BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 19:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Sebuś napisał(a):
Gumiś napisał(a):
Mnie podobnie robienie z jazdy na LPG cnoty głównej, co można zaobserwować dość często na forum.


z takim zjawiskiem się nie potkałem, po prostu każdy chwali swoje, tak było, jest, i pewnie będzie :)

Ja nie mam nic do żadnego rodzaju napędu (może poza elektrycznym bo to już sporo odbiega:P)

Jeżdze LPG bo dla mnie jest to najrozsądniejsza opcja, lubie cichość w kabinie połączoną z tanim podróżowaniem itd..

Ty Gumiś jeździsz ON, i ja też do tego nic nie mam.

Ktoś inny jezdzi na samym PB i do tej osoby także nie mam żadnych ''ale''

No ale nie wysiedzę w miejscu kiedy ktoś mi mówi że gaz do zapalniczek etc.


Ale ja też nie mam nic do LPG.

Sam myślałem swego czasu nad zmianą na 540 + LPG.

Każdy niech jeździ na takim paliwie na jakim chce.

Natomiast często trafiają się na forum tematy w których posiadacze aut LPG uważają to za swą cnotę i za idiotów uważają osoby przepłacające za paliwo do którego ich silnik został skonstruowany.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Grochu88 napisał(a):
Nie zapominaj, że LPG jest używane nie tylko w autach. Rząd nie może, windować cen tak jak piszesz, wiele mieszkań jest ogrzewanych w ten sposób.


to nie ma nic do rzeczy, stawki akcyz mogą się różnić w zależności od przeznaczenia produktu

na gaz zasilający kuchenki akcyza nadal może pozostać groszowa a na ten z przeznaczeniem do samochodów może wzrosnąć z tych obecnych 685zł dajmy na to do 1565zł (tyle co benzyny)

więc rząd jak najbardziej może

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4168
Lokalizacja: PSR
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134731
ja jeżdżę w gazie i się nie wstydzę, a jeżdżę taniej :]

_________________
Obrazek
Cycki, dresy, BBS-y !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
taki off-top że aż się pochwale :wstyd:

tekst znaleziony na innym forum mówiący o instalacji którą mam w aucie

Post AArti
"Panowie-ręce mi opadają - ma instalcję LPI wyprodukowaną przez holenderską firmę VIALLE i domniemam,że jego samochód został sprowadzony właśnie z Holandii lub Belgii - bo tam jako nowy samochód został na pewno w nią wyposażony.
Instalacja ta to V generacja - wtrysk gazu w fazie ciekłej. Nie ma tu reduktora - wie i płyn chłodniczy nie ma nic do rzeczy.
W zbiorniku gazu znajduje się pompa gazu i elektronika, która w zależności od modelu jest wewnątrz zbiornika lub na zbiorniku. Przewodami elastycznymi(a nie miedzią) gaz doprowadzany jest do tzw. regulatora ciśnienia a z niego gaz wędruje do wtryskiwaczy gazowych z których w fazie ciekłej wtryskiwany jest do komory spalania. Pompa w zbiorniku tłoczy gaz pod ciśnieniem - na wyjściu ma około 10-12 barów w zależności od kilku różnych czynników.
Sądząc po roczniku samochodu kolegi ma LPI 6.4 - czyli już nowy typ pompy z elektroniką na zbiorniku - okrągły aluminiowy dekiel.Wtryski powinny być koloru "fiolet".Z ciekawostek tej instalacji - wykresy z hamowni pokazują nieznaczny wzrost mocy silnika na LPG w porównaniu z PB. Instalka dedykowana do konkretnych modeli danych marek - bez żadnych regulacji - nie ma takiej możliwości.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Grochu88 napisał(a):
DoReK napisał(a):
kolego Grochu88 po pierwsze nie kozacze a po drugie wydaje mi sie ze kazdy moze wyrazic swoje zdanie wkoncu po to jest ten dzial i oczywiscie ty mozesz mnie krytykowac ale wypraszam sobie nazywanie mnie kozakiem :D mozesz jechac moje posty nie mnie :)


Sory, poniosło mnie, ale to nie zmienia faktu, że z Bawarskiej fabryki wychodziły modele z fabrycznym LPG.


Ktore modele? Bo ja slyszalem tylko o takich zasilanych CNG. I byl to eksperyment, jak udany, niech swiadczy o tym ilosc wyprodukowanych egzemplarzy i ciaglosc pomyslu przeniesiona na pozniejsze generacje ;) Nie zapominajmy tez o roznicach w budowie silnikow, skoro mamy byc tak dokladni :cwaniak:


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2011, 19:03 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
M5 w gazie :wstyd:

Gazujcie kazdy model ale nie M :niepewny:

Profanacja koniec kropka :cisza:

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
były montowane w serwisach ASO BMW Holandia podobno

a na podsumowanie (miałem diesle benzyny i gazy)

nic nie zastąpi zapachu, luksusu, baunsu i wygody użytkowania auta na benzynie :zdegustowany:

no może koszty :D ale na LPG nie jest to na pewno 50%
może będzie ze 30% taniej :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
bmw power napisał(a):
Z ciekawostek tej instalacji - wykresy z hamowni pokazują nieznaczny wzrost mocy silnika na LPG w porównaniu z PB.


Z ciekawostek warto dodac fakt, ze ten minimalny wzrost mocy (dyskusyjny, bo z tego co widze mieszczacy sie w granicy bledu pomiaru hamownii, na wykresie, ktory jest juz po jakis modyfikacjach, a nie pochodzi prosto z softu hamownii) wynika pewnie z faktu troche innej temperatury paliwa (ciekle LPG podczas zmiany stanu skupienia obnizy swoja temperature).


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2011, 19:00 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 18:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Pozwolcie, ze przeksztalce pewien tekst ze skeczu KMN...


"Benze" to mam przy wyplacie, reszte zyje w celibacie.


...czekam rowniez na temat "Ile jeszcze wytrzymacie z aktualnymi cenami paliw plynnych".

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 19:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Vermilion napisał(a):
Z ciekawostek warto dodac fakt, ze ten minimalny wzrost mocy (dyskusyjny, bo z tego co widze mieszczacy sie w granicy bledu pomiaru hamownii, na wykresie, ktory jest juz po jakis modyfikacjach, a nie pochodzi prosto z softu hamownii) wynika pewnie z faktu troche innej temperatury paliwa (ciekle LPG podczas zmiany stanu skupienia obnizy swoja temperature).


umówmy się że wzrost jest niezauważalny, nieodczuwalny
a występuje on za sprawą większej liczby oktanowej LPG wynosi ona 90-120 i większego spalania gazu w porównaniu z PB
jak się nie mylę to kaloryczność jest mierzona z kilograma
a kilogram gazu to więcej litrów niż litrów benzyny :zakrecony:
i to dlatego auto powinno palić więcej gazu niż PB
do tego dochodzi benzyna na rozruch, koszty instalacji i już nie zauważamy znacznej oszczędności przy LPG
niech ktoś poprawi jak coś pokręciłem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 19:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
bmw power napisał(a):
i już nie zauważamy znacznej oszczędności przy LPG

No jesli sie jezdzi tylko wokol komina...a jesli ktos robi 700-1000 km tygodniowo?? Oszczednosc jakby nie patrzec znaczna, tylko autem trzeba jezdzic...

Ja np. gdybym autem jezdzil, jak co niektorzy, tylko wokol komina, robiac niewielkie przebiegi to nigdy w zyciu bym nie kupil auta z lpg, nie zalozylbym lpg ani nie kupil diesla...bo nie warto...ale ja tygodniowo przejezdzam miedzy 700 a 1000 km i dlatego mam 2.0d...nie jest najgorzej ale R4 na lpg byloby ekonomiczniej...wiem bo mialem :]

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 19:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
bmw power napisał(a):
a występuje on za sprawą większej liczby oktanowej LPG wynosi ona 90-120 i większego spalania gazu w porównaniu z PB


Jak nalejesz PB98 do samochodu przystosowanego do PB95 to silnik bedzie osiagal wieksza moc? Nie, zeby moc wykorzystac wieksza liczbe oktanowa trzeba zmienic stopien kompresji (lub cisnienie doladowania), itd ;) Akurat jestem prawie pewien, ze ten "wzrost" bylby motywowany temperatura paliwa (moze Fryderyk bedzie mial tutaj inna teorie).

bmw power napisał(a):
jak się nie mylę to kaloryczność jest mierzona z kilograma
a kilogram gazu to więcej litrów niż litrów benzyny :zakrecony:
i to dlatego auto powinno palić więcej gazu niż PB


Dlatego lepiej jest patrzec na kalorycznosc/objetosc daje to troche lepszy poglad.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 20:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
zgadza się chłodna mieszanka (bardziej gęsta)
ale z racji tego że gaz rozpręża się dopiero w cylindrze to mieści się odpowiednia ilość powietrza
które to umożliwia większe spalanie gazu który nie zmieściłby się w takiej ilości formie gazowej razem z powietrzem
daje to większe spalanie LPG niż PB aby nie było różnicy w mocy auta
można instalacje ustawić na mniejsze spalanie (akurat nie LPI)
tak jak można modyfikować mapy PB czy diesel
ale z zakładami montującymi gaz bywa różnie
może to pociągnąć za sobą na przykład wybuch chłodnicy na trasie :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 20:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
bmw power napisał(a):
zgadza się chłodna mieszanka (bardziej gęsta)
ale z racji tego że gaz rozpręża się dopiero w cylindrze to mieści się odpowiednia ilość powietrza
które to umożliwia większe spalanie gazu który nie zmieściłby się w takiej ilości formie gazowej razem z powietrzem


Nie mieszanki, paliwa. Temperatura mieszanki to zupelnie inna sprawa (bo moze wynikac z nizszej temperatury zarowno powietrza jak i paliwa). Ferrari swego czasu eksperymentowalo z chlodzeniem paliwa dla swoich bolidow w F1, dopoki nie zostalo to zablokowane przez FIA. Wieksza ilosc dostarczonego paliwa mija sie z celem gdy nie ma odpowiedniej ilosci tlenu aby je poprawnie spalic. Nie chce dokladnie wyjasniac tutaj z czego wynika przyrost mocy wiazacy sie z nizsza temperatura paliwa, bo istnieje wiele teorii, a ja nie jestem 100% przekonany do zadnej z nich (nie posiadam tez az tak szczegolowej wiedzy, aby je zweryfikowac).

Jezeli poszukasz informacji o dragsterach czy bolidach natkniesz sie np. na takie rozwiazanie

Obrazek

sluzace do chlodzenia paliwa suchym lodem. Podobny efekt uzyskuje sie wtryskujac wode (lub jej mieszanke z metanolem) do cylindrow, lub do mieszanki.

bmw power napisał(a):
daje to większe spalanie LPG niż PB aby nie było różnicy w mocy auta
można instalacje ustawić na mniejsze spalanie (akurat nie LPI)
tak jak można modyfikować mapy PB czy diesel
ale z zakładami montującymi gaz bywa różnie
może to pociągnąć za sobą na przykład wybuch chłodnicy na trasie :]


Wieksze spalanie LPG wynika z mniejszej kalorycznosci tego paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 21:15 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
Gpower nie jest pionierem wśród tunerów, którzy zasilali tuningowane auta gazem, np Steinmetz pokazał zasilaną w ten sposób Astre.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 22:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jak ktoś kupuje hybrydę, to jest burakiem? Tak, bo przyrody tym nie naprawi, a kasę niby zaoszczędzoną na paliwie pakuje w paskudne auto.

Cytuj:
i za idiotów uważają osoby przepłacające za paliwo do którego ich silnik został skonstruowany

A jazda na paliwie da silnikowi nieśmiertelność, bo przecież musi wytrzymać kolejne 20 lat. :mur:

Cytuj:
a kilogram gazu to więcej litrów niż litrów benzyny

A gdzie są takie bardzo fajne dystrybutory, które liczą wg wagi?

Generalnie temat LPG był przerabiany na forum i nie wiem, po co lecieć od nowa?
viewtopic.php?f=3&t=52590&p=980539&hilit=+LPG#p980539


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 22:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
M5 i to od G-powera w LPG :rotfl: niemam nic do Lpg np do BMW 535-rozumiem koles chce jezdzic taniej i delektowac sie osiagami,ale M5 po tuningu :wstyd: to moze nowe Ferrari italia z sekwencja to tez nic zlego? :mur:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 22:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Typowy stwierdzenie kogoś, kogo nie stać ani na M5, ani tym bardziej na Ferrari.
Jak sobie kupisz M5/Ferrari, to porozmawiamy o sensie zakładania LPG.

Podaj mi jeden powód, dlaczego M5 z gazem to zły pomysł?
Oczywiście durnego "LPG to obciach w tym aucie" nie zamierzam uważać za argument, bo respekt na dzielni to sobie można robić autem tatusia, a nie swoim ciężko wypracowanym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
ULLISSES, o jakim ty respekcie piszesz?na dzielnicy?autem do tego?Wow!!!!to ty jestes gangsterka swoja 520 E34..... :wstyd: Pisze tylko ze to auta z dusza,z legenda czlowieku....ktore niech beda sobie niedostepne dla mas,ale niech beda tym czym zawsze byly kwintensencja sportu,prestizu i.....to sobie sam dopisz czym jeszcze.Niemam nic do Lpg bo to fajny wynalazek ktory pomaga ludziom zaoszczedzic pieniadze w normalnych autach.Ale bez przesady-wygraj w lotto 6mln i kup se M5 E60 za 150tys i zakladaj gaz-bedziesz trendy.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 23:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 353
Lokalizacja: Poznań / Konin
Moje BMW: E91 LCI Mpakiet
Kod silnika: N47
bafi napisał(a):
Ja np. gdybym autem jezdzil, jak co niektorzy, tylko wokol komina, robiac niewielkie przebiegi to nigdy w zyciu bym nie kupil auta z lpg, nie zalozylbym lpg ani nie kupil diesla...bo nie warto...


Niby rozsądny tok myślenia, ale wszyscy moi znajomi, którzy robili max 15 tys rocznie i pokusili się o LPG nagle zaczęli robić 25 - 30 tys rocznie. Zaczęli po prostu jeździć więcej, bo zrobiło się taniej. Tylko ja nadal na Pb i nadal przebieg ~ 12 tys rocznie :D

_________________
R6 Fanatic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL