BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 17:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 4 listopada 2012, 20:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Powoli zaczynam rozgladac sie za nastepca piateczki. Najbardziej pasowaloby mi e61 545 z manualem i dobrym wypasem ale dostepnosc aut w takiej konfiguracji jest zerowa... Pewnie przyjdzie mi kupic automat a patrzac na rynek, to w sedanie jest duzo wiekszy wybor. Zaczalem niesmialo zerkac na e65... Ceny zadziwiajaco niskie za modele po lifcie elektroniki czyli po marcu 2003. Egzemplarzy z v8 pod dostatkiem, wypas w biednych wersjach juz by mnie zadowalal. Zdaje sobie sprawe, ze dobrego auta nie kupie sortujac na allegro od najtanszych, ale ludzie sprzedajacy zadbane 7ki musza brac pod uwage ceny tych tanich wiec mysle ze 745 udaloby sie kupic wyraznie taniej niz 545 (szczegolnie ze w piatce dobrego wyposazenia juz trzeba poszukac).

Sam silnik grzeszy glownie rozszczelniajaca sie rura w silniku i uszczelniaczami, ale to drugie akurat latwo sprawdzic. I teraz pytanko: w czym 7er bedzie wyraznie drozsze i bardziej klopotliwe niz analogiczne 5er? Z tego co znalazlem:
kola w duzym rozmiarze= droga opona
niemozliwosc rozbudowy audio (trzeba szukac z logic7 jak ma grac ladnie)
potencjalne problemy z uwalonymi modulami elektronicznymi, ale mysle ze poradzilbym sobie z kodowaniem, wiec nie ma co demonizowac
W razie stluczki gorsza dostepnosc blacharki i wyzsze ceny ale puki co nie musialem sie o tym przekonywac w zadnym aucie
Czesci eksploatacyjne typu hamulce, wahacze w tej samej cenie
W mojej miejscowosci pewnie nikt nie ogarnie tego auta, ale skoro nie ogarniaja mojej e39 to nie jest to argument.

Co jeszcze z napraw za kilka tys moze mnie zaskoczyc? Jak z vanosami w tych silnikach? Czytam ze mozna znalezc warsztat, ktory rure i uszczelniacze zrobi na gotowo za 3,5 tys bez fuszerki wiec to jeszcze nie tragedia. Co jeszcze moze trzepnac po kieszeni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 4 listopada 2012, 20:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Co do ceny sprzedaży, taka ciekawostka, dzisiaj gadałem z kolegą i kilka dni temu sprzedał 745 2003, cena 69 tys, trzy dni wisiała w ogłoszeniach......
Wypas miał konkret naprawdę, wszystko chyba poza podwójnym idrivem.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 4 listopada 2012, 21:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Masz linka do tej aukcji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 4 listopada 2012, 21:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
http://otomoto.pl/bmw-745-salon-aso-wyj ... 95386.html

znalazłem :)
walnąłem sie w roczniku, 2004 to bylo

Co do samego tematu, to pewnie beda opinie ze lepiej e60, bo wieksza dostepnosc czesci rozmaitych, tansze tez pewnie te części, mniej do licha-upów ktorych sporo ma e65 itp.
No ale 7ka to siodemka, jak sie chce nią jeździć, to trzeba kupowac hehehe

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 listopada 2012, 13:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Wadą tego silnika są jeszcze uszczelniacze zaworowe, które niestety dość szybko wymagają wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 listopada 2012, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
W N62 jest jeszcze ten problem



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 listopada 2012, 20:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
ded napisał(a):
silnik grzeszy glownie rozszczelniajaca sie rura w silniku i uszczelniaczami

To akurat wiem, jak jest z vanosem? Na 7er nie znalazlem wzmianek o awariach vanosa.

Tak sobie mysle, ze idac tym tokiem myslenia to moglbym kupic e61 530i i po prostu dolewac oleju... Pewnie bylbym najbardziej zadowolony. Tyle ze rozpatrujac taka mozliwosc to jeszcze lepiej zmienic kolektor dolotowy, wydechowy, wyciac kata i zrobic program w moim 2.8, co da moc zblizona do 3.0i i duuuzo mniej problemow. Puki fura nie rdzewieje to jest najbardziej bezproblemowe wyjscie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 13 listopada 2012, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
http://www.klinika-bmw.pl/feat/naprawaw ... 535i-735i/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 13 listopada 2012, 19:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
ded napisał(a):
Puki fura nie rdzewieje to jest najbardziej bezproblemowe wyjscie

