BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 01:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wyposażenie standardowe
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 00:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Zaciekawił mnie temat kolegi na temat wyposażenia standardowego w E39 i chciałbym pociągnąć podobny temat na temat wyposażenia standardowego w E36


Czy zależne było to wyposażenie od rocznika ? przed FL po FL ? czy od wersji silnikowej ??

Czy może nie było zależności... Bo znamy i przypadki E36 328i bez klimy, nie pokazując palcami :]

Może wyposażenie seryjne E36 to trzy pedały i kierownica a za resztę dopłata ?

Jestem ciekawy bo po rozkodowaniu vinu niektórym wychodzi opcja poziomowanie reflektorów, większość to ma i nie wychodzi to z Vinu jako dodatkowe wyposażenie...



Proszę o jakieś informacje na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 00:34 
ANDREW E36 napisał(a):
Czy zależne było to wyposażenie od rocznika ? przed FL po FL ? czy od wersji silnikowej ??


Na pewno od rocznika, nie tylko przed/po FL. Wersja silnikowa również ma tutaj znaczenie.

Wersje R6 zawsze miały nieco więcej bajerów i dodatków w surowym stanie, od R4, ale konkretów nie pamiętam.

Jednym z takich elementów- kierunki boczne. Nie pamiętam w którym roku, ale wcześniej były dostępne jako opcja.

Sam zbaraniałem, jak zobaczyłem w 316i z początku produkcji zegarek zamiast obrotomierza :|

W standardzie na pewno są elektryczne lusterka, opony 185/65/15 :) Za dopłatą były 205/60/15 :P

ANDREW E36 napisał(a):
Jestem ciekawy bo po rozkodowaniu vinu niektórym wychodzi opcja poziomowanie reflektorów, większość to ma i nie wychodzi to z Vinu jako dodatkowe wyposażenie...


Wg. mojego VINu również wychodzi jako opcja, jest ABS, ale nie ma tarcz, a są przypadki, gdzie jest, czy nie ma ABS (ten też za dopłatą), tarcz nie ma w R4, no ale sam VIN to z przymrużeniem oka należy traktować trochę, znam też przypadek, gdzie pojemność silnika jest.. 0.0 :)

Dodam też, że u mnie w VINie jest... trójkąt ostrzegawczy :rotfl:

E36 nie imponuje pod tym względem.
Nie ma się co dziwić, początek lat 90. to takie były czasy, gdzie większość funkcji, które dziś uważamy, za banalne były wówczas czymś super, np. domykanie szyb, inteligentne wycieraczki, światła postojowe na jedną stronę, ekonomizer, wskaźniki zmiany oleju i takie tam pierdoły :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Nom...

Ja wie że ABS i jedna poducha były seryjnie od chyba 1993 roku

A od 1995/1996 tylnie zagłówki mechaniczne w standardzie...

A co do kierunkowskazów w błotnikach to można było je domówić :zdziwko: ?? ??

Wydaje mi się ze to tylko od rocznika zależało od 1994 chyba wogóle wrzucono kieruni na błotniki a od 1996 zmodernizowano je i były tylko wsówane, bez śrubki już...

No i chyba od 1995/1996 druga poduszka wstandardzie - razem z liftingiem wnętrza to było z tego co wiem...

Radia też nie byo bo mi z vinu wyszło
687 RADIO PREPARATION PRZYGOTOWANIE DO MONTAŻU RADIA
ale wypas LOL antene i kostke mi pociągnęli... :]


Kwestia różnego wypasu w R6 i R4 to już moim zdaniem różnica w grubości portfela kupującego i domówionego wypasu

bo nie wszystkie 328i mają klime, komputer podładowy... Sport Sitze czy skórę... więc nie był to standard nawet od tego 1995 roku kiedy zaczęli robić 328i, więc zakłądam że seryjnym wyposażeniem nawet 328i były 3 pedały i kierownica :zdziwko:

A inna sprawa że jak ktoś już wydał kase na 328i to też dopłacał za klimatronic, skórę, m-pakiet i inne bajery

Natomiast chyba nie widziałem 328i bez halogenów w standardzie... czyli od 1995 roku, a w R4 nawet tych poliftowych z 1996 roku nie było ich w standardzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Galicja PL
Witam,
wyposażenie standardowe było zależne zarówno od rocznika jak i wersji silnikowej a także rodzaju nadwozia, a najbardziej od portfela nabywcy.
Opiszę to na przykładzie 3er coupe stan na 10.1996 czyli zaraz po liftingu (sam takie mam :) )
S-seria, O-opcja, N -niedostępne
316i 318is 320i 323i 328i M3
Alarm z funkcją zdalnego sterowania O O O O O O
Hak holowniczy ze zdejmowanym łbem O O O O O N
Podłokietnik przód O O O O O O
Komputer (temp+zegar) O O O S S S
Tylne szybki boczne elektr otw. O O O O O O
Automatyczna skrzynia biegów 4 biegów O O N N N N
Automatyczna skrzynia biegów 5 biegów N N O O O N
ASC+T N O S S S N
AUC O O O O O O
Telefon D-Netz przód O O O O O O
Grzane zamek drz kier i dysz spr. prz sz. O O O O O S
Komputer pokładowy full O O O O O O
Pojemnik na kasety O O O O O O
Zmieniarka 6x CD O O O O O O
Check control N N O O S S
Chrome-Line O O O O O N
Pakiet Comfort O O O O O N
Podsufitka kolor Antracyt O O O O O S
Wykończenie wnętrza drewnem orzech O O O O O O
szlif O O O O O N
Pakiet Exclusive O O O O O N
Centr zamek ze zdalnym sterowaniem O O O O O O
Przednie szyby i lusterka elektryczne S S S S S S
Welurowe dywaniki O O O O O O
Tempomat O O O O O O
Szyba przednia z zielonym pasem O O O O O O
Tylny spoiler M N N N N N O
Zestaw głośników HiFi O O O O O O
Zestaw głośników HiFi Harman/Kardon O O O O O O
Lst wewn fchm(zawiera pakiet ośw wnętrza) O O O O O O
Automatyczna klimatyzacja z filtrem O O O O O O
Kierownica standard skóra z poduszką S S S S S N
Kierownica M skóra z poduszką O O O O O S
Kierownica sport z poduszką O O O O O N
Mechaniczna regulacja wys kierownicy O O S S S S
Podparcie lędźwiowe foteli kier i pas przód O O O O O N
Lakier metalic O O O O O O
Mikrofiltr dla aut bez klimy O O O O O O
Bez oznaczenia modelu O O O O O O
Halogeny przód O O O S S S
Park Distance Control O O O O O O
Tapicerki:
Individual O O O O O O
Skóra Montana O O O O O N
Skóra Nappa N N N N N O
Materiał / Skóra O O O O O N
Skóra Buffalo N N N N N O
Radio O O O O O O
Reverse RDS
Business RDS
Professional RDS
Business CD RDS

Alufelgi BMW Styling O S S S S N
Styling II O O O O O N
Classic O O O O O N
Doppelspeichen O O O O O N
Doppelspeichen M Design N N N N N O
Kreuzspeichen O O O O N N
Sportspeichen II O O O O O N
Streamline O O O O O N
Koła stalowe 205/60 R15 S N N N N N
Pakiet dla palących O O O O O O
Spryskiwacze reflektorów O O O O O O
Elektryczny szyberdach O O O O O O
Pogrzewane fotele przód O O O O O O
Elektrycznie regulowane fotele O O O O O O
Roleta mechaniczna tylnej szyby O O O O O O
Dyferencjał ze szperą O N N N N S
Sportowe zawieszenie M O O O O O O
Pakiet sportowy M O O O O O N
Sportowe siedzenia O O O O O N
Zderzaki i progi w kolorze O O O O O S
(oprócz kratki w przednim i listwy przy wydechu w tylnym)

Jeśli chodzi o inne wersje nadwozia, inne roczniki proszę pytać postaram się pomóc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
O, super, dokładnie o coś takiego mi chodziło...


A może dla E36 320i z października 1995 masz taką rozpiskę ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 20:00 
ANDREW E36 napisał(a):
A co do kierunkowskazów w błotnikach to można było je domówić :zdziwko: ?? ??


Tak, początkowo na liście były jako opcja.

ANDREW E36 napisał(a):
Kwestia różnego wypasu w R6 i R4 to już moim zdaniem różnica w grubości portfela kupującego i domówionego wypasu


No właśnie nie, skoro mówimy o fabrycznie gołej, bez listy, to R6 zawsze miały jakieś tam lepsiejsie dodatki, za które w R4 trzeba było dopłacić, ale dokładnie to już nie pamiętam co :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 20:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fryderyk napisał(a):
Dodam też, że u mnie w VINie jest... trójkąt ostrzegawczy :rotfl:


W coupe '92 też miałem :)

Wyposażenie opcjonalne (czarna kropka) i seryjne (biała kropka).

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 20:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Tomku dla jakiego rocznika/miesiąca są te skany które wrzuciłeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
ANDREW E36 napisał(a):
Tomku dla jakiego rocznika/miesiąca są te skany które wrzuciłeś?


Z tym jest problem bo nie ma tam żadnej daty. A na zdjęciach przewijają się elementy poliftowe, skrzynia SMG, PDC. Myślę że to są ostatnie lata produkcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
TomekB napisał(a):
ANDREW E36 napisał(a):
Tomku dla jakiego rocznika/miesiąca są te skany które wrzuciłeś?


Z tym jest problem bo nie ma tam żadnej daty. A na zdjęciach przewijają się elementy poliftowe, skrzynia SMG, PDC. Myślę że to są ostatnie lata produkcji.



Też mi się tak wydaje bo nawet na rysunku jest EWS, który występował od 1995 roku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Galicja PL
ANDREW E36 napisał(a):
O, super, dokładnie o coś takiego mi chodziło...


A może dla E36 320i z października 1995 masz taką rozpiskę ??


320i coupe 10.1995
cena wyjściowa 51.000 DM (zawiera podatek MwSt. 15%) bez podatku 44.347,83 DM

Opcje dla 320i coupe 10.1995
Hak holowniczy (235) 1.250 DM ( nie oferowane z PDC)
Podłokietnik przód (473) 192 DM
Ogrzewane lusterka zewn. (314) 240 DM
Wyświetlacz temp. zewn (556) 230 DM z Check Control dodatkowo 180 DM
Tylne szybki elektr uchylane (362) 480 DM
Skrzynia automat 5b 3.650 DM
ASC+T (214) 1.650 DM (wyklucza szperę)
AUC (528) 300 DM
Zestaw autotelefon D-Netz (629) 1.980 DM
Komputer pokładowy V (554) bez wentylacji postojowej ! 740 DM
Trzecie światło stop (806) 120 DM
Schowek na kasety (690) tylko przy zakupie radia kasetowego 100 DM
Zmieniarka 6 CD (672) tylko przy zakupie radia Professional RDS lub Business RDS 850 DM
Check control (542) 363 DM, w połączeniu z komp. pokładowym V 313 DM
Alarm z pilotem na podczerwień (302) 980 DM
Wykończenie drewnem orzechowym (438):
- auto ze skrzynią manualną 210 DM
- auto ze skrzynią automat 260 DM
Wykończenie drewnem orzechowym (773) dostępne tylko w pakiecie dla palących 1500 DM
Elektryczne szyby przód standard
Sterowanie podczerwienią centralnego zamka bez alarmu (305) 450 DM
Welurowe dywaniki (423) 230 DM
Tempomat (540) 550 DM
Zielony pas na przedniej szybie (354) 150 DM
Zestaw głośników HiFi (676) tylko przy zakupie radia 940 DM
Lusterko wewn samościemniające się (431) 250 DM
Automatyczna klimatyzacja (534) 3.300 DM
Kierownica standard airbag obszyta skórą + lewarek + dźwignia ręcznego skóra (240) standard
Sportowa kierownica skórzana III z airbag (255) 120 DM
Sportowa kierownica M skóra z poduszką, lewarek z logo M, skóra na dźwigni ręcznego (710) 240 DM
Regulowana mechanicznie kierownica (246) standard
Podpora lędźwiowa foteli kierowcy i pasażera (488) opcja nie dostępna ze sportowymi fotelami oraz w sport pakiecie M 480 DM
Lakier metalik 1.060 DM
Mikrofiltr bez klimy (529) 180 DM z klimą gratis
Usunięte oznaczenie modelu (320) gratis
Halogeny przód (520) 393 DM
Pakiet dla nie palących (440) O DM
PDC Tył (508) niedostępne z hakiem 650 DM
Tapicerka welur (tylko przy standardowych siedzeniach)
Tapicerka skóra/materiał foteli sportsitze 315 DM
Skóra Montana gratis podgrzewanie siedzeń 3.205 DM przy wyborze M pakietu tylko 2.890 DM
Radio BMW Reverse RDS (651) 890 DM
Business RDS (669) 1.250 DM
Professional RDS (670) 1.950 DM
Business CD RDS (658) 1.390 DM
Felgi alu sportspeichenstyling II (282) 7x15 250 DM nie oferowane z Msport pakietem
Felgi alu doppelspeichenstyling (277) 7x16 1.250 DM gratis przy wyborze Msport pakietu
Felgi sportspeichenstyling (287) standard 7x15 nie oferowane z Msport pakietem
Felgi kreuzspeichenstyling (292) 500 DM 7 x 15 nie oferowane z Msport pakietem
Felgi classic (296) 7x16 1.950 DM , przy wyborze Msport pakietu tylko 700 DM
Spryskiwacze reflektorów przód (502) 425 DM
Elektryczny szyberdach (401) 1.775 DM
Podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera (494) 605 DM przy zakupie tapicerki skórzanej gratis
Elektryczna regulacja foteli (458) 2.080 DM
Roleta tylnej szyby mech (415) 260 DM
Szpera (209) 930 DM opcję wyklucza ASC+T
Sportowe zawieszenie M (704) 490 DM przy Msport pakiecie gratis
Sportpakiet M (337) 4.200 DM
Sportsitze (481) 785 DM
Zderzaki w kolorze (341) 450 DM (tylko hellrot, cosmosschwarz met, arktisgrau met, calypsorot met, bostongrun met, montrelablau met, samoablau met, moreagrun met i madeiraviolet met)


Ostatnio edytowano 15 grudnia 2008, 00:57 przez Ristori, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Galicja PL
ANDREW E36 w swoim 320i coupe 10.1995 masz mieć w standardzie:
Bezpieczeństwo: Airbag x2, ABS, pasy bezpieczeństwa automatyczne z regulacją wysokości mocowania, boczne kierunki, system F.I.R.S.T, trójkąt i apteczkę, "bezpieczna" kolumna kierownicza, EWS II, centralny zamek, crash sensor.
Skrzynia manual 5b
Układ jezdny wspomaganie kierownicy, tarcze hamulcowe przód went. , tył zwykłe.
Na zewnątrz elektryczne lusterka, aluminiowe felgi, cześciowo lakierowane zderzaki, szyby w zielonym odcieniu odbijające światło.
Wewnątrz obrotomierz, dzielona kanapa, schowek wewnątrz koła zapasowego, ekonomizer, fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość, przednie szyby elektryczne, tylna szyba grzana, automatycznie włączane światło wewnątrz, mechaniczna regulacja kierownicy, lampki do czytania z przodu, regulacje wysokości snopa światła, lusterka Make-up w osłonach, pakiet dla palących, zegar analogowy.
[b]Komunikacja :[/b] antena w tylnej szybie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 11:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Dzięki serdeczne Panowie :super:


to odrazu zapytam:

- "bezpieczna" kolumna kierownicza - Co to jest ?
- system F.I.R.S.T - co to jest ?
- szyby w zielonym odcieniu odbijające światło. Wszystkie czy przednia tylko ?


I co w oznacza litera M w liście wyposażenia ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 12:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ANDREW E36 napisał(a):
"bezpieczna" kolumna kierownicza - Co to jest ?

w razie wypadku pochałania energię i "składa" się, dzięki czemu kierowca nie ma wielu obrażeń (zminimalizowane)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 21:12 
ANDREW E36 napisał(a):
- system F.I.R.S.T - co to jest ?


Fully Integrated Road Safety Technology-

to taki "system" projektowania auta stosowany przez BMW, który dotyczy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, który polega na tym, że ma być bezpiecznie podczas jazdy, by unikać np. przeszkody, krótsza droga hamowania, w razie wypadku byś nie ucierpiał, a waląc w pieszego, by miał jak najmniejsze obrażenia :)

Czyli w E36 to są te zderzaki, co do kilku km/h się w ogóle nie odkształcają, strefy zgniotu i takie tam, łagodne kanty nadwozia, by nie ranić pieszych, później poduszki i ogólnie to, że auto było projektowane z myślą o bezpieczeństwie, głównie o to chodzi.

rorafalki napisał(a):
ANDREW E36 napisał/a:
"bezpieczna" kolumna kierownicza - Co to jest ?

w razie wypadku pochałania energię i "składa" się, dzięki czemu kierowca nie ma wielu obrażeń (zminimalizowane)


to też wchodzi w skład tego :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Fryderyk napisał(a):
i ogólnie to, że auto było projektowane z myślą o bezpieczeństwie, głównie o to chodzi.


Ta i przy dzwonie w crash testach składa się w chińskie 8 jak pudełko zapałek :38: :]





A swoją drogą coś cienka ta lista wyposażenia dodatkowego...

Dlaczego nie ma na tej liście np. lamp tylnich z białym kierunkiem, białych kierunkowskazów, mi z vinu wychodzi system kontroli ciśnienia w oponach, też tego na liście nie widzę, było jeszcze coś takiego jak
818 MAIN BATTERY SWITCH GŁÓWNY WYŁĄCZNIK ZASILANIA też nie widzę...

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM - ELEKTR. REGULACJA WYSOKOŚCI REFLEKTORÓW
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE - REGULOWANE TYLNIE ZAGŁÓWKI
570 STRONGER ELECTRICITY SUPPLY - MOCNIEJSZA WIĄZKA ELEKTRYCZNA

też tego nie widzę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 21:40 
ANDREW E36 napisał(a):
Ta i przy dzwonie w crash testach składa się w chińskie 8 jak pudełko zapałek :38: :]


To prawda, mogliby klepać nadal E36, gdyby nie to, że nie spełniały by wymogów :super:

a z tym "firstem" to obrazki kolore są w prospekcie, w wolnej chwili wrzucę :)

ANDREW E36 napisał(a):
A swoją drogą coś cienka ta lista wyposażenia dodatkowego...

Dlaczego nie ma na tej liście np. lamp tylnich z białym kierunkiem, białych kierunkowskazów, mi z vinu wychodzi system kontroli ciśnienia w oponach, też tego na liście nie widzę, było jeszcze coś takiego jak
818 MAIN BATTERY SWITCH GŁÓWNY WYŁĄCZNIK ZASILANIA też nie widzę...

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM - ELEKTR. REGULACJA WYSOKOŚCI REFLEKTORÓW


A może po prostu to nie jest coś, co się zaznacza jako opcja, tylko to po prostu JEST, bo musi być, ale nazywane dodatkowym? W końcu regulacja reflektorów, to nie jest żaden WYPAS, tylko konieczność, jak się wozi pasażerów/bagaż*

*- niepotrzebne skreślić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Galicja PL
ANDREW E36 napisał(a):
A swoją drogą coś cienka ta lista wyposażenia dodatkowego...

Dlaczego nie ma na tej liście np. lamp tylnich z białym kierunkiem, białych kierunkowskazów, mi z vinu wychodzi system kontroli ciśnienia w oponach, też tego na liście nie widzę, było jeszcze coś takiego jak
818 MAIN BATTERY SWITCH GŁÓWNY WYŁĄCZNIK ZASILANIA też nie widzę...

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM - ELEKTR. REGULACJA WYSOKOŚCI REFLEKTORÓW
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE - REGULOWANE TYLNIE ZAGŁÓWKI
570 STRONGER ELECTRICITY SUPPLY - MOCNIEJSZA WIĄZKA ELEKTRYCZNA

też tego nie widzę...


Rzeczywiście na liście nie ma białych kierunków, ale to kosmetyka. Main battery switch to opcja fabryczna mająca znaczenie jedynie dla pracowników taśmy fabrycznej i dealera. Jeśli chodzi o Tyire control to jest to procedura realizowana w czasie sprawdzania pojazdu przed opuszczeniem fabryki. Regulacja świateł - ta opcja występuje praktycznie na każdej rozpisce ale w Twoim aucie to standard podobnie jak we większości innych. Zagłówki tylne w 10.1995 w coupe standard podaje się jako opcja może dlatego że w innych wersjach nadwozia nie był to jeszcze standard. Rozbudowana wiązka elektryczna to nie jest opcja poprostu w tym roczniku instalowano dwa rodzaje instalacji elektrycznej, dla aut słabo i bogato wyposażonych więc to jest jedynie ważne dla pracowników produkcji choć według mnie należałoby to przetłumaczyć jako wzmocnione zasilanie prądem a więc mocniejszy alternator oraz akumulator większej pojemności co również dobiera producent w zależności od ilości dodatkowych odbiorników prądu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 grudnia 2008, 16:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Widze że dobrze ogarniasz temat ;)

:super:


To jeszcze Cie podręczę :hyhy: :rotfl:



Słyszałem na ten temat już różne opcje... I nadal nie ogarniam co to oznacza :niepewny:

mianowicie:

915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION - USUNIĘCIE FABRYCZNEJ KONSERWACJI LAKIERU



"Main battery switch to opcja fabryczna mająca znaczenie jedynie dla pracowników taśmy fabrycznej i dealera."
Czyli próżno szukać jakiegoś przycisku odłłaczającego zasilanie z aku.. ?
Bo jak pytałem kiedyś w ASO to mówili mi że jest jakiś przełłącznik nad akumulatorem w bagażniku którym odcina się zasilanie bez potrzeby zdejmowania klemy...

Podobnie słyszałem apropo Tyire control
w ASO mówili że był system który nadzorował ciśnienie w kołach i jak w którymś kole spadło po niżej jakiejś wartości to kontrolka się zapalała na desce rozdzielczej... I jakiś przycisk od tego na konsoli ponoć był...


814 ITALY VERSION - WERSJA NA RYNEK WŁOSKI

Wiesz może czy były jakies charakterystyczne elementy ? części ? które wyróżniały wersję na rynek włoski, poza oczywiście instrukcją obsługi i spisem włoskich ASO... :D

Italy version, german version, schweiz version .... co je odróżnia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 02:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Galicja PL
ANDREW E36 napisał(a):

Słyszałem na ten temat już różne opcje... I nadal nie ogarniam co to oznacza :niepewny:

mianowicie:

915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION - USUNIĘCIE FABRYCZNEJ KONSERWACJI LAKIERU

"Main battery switch to opcja fabryczna mająca znaczenie jedynie dla pracowników taśmy fabrycznej i dealera."
Czyli próżno szukać jakiegoś przycisku odłłaczającego zasilanie z aku.. ?
Bo jak pytałem kiedyś w ASO to mówili mi że jest jakiś przełłącznik nad akumulatorem w bagażniku którym odcina się zasilanie bez potrzeby zdejmowania klemy...

Podobnie słyszałem apropo Tyire control
w ASO mówili że był system który nadzorował ciśnienie w kołach i jak w którymś kole spadło po niżej jakiejś wartości to kontrolka się zapalała na desce rozdzielczej... I jakiś przycisk od tego na konsoli ponoć był...

814 ITALY VERSION - WERSJA NA RYNEK WŁOSKI

Wiesz może czy były jakies charakterystyczne elementy ? części ? które wyróżniały wersję na rynek włoski, poza oczywiście instrukcją obsługi i spisem włoskich ASO... :D

Italy version, german version, schweiz version .... co je odróżnia...


A więc tak opcje z listy numerowane powyżej 800 to instrukcje dodatkowe dla pracownika taśmy jak ma złożyć auto, jakie wykonać dodatkowe czynności przy ostatecznej kontroli oraz jak przygotować samochód do transportu do dealera.
Italy version daje informację o tym że auto kierowane będzie na rynek włoski, przyciski komputera pokładowego opisano po włosku np. zamiast UHR/DAT jest ORA/DAT w tym języku jest także np. rozpiska na pokrywie bezpieczników.
915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION daje informację o tym że auto nie wymaga specjalnego zabezpieczenia na czas transportu do dealera, odwrotność opcji shipping protection package czy pakietu zabezpieczającego nadwozie przed szkodliwym wpływem otoczenia w czasie transportu morskiego.
O czujnikach ciśnienia w ogumieniu można zapomnieć praktycznie każde e36 z końcowego okresu produkcji ma to w wykazie, moje też. Taki gadżet nie występował wystarczy sprawdzić choćby w instrukcji obsługi.
Jeśli chodzi o wyłącznik prądu możesz pozaglądać ale to nie ma większego sensu. A co do ASO to oni zajmują się sprzedażą nowych aut więc o starszych wozach wiedzą zazwyczaj niewiele, podobnie jak człowiek który tłumaczył rozpiski vin na polski.


Ostatnio edytowano 17 grudnia 2008, 02:12 przez Ristori, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL