Chciałem tu się pochwalić zrobionym Programem w mojej 740i
Jestem miło zaskoczony spalaniem i osiągami
Warsztat full profii, czekając na ukończenie można wybierać w rozrywkach umilających czas oczekiwania, ba można nawet samemu coś zamontować w swoim czy tez innym aucie i takiej rewelacji nie znajdziecie nigdzie (warsztat znajomego)
Nie koniec na tym bo Program trwa tak jak powinien czyli około 3 dni ze strojeniem (problem z imobilajzerem po zmianie programu nie chciał odpalać) a w tym czasie rozrywki na pewno dostarczy wam czarny bolid ( samochód zastępczy ) z niewiarygodnymi wręcz parametrami technicznymi

Przyspieszenie mierzyłem kilka razy ale przy tej mocy bolid wyrywa fajere z rąk i chciał nie chciał trzeba rzucić stoper na piękne skóry i skoncentrować się na jeździe wiec niestety tych danych wam nie podam

, mogę tylko powiedzieć ze objechałem ze świateł takie auta jak Dodge pick up v8 ( bosze jakie to miało alusy chyba 22" bo mając otwarte okno miałem wrażenie ze porysuje mi facjate wentylem który byl niebezpiecznie blisko z racji 22" no i z faktu ze czerwony bolid zastępczy jest ostro zglebowany

) Wiadomo V8 miał trochę więcej mocy ale czarny bolid nadrabiał niutonami a wiec do 3 szliśmy równo

a na 4 przy 2tys obr już go nie widziałem, nie wiem może przez czarny dym wydobywający się z rury przez hektolitry spalanego oleju opałowego ( wiadomo sportowe auto to i sportowe paliwo) z czarnego bolidu.. (verva ON)
Miałem tez ciężką przeprawę z tzw meśkiem ale i tym razem zastępczy bolid dal rade choć z lekko zadyszka spowodowana jak się później okazało przez zacinająca się 7 turbinę na przedostatnim cylindrze... (turbo dziura)
Gorzej było rano - bo zęby odpalić to monstrum musiałem 2 razy biegać z akumulatorem po schodach zęby podładować go swoja prywatna ładowarka ( 2 razy pewnie dlatego ze ładowarka (prostownik) nie była przystosowana do takich akumulatorów(był dead))
Ale zęby w ogóle wyjąc akumulator trzeba użyć specjalnych narzędzi do otwarcia maski a narzędzia te znajdują się w bagażniku do którego dostęp jest bardzo utrudniony z racji bardzo wartościowego sprzętu znajdującego się z środku (hydrauliczna otwierana klapa z przycisku) . Jednak po kilku rozmowach i konsultacjach z Krzyśkiem udało się i to obejść..
Mowie wam ze jak wysiadałem z tego auta byłem bardziej rozstrzesiony jak po przejazdzce moim ponad 300KM 740i, Krzysiek coś tam próbował tłumaczyć ze poduszki pod silnikiem (wibracje silnika diesla mimo tego że jest v8) korniki zżarły ale ja mu nie wierze - ten bolid to podrostu demon prędkości.
Niestety wszystko co dobre szybko się kończy wiec po 3 dniach oddałem E38 740d po Chipie ( fabrycznie 245KM , po programie 295) - bo o nim była mowa i musiałem się przesiąść w mimo wszystko mułowate 740i

Pierwsze testy no niestety 740d objechałem jak tylko chciałem 640Nm mu nie pomogło
Wrażenia były takie ze aż pokusiłem się o napisanie tego kolaboratu który mam nadzieje zachęci Krzyśka choć do kupna przyzwoitego akumulatora bo z moimi bolacymi stawami już mi się nie chce biegać z aku pod pacha po schodach

a spalanie 16~17 Litrów po warszawie w Dieslu jadać jak emeryt + 3 próby 0~100 i jedna 0~200 to stanowczo za dużo
Reasumując
740d nawet po chipie nie jest szybsze od 740i , Nie jest ekonomiczne , I nie ma żadnych zalet nadaje się tylko dla kogoś kto ropę z pracy za darmo i dobra pensje (na naprawy)
jeździ się naprawdę tym bardzo przyjemnie (dużo mocy w niskich partiach obrotów) ale Turbo dziura + Lag Automatu wszystko psuje , Co ciekawe wrażenia z jazdy (wynikające z krzywej mocy i momentu) mówiły mi że obejdzie 740i jak tylko chce na szczęście to tylko wrażania
jednak co benzynka to benzynka a 740d Traktuje jako ciekawostkę