I nie musisz oglądać tych marnych plastików we wnętrzu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 16 listopada 2012, 19:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Przerobiłem kilka e65/e66 i mogę Ci doradzić żeby zwrócić uwagę na maglownice, to słaby punkt tych aut, lubią łapać luz i stukać, nowa kosztuje ponad 8000zł. ...ale nie bój się, można regenerować :) Ja nie miałem jeszcze takiej potrzeby tak więc nie wiem ile wytrzymuje regenerowana.
Amortyzatory EDC są drogie, na przód ponad 3000zł./szt. ale jeśli padną to zawsze można założyć zwykłe i wyprogramować tą opcję z auta i będziesz miał po prostu 7 z normalnym zawiasem tyle że stracisz wiele, bo lepszy komfort na dziurach i lepsze prowadzenie na gładkiej nawierzchni i w zakrętach.
DynamicDrive, czyli tak zwane drążki hydrauliczne stabilizatorów, są dwa (przód i tył), jeden nowy ponad 4000zł. Lubią cieknąć, aż wcześniej czy później zaczną łapać błąd, można polować na używkę, ja ostatnio kupiłem za 450zł. w doskonałym stanie, przejeździłem już ponad 2000km i sucha jak pieprz, tak więc widzisz że auto niby drogie w utrzymaniu ale da się je ogarniać w rozsądnej kasie.
Z vanosami nie miałem w żadnej problemów, wszystkie były cichuteńkie. Jeszcze misy skrzyni biegów lubią się pocić (są z tworzywa), nowa misa wraz z filtrem i przy okazji nowy olej to ok. 1700-1800zł. w warsztacie specjalizującym się w BMW ale nie ASO.
Jeszcze można dodać wzmacniacze L7, jak padnie końcówka mocy to da rade naprawić, jak procesor to używka ok. 1000zł.
Z kapryśną elektroniką o której się słyszy nie miałem w żadnej problemu, jedyna przygoda to ze wspomnianym wzmakiem L7, padł z dnia na dzień i kupiłem używany.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 4 marca 2013, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Panowie czy to wszystko na co warto zwrócić uwagę przy tym modelu ?

Noszę się dość poważnie z zakupem e65 745i z 2002r

Te śmieszne moduły miał niedawno wymieniane. Pozatym auto bez awarii żadnych
przez ostatni rok tylko eksploatacja usczelki kap filtry klocki tarcze odma pompa wody itd.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 00:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
mani210 napisał(a):
Noszę się dość poważnie z zakupem e65 745i z 2002r

Przestań, masz takie ładne e38 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 09:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Co 333km i 6 sekund do setki to nie 240km i 8, 5 do setki :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 09:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
tomaszeklolek napisał(a):
mani210 napisał(a):
Noszę się dość poważnie z zakupem e65 745i z 2002r

Przestań, masz takie ładne e38 :)



Miałem :zabawa: :mur:

Zobacz sobie do mnie do tematu :/

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 11:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
mani210, wiesz, że e65 jeżdża bananowcy? :przestraszony:

Jak kupisz przed marcem 2003 to kupisz przed liftem elektroniki. Przed liftem elektroniki były problemy np z iDrive, zacinającym sie zawieszeniem, moduł dynamic drive.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 12:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
waskii napisał(a):
mani210, wiesz, że e65 jeżdża bananowcy? :przestraszony:

Jak kupisz przed marcem 2003 to kupisz przed liftem elektroniki. Przed liftem elektroniki były problemy np z iDrive, zacinającym sie zawieszeniem, moduł dynamic drive.



Z bananowcami mam tyle wspólnego, że jem jednego dziennie bo lubię ;)

Właśnie przed liftem raczej bym coś szukał. Jedną mam na oku niedawno wymieniał te śmieszne moduły.

tak niby wszystko śmiga zawieszenie zwykłe bez nivo itd.

Moduł dynamic drive jak sprawdzić i czy idzie to sprawdzić ?

Nie lubie elektroniki bo nie znam sie na tym tak jak na kwestiach mechanicznych. Tzn wiem tyle co nic

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Dynamic Drive to aktywne stabilizatory poziomujące wychylenia kalapity na zakrętach, wystepowalo z zawieszeniem normalnym, samopoziomującym i z EDC. Nie wiem czy da sie to jakos sprawidzc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 13:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Technologia z NASA...

Trochę strach masz może zdjęcie gdzie one są w ogóle ?

W VINie nie ma zbytnio info jaki jest zawias ? Po czym poznać czy samopoziomujące czy EDC?

Pytam jak młody bo nie miałem z tymi modelami styczności.

169A ABGASNORM EU3 Redukcja spalin EU 3
S238A LM RAEDER/ DOPPELSPEICHE 93 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 93
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S437A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S442A GETRAENKEHALTER Uchwyt do napojów
S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Klimatyzowane fotele przednie
S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Aktywny fotel kierowcy/pasażera
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Podgrzewanie fotela tylne
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe
S630A AUTOTELEFON MIT SCHNURLOSEM HOERER Telefon samoch. z słuchawką bezprzew.
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S869A SPRACHVERSION FUER SCHWEIZ/DEUTSCH Wersja językowa, szwajcarska
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S202A STEPTRONIC Steptronic
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Kolumna kierownicza regul. elektrycznie
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 14:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
w e65 gdzieś za włącznikiem świateł, a w e60 pod fotelem pasażera pod wykładzina, ale pewien nie jestem.

Nr 16

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e60 vs e65 porownanie kosztow serwisu i eksploatacji
PostNapisane: 5 marca 2013, 14:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
:zdziwko: i tak nic z tym nie zrobi mogę co najwyżej popatrzeć :wstyd:

To dziadostwo dalej łączy się w jakiś sposób z zawieszeniem i ogólnie jak to działa?

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL