BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 10:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E30 325 ix
PostNapisane: 14 września 2009, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Kutno
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU28
Witam mam do was pytanie a najlepiej do użytkowników 325ix z napedem na 4 kola. Zastanawiam sie nad kupnem takiej bemki i prosze o kilka opinii na temat tego modelu a szczególnie jak sie sprawuje 4WD i czy np. egzemplarz za ok 6 tys zł bedzie w miarę dobrym stanie technicznym. W moich planach jest kupic takie BMW wyszykowac je na stan salonowy i zarejestrowac na oldtimera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 12:01 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Co prawda nie jechałem nigdy ix-em, ale czytałem trochę o tym modelu-użytkownicy bardzo sobie chwalą ten napęd, zwłaszcza w zimie, co zrozumiałe. Gwoli ścisłości - 63% napędu idzie na tył, 37%-na przód. Sporo części jest innych niż w tylnonapędówce i są droższe, poza tym trudniejszy jest do nich dostęp. Za 6 tys. wątpię, żebyś kupił dobre 325 ix. No i wątpię, żebyś dał radę zarejestrować je jako zabytek.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Kutno
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU28
Z zarejestrowaniem nie bede miał problemu przez chociażby to że mam kilku dobrych znajomych i żółte tablice są. A za 6 tys tak napisałem bo patrzyłem na allegro i otomoto wiadomo że jak się trafi coś ładnego to jestem w stanie wydac więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 12:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Ja posiadam e34 xDrive. Może to co napiszę (w właściwie skopiuję, bo napisałem to na innym forum) trochę Ci pomoże.


"Ja posiadam e34 xDrive:
Spisuje mi się bardzo dobrze. Właściwości jezdne są dużo lepsze niż e RWD (wcześniej miałem e34 RWD, a obecnie e30). W normalnych warunkach nie czuć, że prowadzi się samochód z napędem na 4 koła. Różnicę czuć zimą oraz wtedy, gdy w koleinach stoi woda.

Co do części to wszystko jest dostępne, aczkolwiek kompletnie brak zamienników. Pozostaje ASO. W sklepach tez można kupić części, które szły na pierwszy montaż, ale sprowadzenie trwa dłużej a cena jest minimalnie większa. Zawieszenie z przodu jest zupełnie inne niż w tradycyjnym e34, gdyż jest jeden wahacz na koło. Wg mnie jest mniej komfortowe ale zapewnia lepsze trzymanie na polskich nierównościach. Za skrzynią biegów znajduje się transfer box, który rozdziela napęd na tył i przód (obok skrzyni znajduje się wał napędzający przednią oś). W normalnych warunkach moment przenoszony jest w 64% na tylną oś, a w 36% na przednią. Nie jest to stały rozkład momentu obrotowego. Dostosowywany jest on w zależności od sytuacji na drodze. Podobno może w ekstremalnych sytuacjach być 100% na tył. Z przodu znajduje się most, którego praktycznie nie można kupić poza ASO. Most z tyłu też jest inny niż w normalnym 525i.

Oto cennik podzespołów zawieszenia (z autopsji):
wahacz przedni prawy - 810 zł
sworzeń środkowy - 360 zł (ten wciskany na prasie jest niewymienialny)
łącznik stabilizatora - 230 zł.
osłona przegubu z przodu - 170 zł

Ogólnie części są bardzo mocne i mam nadzieję że szybko nie będę musiał znowu ich wymieniać. "

Co do awaryjności napędu to na żadnym forum nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, aby komukolwiek coś się zepsuło. Elektronika nad wszystkim czuwa. Przykładowo - nie da się wyłączyć kontroli trakcji.

Podsumowując - jestem z auta bardzo zadowolony. Jak ktoś ma jakieś konkretne pytania to niech pisze, postaram się na nie odpowiedzieć. Pozdrawiam.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Kutno
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU28
MarcinM, A przy zakupie auta sprawdzałeś czy rzeczywiscie posiada 4WD? Może znasz jakis sposób żeby to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 14:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
kjk77 napisał(a):
MarcinM, A przy zakupie auta sprawdzałeś czy rzeczywiscie posiada 4WD? Może znasz jakis sposób żeby to sprawdzić?


Wystraczy spojrzec pod spód auta. Na przedniej osi jest most, przeguby są dużo większe, każde przednie koło ma tylko po jednym wahaczu zamiast 2 (w przypdaku e34), za skrznia biegów w strone tylnej osi jest transfer box (rozdziela napęd). To wszystko można zobaczyć bez podnoszenia samochodu. Poza tym po VIN dowiesz się, czy masz do czynienia z xDrive.

Inną kwestią jest sprawdzenie czy ten napęd naprawdę działa. Ja od razu wyczułem, że prowadzę 4WD, gdyż nawet po odbiór samochodu pojechałem wersją RWD, tak wieć miałem porównanie na bierząco. Poza tym wyjeżdżając z podwórka poprzeniego właściciela na jazdę próbną stałem tylną osią na trawie, przednią już na drodze i próbowałem ostro ruszyć - efekt był taki że auto wyrywało do przodu jak szalone - przednia ośka zrobiła robotę.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 14:25 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
E30 w wersji IX ma podwyższony prześwit, większy rozstaw kół no i nakładki na nadkola i progi. Inaczej są skonstruowane kielichy mocowania kolumn McPhersona-widać od razu po otwarciu maski.
A z tego co się orientuję, e34 ma zupełnie inny system napędu na 4 koła niż e30.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 14:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
mój kumpel ma e30 ix ale ciągle na niego narzeka. Miał wiele usterek i awarii. Z tym że moim zdaniem dlatego że kupił auto od przygłupa który nawet nie wiedział co ma, katował, drutował, wstawiał w piec ciągle, zepsuł napęd i sprzedał auto jako zwykły tylnopęd. Potem wszystkie usterki spadly na mojego kupla który przez niewiedzę kupił takie auto. A części sa raczej z tych droższych, napewno wiele części zawieszenia jest droższych niż w normalnym 325.
reasumując to jak kupować to tylko w ładnym stanie bo naprawy potem będą boleć.
Aha napęd ix-a ponoć nie znosi strzałów ze sprzęgła na suchym... nie jest to napęd do 4 kołowych poślizgów na betonie, tylko do sprawnego poruszania się w cięższych warunkach typu śnieg itp.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 14:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
maaaad napisał(a):
A z tego co się orientuję, e34 ma zupełnie inny system napędu na 4 koła niż e30.


Z tego co się i ja orientuję, to tak jest jak piszesz (np. inaczej sterowane są mechanizmy róznicowe). Gdzieś kiedyś przeczytałem że w e34 jedna szprea jest elektromagnetyczna a druga hydrauliczna. Nie miałem tego jak zweryfikować więc podaję to jako ciekawostkę. Ale w e30 też jest transfer box, tez jest most z przodu. Po takich rzeczach można natychmiast poznać z czym ma się do czynienia.


upbeat napisał(a):
mój kumpel ma e30 ix ale ciągle na niego narzeka. Miał wiele usterek i awarii.
Aha napęd ix-a ponoć nie znosi strzałów ze sprzęgła na suchym... nie jest to napęd do 4 kołowych poślizgów na betonie, tylko do sprawnego poruszania się w cięższych warunkach typu śnieg itp.


Ja na szczęście na napęd póki co narzekac nie mogę. Autko ma przebieg 205 tyś. km - na 100% realny. U mnie kontrola trakcji, której wyłaczyć się nie da wyklucza jakąkolwiek zabawę w palenie gumy i innego typu katowania samochodu.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Kutno
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU28
Mi samochód do driftu nie jest potrzebny po prostu lubie BMW a jak do tego dołożyc naped 4WD to dla mnie bajka. Co sądzicie o tym egzemplarzu BMW 325ix ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 17:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 333
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52tub28
Jeździłem w Niemczech 325 xi.
Pytasz jak sprawdzić czy to 4wd po prostu wsiądź i spróbuj się zakręcić na asfalcie ja od razu poczułem duży opór na zakręcenie bączka.
Jazda średnia zależy kto co lubi, jakbym miał w planie 325xi to szybciej bym łyknął 325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 18:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Po co ci te żółte tablice przecież to porażka totalna.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
W Augustowie jeździło 325ix
Najpierw z seryjnym motorem, potem uturbione, potem uturbione grubo.
W ten sposób chyba ze 3 silniki zostały zakatowane.

Cały czas łatwo nie miało, a napęd działał poprawnie.
Został wyjęty dopiero przy wkładaniu motoru z m5, bo były trudności.

Osobiście miałem 325ix w wersji touring, mocno wymęczone, chyba z 400tkm, a napęd działał poprawnie. Tylko dzięki niemu udało mi się wyrwać na lodzie mojego nissana 200sx pozbawionego 2 kół, geometrii wszystkiego i wrośniętego w zamarźnięte błoto.
Samochód ciągał lawety i radził.
Ostatnio widziałem go na allegro i ze zdumieniem spostrzegłem, że przez 3 lata nawet podrożał :rotfl:

Generalnie nie bałbym się ix'a :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Kutno
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU28
qqiz, dawno temu widziałes bo była taka ładna na alle touring za 5900zł czarna to może ta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 12:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
a takie glupie pytanie z gieldy:
panie a wiela to poli?
pewnie M20B25 na cztery lapki sobie wypije ze 2 litry wiecej

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 13:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Santino napisał(a):
a takie glupie pytanie z gieldy:
panie a wiela to poli?
pewnie M20B25 na cztery lapki sobie wypije ze 2 litry wiecej


Moje e34 ix spalilo średnio 10,76 l/100km na dystansie ponad 6500 km. Minimalne odnotowane spalanie to 9,66, a maksymalne 12,22. Zawsze zbiornik opróżniany był conajmniej do zapalenia się rezerwy.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 16:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
kjk77 napisał(a):
o tym egzemplarzu BMW 325ix
ten przód to chyba po ciemku składali

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 18:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
kjk77 napisał(a):
qqiz, dawno temu widziałes bo była taka ładna na alle touring za 5900zł czarna to może ta


Miesiąc czy może 2 temu.
Ale na pewni nie jest to auto godne polecenia.
Zielony touring z elektryka i niesprawną klimą, gazem, na bbs'ach.
2 czy 3 lata temu sprzedałem ja za okolice 2tys, więc tyle była warta.
Teraz ktoś chciał za nią chyba okolice 4, jeśli dobrze pamiętam. Ogłoszenie na pewno było z Suwałk.
Tak czy siak nie polecam tej sztuki za więcej niż 2 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 365
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: e36 323i/e39 523iA
Kod silnika: M52B25
kjk77 napisał(a):
Co sądzicie o tym egzemplarzu BMW 325ix


Temat dotyczący tego auta: http://www.beemka-klub.pl/forum/viewtop ... b91e3841f7 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
qqiz napisał(a):
Tak czy siak nie polecam tej sztuki za więcej niż 2 tys.


Cały samochód za 2 tyś. zł... Hm... Jakiś czas temu na ebay widziałem sam transfer box do e30 z gwarancją rozruchową za mniej więcej tyle.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL