki Fiata na klase C lub D.

Wspomniane drogie Lupo z aluminiową blachą czy Fox sprzedawany w ilościach poniżej przeciętnej? Polo daje radę od dawna, ale w segmencie A nie mieli nic przed Up!em. I nagle proszę, Up!, Citigo, kampania reklamowa o sile blitzkriegu. [żart]Jak to jest brak zainteresowania rynkiem, to jutro kupuję Golfa na ropę[/żart].

Vermilion napisał(a):
Nie wiem szczerze mowiac dokad prowadzi ta dyskusja, ciagle wydaje mi sie, ze walkuje to samo, tylko moze bardziej rozwijam niektore detale, a Ty dalej powtarzasz kolejne plotki, opinie zaslyszane na ulicy lub w prasie.

Ot gwarzymy sobie niezobowiązująco. Ja nie wiedziałem o tym 1.8T z dwudziestoma zaworami, ty nie wiedziałeś o Cromie z lat 80. Obaj odnosimy korzyści, ostatnim razem prowadziłem równie pouczającą dyskusję parę lat temu, partner do rozmowy był wręcz fanatycznym miłośnikiem VAGa. Jego przekonać, że Fiat wynalazł cokolwiek, to dopiero było wyzwanie.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czyżby BMW zeszło na psy?
PostNapisane: 5 października 2012, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Cytuj:
A4 i podziwiasz obłażący z farby panel środkowy
Nie wiem ktory model masz na mysli, ale obecnie to audi ma niewielka przewage nad bmw pod wzgledem jakosci materiałow i wykończenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL