BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 22:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
ADAMO M. napisał(a):
Pawel!, Co wg Ciebie miałoby sens? Pytam poważnie :)


Chodziło mi o potencjał silnika, który bez otwierania za chwilę się rozleci, co będzie dobrym pretekstem do wrzucenia czegoś większego, odprężenia i dmuchania. Jedyne racjonalne wytłumaczenie to takie że chcesz się na tym silniku czegoś nauczyć :)
Ciekawe posunięcie z dwiema turbosprężarkami, kibicuje, bo zapowiada się ciekawie.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 07:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Czarny, 320Ci TT tez jest ok :rotfl: Dzięki za zmianę nazwy :)
Pawel!, Silnik na razie pomińmy, przecież włożenie 2.8 to jedno popołudnie.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 07:44 
aaaa i jeszcze musisz 2. wydechy zrobic, po jedna na kazda strone :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 08:38 
Pomysł pionierski , zobaczymy jak to będzie jeżdzić i jakie kreski wyskoczą po ostatecznym strojeniu. :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 09:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wydech rób od razu, albo chwilę po jeździe testowej. Nie próbuj tego stroić na serii.

Ja tak zrobiłem, góry nie miało wcale a odmą wywalało olej w catch-tanka.
Za mała średnica wydechu i wszystko się blokowało, już na 0.5b.

Z drugiej strony jak seryjne korby wytrzymają strojenie to będzie to pewien sukces ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Czarny, Zostańmy przy jednym :rotfl: Z zewnątrz jedynie będzie widać IC i to też trzeba będzie się uważnie przyjrzeć, nawet bov będzie cichutki, taka tam niepozorna bestyjka ;)
sirek, Ostateczne strojenie to trochę względne stwierdzenie, może gdzieś jesienią ale i tak nawet później zawsze znajdzie się coś do poprawy :D
Pat-325, Wiem, że wydech będzie blokował ale tak jak napisałem z pewnych względów na razie musi zostać seryjny a jak będzie całkowita lipa to wrzucę z b28... Skoro w serii radzi sobie z 200KM to co to dla niego 220 ;) Docelowo będzie przelot 70mm albo 76mm. Czemu korby miałyby nie wytrzymać? Z m54b30 wytrzymują ponad 500nm a z b20 nie wyglądają na wiele słabsze, jeśli nawet i są to jak dla mnie na 0.4 bar w b20 nie muszę się o nie martwić :)

Kolektory wydechowe już skończone, miejscami jeszcze coś tam do poprawy ale ogólnie gotowe, jakieś zdjęcie nawet się znajdzie ale to za chwilę :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ahhh.. umknęło mi, że dmuchasz w 2.0.
Ja już zakładałem plan, że swapujesz i turbisz.. my bad :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 21:19 
ADAMO M. napisał(a):
jeśli nawet i są to jak dla mnie na 0.4 bar w b20 nie muszę się o nie martwić


oczywiście, że nie, 0,4 dmucha gpower na seryjny silnik i tłoki nie wylatują w kosmos, przypomnę też, że przy 0,4 z b22 deklarują 215ps :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Idąc dalej ess do b28 ma kit który generuje 400nm, mocy już nie pamiętam ale w tym przypadku akurat jest nieistotna. Idąc jeszcze dalej w Szwecji sprzedają kity turbo do wszystkich silników w e46 wg nich b28 wytrzymuje 500nm a b30 540nm :) Korbowody to najmniejsze zmartwienie...

Dzisiaj zrobiłem drugi kolektor, tak to sobie wisi. Nie są idealne, coś tam do poprawek ale ogólnie ok. Jako silnik do przymiarek służy mi m52b28 z byłego e36 na który też mam plan :D
Obrazek

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 21:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
co to za turbosprężarki?

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Jest stronę wcześniej, td04-13t.
Teraz króciutki przestój, kontynuacja po świętach majowych ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 06:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Pawel! napisał(a):
co to za turbosprężarki?


Jak mnie oko nie myli - to z TDS-a ;)


ADAMO M., te turbiny potem zostają do 2,8 czy po prostu teraz się tak bawisz 4 fun?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 07:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Zostają bo będą fajnie pompowac z dołu, wiadomo kosztem mocy maksymalnej ale jakoś to przeżyje :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 07:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Fajnie działasz. Skoro 2.0 to taki królik doświadczalny i przejściówka to ok, bo ja czekam na Twój 2.8 projekt. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 07:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
jezeli uwazasz ze to bedzie malo awaryjne to sie grubo mylisz przy takich projektach zawsze idzie duzo kasy i non stop cos jest do roboty.Jednak mimo to zycze powodzenia :)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 08:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zgadzam się z forestem, że już na wstępie masz kilka błędnych założeń, np. co do bezawaryjności.
Nie traktuj tego jako atak, tylko punkty które powinieneś przemyśleć żeby później jeździć, a nie leżeć pod furą.
Zawsze puści najsłabszy element jako pierwszy, a dowiesz się o tym wraz z kolejnym wzrostem doładowania.

Kibicuję i czekam, bo zawsze to fajnie jak wyjeżdża coś nowego :)

TD04-13t nie mają potencjału na 400+, a nawet ciężko będzie na 350+. Faktycznie spool będzie ładny, stąd i moja obawa o korby (cieńkie jak zapałki).
Był już taki projekt oparty na M50B28 + 2x TD04-11t. 1.2b opadające do 0.9b.

Mam też na miejscu Asconę 3.2TT z suszarkami z 1.8t i tam na 1.0b jest w okolicy 360KM - i co by nie mówić Opel ma o wiele fajniejsze głowice i wałki w serii ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 1 maja 2015, 14:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
forest, Jakieś konkrety masz czy takie tam paplanie bo tobie kompresor szwankował więc wszystko jest już be? Wiem co ile kosztuje :)
Jako atak tego nie traktuje i zawszę posłucham dobrach rad ale trochę marudzicie ;) Jakbym wychodził z założenia, że ma być awaryjne to nawet bym nie zaczynał. Wiedze mam sporą a na pewno wystarczającą aby to poskładać i działało bezawaryjnie z czasem zobaczycie :)
Pat-325, Również wiem co kiedy i jak jest najbardziej obciążone, spokojnie poradzę sobie z tym :) Jak już napisąłem trochę wiedzy mam i wszystko jest dokładnie przemyślane. Wykres który pokazałeś jest na 11g, nie jest przypadkiem tak, że 13t są sporo wydajniejsze? Na innym forum jest auto na tych samych turbosprężarkach, tzn 13tkach i były wykresy na ponad 400KM, ja tylu i tak mieć nie będę... Chyba nie :rotfl:

Co nie zmienia faktu, że jeszcze tylko smarowanie, spływy, dp no i jakieś tam bzdety typu uszczelki czy wężyki podciśnienia i jakieś jazdy testowe będą już możliwe. Ze smarowaniem muszę coś wymyślić bo wszystkim znany trójnik do czujnika ciśnienia oleju wcale tam nie pasuje ale to pikuś...

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 1 maja 2015, 21:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Miałem 13g na singlu w M50B25 Vanos i dupy to wcale nie urywa, mocno dieslowa charakterystyka.
No ale zobaczymy co tam wymodzisz, jak będzie 400+ to tylko przyklasnę :)

U mnie zasilanie turbosprężarki jest wzięte z zasilania Vanosa. Podwójna śruba przelewowa + dodatkowe banjo i śmiga, sprawdź opcje :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 1 maja 2015, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Powodzenia, bede sledzil temat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 1 maja 2015, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Ciekawe , ciekawe, również będę śledził :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 28  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL