BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 02:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Kyokushin, jak kupujesz auto na długi , długi czas to zobacz sobie jak fajnie taki mustang się starzeje i jakim rodzynkiem za te 15 lat będzie 5.0 v8 . Ja po przejażdżce tym autem jestem zauroczony i zaskoczony , że jest jeszcze jakaś firma na świecie (Ford) która produkuje auta wg starej szkoły motoryzacji , dające ogromną radość z jazdy bez sztucznych barwników i konserwantów dla każdego właściwie , bo mustang to przecież nie auto dla elity jak superkary.
Stylistycznie f32 jest super , wnętrze też ma modne ale to już niczym nie wyróżniający samochód wśród innych podobnych mercedesów, audi czy nawet Japończyków. A taki Ford to coś naprawdę oryginalnego co jest klasą samą dla siebie na rynku europejskim.


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 15:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KU84 napisał(a):
jiGsaw, przecież mam w rodzinie oba te auta i testowane było wielokrotnie, zawsze wstawiasz te linki do zeppfers. Poza tym e92 jest lżejsze od e90 ;) I ja w e92 mam 177km nie 184

Kyokushin, 328i ma 5,8 a dużo mocniejsze 335i 5,6 ;) ? Moim zdaniem te dane to bzdura. Wątpię aby 328i miało 5,8 do setki.


Tu nie ma co wątpić. To można zmierzyć :D Tu chłopaki z RL pewnie wkroczą do akcji. Tylko błagam, niech nikt nie wspomina od 320d++++++++++++3=========)
O ile w spalanie też wątpię, to akurat przyspieszeń BMW nigdy nie przekłamywało, przeciwnie, były lepsze niż te podane.

0-100 różnica między 428 a 435 może nie być duża, natomiast pewnie 100-200 jest wyraźne, czy chociażby 80-120.

KU84 napisał(a):
Dudek II napisał(a):
Jak M3 z 1993 roku
dokładnie :D a na pewno m3 wciągnie te dwulitrowe pseudo 328


A co do E36 M3. Wolałbym ten silnik niż nowe R4.

Niestety takich cyganów już nie ma. Tak czy owak, takie M3 będzie już niekomfortowym 25 letnim gruzem przeżartym przez rdzę. A nawet jak będzie w stanie używalnym, kolekcjonerskim, 'igła od pasjonata', to nadal będzie epokę do tyłu w używalności na co dzień.
To było świetne auto, bardzo bym chciał mieć takie w garażu, jako któreś z kolei.
Podsumowując, myślę że w moim przypadku, F32 będzie się lepiej stało w korku niż w E36 ;)

Nie zapominaj, że ja kupuję to 2 coupe dla rodziny :D
R6 i tak będę miał w garażu, 328CiA zostawiam jako backupowe auto. Większość tak fajnie wyposażonych egzemplarzy jak mój (choć nie mam wszystkiego), już dawno wisi na drzewach lub ubogaca szroty, a szukać czegoś w podobnym stanie można ze świecą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 15:53 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5279
Moje BMW: Giulia Veloce
Kyokushin, mówię tylko o przyśpieszeniu nie o ogólnym komforcie w jeździe przecież wiem, że takie e36 to już nie auto na co dzień temu sam zmieniłem na nowy model :D

Wg starej szkoły BMW zawyżało te dane- tu właśnie przykład e36 328 ale wg nowej ?

https://www.youtube.com/watch?v=f1jbHiN0RK4

wiem, że z YT pewnie nie miarodajne jednak nadal sądzę, że to auto nie ma 5,8 do setki :D szczególnie, że waży chyba ok 1600kg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 15:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W/g tego filmu wychodzi ok 6s. Zaczyna w 12, kończy w 18. Czyli dane całkiem realne te 5.8.
Fakt faktem, to moje 528i 12 lat temu https://youtu.be/-JF86vXTSJA, nagrywane ziemniakiem. W/g danych technicznych BMW 7.5. E46A ma 8.1s, a da się zrobić nim niskie 7.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 15:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Kyokushin napisał(a):
KU84 napisał(a):
jiGsaw, przecież mam w rodzinie oba te auta i testowane było wielokrotnie, zawsze wstawiasz te linki do zeppfers. Poza tym e92 jest lżejsze od e90 ;) I ja w e92 mam 177km nie 184

Kyokushin, 328i ma 5,8 a dużo mocniejsze 335i 5,6 ;) ? Moim zdaniem te dane to bzdura. Wątpię aby 328i miało 5,8 do setki.


Tu nie ma co wątpić. To można zmierzyć :D Tu chłopaki z RL pewnie wkroczą do akcji. Tylko błagam, niech nikt nie wspomina od 320d++++++++++++3=========)
O ile w spalanie też wątpię, to akurat przyspieszeń BMW nigdy nie przekłamywało, przeciwnie, były lepsze niż te podane.

0-100 różnica między 428 a 435 może nie być duża, natomiast pewnie 100-200 jest wyraźne, czy chociażby 80-120.

KU84 napisał(a):
Dudek II napisał(a):
Jak M3 z 1993 roku
dokładnie :D a na pewno m3 wciągnie te dwulitrowe pseudo 328


A co do E36 M3. Wolałbym ten silnik niż nowe R4.

Niestety takich cyganów już nie ma. Tak czy owak, takie M3 będzie już niekomfortowym 25 letnim gruzem przeżartym przez rdzę. A nawet jak będzie w stanie używalnym, kolekcjonerskim, 'igła od pasjonata', to nadal będzie epokę do tyłu w używalności na co dzień.
To było świetne auto, bardzo bym chciał mieć takie w garażu, jako któreś z kolei.
Podsumowując, myślę że w moim przypadku, F32 będzie się lepiej stało w korku niż w E36 ;)

Nie zapominaj, że ja kupuję to 2 coupe dla rodziny :D
R6 i tak będę miał w garażu, 328CiA zostawiam jako backupowe auto. Większość tak fajnie wyposażonych egzemplarzy jak mój (choć nie mam wszystkiego), już dawno wisi na drzewach lub ubogaca szroty, a szukać czegoś w podobnym stanie można ze świecą.


http://bmw4blog.pl/diary/spalanie-w-bmw-435d-i-428i/
Tu diesel akurat.
M3 mając skórę, grzane fotele i klimatyzację będzie bardzo komfortowym autem.
A postęp między 328 e46 a 428 f32 jest taki że jest trochę szybsze a oba auta palą tyle samo, pomijając stary automat w e46.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 15:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ludzie, nie chcę o dieslu w tym temacie nic widzieć, znowu się zacznie, jak w każdym innym temacie. To jak otwarcie sedesu, niby później zamkniesz a dalej co się czuło to się nie odczuje.

Fakt, między dobrze wyposażonym E46 coupe a 4er przepaści nie ma. Siadasz tu i tam i bardziej na zasadzie - inne - niż gorsze/lepsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 16:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Czasy kiedy BMW podawało przyspieszenia gorsze niż w rzeczywistości minęły dawno temu, dokładniej około 15 lat temu. Teraz zazwyczaj jest na odwrót, o spalaniu nie wspominając.

Z testu na tej stronce co podał Mały oraz tego filmiku wynika, że realne średnie spalanie mustanga GT 1 - 2 litry mniejsze niż M5 E39.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 18:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Kyokushin napisał(a):
Cały czas jeszcze chodzi mi po głowie E92 330, 272 KM, bez turbo, ale to już będzie stare rocznikowo, ciężko to znaleźć, a różnica cenowa między np 428 jest niewielka

mi seria 4er też mega się podoba z zew czy wew. ale cenowo e92 330 a f32 428 to jest różnica i to nie będzie 20tyś tylko obstawiam, zę jakiś odkurzacz więcej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 18:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
To jest taka różnica że e92 kosztuje 50 tys a f32 100 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 18:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
E92 330 trzeba szukać od 60 i będzie to 10-11 letnie auto
F32 to około stówy, są tak naprawdę od 80 do 100 jakieś sensownie wyglądające z początku serii, czyli 2014, czyli 4 letnie. 435 zaczynają się od 140-150.
Różnica uśredniając na poziomie 30 koła. Ja np chętnie dorzuce te 30 koła żeby mieć nowszą budę i młodsze auto którym zakładam że pojeżdżę dłużej. Poza tym jakoś nie chcę 'poprzedniego' modelu.

Patrzyłem własnie cennik Mustanga. 2.3 ekoboost w USA to koszt 85 tyś PLN. W PL on kosztuje 177 tyś. Po sprowadzeniu z USA i przekładce lamp wychodzi ok 135 tyś.
To jakaś masakra, że w tym kraju za towar przepłacasz więcej niż on wart, Do auta za 85 tyś dokłada się prawie 100 tyś, żeby kupić 'tu'.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 19:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Tych 330 e92 to masz 5 sztuk do sprzedania w Polsce z czego dwie sztuki będą anglikami. Przerabiałem temat z e92 niedawno. Lipa straszna z wyborem na rynku benyzny, same klekoty albo valvetrony 2.0.
Skończyło się na tym że dokupiłem e46 cabrio :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 19:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
W stanach auta są poprostu tańsze. Nawet te europejskie.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 19:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jak wygląda temat przygotowania do europejskich norm ściągniętego z USA 4er lub mustanga? W sensie co trzeba wymienić?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 19:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Wejdź sobie na kanał Saturday Car Fever, gościu wział Mustanga 5.0 manual w leasing i nagrywa o nim multum filmów. Spalanie po Wawie (a jeździ chyba krótkie odcinki) jakoś w okolicach 15-16 mu się mieści, a potrafi zejść niżej pewnie. Idzie naprawdę srogo. Jazda w korku faworyzuje jednak automat. Musisz sam ocenić, który samochód będzie wygodniejszy.


_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 19:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Kyokushin, się już zdecydował na 4er więc proponuje się przejechać 428i i 435i . Oba przyspieszają dobrze i wydaje mi się że jak dla Ciebie po 328ia będzie wystarczająco nawet w 428i.
Bardziej ja bym patrzył na kwestie trwałości a tu rozsądek podpowiada 435i

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 19:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
forest napisał(a):
Kyokushin, się już zdecydował na 4er więc proponuje się przejechać 428i i 435i . Oba przyspieszają dobrze i wydaje mi się że jak dla Ciebie po 328ia będzie wystarczająco nawet w 428i.
Bardziej ja bym patrzył na kwestie trwałości a tu rozsądek podpowiada 435i


No własnie rozsądek mi podpowiada mi 428i, bo oba przyspieszą dobrze, a za różnicę w cenie między 428 a 435, praktycznie przez cały okres użytkowania auto będzie miało serwis. Nie jeżdżę autami w sposób sprawiający szybsze zużycie ich komponentów. Po prostu się toczę praca-dom.
Nie dostrzegam sensu dokładać 50k tylko dlatego żeby trochę lepiej brzmiało na zewnątrz. Tak to z mojego punktu widzenia wygląda. Ja wiem że 435/440 robi przeciąg. Ale 428 tez fajnie jedzie, a ten większy przeciąg już po prostu nic mi nie da i nigdy go pewnie nie sprawdzę ani nie wykorzystam. Na kartce to jest 5.8 vs 5.2s do 100. Kiedy przekroczyłem 100? Nie pamiętam. Po prostu jadąc po wawie między 17 a 18 czy 8 a 9 nie bardzo gdziekolwiek się da.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A ja bym kupił 430i po to żeby mieć nowsze auto i lepsze r4. Zobacz 428i z początku produkcji i jak ten silnik pracuje ja bym tego nie zaakceptował. Do miasta i na takie odcinki generalnie nic więcej nie potrzeba ale niech to chociaż pracuje normalnie. Fakt że nowsze X28 chodzą już znośnie ale nie wiem co tam dokładnie zmienili x30i jest już ok.
https://m.youtube.com/watch?v=CSmUF6CAfro
https://m.youtube.com/watch?v=GH50gcc1HCg
Tu fajnie widać jakie są różnice
https://m.youtube.com/watch?v=c2rmGSE9PV0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 20:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
430i bez sensu, one chodzą wyżej od 435i... a tam już jest R6 i inny lepszy świat.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 20:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Co do 5,8s do setki w 428 to też ściema niestety. To ma licznikowe 6s czyli realne 6,5. A trafiłem kiedyś na drodze w E32 na białe coupe 428 niestety z E32 które do setki ma 6s nie miało szans a powyżej setki to była masakra​po prostu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 10 lutego 2018, 20:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zdzira 850I napisał(a):
Co do 5,8s do setki w 428 to też ściema niestety. To ma licznikowe 6s czyli realne 6,5. A trafiłem kiedyś na drodze w E32 na białe coupe 428 niestety z E32 które do setki ma 6s nie miało szans a powyżej setki to była masakra​po prostu.


Panowie, to jest tak, opieramy się na danych katalogowych producenta.

Więc jak ściemnia z R4, to nie ściemnia z R6? Widziałem film jak ktoś ruszał. Nie wiem jak ruszył. Na oko wychodzi 6s, może mniej, raczej nie więcej, a czemu niby licznikowe 6 to miało by być 6,5 a nie np 6,3 albo 6,1?

Jak to wyliczyłeś? Mogę prosić o wzór?

0,5s to dość dużo.

P.S.
Wiem że licznik minimalnie przekłamuje. W moim 328 jest to 3km/h.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL