BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wężyk EGR Prosze o pomoc
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
Witam.. jestem szczesliwym posiadaczem e39 525 tds.. jest tylko jeden problem Strasznie dymi na czarno.. Wiem ze jest 1000 powodów dla ktorych moze dymic.. Słyszalem ze mozna Zaślepic niejaki EGR.. i to moze pomoc..(moze ale nie musi)

Chcalbym panowie zeby znalazl sie ktos.. kto wyjasni krok po kroku + Fotki jak Zaslepic ten Zawór..bo tego na forum nie ma..jest mnostwo tematów co i jak..ale nie ma nigdzie kompletnej solucji..a dla takiego laika jak ja..to ma duze znaczenie:) :wstyd:

Powtórze tylko ze to 525 TDS rok 97 e39 :)

Czekam na Konkretne porady koledzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
odepnij wężyk od zaworu EGR, dobierz wężyk gumowy o takiej samej srednicy, ten "nowy" włóż w króciec zaworu EGR a z drugiej strony wkręć śrubkę, ktora idealnie bedzie zatykać go. Tak samo zatkaj oryginalny wężyk. Oba zepnij opaską plastikową (żeby nie latały) i gotowe. Ja tak mam u siebie (E46 330d, czyli M57) i jest :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
no oki..zrobione,tak jak napisales.. tylko caly czas dymi... ile czasu czekales?..jezdziles troszke zanim zauwazyles efekty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
rorafalki, trzeba zatykać króciec od egr??

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
darcyn napisał(a):
trzeba zatykać króciec od egr??
nie

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
Nie muszisz zatykac.. z tego co zauwazylem tamtedy idzie olej..jesli niechcesz miec syfu pod maska lepiej zatkaj... rorafalki tobie tez dymil? po tej operacji przestal?..jesli tak to po jakim czasie od Zatkania ERG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
EGR jest sterowany podciśnieniowo, po zdjęciu wężyka jest taki mały króciec. Na niego naciągamy wężyk, który z drugiej strony zaslepiamy śrubka. Wężyk sciągnięty z EGR zaślepiamy również śrubką i gotowe. Zeby oba wężyki nie latały dobrze byłoby je spiąć opaską plastikową. Moja 330d nie kopciła przed odcięciem EGR tylko przy dynamiczniejszym przyspieszaniu troszkę, obecnie praktycznie wcale (nawet w nocy, w swiatłach reflektorów)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 19:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
zaraz zaraz. egr wraca spaliny i wtedy nie powinien kopcić bo po to jest, a jak go odepniemy to wtedy kopci (???)

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
To ja już nic niekapuje... To po co ten cały zabieg..Kopci jak Kopcił 0 poprawy..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
przyczyn kopcenie moze być kilka sam nie wiele zdiagnozujesz. Na wstępie proponuję ściągnąć gumowe kolano które łączy EGR z dolotem od turbiny jeżeli będzie w nim olej to znaczy że turbina jest nieszczelna i to jest przyczyna kopcenia , przyczyną mogą być końcówki wtryskiwaczy , które maja określony przebieg (100 000) mogą lać ale i nie muszą. Przyczyną może być również padająca pompa wtryskowa , zużyty silnik itp. Czy oprócz kopcenia występuje też jakiś inny objaw? ciężko pali ? albo napisz przynajmniej czy kopci w każdym zakresie obrótów czy np. po przekroczeniu 3000?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
Pompe mogę spokojnie wykluczyć gdyz regenerowałem ją 5tys km temu..

Pali od Dotyku.. (jest ok pod tym wzgledem:)Kopci od przekroczenia 3000..tak jak napisales..Zajrze jutro w To Kolanko. być moze wtryski..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 19:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Obrazek

Obrazek

który tłoczek ma sie wsuwać, ten w białym kółku czy czerwonym..
na tych zdjeciach widać że ten w białym kółku raz jest wsunięty a raz wysunięty, ale znowu na umytym egr widać że ten szeroki tłoczek też chyba się rusza ????

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
a tak pozatym.. Ile powinna rozpedzac sie e39 525tds do 100? bo u mnie to okolo 15s :S


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
no to chyba giełda cie ratuje

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
Nie no bez jaj.. wydaje mi sie ze to wtryski..pewnie zajechane po całosci. jak rozbierali mi pompe to mechanik stwierdzil ze jezdzila na "Orenżadzie"... poprostu rece mi opadly..

Szkoda autka bo naprawde Piekne.. bede ją ratował:))





dbajmy o Piękno Mowy Ojczystej ;)


Ostatnio edytowano 24 kwietnia 2009, 11:01 przez ManiaC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 11:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
no ok.. Odkrecilem kolanko (nie wiem czy te własnie chodziło) jest tam olej.. Dorzucam fotki..prosze o opinie

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 07:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
W takim razie turbina jest nieszczelna i to może być przyczyną kopcenia. Gdy nieszczelność jest niewielka kopcenie nie występuje , dlatego kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie turbiny na szczelność koszt ok 200 zł. Bierze olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
Nie bierze. Zbliza mi sie termin wymiany oleju... odkąd kupilem autko (7mc) temu niedolewalem nawet kropli..Kopci od 3000 obr/min.. silnik raczej zdrowy..nie zazynam autka..poprzedni wlasciciel tego tez nierobil:)).. cóż.. Chodzi ci o uszczelnienie Turbiny? jak uszczelnialem pompe tez mi mowili 700-900 zl max..a okazalo sie ze 1400. :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
po tym ostatnim zdjeciu wydaje sie jak by turbina była do regeneracji
i na moje oko regeneruj turbine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Sochaczew
Ja sie zabije.. no ale cóz

Pompe juz zrobilem..

Do zrobienia mam:

- Całe Zawieszenie
- Turbina
- Rozrząd
- Wtryski do regeneracji..

Najbardziej mnie wkurza mentalnosc szarego uzytkownika..jak sie cos Pierd.. to nie robi z tym nic tylkko sprzedaje.. lub jezdzi tak dlugo az rozpierd.. wszystko i dopiero pozniej sprzedaje..

:zly: :zly: :zalamany:

Niech mi to ktos podliczy ile zaplace.. z robocizną


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL