BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d EGR zaślepiony.
PostNapisane: 2 maja 2009, 14:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Czy to jest prawidłowe zaślepienie EGR-a ? Jeśli tak foto przyda się innym..
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 maja 2009, 18:03 przez Kruger, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Prawidłowo.

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: f11
Kod silnika: 535d
I co warto było??Są jakieś odczuwalne różnice według ciebie??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
simi49 napisał(a):
I co warto było??Są jakieś odczuwalne różnice według ciebie??


Więc plusy:
+brak dymienia(całkowicie) wcześniej czarny dymek przy około 3000rpm...
+zbiera się lepiej z samego dołu
+mniej syfu pójdzie w kolektor

Minusy:
-na razie brak,zbyt krótko jeżdżę na zaślepiony EGR
-może ciut głośniejsza praca silnika na jałowym biegu,lecz jakby "bardziej rasowa"jeśli można tak ująć..


lizardking odp:

Cytuj:
"prawidłowo zaślepiony EGR" - kupi sobie >cenzura< porządne auto a potem nie stać go na naprawę tylko uprawia druciarstwo. Zaślep sobie pompę CR lub rurę wydechową. Nigdy nie kupiłbym E39 z polski po tym co tu czytam. Zaślepienie EGR, kupowanie używanych opon /ale panie siedemnachy/, zakładanie sportowych sprężyn na seryjne amortyzatory /bo producent dopuszcza/ i olej mineralny bo syntetyk nagary rozpuści i silnik do remontu. Poziom głupoty i niekompetencji większości userów tego forum sprawia że pisząc tu czy czytając cokolwiek czuję się jak masochista.


1:To nie druciarstwo tylko "test"(stać mnie na nowy) zresztą mam sprawny EGR więc "WarA"
2:Jak Ci nie pasuje nie czytaj:
3:Większość kto ma zaślepiony EGR odczuwa tylko poprawę!
4:Co ma piernik do wiatraka?
jeżeli Ci nie pasuje nie tykaj się niczego 'nikt Ci nie każe'
A najważniejsze,zrobię z moim autem co będe chciał :rotfl:
Z takim podejściem jak Twoje,dziś wiedza na tym forum była by równa "0"

Dla tych,którzy są ciekawi rezultatu piszę,że PomagA

A wasze spostrzeżenia?
plusy?
minusy?


Ostatnio edytowano 2 maja 2009, 22:07 przez Kruger, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 17:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
ych i znowu lizardking, ze swoją teorią o oponach


co do egr. po co to odpinać jeśli działa?

jak mógł przestać ci kopcić jak egr jest po to żeby wracał spaliny i po to żeby nie kopcił?
ja odpiąłem do testów i nic mi to nie dało, ani mocy ani jakiejś poprawy poza tym że przy 220 jak jeszcze przyciskałem to za mną chłopaki na motorach byli czarni.

edit:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... c&start=20

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 18:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
darcyn napisał(a):
ych i znowu lizardking, ze swoją teorią o oponach


co do egr. po co to odpinać jeśli działa?

jak mógł przestać ci kopcić jak egr jest po to żeby wracał spaliny i po to żeby nie kopcił?
ja odpiąłem do testów i nic mi to nie dało, ani mocy ani jakiejś poprawy poza tym że przy 220 jak jeszcze przyciskałem to za mną chłopaki na motorach byli czarni.

edit:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... c&start=20


Widocznie coś zakłóca jego pracę,lub działa nieprawidłowo.
Sam podajesz wątek o EGR i moje odczucia są podobne,brak kopcenia,czystszy kolektor itp;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 19:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
lizardking napisał(a):
. Nigdy nie kupiłbym E39 z polski po tym co tu czytam
nikt Cie do tego nie zmusza > gawędziaż

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 00:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Gubin
Witam,
i ja rowniez odlaczylem EGR jakies tydzien temu,
od roku borykalem sie z czarnym dymem przy depnieciu,
teraz jest o wiele lepiej i zbiera sie szybciej,



---na jutro planuje wykrecenie kolektora ssacego i umycie go na myjni pod cisnieniem,

Wie ktos moze co mnie czeka?tz czy uszczelka jest wielokrotnego uzycia czy musze kupic odrazu nowa na zmiane? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 01:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: waw
kruger
Cytuj:
1:To nie druciarstwo tylko "test"(stać mnie na nowy) zresztą mam sprawny EGR więc "WarA"
2:Jak Ci nie pasuje nie czytaj:
3:Większość kto ma zaślepiony EGR odczuwa tylko poprawę!
4:Co ma piernik do wiatraka?
jeżeli Ci nie pasuje nie tykaj się niczego 'nikt Ci nie każe'
A najważniejsze,zrobię z moim autem co będe chciał :rotfl:
Z takim podejściem jak Twoje,dziś wiedza na tym forum była by równa "0"

Dla tych,którzy są ciekawi rezultatu piszę,że PomagA

A wasze spostrzeżenia?
plusy?
minusy?
_________________


kruger, jak jest tak pieknie to czemu do tej pory tego nie opatentowales? :P
moze jakies tantiemy ci wpadna od partaczy z monachium :hyhy:

p.s.
jak ktos nie ma 550 zeta na nowy egr to rozwiazanie odciecia egr jest w sam raz.
a jak ktos ma to raczej warto je wydac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Cytuj:
kruger, jak jest tak pieknie to czemu do tej pory tego nie opatentowales? :P


-czytaj uważnie pytam o minusy również
-egr jw pisałem odpięty do testów

Już wyczyszczony,umyty itp; działa wyśmienicie,więc wypięcie tylko i wyłącznie czysty test....ale minusów nie zauważyłem,kiedy jest zaślepiony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Witam.Mam takie dość głupie pytanie(jak dla niektórych).Czy jest dużo roboty z wymontowaniem,wyczyszczeniem i ponownym zamontowaniu EGR-u?Muszę zaznaczyć że nie jestem mechanikiem,ale palcem robiny nie jestem :D i jakie sąpotrzebne warunki i sprzęt do tego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
borxon napisał(a):
Witam.Mam takie dość głupie pytanie(jak dla niektórych).Czy jest dużo roboty z wymontowaniem,wyczyszczeniem i ponownym zamontowaniu EGR-u?Muszę zaznaczyć że nie jestem mechanikiem,ale palcem robiny nie jestem :D i jakie sąpotrzebne warunki i sprzęt do tego?

Bez problemu to zrobisz samemu :-)
Z całym kolektorem dolotowym też pewnie byś sobie poradził.

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: waw
czy jakis zlosliwy skrzat wykasowuje posty?
bylo kilka po moim 07 maja przed południem, a teraz zniknęły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
borxon napisał(a):
Witam.Mam takie dość głupie pytanie(jak dla niektórych).Czy jest dużo roboty z wymontowaniem,wyczyszczeniem i ponownym zamontowaniu EGR-u?Muszę zaznaczyć że nie jestem mechanikiem,ale palcem robiny nie jestem :D i jakie sąpotrzebne warunki i sprzęt do tego?


1:Osłona na imbus chyba nr 5
2:opaska (śrubokręt)
3:klucz 10-tka czyli 4-śrubki m6 i EGR wyjęty
potem aceton,czy benzynka,a nawet ropa do wymycia....pamiętaj rozruszać zaworek....pzdr
;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
OK.Dzięki.Zaatakuję to po niedzieli. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Witam.Wyczyściłem ten EGR,tylko zapomniałem rozruszać tego zaworka!!!(tak jak mi radił kolega KRUGER)Właśnie się zastanawiałem jak to działa?,ale ze mnie przypał :wstyd: Ma się rozumieć,że jeśli ani drgnął,EGR nie funkcjonuje?Po za tym zawór wyczyściłem,ale jak wsadziłem palce w to coś co się znajduje za EGR-em to chyba coś z dolotem,to masakra.Nie dość że na buł jakeś 0,5 cm nagaru,to tam głębiej palec wbił mi się na jakiś centymetr.Poradzcie coś drodzy koledzy.Mam wymontować EGR jeszcze raz i rozruszać ten zaworek(jest zapieczony jak cholera) i co zrobić z tym nagarem wewnątrz silnika?A może to w niczym nie przeszkadza? :niepewny: Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
za EGR-em to już masz kolektor dolotowy. Gdzie ten nagar, w kolektorze czy tej rurce co z boku do egr -a dochodzi??? Swoją drogą to ten zawór w egr to dosyć ciężko chodzi tak wiec palcami trudno go rozruszać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Nagar jest w kolektorze.Na tyle co dosięgłem palcem,to jest makabrycznie dużo.Po wyczeszczeniu mam wrażenie że mniej kopci,ale powyżej 3300 - 3500 tyś nadal puszcza dymek.Więc co miał na myśli KRUGER,aby go rozruszać,czy -młotkiem? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 17:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
tak młotkiem!!! w dziale Zrób to sam opisane jak to chodzi

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 17:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Młotkiem nie :P nie ma takiej potrzeby. Ja dopasowałem rurke która weszła w ten mniejszy otwór, oparłem o stół i sprawdziłem czy chodzi ruszyłem pare razy i już.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL