Witam,
Jestem nowy na tym forum. Jeden z moderatorów doradził mi, abym w tym dziale zamieścił swoje pytania odnośnie zakupu BMW. Dodam, że najprawdopodobniej w najbliższym czasie będę zmieniał samochód i jestem zainteresowany właśnie BMW. Przez trzy lata jeździłem E39 i uważam, że to naprawdę doskonały samochód. W swoim życiu jeździłem wyłącznie dieslami (Golf IV 1.9TDI, E39 525TDS i przez ostatnie pół roku Audi A6 2.5TDI), ale postanowiłem sobie, że następny samochód będzie w benzynie. Rynek używanych BMW jest niby bardzo szeroki, ale już znalezienie BMW w dobrym stanie nie jest łatwą sprawą, dlatego chciałbym abyście pomogli mi w ustaleniu takich ogólnych (mniej, więcej) przedziałów cenowych dotyczących poszczególnych modeli, które mnie interesują. W dziale giełda często forumowicze piszą, że dane BMW jest ich zdaniem zbyt drogie, innym razem że cena jest podejrzanie niska. Chciałbym wiedzieć, z jakimi kosztami zakupu liczyć się za samochód zadbany, w dobrym stanie i przy okazji do jakich ogłoszeń podchodzić z przymróżeniem oka z uwagi na niską cenę. Podstawowym warunkiem jest manualna skrzynia biegów. Swój obecny samochód mam w bardzo bogatym wyposażeniu, ale zauważyłem, że większość rzeczy jest przyjemna, jednak na pewno nie niezbędna, dlatego bardziej niż na pewnych elementach wyposażenia zależy mi na tym, aby samochód nie był zniszczony, a jego silnik był w dobrej kondycji. Problemem w wielu oferowanych na rynku E39 są na pewno domowe tuningi, czy m-pakiety, lub na przykład kilka drobnych rzeczy wzbudzające podejrzenia (np. poliftingowe lampy przy zachowaniu zderzaka sprzed liftu itp.). Bardzo proszę o wasze porady, na co zwracać uwagę przy podanych niżej modelach BMW i jakie przedziały cenowe brać pod uwagę.
1. BMW E39 528i (raczej sedan, ale kombi też do rozważenia)
2. BMW E39 523i (jw)
3. BMW E46 328i (tylko sedan)
4. BMW E46 323i (tylko sedan)
5. BMW E46 coupe (w tym przypadku bardzo proszę o rozwinięcie pewnej kwestii, a mianowicie powszechna opinia mówi, że E46 coupe w dobrym stanie jest bardzo drogie, natomiast modele w atrakcyjnych cenach są: na pewno mocno bite, na pewno mocno żyłowane i na pewno mają kręcone przebiegi).
Jeszcze jedno pytanie, które mnie mocno ciekawi. Zdecydowana większość E39 w ogłoszeniach ma jakby lekko zgiętą zaślepkę airbagu, czy to po prostu oznacza, że ma przeszłość powypadkową, czy na przykład te zaślepki pod wpływem temperatury zmieniały swój kształt?
Pozdrawiam i bardzo liczę na Waszą pomoc. Mam nadzieję, że już niebawem - także dzięki Wam - znów stanę się szczęśliwym posiadaczem BMW.