BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 21:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [exx] N20
PostNapisane: 21 lutego 2020, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Siema, przymierzam sie znow do zakupu BMW po ponad rocznej przerwie. Tym razem zainteresowalo mnie f30 (najlepiej ze stanow, bo podobno jest jakos tam poprawione czy cos) dlatego pytam o N20 245km. Jak wyglada serwis i trwalosc tego silnika? Slyszalem o nietrwalym napedzie pompy oleju i ogolnie rozciagajacym sie rozrzadem. Czy dalej sa takie jazdy z HPFP jak np w N54? Jak wyglada trwalosc Xdrive?

Ogolnie w jakiej konfiguracji auto jest jak najmniej problematyczne? Ma mi to sluzyc glownie do przemieszczania sie po miescie takze diesel odpada na 100%.

Prosze o jak najwiecej opinii :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 22 lutego 2020, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
W sumie tyle ile odpowiedzi otrzymałem to tak też trwałe są silniki w f30 :rotfl:
Niestety bmw skończyło się na e9x chociaż i wtedy silniki też były awaryjne bardziej niż u poprzednika.
Forum widzę też powoli umiera tak jak i ta marka :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 22 lutego 2020, 21:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W USA popularny jest N26 (odmiana N20 dostosowana do SULEV). Od początku 2015 r wszystkie bolączki N20 zostały usunięte.
Ludzie jeżdżą, nie narzekają, fakt że były przypadki z tą nietrwałą pompą i łańcuchem z gównolitu, ale jak wspomniałem <2015.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 22 lutego 2020, 21:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Problem z rozrządem będzie występował wcześniej czy później we wszystkich autach z tym silnikiem do 01.2015 roku bo od wtedy jest dostępny w serwisie inny łańcuch (nr 11 31 8 648 732)

Łańcuch rozrządu poprawiony w 1.2015
Napinacz łańcucha poprawiony w 12.2016
Łańcuch pompy w 04.2015 ale w 1.2016 pojawiła się jeszcze jedna poprawka

Dodam jeszcze, że mam 328i z 2012 i przy 153 tyś zmieniałem rozrząd z pompą i napędem pompy. Poza ślizgami wszystko wyglądało dobrze. Wymieniłem na ori częściach tych najnowszych i mam spokój. Teraz auto ma 170k i nic się nie dzieje. Oliwe zmieniam co 10-12k


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 22 lutego 2020, 22:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
O, jednak forum nie umarło :rotfl:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 24 lutego 2020, 18:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5069
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Forum nie umarło, tylko weekend Panie :P, a tyle ile jest odpowiedzi tutaj o tym silniku, to tyle też w całym polskim internecie mam wrażenie;)

rapidash napisał(a):
Tym razem zainteresowalo mnie f30 (najlepiej ze stanow, bo podobno jest jakos tam poprawione czy cos) dlatego pytam o N20 245km.
Jeśli F30 z usa to najpewniej będzie to silnik N26. Akurat ostatnio sam szukałem trochę informacji nt. N20/N26. Co do awaryjności to chyba wszystko wiadomo tak jak piszesz, pompa olejowa a co za tym idzie rozrząd. To się rzeczywiście dzieje, natomiast co do specu usa jak już wspomniałem, nie znalazłem zbyt wielu informacji..

Kiedyś Łukasz_P wrzucił w swojej galerii przykład, jak może pracować N20: viewtopic.php?p=2071929#p2071929

Gdyby to było rzeczywiście N26, czyli silnik dostosowany do Super Ultra niskiej emisji, to ponoć jest problem z dostępnością części różnych niż w N20. Być może w tygodniu uda mi się ustalić, z którymi częściami rzeczywiście był problem w konkretnym przypadku, póki co sensownie wypunktowany wydaje się post z racingforum. Zrzut niżej:
Obrazek

O jakości modelu F30 też był swego czasu fajny temat na forum. Poza konkretnymi modelami silników, F30 wydaje się nie mieć jakichś typowych bolączek, choć dobrze, żeby wypowiedzieli się użytkownicy.
Z benzyn, poza R6, na pewno bezpieczniejsze było by B48 w poliftach (dźwięk nadal średni, ale sam silnik bardziej rozwojowy), lub też N13 wydaje się być przyzwoite.

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 25 lutego 2020, 07:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Forum żyje ma się dobrze :hyhy: Niestety nie tak jak silniki w nowszych generacjach BMW :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 25 lutego 2020, 10:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Jeżdżę n20 od roku i kurcze na fb wokół tego silnika jest zawsze taka gównoburza, nigdy tego nie zrozumiem. Ma w zasadzie dwa problemy:
- roczniki 12-15 problem z napędem pompy - wymieniasz pompe,naped i rozrzad na nowe(poprawione) i masz spokoj na zawsze
- nieładnie brzmią, zwłaszcza cold start ALE jest to słyszalne tylko z zewnątrz, w środku nie jest to w zaden sposob odczuwalne czy uciążliwe.

Ludzie kurła demonizują ten silnik jakby był porażką bmw, tragedią a ja twierdzę, że chciałbym by bmw robiło silniki tylko z podobnymi problemami.
Co z panewkollozą w n54 i niemal każdej M? Żarciem oleju M54 czy padającymi na lewo i prawo disami, vanosami i valvetronicami? Problemami z GŁOWICAMI N52/N53?

Oczywiście, że w porównaniu do N55/B48/B58 oferowanym w F30 wypada najgorzej, ale te silniki to dopłata 10-50 tyś do zadbanej sztuki względem N20 ktore w trasie może spalić poniżej 8l i robi ok 6s do setki więc ułomkiem nie jest. 245KM i 350 Nm dostępne w przedziale 1250–4800/min czynią to auto bardzo przyjemnym do codziennej jazdy i wydaje mi się stosunkowo bezproblemowej eksploatacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 25 lutego 2020, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: BMW 428i Gran Coupe
Kod silnika: N20
Ja uzytkuje ten silnik z marca 2015r. . Samochód ma przejechane 140 tys. i zero usterek oryginalny łańcuch i jest cisza. Olej do 100 tys. był wymieniany przez poprzedniego właściciela co 25 tys, ja wymieniam co 10tys. Jedynie spalanie trochę mnie martwi, przy spokojnej jezdzie 12l w mieście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 25 lutego 2020, 11:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 350
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Również nie rozumiem opluwania n20 i podpisuje się pod postem r4ll .
Doświadczenia na dwóch sztukach z 2015 r - nie mogę powiedzieć ani jednego złego słowa. W obu przypadkach olej zmieniany 2 x częściej niż zalecenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] N20
PostNapisane: 25 lutego 2020, 12:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W zasadzie temat problemów z pompą i rozrządem, to problem dwóch rzeczy.
1) częstość zmian oleju - w USA bmw wymaga zmiany co 10 tyś o ile mnie pamięć nie myli, w Europie co 25 tyś.
2) system start stop - nie służy ani tej zębatce na pompie, ani łańcuchowi, które dostają strzał przy każdym rozruchu. Wystarczy go wyłączyć, i tak niczemu dobremu nie służy - natomiast zadziała to we w miarę 'małym' przebiegu, w którym ten system jeszcze mało mogł zaszkodzić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL