BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E36 czy Audi A4?
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 14:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 371
Lokalizacja: Radlin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Wiem że to forum miłośników BMW, ja także nim jestem. Ale niestety muszę zadać to pytanie, ponieważ niedawno rozmawiałem ze znajomym mojej matki który sprowadza samochody z zagranicy do kraju i po rozmowie z nim strasznie mi się namieszało... Powiedział on bowiem, że BMW są strasznie drogie w utrzymaniu, każda pierdoła która się zepsuje w BMW kosztuje bardzo dużo, a do tego w E36 oraz w E46 strasznie psuję się zawieszenie, co prawda przyznał, że w BMW jednostki napędowe są bardzo dobre i w tym momencie polecił mi Audi. Stwierdził, iż Audi jest samochodem tańszym w utrzymaniu bowiem części zamienne są tańsze i zawieszenie w audi jest trwalsze na naszych polskich drogach. Dlatego też pytam was o zdanie tak jak w temacie BMW E36 czy Audi A4? Samochód który potrzebuję będzie głównie używany do jazdy w mieście. Ma być to komfortowy wóz, jak najmniej awaryjny (wiadomo stary samochód kiedyś w końcu się zepsuje, nic nie jest wieczne) i w miarę tani w utrzymaniu i eksploatacji.
Jakie jednostki napędowe proponujecie?

Prosiłbym o obiektywne wypowiedzi, najlepiej tych którzy mieli okazję jeździć oboma modelami. Nie chciałbym wypowiedzi typu BMW bo BMW jest lepsze bo ja je lubię.
Prosiłbym o konkrety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 14:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
zalezy jakie audi a4 i jakie e36..

co do kosztow eksploatacji to nie wiem wlasnie czy audi nie jest drozsze..

w przypadku e38 a a8 zdecydowanie mniej kosztowne w eksploatacji jest e38 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 15:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wg mnie A4 zdecydowanie drozsze. Komfortowe nie jest za to ani jedno ani drugie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 15:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
Zobacz sobie ceny części np na allegro do e36 i a4.
Ważne żebyś kupił zadbane auto w dobrym stanie technicznym, jak kupisz padake to żadna nie będzie tania w utrzymaniu.
Te kolosalne ceny części to lekka przesada, po za tym z aut z którymi miałem do czynienia BMW jest najbardziej niezawodne :] Niestety posiadaczem A4 nie byłem, więc do tego konkretnie auta porównać nie mogę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 15:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
;) Rozmawiałeś z jakimś idiotą ;)
Jeżeli chodzi o zawieszenie E-36 jest bardzo trwałe.
Zapytaj na forum audi jak często wymienia się aluminiowe wielo-wachaczowe zawieszenie przednie to się poprostu nie sprawdza na polskich drogach a zestaw dobrych wachaczy kosztuje 1600zł (lemforder)a na allegro idą jak bułki Nie ma sensu ich pojedyńcza wymiana bo jak jeden zaczyna stukać reszta to już tylko kwestia czasu.
Druga kosztowna sprawa to rozrząd w bmw go nie dotykasz bo jest łańcuch w audi masz pasek do tego żeby go wymienić trzeba rozebrać cały przód wyjąć lampy chłodnice zderzak itd Pomyśl nad tym i zapytaj tego typa od kiedy sprowadza i zajmuje się samochodami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 16:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wybierałem między A4 i E36 i wybrałem E36. Wygląda fajniej. Na koszty eksploatacji akurat nie patrzyłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 16:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 989
Lokalizacja: W&M
w audi jak i zreszta w vw jest tandetne zawieszenie wielo wachaczowe... wpadniesz gdzies kolem i juz stuk slychac...

_________________
[you] Nie wiesz Jaki Masz kolor ? sprawdz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5186
a8 vs 7e65 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=31407


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 16:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
W a4 jak już napisane wyżej jest wielowachaczowe zawieszenie ktore jest dosc kosztowne, natomiast do komfortu w srodku w audi jest dla mnie mniej miejsca niz w e36 moze dlatego ze cala deska rozdzielcza jest mega duza i zajmuje dosc sporo miejsca. No jezeli chodzi o ekonomie to raczej audi jest bardziej oszczedne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 16:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Armageddon, ten handlaż naopowiadał Ci głupot strasznych do e36 są tanie części a jesli chodzi o zawieszenie to.... hehehe w A4 masz 8 wachaczy z przodu w e36 tylko 2 :rotfl:
w e36 jest bezporównania jakiegokolwiek tansze zawieszenie i duuuużo wytrzymalsze

jednak wolał bym golfa 4ke w kombi i 1,9 tdi jesli to ma być rodzinne autko miejskie

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 16:34 
esiue30 napisał(a):
jednak wolał bym golfa 4ke w kombi i 1,9 tdi jesli to ma być rodzinne autko miejskie


wyjdź :]


Armageddon, powiedz temu koledze, że okay, niech sobie on woli audi od beemek, ale niech będzie obiektywny, jak ma Ci opowiadać o tych dwóch markach :dobani:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2008, 18:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Audi A4 ma zbyt twarde zawieszenie jak na nasze drogi i jest troche mniej komfortowe niz E36. Ale jeżeli weźmiemy pod uwagę właściwości jezdne to A4 jest lepsze niż E36 - nie wspominając o wersji quattro w A4 które jest cudowne.

Wymiana wahaczy z przodu masz bankowe co 40-50 tyś na polskich drogach jak nie częściej, troche drogie cześci w A4 w wersji quattro - tuleje z tyłu tylko w oryginalne po 40 i 90 zł/szt idzie z tego co pamiętam 6 lub 8 szt.

Miejsca w A4 trochę mniej niż w E36, sylwetka dla mnie osobiście ładniejsza w A4 niż w E36 (wersja kombi) sedany mi sie w ogóle nie podobają ;)

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 11:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 371
Lokalizacja: Radlin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
No to już mam jaśniejszą sytuację
A4 vs E36

Zawieszenie:
0:1
E36 - zawieszenie trwalsze, tańsze przy wymianie (bo tylko 2 wachacze, a nie 8 )

Jednostka napędowa:
?

Elektronika:
?

Układ hamulcowy:
?

Tak więc prosiłbym jeszcze co do zawieszenie wypowiedź co do innych podzespołów zawieszenia typu amortyzatory (żywotność, cena), stabilizator jazdy - całość (żywotność, cena), itp. Właściwości jezdne obu samochodów (wersja napędu na jedną oś)
Teraz następna wypowiedź ów znajomego - iż w E36 pękają kielichy z przodu --> jak się do tego ustosunkujecie?
Jazda w zimie E36 to makabra ze względu na napęd tylni ----> jak się do tego odniesiecie?
W BMW mankamentem są mosty - lubią często się psuć, a wymiana mostu to drogi zabieg -----> jak się do tego odniesiecie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 12:01 
Armageddon napisał(a):
Jazda w zimie E36 to makabra ze względu na napęd tylni ----> jak się do tego odniesiecie?


Znów teoria, a nie praktyka :znudzony: a jeśli praktyka, to kogoś, kto albo jest takim fircykiem, co myśli, że jest Massą, albo kogoś, kto myśli, że technika jazdy się nie różni od techniki jazdy RWD. Tylko tym się różnią. Techniką jazdy. Makabra jeśli już, to w przypadku FWD też jest, bo jedynie 4WD tutaj wychodzi dobrze.

Armageddon napisał(a):
W BMW mankamentem są mosty - lubią często się psuć, a wymiana mostu to drogi zabieg -----> jak się do tego odniesiecie?


mosty trzeba wymieniać w autach, które były katowane. taka prawda panowie.
mój 380tyś. siep nie miał mostu wymienianego.

Armageddon napisał(a):
Jednostka napędowa:
?


zależy jakie pojemności masz na myśli, ale mimo wszystko co by się nie działo, silniki w BMW to mocna strona :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Brat kupił audi a4 7lat młodsze od mojej e36. Przyznam że fajna fura ale wolałbym bmw, jakoś przyciąga do siebie. Audi to poprostu samochód bez duszy, nie ma tego czegoś, co tygryski lubią najbardziej.

Jeśli chodzi o właściwości jezdne to oglądając testy w TV, czytając artykuły w gazetach zawsze podkreśla się niesamowite właściwości jezdne BMW !! a tylny napęd może być kłopotliwy dla kogoś kto nie potrafi jedzić z RWD !!

Koszty utrzymania?? Jak już inni pisali: zawieszenie w a4 jest aluminiowe, nietrwałe i kosztowne, do tego wymiana paska rorządu w a4 to koszt od 400 do 700 zł, w e36 jest łąńcuch który sprawdza się po 200 tyś! Amortyzatory kupiłem za 300zł na przód, wymieniłem sam, więc to te nie jest kosztowna sprawa.

Moim zdaniem przewaga e36 nad a4 jest kolosalna!!

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 12:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 371
Lokalizacja: Radlin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
..::CZARNY::.. napisał(a):
zależy jakie pojemności masz na myśli, ale mimo wszystko co by się nie działo, silniki w BMW to mocna strona :)


No myślałem żeby było mocne i za dużo nie paliło. Większość mówi, że 1.8 pali 8 litrów czy to prawda? Bo mi się wydaje, że ta jednostka jest za słaba na tak ciężkie autko. Ja osobiście myślałem od 2.0 w zwyż, ale jeśli 1.8 miałby naprawdę dużo mniej palić to 1.8 bym wzioł.

Więc jakie jednostki napędowe proponujecie? Także prosiłbym o porównanie z Audi + i -.

P.S. Myślę o jednostce 2.8 ale nie wiem czy to świetny pomysł aby kupować taki samochód do jazdy po mieście... Jednak to przy spokojnej jeździe jest 12 litrów na 100... Choć jak na taki silnik w benzynie to nie dużo... I warty jest tego spalania... Lecz tak jak wspomniałem wyżej w mieście będzie nie wykorzystany...

2.8 - dźwięk tego silnika, frajda z jazdy i wzrok buraków w golfach - bezcenne.

A prosiłbym jeszcze o wypowiedź na temat tych pękających kielichów z przodu o których wspominał ten znajomy... Czy to prawda, że te kielichy pękają tak od siebie? Na naszych Polskich dziurach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 12:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Ja powiem tak:
Miałem kupić audi a4 .. pojeździłem nawet sporo..podobało mi się bardzo.
dopóki się nie przejechałem BMką..
RWD? ja nie wyobrażam już sobie powrotu na FWD.

Pękające kielichy? :zdziwko: pierwsze słysze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, 12:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Armageddon,

No to znajomy głupot Ci naopowiadał :rotfl:

o zawieszeniu juz wiesz,
o własciwosciach jezdnych: E36 prowadzi sie bardzo dobrze i nie odbiega w niczym Audi a4,
silnikow to R6 2.0 BMW spala srednio 9,5 l 100km przy mocy 150 KM,
predkosciach podroznych na trasie ~130 km/h
Audi z silnikiem podobnej mocy w niczym nie bedzie lepsze, dodatkowo nie bedzie to R6 co jest raczej minusem.

Pekajace kielich maje te egzemplarze które mialy zmodyfikowane zawieszenia bardzo nisko i bardzo twardo, seryjne zawieszenie nie powoduje takich uszkodzen.

Generalnie jesli nie kupisz zajezdzonego egzemplarz to bedziesz sie cieszyl z jazdy zarowno BMW jak i z Audi.

Kupujac zajezdzony egzemplarz bedzie zalowal tak czy inaczej.

Wiele osob tutaj narzeka ze auta sie psuja - powod jest zazwyczaj jeden - ich auta sa w kiepskim stanie technicznym, kiepsko eksploatowane przez poprzednich wlascicieli, zaniedbane i maja kosmiczne przebiegi rzedu 500 tys km - a na zegarach zaledwie 180 tys km :rotfl:

przemysl wszystkie opisane w tym watku opinie i nie słuchaj "specow" :wstyd:

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 06:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 371
Lokalizacja: Radlin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Hmmm mówisz co do silnika R6... Ale np. w Audi 2.4 to już V6... Jak porównasz silniki BMW 2.5 R6 i Audi 2.4 V6?

Co do spalania to ile palą średnio w mieście silniki w BMW
2.0
2.5
2.8
?
I ile palą średnio w mieście silniki Audi
2.4
2.6
2.8
?
(W Audi od 2.4 bo tylko te silniki są 6 cylindrowe)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 09:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
co do BMW to poszukaj/poczytaj w tym watku:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

a co do audi, to poszukaj na jakims forum audi

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, 09:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Armageddon napisał(a):
Jazda w zimie E36 to makabra ze względu na napęd tylni
Jezeli masz takie podejscie to zapomnij o 2.8 bo bedziesz jezdzil w lecie przy ladnej pogodzie Tutaj wszyscy a jak nie wszyscy to prawie wszyscy uwazaja tylny naped za przeogromny + !!
Jak dla mnie przy wyborze auta glowna zecza był tylny naped, dzwiek r6 w dieslu wyposazenie ;)
A z tym ze do bmw sa drogie czesci to jest pic na wode chyba ze auto kupujesz z salonu to wtedy naprawde koszt serwisowania i czesci eksploatacyjnych przyprawia o zawrot glowny ;)

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL