BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak odpowitrzyć układ chłodzenia silnika i układ ogrze
PostNapisane: 3 listopada 2007, 20:51 
Witam
Jak odpowitrzyć układ chłodzenia silnika i układ ogrzewania w e36 318 tds po wymianie płynu??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 22:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Mazury
Witam. Miałem ostatnio ten sam problem. Odebrałem samochód od mechanika i zaczął mi się gotować płyn. Spróbuj odkręcić korek od chłodnicy i porządnie dmuchnąć do wlewu. Poziom płynu powinien się zmniejszać. Powtórz to kilka razy dolewając płynu. Dmuchając też możesz spróbować troszkę popuszczać odpowietrznik. U mnie to pomogło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 00:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
aropolska napisał(a):
Witam. Miałem ostatnio ten sam problem. Odebrałem samochód od mechanika i zaczął mi się gotować płyn. Spróbuj odkręcić korek od chłodnicy i porządnie dmuchnąć do wlewu. Poziom płynu powinien się zmniejszać. Powtórz to kilka razy dolewając płynu. Dmuchając też możesz spróbować troszkę popuszczać odpowietrznik. U mnie to pomogło.

Totalna bzdura :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

[ Dodano: 4 Listopad 2007, 01:33 ]
Odkręć odpowietrznik na chłodnicy i nalej płynu przez lejek do węża przy elektrozaworach. Jeśli w układzie jest powietrze to płyn je wypchnie. :) :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 02:41 
Ludzie co wy za głupoty piszecie... !!! Jakiś Admin powinien ostrzeżenie wstawić za takie bezczelne wprowadzanie w błąd.. !!

Aby odpowietrzyć układ musisz zagotować płyn i odkręcić śróbe tuż obok korka wlewu do zbiornika wyrównującego. Powinna toczyć się piana. Jak zacznie wylatywać płyn to zakręć i po problemie. Pozdrawiam. Jak nie wiesz jak to wyglada pisz na PW prześle fragmęt instrukcji obsługi bmw E36 o odpowietrzaniu iukładu. Ale dokładnie to samo Ci napisałem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 08:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
yeahman napisał(a):
Ludzie co wy za głupoty piszecie... !!! Jakiś Admin powinien ostrzeżenie wstawić za takie bezczelne wprowadzanie w błąd.. !!

Popieram! To dmuchanie w korek rozbawiło mnie do łez :hyhy:
yeahman napisał(a):
Aby odpowietrzyć układ musisz zagotować płyn i odkręcić śróbe tuż obok korka wlewu do zbiornika wyrównującego. Powinna toczyć się piana. Jak zacznie wylatywać płyn to zakręć i po problemie. Pozdrawiam. Jak nie wiesz jak to wyglada pisz na PW prześle fragmęt instrukcji obsługi bmw E36 o odpowietrzaniu iukładu. Ale dokładnie to samo Ci napisałem

Sposób, który podałeś jest faktycznie podawany przez mechaników oraz w instrukcji. Ale trwa on dłużej. Ja podałem sposób, który sprawdził się u mnie oraz u moich kumpli :cwaniak:. Wszystko trwa ok. 10 minut bez potrzeby odpalania silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 12:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wszystko ładnie i pięknie, ale Tds-y nie mają odpowietrznika na chłodnicy :]

Układy w tych silnikach odpowietrzają się same. To ,co może jedynie zrobić użytkownik to uciskać górnego węża podczas zalewania płynem, aby wypchnąć jak największą ilość powietrza do zbiorniczka poprzez przewód odpowietrzający. Upewnij się aby, czy kanał odpowietrzający w zbiorniczku jest drążny.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 17:04 
robertbmw napisał(a):
Wszystko ładnie i pięknie, ale Tds-y nie mają odpowietrznika na chłodnicy :]

Układy w tych silnikach odpowietrzają się same. To ,co może jedynie zrobić użytkownik to uciskać górnego węża podczas zalewania płynem, aby wypchnąć jak największą ilość powietrza do zbiorniczka poprzez przewód odpowietrzający. Upewnij się aby, czy kanał odpowietrzający w zbiorniczku jest drążny.


Wielkie dzieki pomogło tylko ze jeszcze musze odpowietrzyc ogrzewanie kabiny co juz w ogole nie wiem jak zrobic !!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 17:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
musze odpowietrzyc ogrzewanie kabiny co juz w ogole nie wiem jak zrobic

Wyższymi obrotami silnika powinno dać radę, a jeżeli nie to pozostaje tylko zdjąć jednego z węży, które doprowadzają płyn do nagrzewnicy (ściana grodziowa) i upuścić powietrza.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Sorki... :wstyd: :wstyd: :wstyd: NIe wiedziałem że TDS-y nie mają odpowietrznika :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 20:44 
ŁukaszM napisał(a):
Sorki... :wstyd: :wstyd: :wstyd: NIe wiedziałem że TDS-y nie mają odpowietrznika :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Ja też .. sorki :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
yeahman napisał(a):
Ludzie co wy za głupoty piszecie... !!! Jakiś Admin powinien ostrzeżenie wstawić za takie bezczelne wprowadzanie w błąd.. !!



ŁukaszM, yeahman, to co i Wam OST dorzucić :?: :rotfl: :rotfl: :P :P

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
biały napisał(a):
ŁukaszM, yeahman, to co i Wam OST dorzucić


NIe, obejdzie się. :zawstydzony: :zawstydzony: :zawstydzony:

Szybko jeżdże, szybko pie......ę no i szybko czytam i nie doczytałem, że chodzi o TDS-a :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 16:33 
Wielkie dzięki za pomoc , co prawda i tak do końca nie udało mi się odzyskać ogrzewanie :zalamany: ale chociaż trochę grzeje.

Natomiast postanowiłem po sezonie letnim spowrotem załączyć ABS i tu jedna wielka lipa system nie działa ale za to coś mi buczy w całym automacie z ABS-ów i nie wiem czego mam sie spodziewać (co może być przyczyną niedziałania systemu i z czego się bierze to buczenie)

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
Aber napisał(a):
Natomiast postanowiłem po sezonie letnim spowrotem załączyć ABS i tu jedna wielka lipa system nie działa ale za to coś mi buczy w całym automacie z ABS-ów i nie wiem czego mam sie spodziewać (co może być przyczyną niedziałania systemu i z czego się bierze to buczenie)


buczenie bierze sie z tego że pompa absu pracuje pojedz do jakiegoś elektryka niech ci zeskanuje czyjniki może któryś jest uszkodzony

a co do odpowietrzenia ukł chłodzenia to pewnie sie on sam już odpowietrzył a to że nie grzeje ci auto to pewnie nagrzewnica jest zamulona ja tak u siebie miałem po wymianie można w zimie w samych majtkach jeździć :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2007, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: 3miasto
w układ wlałem 5 litrów i jakoś nie chce zejśc płyn ze zbiorniczka obok chłodnicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: OstrĂłda
robertbmw, Widze że masz pojecie. Powiedz mi dlaczego u mnie słabo grzeje ogrzewanie? Może to byc przyczyna filtra pylkowego? Bo jak wlączam np. ogrzewanie na szybe i równoczesnie na srodek to ledwo co leci, Ale jak mam włączone tylko srodek albo samo podszybie jest troche lepiej. Czy może nagrzewnica jest zamulona.

_________________
Ciejo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL