BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czas na podsumowanie 100 000 km w BMW E91 320d...
PostNapisane: 27 lipca 2009, 17:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Dla zainteresowanych podaję przybliżone koszty eksploatacji BMW E91
Przeglądy robione w ASO BMW (dla uściślenia cena obejmuje części i robociznę)
-28 tkm 0(zero) zł olej (wykonany przy zakupie przez serwis normalny koszt ok 500 - 600zł
-34 tkm 670 zł tylne klocki hamulcowe
-40 tkm 420 zł filtr klimy odgrzybianie i przegląd klimy
-45 tkm 800 zł klocki przód i płyn hamulcowy
-60 tkm 4000zł klocki i tarcze przód i tył, olej, filtr powietrza, filtr paliwa, vehicle check i kasowanie błędów
-90 tkm 1500 zł olej, filtr powietrza, separator oleju "odma",filtr klimatyzacji i czyszczenie,
Całkowity koszt przeglądów w ASO wyniósł 7390 zł
Następna wizyta przewidziana przy ok 110tkm - klocki

Dodatkowe elementy eksploatacjne
-60 tkm wycieraczki 200 zł robocizna własna
-70 tkm palniki ksenonowe 300zł części robocizna własna
-80 tkm żarówki ringów 250 zł części robocizna własna

Naprawy i awarie
-80 tkm przeciakający spryskiwacz ksenonów 130 zł część, robocizna własna
-90 tkm zatarty zawias klapy 200zł część robocizna własna

Podsumowując daje kwotę 8470zł w ciągu prawie 4 lat i 100 tkm przebiegu
Średnie spalanie z tego dystansu to 7,5l

Należy doliczyć 2 kpl opon letnich i jeden zimowych.

Jak dla mnie brak tu potwierdzenia sławetnego Będziesz Miał Wydatki.
Wiem, że 100 tkm to niedużo ale jestem jak na razie zadowolony.


Ostatnio edytowano 27 lipca 2009, 18:24 przez Rufios, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 17:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Można powiedzieć - auto bezawaryjne.
100k i ani jednej awarii (dwie małe pierdułki), koszty to w zasadzie tylko materiały eksploatacyjne.

Gratuluję autka :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czas na podsumowanie 100 000 km w BMW E91 320d...
PostNapisane: 27 lipca 2009, 18:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Rufios napisał(a):
-34 tkm 670 zł tylne klocki hamulcowe

-45 tkm 800 zł klocki przód i płyn hamulcowy


Jeżeli miałeś wtedy gwarancję to OK, ale jeżeli nie to grubooo przepłaciłeś - ja za klocki o niebo lepsze od seryjnych EBC Green Stuff płaciłem:

- klocki tył 180zł + 90zł czujnik,
- klocki przód 400zł + 90zł czujnik.

Po za tym:
Rufios napisał(a):
-90 tkm 1500 zł olej, filtr powietrza, separator oleju "odma",filtr klimatyzacji i czyszczenie,


Ja ostatnio za wymianę filtru powietrza, klimatyzacji, oraz oleju + wymiana oleju płaciłem 450zł, też nie w ASO ale w serwisie, który jest o niebo lepszy od Mcarsu w Krakowie i ma gości, którzy się na tym znają.


Widać ASO jest cholernie drogie - nie mam gwarancji więc tam nie robię Na przyszłość o kasowanie błędów i inspekcji zapytaj mnie to Ci pomogę - znam wszystkie instrukcje do E90 / E91 / E92 i sam takie rzeczy kasuję.

No cóż - 100tys. KM to też nie mało - bardzo fajnie, że po takim przebiegu nie miałeś praktycznie żadnych problemów - ja zrobiłem 25tys. KM i jestem bardzo zadowolony(oprócz tego, że dziwnie szybko zeszły mi klocki przód/tył). Dzięki za podzielenie się takimi informacji - niewielu użytkowników dba o to - a wiadomo są to nowe samochody i takich danych mało jest w necie.

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 18:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
To są kwoty z części z robocizną. Jak dla mnie ASO BMW jest trochę droższe od Forda. Kasowanie inspekcji to ja też umiem zrobić. Chodziło mi o błedy z komputera zapisane w pamięci i potem skasowane.

Cytuj:
Ja ostatnio za wymianę filtru powietrza, klimatyzacji, oraz oleju + wymiana oleju płaciłem 450zł, też nie w ASO ale w serwisie, który jest o niebo lepszy od Mcarsu w Krakowie i ma gości, którzy się na tym znają


Częsci i robocizna? To na jakim oleju jeździsz. Dolicz jeszcze separator oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 18:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
tomusxs napisał(a):
Ja ostatnio za wymianę filtru powietrza, klimatyzacji, oraz oleju + wymiana oleju płaciłem 450zł, też nie w ASO ale w serwisie, który jest o niebo lepszy od Mcarsu w Krakowie i ma gości, którzy się na tym znają.

to chyba jezdzisz na oleju z tesco
mi za wymiane oleju z filtrami do 330d w aso w lublinie krzykneli 870zl i to wydalo mi sie nawet tanio


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 18:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Napisał przecież że nie w serwisie. ASO za litr 0w30 liczy sobie 75złÂ netto.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 20:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Super !


klocki tylko dość szybko "schodzą" jak piszą obaj użytkownicy E91 :)

fajne podsumowanie :D


dalej życzę bezawaryjnej eksploatacji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
tomasz86 napisał(a):
tomusxs napisał(a):
Ja ostatnio za wymianę filtru powietrza, klimatyzacji, oraz oleju + wymiana oleju płaciłem 450zł, też nie w ASO ale w serwisie, który jest o niebo lepszy od Mcarsu w Krakowie i ma gości, którzy się na tym znają.

to chyba jezdzisz na oleju z tesco
mi za wymiane oleju z filtrami do 330d w aso w lublinie krzykneli 870zl i to wydalo mi sie nawet tanio



Taaa... ludzie szukajcie oszczędności : ) Filtr nieoryginalny, a filtr z ASO niczym się nie różni - chyba tylko ceną.

A za olej za litr płaciłem 45zł - ceny hurtowe + zniżka dla stałego klienta.

A jeżdżę na Castrolu - dedykowanym przez salon BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 20:31 
tomusxs napisał(a):
za wymianę filtru powietrza, klimatyzacji, oraz oleju + wymiana oleju płaciłem 450zł, też nie w ASO ale w serwisie, który jest o niebo lepszy od Mcarsu w Krakowie i ma gości, którzy się na tym znają.


faktycznie, te czynności wymagają wyszkolonych specjalistów i ekspertów ;D

tomusxs napisał(a):
Na przyszłość o kasowanie błędów i inspekcji zapytaj mnie to Ci pomogę - znam wszystkie instrukcje do E90 / E91 / E92 i sam takie rzeczy kasuję.


Jakim interfejsem się posługujesz? Masz GT1 czy jakiś inny sprzęt? Czy kasowanie masz na myśli kasowanie inspekcji olejowej, klocków, ciśnienia w oponach i inne podstawowe czynności?


tomusxs napisał(a):
A jeżdżę na Castrolu - dedykowanym przez salon BMW.


A to dziwne, że salon "dedykuje" jakikolwiek olej... :-k


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Fryderyk napisał(a):
tomusxs napisał(a):
za wymianę filtru powietrza, klimatyzacji, oraz oleju + wymiana oleju płaciłem 450zł, też nie w ASO ale w serwisie, który jest o niebo lepszy od Mcarsu w Krakowie i ma gości, którzy się na tym znają.


faktycznie, te czynności wymagają wyszkolonych specjalistów i ekspertów ;D

tomusxs napisał(a):
Na przyszłość o kasowanie błędów i inspekcji zapytaj mnie to Ci pomogę - znam wszystkie instrukcje do E90 / E91 / E92 i sam takie rzeczy kasuję.


Jakim interfejsem się posługujesz? Masz GT1 czy jakiś inny sprzęt? Czy kasowanie masz na myśli kasowanie inspekcji olejowej, klocków, ciśnienia w oponach i inne podstawowe czynności?



Może dla Was, dla których sami grzebiecie przy silnikach to łatwa sprawa - nigdy nie byłem jako taki dobry w te klocki, a nie chciałbym czegoś zepsuć - jedyne na czym się znam to serwisowanie skuterów ; -)



Mówię o zwykłych inspekcjach. A jeżeli chodzi o komputer to też mam tyle, że jakoś nie chce podejść do mojej E90 - na aukcji pisało, że pasuje do nowych BMW, seatów, VW i innych - a działa jedynie w samochodach w grupie Audi / VW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 21:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
tomusxs napisał(a):
Taaa... ludzie szukajcie oszczędności : )


Spoko, ja mały włos nie musiałem faktury za gumke od przepływki pokazywać, że nowa, ori, trącona przez ASO :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 22:02 
tomusxs napisał(a):
sami grzebiecie przy silnikach to łatwa sprawa


no ale to raczej nie jest grzebanie przy silnikach tylko kliknięcie kilku przycisków w środku i ew. zabawa idrivem :)

Kyokushin, czepiasz się :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 22:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Coś ostro hamujesz. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 00:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
250 zeta za żarówki do ringów ????!!!! :przestraszony:


widze dluuugie okresy wymiany olejowej

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 07:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Boogie napisał(a):
250 zeta za żarówki do ringów ????!!!! :przestraszony:



http://allegro.pl/search.php?sg=0&string=d2s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 09:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Rufios napisał(a):


Przecież ringi nie są podświetlane przez xenony....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 09:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Rzeczywiście nie doczytałem.
Ale żarówki tyle kosztowały. Rzeczywiście sporo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 09:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
wreszcie jakieś podsumowanie e91 :ok:

gratuluje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Klocki naprawdę tak szybko się zużywają czy to Twój styl jazdy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Pierwsze klocki padły po 34 tkm. Drugie wymieniłem przy zmianie tarcz. Głupio dawać stare klocki do nowych tarcz. Na tamtych przejechałbym jeszcze ok 10 tkm. Zreszta mam te stare klocki w garażu
Teraz mam już 40 tkm na klockach i jeszcze mają starczyc na 10 tkm. Zauważyłem że klocki z tyłu szybko się zużywają, jak się jeździ zimą i kontrola trakcji ciągle ingeruje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL