BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 02:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 14:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Witam!
Mam do was pytanie, czy 5er e39 oraz7er e38 z silnikami w układzie V8 różniły się jakimikolwiek elementami zawieszenia,karoserii oraz układem hamulcowym od 5tek i 7ek z silnikami w układzie r6?
Wogule co jest rózne w tych samochodach (oprócz wnętrza) z silnikami V8 - R6?

Pytam bo obiło mi się o uszy że beemki z silnikami V8 miały niektóre części inne niż te w R6
Czekam na odpowiedz.
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Zawieszenie jest inne w e39 dla modeli V8-M5, to wiem na pewno. Z zewnatrz to sie raczej e39 nie rozni niczym R6 od V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 16:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
W serii 7 E32 i E38 różnic praktycznie nie ma. Cała konstrukcja zawieszenia i układu kierowniczego jest identyczna.

Największe różnice między modelami R6 i V8 są w serii 5 E39. Tam inne są zwrotnice, wahacze, amortyzatory, układy kierownicze, stabilizatory. Tylko tylne zawieszenie dla każdej wersji silnikowej jest takie samo. Układ kierowniczy różni się przede wszystkim tym że modele R6 mają przekładnie listwową, a V8 drążek środkowy i przekładnie ślimakową jak stare dobre BMW.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 18:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
stonsie a jak to wyglada w E60 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 19:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
mazakback napisał(a):
Zawieszenie jest inne w e39 dla modeli V8-M5


jest inne od R6, a takie same jak w m5?

Dzięki Maciek!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Jeszcze tarcze byly seryjnie montowane wieksze, ale tylko w 540 i M5 bo w 535 i nizej byly juz takie same.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 21:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
M5 ma najwieksze tarcze - 345X32 przod, 328X20 tył

540 miało 324x30 przod, 298X20 tył przez cała produkcje, tak jak 535 od 09/97, oraz 530d od -9/2000 i 530i

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 22:42 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
stones1 napisał(a):
przekładnie ślimakową jak stare dobre BMW.


Wiele bym dal, zeby miec przekladnie listwowa jak w 523... porownania w jakosci prowadzenia pojazdu i precyzji ukladu nie ma wogle. To jak niebo i ziemia...

Prosty przyklad: takie sam rozmiar opon (225/55R16) w obu... w 540 praktycznie nie czuc kolein... w 523 na pierwszy rzut oka jeszcze nie widac ze koleina sie tworzy na drodze a na kierownicy juz sie to wyczuwa... ale niestety przekladnia listwowa nie wejdzie do V8 bo nie ma miejsca...

V8 w E39 maja srebrne nerki, inny uklad wydechowy, z tylu 2 mniejsze puszki zamiast jednej owalnej i jedna rura 2x grubsza od tej w R6.... praktycznie do samego konca wydechy ida 2 i na koncu schodza sie na jedna strone z uwagi na studnie na kolo zapasowe... M5 nie ma studni i dzieki temu ma 4 rurki.

V8 maja troche inny rozklad masy z uwagi na ciezszy silnik i osprzet (ok 100-150kg) i jezeli sie najpierw jezdzilo R6 a pozniej V8 to wyraznie wyczuwa sie, ze Vka ma ciezkiego nosa... w R6 to jest bodaj idealnie 50:50 w V8 powiedzialbym, ze 55:45... w polaczeniu z gorsza (mniej precyzyjna bo innego typu) przekladnia kierownicza i mruczeniem V8 (jest duzo glosniej w srodku niz w R6) daje to wrazenie, ze V8 to taki pociag do zapier :cenzura: na wprost. R6 lubi zakrety jest lzejsze i bardziej zwinne (to oczywiscie moje subiektywne wrazenia po przesiadce).

O ile sie orientuje to V8 mialy tez seryjnie inne felgi niz R6 (takie same mialo bodaj 530d i 530i) ale moge sie mylic, ew. mozna bylo wybrac inny wzor bez doplaty.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 23:54 
w e39 V8, czy w ogóle e34 jest ślimakowa ślimakowa, czy globoidalna?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 00:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
wow Fryderk jak ty mi teraz zaimponowales no no, globoidealnie mi zaimponowales

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 00:49 
Cytuj:
wow Fryderk jak ty mi teraz zaimponowales no no, globoidealnie mi zaimponowales




Zadałem tylko zwykłe normalne pytanie, to chyba forum samochodziarzy? :niepewny:

Jak zwykła ślimakowa, to dół :( i punkt dla MB za śrubową :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 23:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Hans' napisał(a):
stonsie a jak to wyglada w E60 ?




W E60 nie ma takich różnic miedzy zawieszeniem i układem kierowniczym w zależności od wersji silnikowej. Cała konstrukcja jest identyczna od 520i do M5. Oczywiście wiele elementów się zmienia zależnie od opcji, ale takich różnic jak między 520i e39 a 540i e39 w e60 nie ma.




Sebuś napisał(a):
mazakback napisał(a):
Zawieszenie jest inne w e39 dla modeli V8-M5


jest inne od R6, a takie same jak w m5?

Dzięki Maciek!



W M5 e39 cała konstrukcja jest taka sama jak np. w 540i. To znaczy układ kierowniczy, wahacze, zwrotnice, ale pojedyncze elementy w M5 są inne (np. amortyzatory).



Condor napisał(a):
stones1 napisał(a):
przekładnie ślimakową jak stare dobre BMW.


Wiele bym dal, zeby miec przekladnie listwowa jak w 523... porownania w jakosci prowadzenia pojazdu i precyzji ukladu nie ma wogle. To jak niebo i ziemia...



Z drugiej strony pozostaje niższy komfort przekładni listwowej i niższa trwałość. Mi się bardzo nie podoba stosowanie w praktycznie wszystkich samochodach (każde nowe BMW, każdy nowy MB poza Maybachem) przekładni listwowych. Uważam to za oszczędność producentów.


Fryderyk napisał(a):
w e39 V8, czy w ogóle e34 jest ślimakowa ślimakowa, czy globoidalna?



Nie wiem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 01:24 
ktokolwiek nudził się i wyciągał bebechy z przekładni kierowniczej z e34 np?

albo widział fotkę w necie? :-k


Góra
  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 14:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Fryderyk, ale po co....? Mam taki magiel mogę Ci sprzedać to se rozkręcisz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 15:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
To ja dodam coś takiego 540 97 rok:

Wyposażenie seryjne
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S280A LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S520A FOGLIGHTS Reflektor przeciwmgłowy
S540A CRUISE CONTROL Regulacja prędkości
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 18 stycznia 2010, 19:42 
KotSylwester napisał(a):
Fryderyk, ale po co....? Mam taki magiel mogę Ci sprzedać to se rozkręcisz :)


A na co mnie to? :-k

Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 19 stycznia 2010, 08:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Fryderyk, do pościeli :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 00:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
stones1 napisał(a):
W M5 e39 cała konstrukcja jest taka sama jak np. w 540i


To teraz zapytam tak ze zwykłej ciekawości, jak wygląda ten temat dla 540-M5? I 7xx e38 - a 750 e38?


Ostatnio edytowano 21 stycznia 2010, 15:45 przez Sebuś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 12:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
M5 ma grubsze stabilizatory i inne amortyzatory, inną przekładnie kierowniczą. Ale cała konstrukcja zawieszenia jest taka sama jak w 535i i 540i (wahacze, zwrotnice, układ kierowniczy)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: V8 & R6 - różnice (zawias,karoserka,etc.)
PostNapisane: 21 stycznia 2010, 15:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
A
Sebuś napisał(a):
7xx e38 - a 750 e38?

??


ps. Pytam z czystej ciekawości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL