BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 03:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 6 maja 2014, 13:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Bobby Vintage napisał(a):
Sądzę że to może 3% użytkowników i może to decydować o zakupie aczkolwiek nie słyszałem o problemach z tankowaniem gazu w DE. W Skandynawii stacji jest rzeczywiście ekstremalnie mało.

Tutaj chodzi tez o wygode, bo zalac 320d do pelna i miec zasieg 1200-1300km w zaleznosci od tempa jazdy to cos pieknego niz co 350km szukac stacji :/ Oszczednosc czasu i wygoda duzego zasiegu tez maja swoja cene. Zreszta koszty na trasie sa podobne 5.5l ropy vs 10l LPG, a jak ktos slusznie zauwazyl ja tez jeszcze nie slyszalem zeby lpg bylo totalnie bezproblemowe. Moze nie jakies hardcory z wypluta UPG, ale lekko faluajce obroty, jakies spadki mocy, bledy CE, bledy na kompie to standard. No i mnie osobiscie widok lpg pod maska z tym pierdolnikiem na wierzchu (wtryskiwacze, metry przewodow) odrzuca. W ciagu 9 miechow zrobilem swoim 2.0d okolo 18 tys km tylko po autostradach (DE, NL) i nie ma nic lepszego niz diesel w dlugich trasach ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 6 maja 2014, 13:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Podlaskie
Moje BMW: e36/e46
Kod silnika: m52b28/m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=126745
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154523
Bobby Vintage napisał(a):
///david napisał(a):
po to ,że nie wszyscy mogą sobie pozwolić na codzienną jazdę takim zabytkiem jak e36 a np w ciut nowszych seriach jak np e9X silniki benzynowe to jeszcze większe kasztany niż diesle jeśli chodzi o awaryjność...


Niema co zaczynać z E36 bo to samochody dla koneserów lub bądź co bądź osób z dużym portfelem. E90 330i opórcz padającyh DIS co ma jeszcze takiego złego ?


E36 dla osób z dużym portfelem? Bzdura :rotfl: przeciętny kowalski jest w stanie utrzymać ten pojazd w stanie bdb ;) Pomijam reanimację trupów bo to przez samo się mówi dla głębokich portfeli ;)

sln napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Krzysiek_E34 napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Koszty naprawy lub wymiany turbo, koła dwumasowego czy wtrysków są praktycznie tak wysokie jak montaż instalacji LPG.

Tylko, ze LPG nie zatankujesz w Europie nie liczac oczywiscie kilku wyjatkow i to jest glowny problem, szczegolnie jak ktos lata do np. Norwegii, Niemiec czy UK.


Sądzę że to może 3% użytkowników i może to decydować o zakupie aczkolwiek nie słyszałem o problemach z tankowaniem gazu w DE. W Skandynawii stacji jest rzeczywiście ekstremalnie mało.


No ale z kolei LPG to dodatkowe problemy w benzynie. Ile to już widziałem całkiem zdrowych benzyn. które zaczynały kuleć po montażu gazu. No mam wśród znajomych trzy przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą w autach z LPG, i ani jednego przypadku w dieslach czy czystych benzynach.
Pominę już, że LPG w dobrym aucie to podobne uczucie jak mieć piękną miłą dziewczynę, wszystko super, tylko wiesz o tym że przez ostatnie 5 lat była kurwą :D

Co może być ciekawe dla czytających tego posta - przez dość długi czas byłem zwolennikiem LPG



Ale bzdura że aż żal czytać.... Dobrze serwisowane auto - systematycznie przeglądy to nie ma prawa nic się dziać z motorownią i samym autem, no chyba że ktoś sobie drutuje to potem cyrki typu falowanie, większe spalanie, brak mocy etc.

Do autora tematu:
Jeśli dieslem będzie się robić przebiegi 40tys i wzwyż rocznie to się opłaca zakup a tak to jedynie PB + LPG. ;)

Pozdrawiam

_________________
„Słońcu ani śmierci nie można patrzeć prosto w oczy.”
„Tylko martwi wiernie dochowują omerty”
Obrazek
The mythical BMW E36-->Obrazek
The Legendary BMW E46-->Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 6 maja 2014, 19:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Puma Punku
Moje BMW: E12, E34, E36, E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6#p1681056
Jako posiadacz 320d polecam 330d niewielka różnica w spalaniu a przepaść pod każdym względem.
Zresztą jak słusznie koledzy wyżej zauważyli najlepiej kupić benzynę, przynajmniej ja tak zrobię przy kolejnym aucie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 6 maja 2014, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Bobby Vintage napisał(a):
///david napisał(a):
a na ten przykład pierścienie i rozrządy :]


A co tam się z nimi dzieje ? Czytałem że chyba obieg oleju w głowicy jest słaby przez co praca "klawiatury" staje się głośna ale nic o pierścieniach czy rozrządzie.


BMW od jakiegoś czasu budując rozrządy celem cięcia kosztów i żywotności ma porozumienie z największymi serwisami rowerowymi i stosuje zużyte łańcuchy rowerowe do napędu swoich rozrządów. Stąd problemy z rozciąganiem ich, pękaniem itd.

Do tego piezoelektryczne wtryski i cała masa innego syfu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 6 maja 2014, 23:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
coro napisał(a):
Jako posiadacz 320d polecam 330d niewielka różnica w spalaniu a przepaść pod każdym względem

Nie wiem czy taka niewielka, realnie to okolo 1.5l/100km to jak ktos robi 30 tys km rocznie to jest 2500zł roznicy na samym paliwie, do tego dolicz wyzsze OC, wiecej oleju, chociazby drozsze i wieksze hamulce, opony i felgi co najmniej 16" i zrobi sie 4 tys zl. Po 3 latach praktycznie 2.0d w budzie e46 wychodzi gratis. Taka niewielka roznica ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 09:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Krzysiek_E34 napisał(a):
Tutaj chodzi tez o wygode, bo zalac 320d do pelna i miec zasieg 1200-1300km w zaleznosci od tempa jazdy to cos pieknego niz co 350km szukac stacji :/ Oszczednosc czasu i wygoda duzego zasiegu tez maja swoja cene. Zreszta koszty na trasie sa podobne 5.5l ropy vs 10l LPG, ;]


Bitch Plese. Piszesz jakby te stare kondony kupowali jacyś krezusi dla któych czas ma największe znaczenie :)... Skoro diesel spali 5.5 to Pb + LPG spali 9 i zasięg starczy na jakieś 500km.

Krzysiek_E34 napisał(a):
a jak ktos slusznie zauwazyl ja tez jeszcze nie slyszalem zeby lpg bylo totalnie bezproblemowe. Moze nie jakies hardcory z wypluta UPG, ale lekko faluajce obroty, jakies spadki mocy, bledy CE, bledy na kompie to standard. No i mnie osobiscie widok lpg pod maska z tym pierdolnikiem na wierzchu (wtryskiwacze, metry przewodow) odrzuca. W ciagu 9 miechow zrobilem swoim 2.0d okolo 18 tys km tylko po autostradach (DE, NL)


Widać kolego że jakimiś mitami żyjesz sprzed 10 lat...

Krzysiek_E34 napisał(a):
nie ma nic lepszego niz diesel w dlugich trasach ;]


LOL...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak komuś zasięg przeszkadza to może wrąbać butlę 80 albo większą LPG i nie jest tak źle wówczas. Ja sam w swojej E30 wymieniając wnękę na koło zapasowe pogłębiłem ją o jakieś 5 cm właśnie w razie jakbym nacodzień musiał nią jeździć, to wtedy wejdzie mi już butla z użyteczną pojemnością 50 l w koło. Przy okazji poprawiło się nieco dociążenie dupci. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 10:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
Ja bym wybrał też benzynę, miałem e46 2.8 teraz urzęduje nią Vito, miałem też Touringa e46 3.0d 184ps i dużej różnicy nie czułem w osiągach lecz benzynę można bardziej przeciągć i chyba daję więcej radości. Teraz wracając po rocznej przerwie bez bmw kupiłem kopciucha bo będę ropę odliczał. Ale żeby było więcej frajdy z jazdy wybór padł na m57x :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 10:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Puma Punku
Moje BMW: E12, E34, E36, E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6#p1681056
Cytuj:
Nie wiem czy taka niewielka, realnie to okolo 1.5l/100km to jak ktos robi 30 tys km rocznie to jest 2500zł roznicy na samym paliwie, do tego dolicz wyzsze OC, wiecej oleju, chociazby drozsze i wieksze hamulce, opony i felgi co najmniej 16" i zrobi sie 4 tys zl. Po 3 latach praktycznie 2.0d w budzie e46 wychodzi gratis. Taka niewielka roznica ;)[quote=


Wiadomo że każdy kalkuluję po swojemu.
Jeśli mamy skupić się tylko na ekonomii eksploatacji to zdecydowanie odradzam zakup jakiegokolwiek BMW :P

Ja jako świadomy użytkownik diesla, nigdy więcej 4 cylindrowego bmw bym nie kupił, mimo tego że z dieslowskich rzeczy na przestrzeni roku i 20 tyś przebiegu wymieniłem tylko sterownik świec, jeden wtrysk i grzałkę wody więc jakiegoś dramatu nie przeżyłem.
Moim kolejnym autem będzie bez wątpienia wolnossąca benzyna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 12:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Bobby Vintage napisał(a):
Bitch Plese. Piszesz jakby te stare kondony kupowali jacyś krezusi dla któych czas ma największe znaczenie :)... Skoro diesel spali 5.5 to Pb + LPG spali 9 i zasięg starczy na jakieś 500km.

To widac jestem krezusem, bo jak smigam do NL to jedyne czego chce po calym dniu jazdy to walnac sie w hotelu w kime, a nie szukac 3-4 raz w ciagu dnia stacji z LPG. Do tego zwiekszenie predkosci jazdy do 160km/h to spalanie raptem +0.8-1l w gore, a lpg to bedzie pewnie ze 2-3 jak nie lepiej.

Bobby Vintage napisał(a):
Widać kolego że jakimiś mitami żyjesz sprzed 10 lat...

Rozumiem, ze masz pod INPA/DISEM czysciutko, zadnego bledu sondy, adaptacji czegokolwiek, a pod maska nie widac zadnego dodatkowego weza, wtryskiwaczy?



Bobby Vintage napisał(a):
LOL...

Po uja sie pytasz czemu ludzie sie pchaja w diesla skoro masz swoja wlasna teorie, ze lpg jest najlepsze i koniec kropka? Nawet przez minute sie nie zastanawialem nad lpg wlasnie dlatego, ze cenie sobie zasieg, duzo smigam po europie, nie lubie pierdolnika pod maska, nie lubie ingerowac w fabryczna elektryke (a szczegolnie w wiazke silnika) to najpierw twierdzisz, ze tylko ulamek osob smiga po atuostradach w EU, pozniej ze ktos kto kupuje stare pudlo za nascie tysiecy to nie zalezy mu na czasie, a na koniec jak pisze co mi przeszkadza w lpg to piszesz LOL. Na uj w takim razie drazysz temat, skoro i tak wiesz lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 13:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Krzysiek_E34 napisał(a):
Rozumiem, ze masz pod INPA/DISEM czysciutko, zadnego bledu sondy, adaptacji czegokolwiek, a pod maska nie widac zadnego dodatkowego weza, wtryskiwaczy?



Żadnego błędu wpływającego na nie prawidłową pracę silnika a pod maską praktycznie nic nie widać.

Krzysiek_E34 napisał(a):
Po uja sie pytasz czemu ludzie sie pchaja w diesla skoro masz swoja wlasna teorie, ze lpg jest najlepsze i koniec kropka? Nawet przez minute sie nie zastanawialem nad lpg wlasnie dlatego, ze cenie sobie zasieg, duzo smigam po europie, nie lubie pierdolnika pod maska, nie lubie ingerowac w fabryczna elektryke (a szczegolnie w wiazke silnika) to najpierw twierdzisz, ze tylko ulamek osob smiga po atuostradach w EU, pozniej ze ktos kto kupuje stare pudlo za nascie tysiecy to nie zalezy mu na czasie, a na koniec jak pisze co mi przeszkadza w lpg to piszesz LOL. Na uj w takim razie drazysz temat, skoro i tak wiesz lepiej.


Zasięg jestem w stanie zrozumieć ale to i tak pchanie się w koszty jak coś padnie kilkukrotnie wyższe niż w benzynie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 13:54 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Bobby Vintage napisał(a):
asięg jestem w stanie zrozumieć ale to i tak pchanie się jak coś padnie kilkukrotnie wyższe niż w benzynie.

Mój prosty przykład: diesle mi się opłaca bo sprawy podatkowe itd.... ale dziś auto stoi na serwisie, padły wtryski :zalamany: 1600zł/szt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 13:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kamil_ napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
asięg jestem w stanie zrozumieć ale to i tak pchanie się jak coś padnie kilkukrotnie wyższe niż w benzynie.

Mój prosty przykład: diesle mi się opłaca bo sprawy podatkowe itd.... ale dziś auto stoi na serwisie, padły wtryski :zalamany: 1600zł/szt.


Czyli powiedzmy że cała oszczędność z jakiś 200 tyś km poszła się j.....

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 13:58 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Bobby Vintage, dokładnie. I co najlepsze auto ma przebieg 160kkm, oryginalny i do tego autem jeździł mój znajomy od początku. Nie ma reguły na to, raz zarabiasz, raz tracisz. Ja to zrobię jak trzeba bo te auto musi jeszcze mi trochę posłużyć. No ale powiedzmy właśnie straciłem ten Vat który sobie odpisałem przy zakupie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW - silniki diesla starsze i nowsze technologicznie..
PostNapisane: 7 maja 2014, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Wojna diesel vs benzyna - klasyka :super:

polecam lekturę:
http://prentki-blog.pl/tdi-sdi-fsi-fbi-kgb-zus-itp/

z przymrużeniem oka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL