BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 18:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 13:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Jakie wady i zalety podczas eksploatacji swoich E36 zauważyliście, co je wyróżnia na tle "konkurencji" ??


Ja widzę takie wady:

- Seryjne fotele mają bardzo kiepskie trzymanie boczne
- Trochę za duże kierownice, myślę że gdyby były mniejsze w obwodzie było by przyjemniej
- brak regulacji kierownicy przód/tył
- Boczki drzwi w wersjach coupe nie trzymają się zbyt dobrze (kwestia wymiany spinek dokręcenia śrubek i podklejenia plastików wewnątrz boczka)
- w wielu egzemplarzach piszcząca kierownica, na różnych odcinkach kolumny kierowniczej
- korozja pod uszczelką tylniej klapy, newralgiczne miejsce--> zbiera się tam woda
- brak uchwytów na napoje w standardzie ! :znudzony:
- Słabe zabezpieczenie antykorozyjne progów
- Największą wadą BMW są ich niektórzy właściciele którzy je katują, nie dbają o regularny serwis i obwieszają laminatami, chromami z allegro i tłumikami Mugena :kwasny:


No i zalety:

- Jakość użytych do produkcji materiałów (polift)
- Skrzynia biegów (mimo moim zdaniem za długi skoków lewarka)
- silnik M52B28 - moim zdaniem najlepszy do E36 (ekonomia/osiągi)
- silniki w IS-ach - również sensowny motor
- podnoszenie maski na teleskopach, bez podpierania drucikiem, pierdoła, ale wygodna rzecz


Ostatnio edytowano 26 sierpnia 2011, 09:55 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 16:03 
-tył ładnie siedzi, a przód wysoko jak koza
-boczki i ich mocowania
-mało miejsca z tyłu- zwłaszcza, gdy kierownik jest moich gabarytów :]
-wysoki próg załadowania- bagażnik w miarę zadowalająca pojemność, ale wysoki próg utrudnia załadunek chociażby wędek czy kół, a które w bagażniku bez problemu się mieszczą.
-progi badziewne- gnijące
-pedał gazu- największa lipa jaką widziałem. nie mam zamiaru nowego nawet zakładać :[
-brak uchwytów na napoje :!:

silnik m40b18

-spalanie w mieście
-gdy się zapomni o rozrządzie, może być problem... :)
-z moich obserwacji wynika, że m40 nie koniecznie syntetyk przez całą eksploatację, ale przede wszystkim wymaga olejów dobrych gatunkowo...

więcej grzechów e36 nie pamiętam, a na wszystkie się bardzo denerwuję :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 17:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
-nedzne fotele lipne trzymanie boczne i lubia sie przetrzeć
-strasznie nisko miska olejowa, ja progow zwalniajacych unikam jak ognia
-nijaki dzwiek silników 4-cylindrowych
-mało miejsca w srodku
-zbyt wysoka pozycja za kierownicą
reszty niepamietam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady BMW E36
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 01:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
ANDREW E36 napisał(a):

- Seryjne fotele mają bardzo kiepskie trzymanie boczne
- Trochę za duże kierownice, myślę że gdyby były mniejsze w obwodzie było by przyjemniej
- Boczki drzwi w wersjach coupe nie trzymają się zbyt dobrze, co wynika z faktu wielkich drzwi
- parowanie reflektorów



- glosno w srodku

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 01:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
korozja progów i tylnych rantów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 02:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
hehe przypomnieliscie mi ze moje auto ma wady ;)

- lekka korozja nadkoli (ale lekka, moze dlatego ze dosc szybko zatrzymana) choc ogolnie korozja to jest bolaczka E36
- glosno w srodku
- boczki i ich mocowania
- nisko siedzi nawet na seryjnym zawieszeniu (chacze o wiekszosc progow, a i w niktore miejsca juz jezdzic nie moge ;))
- parowanie reflektorow
- szykbo zuzywajace sie zawieszenie :/
- tandetnie wygladajace pokretla ogrzewnia (bez klimy)
- no i to juz nie wina auta, ale zadbane egzemplarze wzburzaja zazdrosc a co za tym idzie ceny za uslugi ida w gore plus ludzie przechodzacy obok lubia cos ukrasc uszkodzic w aucie

no ale jak wsiadam do auta i nim jade to zapomniam o tym wszystkim, o tym ze w sumie na moje "dochody" powinienem jezdzic czyms duzo oszczedniejszym i tanszym w eksplatacji, poprostu jade i sie ciesze :)

..::CZARNY::.. napisał(a):
pedał gazu- największa lipa jaką widziałem. nie mam zamiaru nowego nawet zakładać


a co ci sie dzieje z pedalem? mnie akurat bardzo sie podoba pedal ;) wyglada jak w autobusie i jest bardzo wygodny :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 07:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
Ja dodałbym jeszcze(bo wszystko w/w się zgadza):

-lubiące psuć się zegary

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 10:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Może to tylko dla mnie ale lusterko wsteczne bardzo ogranicza widoczność na wprost :zly:

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 12:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Dodał bym jeszcze że:

- zimą są problemy z przymarzającymi szybami w coupe
- seryjne nagłośnienie to totana porażka :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 14:05 
z pedałem gazu to możliwe, że akurat tylko u mnie takie coś miało miejsce ;) ale gałka mi się ukręciła przy 360 tyś. niecałych, a pedał gazu dużo, dużo dużo wcześniej. po prostu lipa plastik, albo z ojcem taką ciężką nóżkę mamy :super:

Panowie, a są jakieś zalety wyróżniające je spośród masy innych aut? ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 14:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Wyróżniających jest dużo więcej

1) trzy magiczne litery B M W
2) Napęd na tył
3) 6 cylindrów :rotfl:
4) Mity i stereotypy :zdziwko:
5) Największa liczba zużytych opon rocznie przypadająca na jedną oś :rotfl:
6) Nerki --> i nie chodzi mi tu o handel wnętrznościami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 15:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
tak jak przedmowca

- naped na tyl
- slinik 1,8is to napewno zaleta bmw, choc wiadomo ze to nie R6 ale i tak daje rade
- drzwi bez ramek w coupe
- linia nadwozia klasyczna i ponadczasowa
- wlasciwosci jezdne, w zadnym innym aucie nie ma tak precyzyjnego ukladu kier. (ze wspomaganiem)
- fotele sportowe
- skrzynia biegow chodzi idelnie (choc by mogly byc dluzsze przelozenia na wyszszych biegach)
- nawiewy do kabiny z ktorych mozna sobie ustawic zimne powietrze a na szyby cieple

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 16:57 
Zalety:

-napęd na tył
-stylistyka- harmonia
-zawieszenie- seria zawias idealne na polskie drogi- bardziej pozwala poszaleć niż konkurencja, oraz
-skrzynia biegów- krótka i precyzyjna
-układ kierowniczy
-pozycja za kierownicą
-ergonomia- zarówno zegary jak i wnętrze
-materiały, podzespoły mechaniczne, ich trwałość, nawet przeklniętej m40stki - :)
-hamulce
-ekonomizer

na koniec mój kolega, który ma komis i jeździł wieloma samochodami twierdzi, że mój silnik bardzo dobrze (w kategoriach swojej pojemności) ciągnie od dołu.

i do minusów jeszcze dziadowskie lampy z tyłu- te żarówki w tych plastikach :[


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 18:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Ja z minusow:
- W 3/4 e36 jakie widzialem brzydko odstaje klapa schowka po stronie pasazera.
- ze wzgledu na wage drzwi w coupe wycieraja sie bolce na zawiasach i drzwi opadaja lekko, ale nie ma tragedii
- dosc czesto silniki m43 po zapaleniu rano jak jest zimno maja glosnego bociana przez ok sekunde
- w silnikach m40 dosc szybko zuzywajacy sie walek rozrzadu i popychacze
- parujace lampy
- korodujuce tylne nadkola

jak mi sie cos przypomni to dopisze ;)

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2008, 18:20 
bieniu napisał(a):
- w silnikach m40 dosc szybko zuzywajacy sie walek rozrzadu i popychacze


nieprawda :)

ANDREW E36, zgadza się, to jest fajne, ale często się zdarza, że nie chce stykać i jakby była przepalona żarówka, a tak naprawdę prąd nie dociera. Problematyczne to jest.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2008, 18:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
"ANDREW E36[/b], zgadza się, to jest fajne, ale często się zdarza, że nie chce stykać i jakby była przepalona żarówka, a tak naprawdę prąd nie dociera. Problematyczne to jest."



Jeszcze się nie spotkałem, ale nie mówię że nie, dłużej masz BMW niż ja :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2008, 19:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
dla mnie wady to niemożliwość wsunięcia stopy pod przednie siedzenia przez pasażerów z tyłu i te duże plastiki schodzące do samego dołu na oparciach foteli przednich które po pewnym czasie nie wyglądają dobrze. wada to jeszcze brak zagłówków z tyłu trochę słabe hamulce jeśli się ma bembny no i nagłośnienie;/
zalety to wygląd:) świetne prowadzenie wręcz rewelacyjne na seryjnym zawieszeniu. w porównaniu do innych aut tej klasy nawet sporo nowszych i tak wypada lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2008, 20:31 
Powiem wam panowie,że większość z wad które wypisujecie dotyczyla tylko modeli z początku produkcji. Moją mam już od ponad roku i nie rdzewieje poza grillem który jest nie orginalny. Brat ma sedana 2 lata i też nie ma korozji wszytsko zależy od przeszlości i konserwacji samochodu. Po kolei:
- seryjne fotele mają kiepskie trzymanie -
- wysoka pozycja za kierownicą
Sportsitze rozwiązują te problemy

-boczki drzwi - w nowszych wersjach byla dużo lepsza jakość u mnie jest wnętrze z 96r i jakość jest dobra nic nie trzeszczy nie odchodzi itd.

-duże kierownice - Ja mam taką 28cm ale generalnie w nowszych orginalnie montowane byly mniejsze często trójramienne kierownice więc problem zlikwidowano.

-brak zaglówków z tylu - W nowszych wersjach już byly u mnie też zawitaly

-tył ładnie siedzi, a przód wysoko jak koza - To wina zmęczonego zawiasu seryjnie E36 stalo w lekkim klinie niestety modele 4-cylindrowe mialy troszke wyżej przod od 6-cyl.

-Przymarzanie szyb coupe - posmaruj uszczelki porządnym środkiem u mnie pomoglo

-Glośno w środku - E-36 jest ciche w srodku nawet w coupe. Problemem, może być zle ustawienie drzwi lub szyb (regulacja do szyby jest pod listwą poczną na drzwiach od zewnątrz) lub zle ustawienie szyberdachu. Jeżeli mialeś na myśli glośność z silnika to jest niestety wada 4-cylindrówek najbardziej slyszalna w przypadku IS-a jest glośno. 6-cyl pracuje naprawde cicho w trasie go nie slychać w ogóle.

-progi badziewne- gnijące - nie zauwazylem tego problemu w 3 sztukach e36 jakie użytkowalem bylo ok stawiam na zmęczony egzemplarz i tyle

-pedał gazu - jesteś chyba jedynym który mial taki problem. Generalnie bmw pedaly ma naprawde świetnej jakości. Opel z tych rocznikow mial metalowe które po latach użytkowania są powyginane jak penis apacza.

-brak uchwytów na napoje - To się zgadza przydaly by się. Co prawda byly dostępne ale rzadko spotykane.

- dźwięk 4 cylindrówek/ nisko miska / to już twoja decyzja taki silnik wybraleś. Porównaj do konkurencji innych producentów wcale nie wypada źle.


Sporo z wad które wypisujecie jest spowodowane starszymi rocznikami i malymi silnikami a to nie wina samochodu. Na taki egzemplarz się zdecydowaliście.
Nie podważalną wadą jest parowanie reflektorów


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 01:42 
--==maly==-- napisał(a):
-progi badziewne- gnijące - nie zauwazylem tego problemu w 3 sztukach e36 jakie użytkowalem bylo ok stawiam na zmęczony egzemplarz i tyle

Zmęczony egzemplarz? Zdefiniuj to. Auto garażowane itd. a ty mi chcesz wmówić, że mam zmęczony egzemplarz? Bardzo często na ulicy znajduje e36 z progami pognitymi. Często z boku tego nie widać, a pod spodem- :)


--==maly==-- napisał(a):
Brat ma sedana 2 lata i też nie ma korozji wszytsko zależy od przeszlości i konserwacji samochodu. Po kolei:


Z tym się zgodzę. U mnie rdza pojawiała się przed remontem jedynie w miejscach, gdzie było coś grzebane- to normalka przecież.
--==maly==-- napisał(a):
pedał gazu - jesteś chyba jedynym który mial taki problem.


no to tak, zaznaczyłem to później. ale to nie zmienia faktu, że w takim aucie za taką kasę nie powinno się to stać.

--==maly==-- napisał(a):
dźwięk 4 cylindrówek


też się nie zgadzam z tym. czego oczekiwać od R4? to nie jest ani bokser ani nie 6-stka, więc moim zdaniem źle nie brzmi. Na seryjnym tłumiku bardzo podobał mi się taki dźwięk przy wkręcaniu się w okolicach 4k rpm.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 10:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
dźwięk R4 jest bardzo poprawny w e36. Przejedzcie się np. Fiatem Bravo 1,6 albo Omegą B 2,0 16v - brzmią cały czas tak jakby miały uszkodzony tłumik.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL