BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 18:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 7 lipca 2011, 21:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
///Mentos napisał(a):
Dudek II napisał(a):
Zresztą zwisa mi to czy wymyślny automat typu dsg, smg czy jakieś inne nowsze kłapołuche zmieni bieg 0,00001 s szybciej niż ja.

Twierdzisz, że zmienisz bieg wolniej o 0,00001 s niż np. skrzynia w GTRze :zdziwko:


Kolego ta skrzynia w tym GTR to jest najbardziej wrażliwa rzecz w tym aucie, rozsypuje się w momencie. Podobnie jest w przypadku m5 e60, same z nią problemy.

p.s A jeszcze jak ktoś ma skrzynie smg to niech napisze ile ma zalecanych startów z Launch Control w instrukcji obsługi :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 7 lipca 2011, 22:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
JarekBDG napisał(a):
Pomyśl ile czasu zabiera - czas reakcji,wciśnięcie sprzęgła,ruch ręką.Zanim skojarzysz,że już czas na zmianę biegu nowa skrzynia już Ci dawno przerzuci bieg


Powariowaliście ! :)
Poddam sie testom z własnej woli.
Sygnał start, i od tego momentu trzeba zredukowac i auto zaczac ma przyspieszac. Automat jeszcze bedzie mielił redukcje jak ja już dawno bede przyspieszalk na nizszym biegu hehe

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 8 lipca 2011, 00:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
Boogie napisał(a):
Powariowaliście ! :)
Poddam sie testom z własnej woli.
Sygnał start, i od tego momentu trzeba zredukowac i auto zaczac ma przyspieszac. Automat jeszcze bedzie mielił redukcje jak ja już dawno bede przyspieszalk na nizszym biegu heh

a juz napewno jezeli chodzi o automat z e34 i e32


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 8 lipca 2011, 09:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 411
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36
Kod silnika: m42b18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132866
Dudek II napisał(a):
///Mentos napisał(a):
Dudek II napisał(a):
Zresztą zwisa mi to czy wymyślny automat typu dsg, smg czy jakieś inne nowsze kłapołuche zmieni bieg 0,00001 s szybciej niż ja.

Twierdzisz, że zmienisz bieg wolniej o 0,00001 s niż np. skrzynia w GTRze :zdziwko:


Kolego ta skrzynia w tym GTR to jest najbardziej wrażliwa rzecz w tym aucie, rozsypuje się w momencie. Podobnie jest w przypadku m5 e60, same z nią problemy.

A czy ja pisałem o awaryjności?? W modelu 2011 już jest inna, która jest znacznie wytrzymalsza ;) Podałem przykładowo, bo teraz już jest pełno dwu-sprzęgłowych skrzyń np. DKG/DCT, PDK, DSG, Getrag z f458 itp.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 8 lipca 2011, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
tak jasne boogie to zrobimy test pojedziesz obok mnie ja w trybie s a ty na najwyzszym biegu i przy 70km/h robimy redukcje na 2 chciałbym to widziec to bedzie obiektywny test dopiero

aha skrzynia 5hp30 to to samo co np w 750i e-38 takze e-39 i e-38 ma takie same czasy reakcji skrzyni własciwie tylko steptronic dolozyli do zabawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 8 lipca 2011, 10:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Automaty są dla lamusów i to trzeba również zaznaczyć.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 8 lipca 2011, 11:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 411
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36
Kod silnika: m42b18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132866
Bobby Vintage napisał(a):
Automaty są dla lamusów i to trzeba również zaznaczyć.

Aha.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 8 lipca 2011, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Dudek II napisał(a):
Kolego ta skrzynia w tym GTR to jest najbardziej wrażliwa rzecz w tym aucie, rozsypuje się w momencie. Podobnie jest w przypadku m5 e60, same z nią problemy.


Skrzynie z GTR'a rozsypywaly sie przez bledny soft sterownika skrzyni, gdy to poprawili nie bylo juz z nimi problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 8 lipca 2011, 12:42 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Boogie napisał(a):
Poddam sie testom z własnej woli.


Boogie sprawdzimy z ciekawosci next time na S8 i damy Wam znac. Proponuje jechac ok 80 na 5tym biegu i na sygnal ja kickdown a ty redukcja z 5 na 2 i ogien.

Inna sprawa ze a auto to redukcja o 3 biegi, w manualu nie ma tej roznicy o ile biegow bo to i tak jeden ruch lewarka. w sumie mozemy z 3 na 2 i ogien. Zreszta, jakas metodologie wymyslimy.

Prosze o zakonczenie juz pitolenia automat vs manual. Za dalszy offtop beda nagrody :hyhy:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 13 lipca 2011, 19:08 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
Condor, postraszyłeś ostami i mi temat ucichł ;) Zakup 540 został delikatnie odłożony w czasie z uwagi na wyjazd zainteresowanego za granicę. Po powrocie (tj. przyszły tydzień) rozpocznie się jeszcze pierwsze podejście do sprzedania obecnego samochodu i miło byłoby go sprzedać jeszcze przed zakupem 540, aby móc z czystym sumieniem i pustym garażem rozpocząć poszukiwania pełną parą.

Ze swojej strony oczywiście kolejny raz mogę podziękować za dyskusję, która tutaj się wywiązała, bo można z niej wyciągnąć sporo ciekawych wniosków, także nie krępujcie się i dyskutujcie :) Czym więcej wiadomości, tym lepiej. Przed zakupem swojego BMW też sporo się naczytałem różnych opinii i dzięki temu jestem teraz zadowolony ze swojego samochodu.

Dodam, że przez moment z bratem ustaliliśmy, iż poszukiwania ograniczymy do samochodów z maks. rocznikiem 98' (mniej awaryjne silniki), jednak z uwagi na to, że 540 zbyt dużo w ogłoszeniach nie ma, nie można zbytnio wybrzydzać, a lepiej skupić się na poszukiwaniu naprawdę godnego i zadbanego egzemplarza. Ja osobiście zachęcam brata do poszukiwania samochodu z 6-biegowym manualem (skoro można ograniczać ryzyko kosztownych napraw, to trzeba próbować :)), ale w zasadzie... jw. Jeśli będzie to automat, a samochód będzie warty zakupu to też będzie ok. Konfigurować samochód pod siebie można w salonie. Pierwszeństwo, jak już wspominałem, będą miały Touringi (chociaż ja po cichu liczę, że będzie to jednak sedan).

Pozdrawiam :)

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 13 lipca 2011, 19:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Bobby Vintage napisał(a):
Automaty są dla lamusów i to trzeba również zaznaczyć.


A manual dla prawdziwych twardzieli :przestraszony:

Takie czasy że każdy wybiera co mu wygodniejsze, a nie jak dają

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 13 lipca 2011, 21:33 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
Przy okazji chciałbym zapytać posiadaczy V8 w E39, czy też E38, którzy wcześniej mieli okazje jeździć BMW z silnikami mocnymi, ale jednak R6. W czym przejawia się największa przewaga tych silników? Wiadomo, dźwięk jest rewelacyjny i to w ogóle nie podlega dyskusji, ale chodzi mi bardziej o osiągi. Nie chodzi mi o dane katalogowe, czy też czasy przyspieszeń, lecz po prostu o odczuwalną różnicę w jeździe. Czy dobrze mi się wydaje, że najbardziej przejawia się to na niskich obrotach? Z tego, co słyszałem/czytałem/widziałem V8 mają jednak piekielnie mocny dół i czy ta największa różnica przejawia się właśnie w elastyczności i reakcji na gaz przy stosunkowo niskich obrotach?

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 13 lipca 2011, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 26
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
nuhi napisał(a):
Przy okazji chciałbym zapytać posiadaczy V8 w E39, czy też E38, którzy wcześniej mieli okazje jeździć BMW z silnikami mocnymi, ale jednak R6. W czym przejawia się największa przewaga tych silników?

Moooc od samego dolu. Silnik V to poezja. R6 do 3k obrotow jednak lekko niedomaga.
Pomimo tego, ze e39 to kawalek budy, to z gazem warto obchodzic sie z wyczuciem ;)

pzdr
RZaba

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 13 lipca 2011, 22:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
RZaba napisał(a):
nuhi napisał(a):
Przy okazji chciałbym zapytać posiadaczy V8 w E39, czy też E38, którzy wcześniej mieli okazje jeździć BMW z silnikami mocnymi, ale jednak R6. W czym przejawia się największa przewaga tych silników?

Moooc od samego dolu. Silnik V to poezja. R6 do 3k obrotow jednak lekko niedomaga.
Pomimo tego, ze e39 to kawalek budy, to z gazem warto obchodzic sie z wyczuciem ;)

pzdr
RZaba

Dodam jeszcze, że E39 6cyl prowadzi się o niebo lepiej od 8. Bardziej też miota w koleinach.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 21:13 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
Trochę zapomniałem o tym temacie, a że to ja go założyłem to chyba wypada dodać coś od siebie, może komuś w przyszłości się przyda ;) Najważniejsza kwestia jest taka, że między innymi dzięki Waszym poradom z tego tematu udało się dokonać zakupu, dlatego bardzo dziękuję wszystkim, którzy wyrażali swoje opinie :)

Temat zakupu E39 540 do łatwych nie należy, ale szczęście dopisało i poszło... dość łatwo ;) Zakupione przez brata E39 było drugim oglądanym. Wymagania mojego brata zmieniały się jak w kalejdoskopie, w zależności od dnia i tak na zmianę preferowany był raz sedan, raz touring, raz automat, a innym razem manual. Ostatecznie brat uznał, że najlepszym wyborem dla niego będzie Touring i tak też się stało. Samochód zadbany, z bardzo dobrych rąk. Nota bene E39 z tego forum, co cieszy tym bardziej :) Dodatkowy plus... przed wrześniem 1998 roku :) Dla mojego brata jest to pierwsze BMW w życiu (coś mi świta w pamięci, że kiedyś dawno temu przymierzał się do E36, ale nic z tego nie wyszło). Czuję się trochę odpowiedzialny, bo to ja go przekonałem i ja przyczyniłem się do zakupu.

Jeszcze przed rozpoczęciem poszukiwań największe moje wątpliwości budziły dwie rzeczy: LPG i automat. Ciekawostką jest fakt, że na tę chwilę postrzegam to jako duże atuty zakupionego samochodu. Po pierwsze, po uwzględnieniu różnicy w cenie gazu i benzyny, wychodzi na to, że 540 z LPG spala jednak mniej aniżeli moje 528. I to jest mocny argument za instalacją gazową. Po drugie, ten automat jest naprawdę fajny... Kick-down robi duuuże wrażenie, a skrzynia spisuje się bardzo fajnie. A że jest wolniejsze od manuala? Wspominałem kiedyś, że brat nie szukał samochodu do wyścigów, a do przyjemnego i sprawnego poruszania się.

Cieszę się, że padło na wybór takiej jednostki silnikowej, bo Touring jest baaaardzo ciężki, a jednak 4.4 V8 daje sobie w tej budzie doskonale radę.

Jeśli chodzi o moje odczucia z jazdy tym samochodem...piękne jest to, że ten samochód po wciśnięciu pedału gazu nie zastanawia się, czy ma jechać, po prostu pruje do przodu i wydaje niesamowity dźwięk :serce: W porównaniu do R6 ma jednak potężny "dół", co powoduje że jazda jest przyjemniejsza. Automat, jak już pisałem, nagle stał się dla mnie atutem, chociaż zdaję sobie sprawę z tego, że w przypadku słabszych silników nie jest już tak fajnie (sam w jednym z poprzednich aut przekonałem się o tym).

Samochód dostał już pakiet startowy, filtry płyny, a dodatkowo wymienione zostało wisko, pompa wody oraz napinacz paska. W przyszłym tygodniu zostanie jeszcze wymieniony napinacz klimy oraz uszczelki pod pokrywą zaworów. Przy okazji podziękowania dla chłopaków z Silesia Parts (szczerze polecam!), bo dzięki istnieniu takich sklepów, można się przekonać, że ceny części do 540 wcale nie są takie złe, jak się powszechnie wydaje, a my forumowicze możemy liczyć na bardzo łagodne traktowanie :) Poza tym mechanik w serwisie specjalizującym się BMW wyraził zdziwienie z tak dobrego stanu zawieszenia w tym samochodzie i przyznał, że rzadko trafiają się E39 oraz E38 z silnikami 4.4, które tak równo i dobrze chodzą, ze sprawnymi katalizatorami i obiema sondami. Nie wiem, nie znam się, ale cieszę się ;)

W tej chwili więc otwarta pozostaje jedna sprawa... Ja zaraziłem brata E39 i w ogóle marką BMW, czy on teraz zarazi mnie miłością do V8? :)

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc!

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 21:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 26
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
nuhi napisał(a):
W tej chwili więc otwarta pozostaje jedna sprawa... Ja zaraziłem brata E39 i w ogóle marką BMW, czy on teraz zarazi mnie miłością do V8? :)


po pierwsze - gratzy, po drugie - ciezko nie kochac v8 ;)

pzdr
RZaba

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL