BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2024, 14:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: różnica E46 323I a E46 325I?
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: TOMASZOW LUB.
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
witam wszystkich.wiec czym sie różnia te silniki. zaznaczam, że szukalem w szukajce i google i nic knkretnego nie znalazlem. chodzi mi o ta różnice w mocy. dzieki za ciekawe odpowiedzi


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2009, 08:05 przez RAFO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 23:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W kwestii E46 to:
323 to silnik m52TUb25
325 to silnik m54b25

Zasadnicza różnica to fakt że M54 jest nowocześniejszy, ma niższe spalanie i ma valvetronic.
Moc M52TUb25 to 170KM a m54b25 to 192KM.

P.S.
Popraw błędy ortograficzne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 00:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Dokladnie mimo że 325 jest mocniejsze od 323 to pali tyle samo a nawet mniej bo jest nowszym silnikiem a 20psow robi swoje ;)

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 10:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
podepne się pod temat
chodzi mi o e46 i porównanie dwuch silników
m52TUb28 i m54b30
z wyglądu sa identyczne, tże po dwa vanosy itd, moim zdaniem sa to bliźniacze silniki tylko jeden jest rozwiercony, czy tak jest czy zmiany są większe?
zawsze mnie nurtuje to pytanie :zawstydzony:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 10:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
///ESIU napisał(a):
chodzi mi o e46 i porównanie dwuch silników
m52TUb28 i m54b30


Pewnie to:

Kyokushin napisał(a):
Zasadnicza różnica to fakt że M54 jest nowocześniejszy, ma niższe spalanie i ma valvetronic.

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1183
Lokalizacja: kuj-pom.
Moje BMW: E90
m52TUb25 jest na lancuchu? :)

_________________
Pomarańcze + czarna nera + gleba:
viewtopic.php?f=6&t=33259&start=140
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 12:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Tak, ostatnim R6 na pasku bylo M20.

M20 - pasek, 12V
M50 - lancuch, 24V
M50TU - + VANOS
M52 - tu mam pytanie, czym zasadniczo rozni sie M52 od M50TU?
M52TU - + 2x Vanos
M54 - Valvetronic?

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 12:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
///ESIU napisał(a):
jest czy zmiany są większe?


M52 a M54 tkwi w tym że M54 ma valvetronic a M52 nie. Poza tym, M54b30 ma trochę większą pojemność rzeczywistą niż m52b28.

PS.
Poprawcie błędy ortograficzne trole :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 13:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Krolik_Bugs napisał(a):
M52 - tu mam pytanie, czym zasadniczo rozni sie M52 od M50TU?


Choćby blok jest alu a nie żeliwny. Osprzęt i elektronika też jest inna.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Krolik_Bugs napisał(a):
Tak, ostatnim R6 na pasku bylo M20.


Ostatnie prawdziwe R6 w BMW...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Bobby_Valentino napisał(a):
Ostatnie prawdziwe R6 w BMW...


Bo reszta to co? Imitacje?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
TomekB napisał(a):
Choćby blok jest alu a nie żeliwny. Osprzęt i elektronika też jest inna.


Boze, no jasne. Jedna z najbardziej znanych zmian. A ja dzisiaj nie skojarzylem. :rotfl: :mur:

Bobby_Valentino napisał(a):
Ostatnie prawdziwe R6 w BMW...


Tez jestem ciekawy dlaczego?

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
posłuchajcie M20 i M50, pojeździjcie jednym i drugim i wtedy zrozumiecie o czym napisał Bobby_Valentino :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Tak podejrzewalem ze chodzi o dzwiek, i "aksamitnosc" wchodzenia na obroty.
Bo ja dla samego dzwieku chetnie bym mial M50TU w E46 QP.


Jednak dobry silnik to nie tylko dzwiek. :)

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
rorafalki napisał(a):
posłuchajcie M20 i M50, pojeździjcie jednym i drugim i wtedy zrozumiecie o czym napisał Bobby_Valentino :cwaniak:


Jak dobrze że się zgadzamy z tym że ostatnie prawdziwe BMW to E30 z M20 i E34 z M30 :hyhy: a reszta to tylko nieudolne wydmuszki ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
My (fani BMW) to mamy problemy :rotfl:

Co maja powiedziec fani Mercedesow, Opli, Toyot, Nissanow itp. Ich marki zrezygnowaly z produkcji R6 na rzecz V6 :)

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
...wsiadzcie do E30 M20B25 i pojeździjcie troszkę :cool:


PS nie wspomnę o ETA :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:49 
Krolik_Bugs napisał(a):
Co maja powiedziec fani Mercedesow, Opli, Toyot, Nissanow itp. Ich marki zrezygnowaly z produkcji R6 na rzecz V6 :)


i audi....

Mają do powiedzenia, że głowice są krótsze i nie są tak podatne na skręcanie, że krótki wał korbowy ma lepszą wytrzymałość na zginanie, skręcanie, silnik jest krótszy, przez co można dać więcej miejsca do wykorzystania dla przedziału pasażerskiego.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 14:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
rorafalki napisał(a):
...wsiadzcie do E30 M20B25 i pojeździjcie troszkę :cool:


Mi to mówisz? Ja do dziś się wieczorami biczuje za to że nie odkupiłem od kolegi 325i coupe jak jeszcze dobre egzemplarze chodziły po 5-6tyś :lol:

Fryderyk napisał(a):
Mają do powiedzenia, że głowice są krótsze i nie są tak podatne na skręcanie, że krótki wał korbowy ma lepszą wytrzymałość na zginanie, skręcanie, silnik jest krótszy, przez co można dać więcej miejsca do wykorzystania dla przedziału pasażerskiego.


Czyżby zatem pomysł M60 upadł i pod maską siepa zagości V6 z Opla? ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 15:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
TomekB napisał(a):
Czyżby zatem pomysł M60 upadł i pod maską siepa zagości V6 z Opla? ;)



Czarny wreszcie zrozumiał że w Ecotecu a nie M-Powerze jest przyszłość :cwaniak:

Krolik_Bugs napisał(a):

Tez jestem ciekawy dlaczego?


W M50 już sobie zaworków sam nie wyregulujesz, łańcuch zmieniasz raz na 400tyś km a paseczek co 50 ! Ciągle coś się dzieje :hyhy:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL