BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 14:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] kontrolka inspection
PostNapisane: 24 września 2006, 14:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
Czesc chcialem zapytac od czego jest inspection tylko od oleju czy nie poniewaz wczoraj nic nie bylo a dzis zapalila sie kontrolka inspection olej jest wymieniony jakies 4tys temu a oil service nie swieci sa jeszcze 4 zielone krateczki co mam zrobic zeby zniknela ta kontrolka :) jechac do aso czy kupic z allegro ten kabel do kompa z programem i samemu sprawdzic co to tylko nie wiem czy bede cos z tego wiedzial prosze o rade :))


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 17:58 przez pozar_morza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2006, 16:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
INSPECTION z OIL SERVICE bo to dwie różne sprawy, a przy ich kasowaniu stosuje się różny czas zwierania pinów, można tak jak mówisz kupić urządzenie do kasowania insepekcji dostępne na allegro .Można to robić kabelkiem z żarówką dla bezpieczeństwa, gdybyś pomylił piny, włącz szeregowo żarówkę od postojówek, zwieramy wtedy tak ja na zdjęciu poniżej jest pokazane pin 19 z pinem 7 ( pin 19 to masa ) albo np przez zwykły próbnik napięcia z krokodylkiem , krokodylek podpinasz zamiast pod pin 19 to pod mase w dowolnym miejscu w komorze silnika następnie dotykasz drugim końcem próbnika Pin nr7 i trzymasz 3sek ,tak żeby cały czas był styk i w tym momencie gaśnie OILSERWIS zapalają się zielone diody.


Następnie tak jak jest teraz w twoim przypadku ty potrzebujesz zgasić napis INSPECTION, a wiec Pin nr7 dotykasz i trzymasz 12sek (pewnie ,tak żeby cały czas styk ) i w tym momencie gaśnie INSPECTION

Tym o to sposobem te inspekcje mozna gasić niezależnie od siebie i w róznych terminach wedle potrzeby ,tak aby niepotrzebienie nie zerować oli service w przypadku kiedy mamy jeszcze trochę czasu do wymiany oleju i zerowania inspekcji.



Obrazek


Obrazek

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 17:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 491
Lokalizacja: Radlin
dzieki a jak moge jeszcze zapytac to jaki byl powod pojawienia sie tej kontrolki? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 18:24 
No poprostu nadszedł czas na wymiane płynu hamulcowego, świec itp!
Ja tak zrobiłem a potem skasowałem tak jak pokazał wyzej Mirek :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 540i
siemka....mam e36 od kilku dni:) i czas na skasowanie inspekcji..za bardzo nie wiem jakie piny ze soba zlaczyc..mialem wczesniej e30 ale w e36 jest chyba inaczej ??
jesli ktos wie niech mi podpowie.
pozdr.;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 540i
mozecie pisac na gg-3074861 bo pilnie potrzebuje skasowac ta inspekcje ;)
pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 21:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
pozar_morza napisał(a):
dzieki a jak moge jeszcze zapytac to jaki byl powod pojawienia sie tej kontrolki?



Oil service :
- wymiana oleju w silniku i filtra oleju
- wymiana filtra powietrza
- sprawdzenie poziomów płynów (hamulcowy, spryskiwacza, wsp. kierownicy)
Insekcji I :
To samo co przy Oil service +
Wymiana mikrofiltra
Sprawdzenie :
- poziomów płynu chłodzącego (i temp. zamarzania), spryskiwacza i płynu hamulcowego i wsp. kierownicy i ew. uzupełnienie
- poziomu elektrolitu,
- działania centralnego zamka,
- ładowania akumulatora
- układu wydechowego
- układu hamulcowego
- oświetlenia samochodu (w tym ustawienie reflektrów)
- hamulca ręcznego
- ogumienia i ciśnienia w oponach
- przewodów paliwowych i haulcowych, pasków klinowych
- układu napędowego np .luzy, wycieki


Inspekcji II : Inspekcja I + dodatkowo :
- wymiana filtrów paliwa
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w tylnym moście
- sprawdzenie nadwozia (korozja itp.)

Przy II Inspekcji wymianiane są jeszcze paski klinowe.
Co 2 lata wymiana płynu hamulcowego i chłodzącego.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 22:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
blue325i napisał(a):
mam e36 od kilku dni:) i czas na skasowanie inspekcji..za bardzo nie wiem jakie piny ze soba zlaczyc..mialem wczesniej e30 ale w e36 jest chyba inaczej ??


w każdym modelu wygląda to podobnie ,róznice wynikają jedynie w wyglądzie gniazda które w E30 jest inne ,jeszcze raz poniżej dokładnie opisze krok po kroku co robić żeby było dobrze skasowane i gdzie znaleźć to gniazdo.



Kasowanie kontrolek serwisowych i inspekcji

Na początek pragnę uświadomić że nie po to BMW wymyśliło kontrolki inspekcji żeby utrudniać życie użytkownikom i zmuszać ich do jej kasowania. Jest to po to by użytkownik pamiętał o czynnościach diagnostycznych i obsługowych oraz o terminie zmiany oleju, ma to duże znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowania auta. Inna sprawa że żyjemy w takim kraju a nie innym i często po wykonaniu czynności obsługowych we własnym zakresie ze względu na kosztu mamy problem co zrobić z irytującymi kontrolkami. Na początek powiem że jak nie skasujecie to nic się złego nie stanie, auto będzie jeździć jak jeździło.

Modele: E30, E32, E34, E36 i być może inne. Do skasowania będziecie potrzebować jakieś 10-15 cm przewodu i 5 minut czasu. Przewód należy zaopatrzyć w jakiś bezpiecznik, o wartości rzędu 100mA lub po prostu w 5 watową żarówkę ,lub tak jak pisałem powyżej można użyć do tego próbnik z żabką



A więc po kolei co robić:

Najpierw musicie znaleźć gniazdo diagnostyczne komputera wtrysku. W modelach do rocznika 1987 znajduje się ono przy kolektorze dolotowym i jest zatkane czerwonym kapturkiem.

[center]Obrazek[/center]








W modelach po 1987 duże czarne gniazdo umieszczono przy bagnecie do pomiaru poziomu oleju w silnikach 6-cylindrowych (M20) lub przy grodzi od strony kierowcy w silnikach 4-cylindrowych (M40).


[center]Obrazek[/center]





Zdejmijcie lub odkręćcie pokrywkę
i zależnie od typu gniazda przerysujcie sobie rysunki



[center]ObrazekObrazek[/center]








• Zależnie od typu gniazda znajdźcie wyprowadzenia zaznaczone na czerwono.
• Wyłączcie samochód.
• Za pomocą przewodu połączcie znalezione wcześniej wyprowadzenia (te na czerwono na rysunku!)
• Wsiadacie za kółko, przekręcacie stacyjkę w pozycję "ON" ale nie zapalacie silnika i gapicie się na linijkę diodową kontrolek serwisowych wymiany oleju i kontrolkę inspekcji w tablicy.


Uwaga!!! W niektórych modelach należy NAJPIERW włączyć zapłon a dopiero potem robić zworkę i czekać na efekt.


Nie pomylcie wyprowadzeń które trzeba zewrzeć!

O ile w przypadku gniazdka z płaskim bokiem o pomyłkę ciężko to w przypadku okrągłego gniazdka najlepiej orientować się według pinu centralnego tego w kształcie Pac-mana. I na koniec jeszcze jedna uwaga - jeśli nie możecie skasować kontrolek lub zapalają się ponownie po kilku dniach oznacza to ze prawdopodobnie musicie jeszcze wymienić akumulatorki podtrzymujące zasilanie komputerka wewnątrz tablicy z zegarami.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Ostatnio edytowano 25 września 2006, 22:08 przez Labrador, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 540i
Wielkie dzieki Labrador :) tylko dziwi mnie jedna sprawa bo ja mialem w e30 takie gniazdo jak ty pokazalem na obrazku do e36 z packmanem....moglem miec gniazdo w e30 od e36 ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2006, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
blue325i napisał(a):
bo ja mialem w e30 takie gniazdo jak ty pokazalem na obrazku do e36 z packmanem....moglem miec gniazdo w e30 od e36 ??


możliwe że miałeś model wyprodukowany po 87 roku ze zmienionym gniazdem diagnostycznym :-k

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2006, 16:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
a ja tez podepne sie pod temat inspekcji :)
u siebie mam tylko te znikajace krateczki nic iwecej mi nie wyskakuje- czyli mam tylko oil service ??
a tak z ciekawosci- komp liczy kilometry i podaje termin wymiany oleju,czy np w kontroluje stan oleju ??:)

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2006, 19:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Cytuj:
a tak z ciekawosci- komp liczy kilometry i podaje termin wymiany oleju,czy np w kontroluje stan oleju

było by miłe jakby tak było... :twisted: ale niestety...u mnie podaje dokładną odległośc jaka została do wymiany...

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2006, 19:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Blue325i ja mam E30 i mam takie samo gniazdo jak w E36 tak , że spoko i Ty też mogłeś tak mieć.

Vanos24 komputer pewnie zlicza kilometry dlatego po wymianie trzeba kasować kontrolki żeby komp wiedział że była wymiana i od początku zaczął liczyć.

Labrador a co będzie jak się zewrze samym kablem bez żadnych żarówek i kontrolek .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2006, 19:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Cytuj:
Labrador a co będzie jak się zewrze samym kablem bez żadnych żarówek i kontrolek
Jeżeli zewżesz odpowiednie to skasuje się inspekcja :twisted: ....bezpiecznik jest po to żeby zwarcia nie zrobić przez przypadek(jak sie dziurki pomylą)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2006, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
vanos24 napisał(a):
u siebie mam tylko te znikajace krateczki nic iwecej mi nie wyskakuje- czyli mam tylko oil service ??
a tak z ciekawosci- komp liczy kilometry i podaje termin wymiany oleju,czy np w kontroluje stan oleju ??


z tego co wiem to Inspekcja I jest co 15 tys km a Inspekcja II co 30 tyś km ,wiadac jeszcze tyle nie przejchałes ,aby mogła ci sie zapalić kontrolka któreś z tych dwóch inspekcji.
A co do sposobu w jaki komp określa czas wymiany oleju to z tego co czytałem to bierze pod uwage ilośc przejechanych kilometrów i średnie obroty i ilośc odpaleń silnika i to tyle,Nie bada w żaden inny sposób jakości oleju ,chyba ze coś się zmieniło w tych najnowszych beemkach.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2007, 09:53 
Siemka..... Nie moge skasowac inspekcji w 520 90r .Probowalem przewodem 7 19 kilka razy i nic... A malo teko kontrolki mi sie swieca caly czas nawet jak wyjme kluczyk ze stacyjki.... Moze ktos zna jakis inny spoob albo pzyczyne usterki bo nie
ukrywam drazni mnie to....Pozdro Iras


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 15:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Dzięki Labrador :hurra: wszystko tak jak napisałeś u mnie w becie najpierw musiałem włączyć zapłon na pozycji startowej a potem włożyłem kilka miedzianych przewodów skręciłem je razem na końcach zrobiłem zgrubienia i włożyłem w podane miejsca które udostępniłeś na fotkach i marzenie wszystko czyli po staremu bardzo fajna rada dzięx :rotfl: !!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
hehe u mnie tez spoko...dziala i wszystko wrocilo do normy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 00:01 
Ja dzisiaj rozwiązałem sprawe z inspection w mojej e36 tak
1.zapłon włączony/przekręcony kluczyk w pozycji 2
2.zamknięte wszystkie dzwi
3.zwarcie pinu 7 z masą samochodu na ok 20 s
4.wyciągnięcie drucika zwierającego pin
5.zamknięcie gniazda diagnostycznego
dodam że wykonywałem tą czynność wielokrotnie dopiero po zamknięciu dzwi i po zamknięciu gniazda diagnostycznego zgasła kontrolka inspection próbowałem różnych kombinacji ale taka tylko zadzałała :)
Pozdrawiam:PP :hurra:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 20:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: MAZURY
Witam wszystkich.W mojej świeżo zakupionej e60 po wymianie opon zaświeciła się kontrolka czerwona od ciśnienia w oponach i nie wiem jak ją wykasować? czy ktoś mi może pomóc?Zgóry dziękuje za podpowiedż.jurek :(

_________________
jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL