BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6.
PostNapisane: 13 maja 2018, 15:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Cóż tu dużo mówić świetne autko a jeszcze lepszy serwis :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6.
PostNapisane: 13 maja 2018, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Gruby serwis. Niech jeździ bezawaryjne kolejne lata :ok:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6.
PostNapisane: 24 maja 2018, 13:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
A więc tak. Nie miałem czasu wiele więcej wspomnieć apropo serwisu, podobnie jak pojeździć autem, potestować, wyhamować, stąd dopiero teraz krótka relacja. Bardzo ze swojej strony polecam współpracę z Arkiem z firmy Car Mechanic z Warszawic oraz z jego pozostałymi partnerami. Samochód zostawiłem z początku w lekkiej obawie po raz pierwszy w życiu tak daleko od domu, a jednak informacje na temat tego co się dzieje, dlaczego i w jakiej kolejności miałem lepsze niż w niejednym warsztacie "pod domem" jak to się mówi. Pełna profeska krótko mówiąc łącznie z doradztwem, podwiezieniem klienta na dworzec, autem zastępczym, pomocą z noclegiem itd. :)

Drugie słowa uznania należą się Panu Piotrowi z Mvanos Performance, który regeneruje vanosy w BMW, w tym w emkach. Jest to człowiek pełen oddania, a na forach można znaleźć jego zamiłowanie do tego tematu już około 10 lat temu. Jestem mu bardzo wdzięczny gdyż poratował mnie w trudnej sytuacji kiedy to jedna z zębatek okazała się uszkodzona, a o używkę bardzo już ciężko (zostaje cały nastawnik w ASO za 3500 pln). Człowiek ten kupił całego używanego vanosa za niemałe pieniądze i odsprzedał mi zębatkę w uczciwej cenie, zostawiając sobie resztę. Ze świecą szukać takiego poświęcenia teraz wśród różnych specjalistów.

Gdyby ktoś potrzebował namiary to proszę pisać na pw, nie chcę tutaj podpadać pod ustawę RODO. :rotfl:

Efekty prac przy silniku widać poniżej, na uwagę zasługuje przede wszystkim RPM Tmax oraz RPM Pmax i kształt ostatnich 1000 rpm. :) 20 kg dopisane, bo mnie jak i mierzącemu się przytyło niestety przez ostatni rok...

Obrazek


Obrazek

Takie mam pytanie - ile w turbo dieselu przyrostu koni się uzyskuje za około 5000 pln? :rotfl: Choć nie żałuję ani złotówki, ten model to była moja wieloletnia choroba, a leczenie jest bezcenne. :P

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 24 maja 2018, 14:05 przez jiGsaw, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6.
PostNapisane: 24 maja 2018, 13:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
No i spoko :) ile to w serii powinno mieć? 344? :)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6.
PostNapisane: 24 maja 2018, 13:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Niby 343. Choć z tego co wiem już wyniki 320+ się uznaje za dobre. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 24 maja 2018, 15:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 3736
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: e36 328 racecar
e34 550 v12
Auto było u nas na lokalnym spocie ;)

Auto zadbane, dobrze wygląda ;) szkoda, że nie zmierzone na rl :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 24 maja 2018, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wszystko zależy też od temperatury i wilgotności powietrza oraz nadmuchu na hamowni ale widać że teraz nie ma problemu w górnej partii obrotów wg mnie na innej hamowni lub w innych warunkach wypluło by 340HP choć wynik jest i tak znakomity a temperatura ostatnio pomaga.
Paliwo 98 czy 95?
Trzeba brać pod uwagę również przebieg ale jak widać m3 e46 trzyma formę :ok:
Warto pojeździć takim autem mimo że jest hardcorowe i daje w kość to zawsze chce się do niego wracać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 24 maja 2018, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tak, ten samochód jeszcze w manualu to taki wariat, pomimo, iż osiągi nie powalają na kolana to odczucia są super.

Paliwo pb95.

Możliwe, że na innej hamowni by wyszło inaczej. Z ciekawości może zrobię wywiad, czy ktoś w moich okolicach umie na rolkach M3 wyhamować i podjadę. Odkąd się naoglądałem cudaków nie potrafiących ogarnąć elektroniki albo nadmuchu w emkach i wciskających klientowi, że jego M5 robiące 11.5s na RL 100 - 200 ma "320 koni" to hamuję tylko u zaufanego kolegi, który dobrze ogarnia dynomet.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 24 maja 2018, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Przejezdzij jeden bak na 98 potem pomiar i kilka KM dojdzie choć s54 bezproblemu jezdzi na pb95 a różnica jest znikoma ale przed hamownią warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 24 maja 2018, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 3736
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: e36 328 racecar
e34 550 v12
--==Mały==-- napisał(a):
Przejezdzij jeden bak na 98 potem pomiar i kilka KM dojdzie choć s54 bezproblemu jezdzi na pb95 a różnica jest znikoma ale przed hamownią warto.


potwierdzone info. s54 nie lubi pb95 ... ;) lej 98 tylko ;) a nawet 100tke !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 25 maja 2018, 07:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Każda leciwa beta na tym forum powinna przechodzić serwis na poziomie, który Ty zaserwowałeś, graty fajnej fury ;)
Popieram kolegów, ładuj Pan 98.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 25 maja 2018, 18:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
IMO kreski bardzo ładne jak na e46 i nie przejmowałbym się brakiem 13 KM bo jak koledzy słusznie stwierdzili wszystko zależy od temp i hamowni. Wynik z RL byłby lepszym wyznacznikiem formy w tym przypadku. Masz fajnego wariata i nic tylko jeździć... byle nie za daleko bo dupa boli :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 28 maja 2018, 11:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 267
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54b32
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 90&start=0
Jest http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
jiGsaw, vanosa robiłeś u Mvanos Performance czy wszystko w Car mechanic z Warszawic? Wynik zacny, musze swoją tez odwiedzić zobaczymy ile wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 28 maja 2018, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
W Mvanos Performance.

Pozostaje zmierzyć na Pb98, ale to dopiero w drugiej połowie czerwca czas będzie. Sądzę, że z 5 koników powinno dołączyć do gromady wówczas, a to już praktycznie oscyluje w okolicach zdrowej serii. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 86
Moje BMW: 330cd 457HP@907Nm
Kod silnika: M57N
Garaż: E46 330CD
E81
Kawasaki ZX10R
Kawasaki KX450F
Przy tej samej mapie paliwa/zapłonu nie będzie różnicy w mocy między 95/98. Po strojeniu faktycznie powinno być więcej na 98 gdzie przy tych samych mapach na 95 może zacząć stukać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 16:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
patada napisał(a):
Przy tej samej mapie paliwa/zapłonu nie będzie różnicy w mocy między 95/98. Po strojeniu faktycznie powinno być więcej na 98 gdzie przy tych samych mapach na 95 może zacząć stukać.


Skoro samochód fabrycznie jest zestrojony pod 98 to powinno być więcej, co już chłopaki na forum z resztą mają obcykane. No, ale się okaże - też sprawdzę jak wyjeżdżę ten zbiornik do końca i potem jeden na 98. Czyli przy obecnym braku czasu to pewnie za miesiąc.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 86
Moje BMW: 330cd 457HP@907Nm
Kod silnika: M57N
Garaż: E46 330CD
E81
Kawasaki ZX10R
Kawasaki KX450F
Przy samochodzie fabrycznie zestrojonym na 98 nie będzie więcej mocy względem 95. Różnica jest taka, że lejąc 95 można uszkodzić auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Wypisujesz pierdy, a potem w odpowiedzi na sprostowanie kolejne pierdy. Idź więc powiedz BMW, że chce uszkodzić motor dopuszczając w drugiej kolejności 95, a chłopakom z forum, że ich hamownie oszukują i zawyżają akurat jak zaleją 98... To nie turbo by tak filozofować mocno nad stukaniem i egt.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 19:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Dokladnie. Czujniki spalania stukowego zrobią swoje. Chyba że ktoś leje opał do swojego mocarnego diesla to nic nie pomoże.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46, drobny przegląd strona 6, hamownia str. 7
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 20:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Tak jak kszyhu pisze. Dzięki czujnikom kąt zapłonu może zostać zmieniony a to ma wpływ na osiągi. Lejąc 95 nie będzie Ci nic stukać bo na to ten silnik też jest przygotowany dzięki w/w.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL