BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 14:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1060 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 53  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 14:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 795
Lokalizacja: Gierczyce
Moje BMW: E90 320D
Kod silnika: M47TU2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149305
///david napisał(a):
morphi napisał(a):
Integy, za granica bedzie strojenie.

No chyba , że się dogadam z chłopakami na miejscu , w PL to postawię na nich. W sumie to robili już nie jedną "wydumkę" to i z moją sobie bez problemu dadzą radę - tylko kwestia ustalenia.
Ale na razie nic więcej nie będę mówił.


Czyżby Wysiółek Lubożycki ? :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 19:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
widzę że u kolegi grubo nie chudo z modami. ładnie to musi zapierniczać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 08:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dobra, nacieszyłeś się jazdą? zdawaj relację :]

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
rorafalki napisał(a):
dobra, nacieszyłeś się jazdą? zdawaj relację :]

Tak bardzo po krótce to auto ma calkowicie inna charakterystykę pracy obecnie. Do tej pory np ten długi dyfer , w mieście trochę przeszkadzał bo na 2 były za wysokie obroty a na 3 auto było zamulone na dole - teraz gdy turbo budzi się przy 1500 obr całkiem inaczej się jeździ - dużo bardziej komfortowo.
Pomiędzy zmianami biegów nie odczuwa się strat , auto nie puchnie nawet powyżej 4000 obr itp - same plusy :ok:

Samochód był u Krzyśka prawie 3 tygodnie , więc został naprawdę dopracowany mechanicznie i kolejny raz wyjechałem z Nysy z bananem na twarzy :D
Teraz kwestia odpowiedniego wystrojenia bo obecny program kompletnie nie wykorzystuje możliwości tej turbiny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 09:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a gdzie i kiedy będziesz stroił? coś zmienialiście oprócz dyfra i turbiny?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 09:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Dyfer 2.28 z 330d M57 masz u siebie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 10:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
rorafalki, dyfra to raczej teraz zmieniał, bo o nim dyskusja byla 1,5 mc temu.

W związku z wymianą turbo mozna założyć, ze bylo wymienione razem z jej dojsciami/wyjściami które z wczesniejszych relacji nie pasowały, co bylo jasne...


Jestem ciekaw kresek i vmaxa :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 11:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
dawidd3, dyfer już dawno,zmieniony ponadto jest w nim szpera (nie żadna elektro, wisko srisko tylko normalna szpera OEM z m3)
deejeys, sam jestem ciekawy co to po strojeniu wyjdzie - vmax musze jakoś zmierzyć carpower'em ale licznikowo wychodzi w okolicach 2.7

Ale ,że nie samym turbo człowiek żyje to takie oto foto :
Obrazek

Mieliśmy wczoraj z PAWKOG'iem podnosić zawias ale w sumie na tej glebie i 19" wygląda bardzo przyjemnie więc na tą chwilę tak zostaje ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Eee no elegancko siedzi :super: Nisko szeroko i szybko ! To jest to :ok:

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
No to z racji tego ,że akurat miałem lumię pod ręką postanowiłem coś tam pstryknąć - żeby nie było nudno w galerii :D

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Dobry ten kompot, taki truskawkowy

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Kucharz, to zasługa dobrego sprzętu do robienia zdjęć :rotfl:

Obrazek

Moja Nokia robi też takie efekty specjalne :

Obrazek

Endżoj :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 09:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Wiem, pożyczysz kiedy?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 09:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29699
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
///david napisał(a):
coś tam pstryknąć


a na mnie gada :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 14:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 795
Lokalizacja: Gierczyce
Moje BMW: E90 320D
Kod silnika: M47TU2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149305
///david napisał(a):
Kucharz, to zasługa dobrego sprzętu do robienia zdjęć :rotfl:

Obrazek

Moja Nokia robi też takie efekty specjalne :

Obrazek

Endżoj :rotfl:


Noi co ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Siema David , mam pytanko bo tez jezdze compotem i mam do niego spory sentyment poprostu jak inni nie lubia to ja go kocham :super: ale mniejsza o to poszukuje jakiejs sprawdzonej stajni bo chce zrobic wirusa ale na standardzie nie tak jak u Ciebie :) wiec stad moje pytanie czy mozesz polecic mi sprawdzony zaklad ?? moja okolica to dabrowa Górnicza pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 13:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
W związku z sporym hejtem dotyczącym mojej osoby , generowanym przez grono osób , odpuściłem sobie pisanie na forum w tematach technicznych. Chyba jestem za stary na internetowe wojenki.
Na prośbę właściciela galerii , postanowiłem podzielić się jednak doświadczeniem a tym samym dać wskazówki innym którzy będą w przyszłości chcieli zrobić coś podobnego.

Jak zwykle nie było czasu przysiąść i napisać kilku słów ...do dzisiaj.

Modyfikacje , zmiany moc ,ogólne grzebanie w naszych autach, zawsze wywołuje mniejsze lub większe emocje.
Kto nie lubi emocji ? :zabawa:
Choć ostatnio gdy żona przytarła bok auta , emocje były jeszcze przed grzebaniem przy nim. :zalamany:

Do rzeczy.
Któregoś dnia ,podczas rozmowy telefonicznej z Dawidem , padło pytanie .
„ Roger , co myślisz o turbinie z F10 ? „

Odpowiedziałem- „Nie wiem co myśleć , turbina ciekawa w aucie przy 245 koniach zachowuje się świetnie , szybko wstaje, (spool up time), nie wyczułem podczas jazdy takim autem zamulenia turbiny przy zmianie biegów.
W logach wypadała na mega szybką zabawkę.
Osobiście w rękach jej nigdy nie miałem, więc nie wiele wiem o możliwości jej adaptacji do innego auta.”

Wcześniej czułem że Dawid zada to pytanie , obawiałem się tego a zarazem rozpierała mnie wewnętrzna chęć zabawy z gtb 2260 od f10 .

Po chwili usłyszałem- kupujemy! , a po 2 dniach kurier wręczył mi turbo.
Zanim ją dostałem, w sieci oobczaiłem zdjęcia , wiedziałem że nie będzie łatwo.

Zaczęło się , turbinę wykastrowałem z mocowania elektronicznego sterownika , zamówiłem „ gruszkę podciśnieniową”.
Trochę pomiarów i analiz , turbina ma prawie 2 razy większy zakres pracy na „ wodziku „ zmiennej geometrii niż gruszka podciśnieniowa. Turbinę trzeba było przerabiać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Została przetoczona muszla kompresora – adaptacja zasilania turbinę w powietrze.
Została przerobiona zmienna geometria – tak aby zakres pracy był zgodny z zakresem pracy gruszki podciśnieniowej.
Został pospawany wylot powietrza , kwestia prowadzenia rury do IC.
Została podebrana część gorąca turbiny na wysokości łapy silnika.
Łapa również została delikatnie podebrana.
Zmieniłem kształt i długość rurki spustu oleju z turbiny.
Obrazek

W końcu udało się wykonać wstępne prace, turbina dostała nowe sterowanie i była gotowa do następnego etapu.

Osadzenie turbiny na kolektorze , wybór kolektora , toczenie flaszy itd.

Nie chcieliśmy rzeźbić w odlewie żeliwnym ,decyzja padła że oryginalny kolektor się wzmocni i osadzi na nim
dotoczona pod turbinę flanszę „v band”.
Obrazek

Obrazek

Pracę i mierzenie ułatwił rozebrany silnik od e90 ,pozwolił osadzić kolektor i wstępnie przyspawać do niego flanszę , prawidłowe w spawanie pod odpowiednim kątem, oraz na odpowiedniej wysokości , daje możliwość usytuowania turbiny tak aby nie opierała się o blok , oraz uzyskała odpowiednie położenie względem łapy silnika. Ma to również wpływ na dalsze prace przy osprzęcie turbiny.

Prace przy wydechu okazały się najprostsze , dorobienie v band spawanie itd. Pikuś.
Obrazek

Natomiast tworzenie dolotu od „przepływki” do turbiny zamieniło się w rzeźbiarstwo artystyczne w stali .
Światło zasilania turbiny w powietrze wychodzi poniżej sprężarki kilimy, niestety żadna oryginalna część nie pasowała .

Dolot został wyspawany tak aby jego przekrój nie zszedł poniżej 60mm. Nie widziałem sensu zwiększania pojemności tego odcinka , ponieważ sam wlot w turbinie ma znacznie mniej. Zachowaliśmy mniej więcej rozmiary fabryczne.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie jestem jakimś mega zwolennikiem „zielonych” , sam kiedyś z chęią blokowałem EGR. Natomiast bardziej zagłębiając się w pracę układu doszedłem że ma spory wpływ na spalanie w ruchu miejsklim i nie tylko.
Chcieliśmy aby „compi” był mocny , szybki i w miarę ekonomiczny . Korzystając z rozwiązań w silnikach N postanowiliśmy przenieść zawór Egr , pozwolić mu pracować kiedy trzeba, a zarazem uwolnić od niepotrzebnego przewężenia, wlot powietrza do kolektora ssącego.

Obrazek
Nie mogłem się doczekać , pierwszych testów . Do turbiny podchodziłem kilka razy , zestrojenie pozwala utrzymać zadane ciśnienie z pikiem o100mb. Przy większych prędkościach na wyższych biegach MAX 150mB.
Turbinę testowałem na 2,6 bara w przedziale do 3900 obr . z moich obserwacji wynika że bez stresu pozwoli ona dmuchać 2,7 w rozsądnym zakresie obrotów. Kto wie może więcej.

Wrażenia , przez mój garaż przewinęło się wiele ciekawych projektów , widziałem i grzebałem przy grubo modzonych dieslach , uważam że auto pod względem przyśpieszenia i elastyczności zyskało bardzo dużo dzięki nowej turbinie.
Żałuje że nie hamowałem auta krok po kroku , była by to ciekawa dokumentacja pozwalająca oszacować po kreskach ewentualne przyrosty.
Obiecałem sobie że przy następnym projekcie znajdę na to czas.

Generalnie auto śmiga naprawdę zdrowo , naturalnie dostanie nowe oprogramowanie , tym razem zostawiam tą czynność innym .
Ja nie maiłem gotowca :D próbowałem wgrać od e90 twin turbo ale się nie przyjęło, potem wgrałem od e60 to również nie chciało gadać ,więc sobie odpuściłem.

Tu inne pamiątkowe zdjęcia , mile wspominam fajną pracę w dobrym towarzystwie.
Obrazek
Obrazek
Pod kolektorem ssącym coś zasnęło na wieki.
Obrazek
support
Obrazek
Przed odpaleniem
Obrazek
Warsztat znajomego,poszedłem zasięgnąć konsultacji..... zobaczyłem i wymiękłem.
Mistrz.
Obrazek




Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 14:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29699
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
:szok:

kawał dobrej roboty :padam:

///david, hamuj to i pochwal się kreskami :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 14:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
odlotowo to widzę jestem ciekaw kresek ekg ;)

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 15:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Fajna robota, szkoda że ja nie mam takich zdolności ;) Ciekawe ile to wypluje teraz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1060 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 53  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL