BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 15:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] Panowie! Czas zajrzec do miski olejowej w poszukiwaniu
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 13:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
dzis zajrzalem WRESZCIE do miski.... 4 sruby na dni miski olejowej, reszta LUŹNA..... Pompa trzymnala sie na ostatnich zwojach gwintu...

Wyglada na to ze nie ma szczeglnych silnikow na to narazonych. Problem moze dotyczyc kazdego BMW. Zajrzycie do miski przy okazji wymiany oleju, nie kosztuje nic, a ja dzieki temu wlasnie wzbogadzilem sie o jakies 15 000 zl ktore musialbym wywalic na remont silnika po wypadnieciu ostatnich srubek trzynajacych pompe olejowa...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 14 stycznia 2007, 14:57 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 17:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Dobrze MAćku,ze na czas zajrzałes ;) jednak z moich obserwaji wynika ,ze najbardziej narazone są na to silniki w układzie V....ale moze posiadacze R4 i R6 do misek nie zagladają ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 18:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Heh, ja też znalazłem śrubę ale na szczęscie jedną. Potem resztę na klej Locide.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 18:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
J E L I T O napisał(a):
Heh, ja też znalazłem śrubę ale na szczęscie jedną. Potem resztę na klej Locide.


a nie LOCTITE?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 12:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
Kornelio napisał(a):
J E L I T O napisał(a):
Heh, ja też znalazłem śrubę ale na szczęscie jedną. Potem resztę na klej Locide.


a nie LOCTITE?



LOKTAJT ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 12:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
czy ta dolegliowść dotyczy też M52?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
Ja na wszelki wypadek przy nastepnej wymianie oleju tez kaze rozbebrac miske.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
ja zaglądałem do miski w e39 i tylko wywaliłem kase na uszczelke oraz sie niepotrzebnie narobiłem.

Wszystko ok, żadnej luźnej sruby, silnik M60B35

Ten problem nie dotyczy wszystkich beemek, ale zajrzeć nie zaszkodzi

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 17:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
przy jakim przebiegu tam zajrzałes ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 18:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1137
Lokalizacja: Świetochłowice
Garaż: bylo e39V8 e38V12 e65V8 e60
bez przesady bo jutro wszyscy co mają bunie zaczną zjezdzac na warsztaty i odkrecac miski ja mam przejechane na swojej 195 tys( 3,5 v8 ) i jak narazie nie mysle o sciaganiu miski ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 19:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Nie ma tu żadnej przesady tylko suche fakty. Chcesz zajrzec do misy dopiero jak CI sie kontrolka oleju zapali- Twoja rzecz.
Przytocze ankiety z 7er.com-

najpierw moze V12 M73 B54-
na 64 biorących udział w ankiecie-

42 osoby nie sciagały misy olejowej i nie wiedzą do tam sie dzieje;

22 osoby sciagneły mise i tak-
-w 5 przypadkach wszystko było ok

- 17 osób miało śrubki w misce z czego w dwoch przypadkach fruwajace śrubki doprowadziły do uszkodzeń

http://www.7-forum.com/forum/showthread ... =schrauben


teraz V8 -

M60- biorących udział w ankiecie- 120 osób
- 32 nie zagladały do misy
- 18 zajrzało i wszystko było ok
- 70 zajrzało i sie przestraszyło bo lezały srubki albo były bardzo bardzo luźne

M62 - biorących udział w ankiecie - 98 osób

- 65 osób nie zagladało jeszcze do misy
- 24 osoby miały wszystko ok
- 9 osób miało luzne/leżace srubki
http://www.7-forum.com/forum/showthread ... nschrauben

nadal na 33 osoby ktore zajrzały do misy, ok 30 % miało sie czym martwic. Fakt,ze M62 wypadło lepiej od M60 i M73 wynika z tego ,ze są to jednak młodsze nieco silniki z zazwyczaj mniejszymi przebiegami. Za pare lat bedzie jeszcze gorzej.

wnioski wyciagnijcie sami

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Frank są jakieś objawy zewnetrzne tych odkręconych śrub ? Przy najbliższej wymianie napewno tam zajrzę, bo i tak chce wymienić uszczelke, ale może zrobić to od razu ? (planuje zrobić jeszcze parę km na tym oleju)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 22:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Piotr_Ł napisał(a):
Frank są jakieś objawy zewnetrzne tych odkręconych śrub ?


w M70 ponoc ten problem wystepuje bardzo rzadko. Objawów zadnych nie ma - dopiero jak pompa odpada ,zaczynają sie kwiatki z kontrolką cisnienia oleju.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 09:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
SEBOL28 napisał(a):
bez przesady bo jutro wszyscy co mają bunie zaczną zjezdzac na warsztaty i odkrecac miski ja mam przejechane na swojej 195 tys( 3,5 v8 ) i jak narazie nie mysle o sciaganiu miski ...


Twoj wybor. Jesli lepiej wyrzucic silnik do smietnika po zatarciu niz odkrecic 15 srubek od miski.. zwlaszcza pustej, najlepiej przy wymianie oleju.
Srubki pewnie odkrecaja sie pod wplywem wibracji silnika, wiec pomysl o jednej rzeczy, jakie wibracje ma 5,4 v12 a jakie Twoje 3,5 v8? wiec teoretycznie skoro u mnie po 200 000km v12 wibrujac odkrecil 4 sruby to Twoje v8 odkrecilo co najmniej 4. Miska to zwykly kawal blachy , najnizszy punkt silnika, jej demontaz jest latwiejszy od wymiany zarowki. A koszt zaden.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2007, 09:25 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 09:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Piotr_Ł napisał(a):
Frank są jakieś objawy zewnetrzne tych odkręconych śrub ? Przy najbliższej wymianie napewno tam zajrzę, bo i tak chce wymienić uszczelke, ale może zrobić to od razu ? (planuje zrobić jeszcze parę km na tym oleju)



objawow brak. U mnie kontrolka cisnienia gasla od razu (pompa przeciez sie wciaz trzymala i normalnie pracowala, ale w kadzej chwili mogla sie urwac), zerowe zuzycie oleju.. Gdy pojawia sie objawy w tym wypadku jest juz ZA POZNO.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 10:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 387
Lokalizacja: Ryki
stones1, czy mojego silnika też to może dotyczyć?

_________________
Link do galerii mojego BMW na BMW-Sport.pl
Link do galerii mojego BMW na TwojaFura.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 11:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
fipa napisał(a):
stones1, czy mojego silnika też to może dotyczyć?


moze ale niewielkie prawopodobienstwo. CHodzi o konstrukcje pomp w V8 i V12.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 11:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie wiem czy 1,8 tds moze dotyczyc.


Frank swoja droga ciekawe jakich silnikow to dotyczy i czy czasem nie dotyczy TYLKO M60 do kotrego doalczyly M62 i M73 z takiego powodu ze o nich sie mowi. A w pozostalych BMW nikt na to nie zwraca uwagi bo panika jest glownie przy M60, wiec problem nie isnieje w pozostalych, a de facto jesli BMW dalo ciala ze srubami w m60 , m62 i m73 to dlaczego inne w zalozeniu sa wolne od tej bolaczki?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 13:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
JESTEM ZSZOKOWANY WYNIKAMI ANKIETY !!!!

Nie wiem co powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2007, 14:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 211
Lokalizacja: XXXXXXXXX
Oj :) No a ja sie zawsze dziwiłem mojemu mechanikowi że jak przyjeżdżam nowo zakupionym BMW do niego to zawsze pierwsze co robi to ściąga miskę olejową :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL