BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 14:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 08:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E60
witam panów.
mam e60 3.0d z 2004 roku.
pół roku temu kupiłem auto i zrobilem nim 7tys km. przyszedł czas na wymiane oleju. zaznaczam ze przed wymianą wszystko było w porządku czyli ani nie przybywało ani nie ubywało oleju stan idealny.
niestety po wymianie oleju zrobiłem 500 km i profilaktycznie sprawdziłem stan. okazało sie na maxa za duzo. po odessaniu okazało sie ze bylo ponad litr za duzo.
pomyslałem sobie ze panowie podczas wymiany przelali w co wątpie.
co moze byc przyczyną?
teraz na bierząco sprawdzam ale nie daje mi to spokoju prosze napiszcie czy cos wiecie na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: panowie pomózcie przybywa mi oleju e60 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 08:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
napewno przelali olej. Niewiem ile do 3.0d wchodzi oleju ale pewnie 6 litrów. Wlali pewnie równe 6 litrów, ale napewno zostało troche starego oleju po spuszczeniu.

Sprawdz sobie stan oleju rano, zanim gdzieś ruszysz... będziesz miał odpowiedz ile jest faktycznie na stanie.

Swoją drogą kolego, lepiej żeby oleju było ciut mniej niż ponad miare, bo wtedy za niezapocisz silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 10:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Tomek-E46 napisał(a):
Sprawdz sobie stan oleju rano, zanim gdzieś ruszysz... będziesz miał odpowiedz ile jest faktycznie na stanie.


Nie prawda, nie pisz glupot (i przeczytaj instrukcję)! Poziom oleju sprawdza sie na cieplym silniku i równym podłożu ok. 5min po wyłączeniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 10:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja bym tragedii nie robil, kontroluj regularnie stan ale mysle ze nic sie nie bedzie dzialo. Sprawdzaj jak pisze bastaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 12:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
bastaz napisał(a):
Tomek-E46 napisał(a):
Sprawdz sobie stan oleju rano, zanim gdzieś ruszysz... będziesz miał odpowiedz ile jest faktycznie na stanie.


Nie prawda, nie pisz glupot (i przeczytaj instrukcję)! Poziom oleju sprawdza sie na cieplym silniku i równym podłożu ok. 5min po wyłączeniu.

mozna mierzyc i tak i tak - jako ,ze nawet na zimnym silniku nie przybedzie ci litra oleju na bagnecie a jedynie pokaze stan faktyczny moze z mm-lub dwa powyzej kreski na bagnecie , jesli oczywiscie wlane bylo prawidlowo - poza tym jest to pomiar orientacyjny - jesliprzybylo ci oleju to oserwuj bo np. wtryski moga lac innej przyczyny nie widze - nie wiem kto ci olej mienial ale rzadko sie zdarza by za duo nalali - ale moze rzeczywiscie twoj przypadek byl taki i tego ci zycze -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 12:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Mozna przyjąć ze na zimnym silniku w M54 2.5l jest ok 3-4mm wiecej na bagnecie niz na ciepłym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 12:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
kiciopazur napisał(a):
witam panów.
mam e60 3.0d z 2004 roku.
pół roku temu kupiłem auto i zrobilem nim 7tys km. przyszedł czas na wymiane oleju. zaznaczam ze przed wymianą wszystko było w porządku czyli ani nie przybywało ani nie ubywało oleju stan idealny.
niestety po wymianie oleju zrobiłem 500 km i profilaktycznie sprawdziłem stan. okazało sie na maxa za duzo. po odessaniu okazało sie ze bylo ponad litr za duzo.
pomyslałem sobie ze panowie podczas wymiany przelali w co wątpie.
co moze byc przyczyną?
teraz na bierząco sprawdzam ale nie daje mi to spokoju prosze napiszcie czy cos wiecie na ten temat


A masz Ty filtr czastek stalych? Czytalem, ze moze wzrosnac poziom oleju gdy paliwo sie w nim znajdzie po nieudanym wypaleniu zalegajacej w filtrze sadzy (cos w tym stylu, nie wiem dokladnie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: RzeszĂłw
Dokładnie jak kolega wyżej napisał, jeśli masz DPF może się tak dziać. Szczególnie jeśli użytkujesz auto na krótkich trasach np. po mieście.

Jeśli masz rurę prostą nie skierowaną do dołu to masz DPF jeśli jest ugięta i wypuszcza spaliny do dołu to masz wersję bez DPF. Jest też info w iDrive w sekcji Serwis. Bodajże nazywa się to particulate filter i jes info ile do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 15:23 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15731
Jakiej konsystencji jest olej? Normalny czyli jak z bańki czy też rzadszy? Jeśli normalny to przelali ojej, a jeśli rzadszy to albo sie przedostaje paliwo ( np przez ten nieszczęsny DPF) albo płyn chłodniczy (trzeba sprawdzić uszczelkę i głowice).

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 15:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
niektórzy płaczą, że im ubywa jakby im przybywało to pewnie by sie cieszyli i handlowali na allegro :rotfl:

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 15:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Piszesz post że przybywa Ci oleju... Powiedz ile Ci przybyło i kiedy SAM sprawdzałeś? Po jakich dystansach po jakim czasie? Co do wypowiedzi kolegów wcześniej to mogę powiedzieć że złe użytkowanie samochodu z filtrem cząstek stałych powoduje przyrost oleju (takie auta nie powinny jeździć jako taxi oraz na krótkich dystansach). Był o tym swego czasu bardzo dobry program na TVN turbo. Gość kupił nowe auto z salonu i jeździł nim jako taxi po 3mies zaczął mu się pocić silnik ponieważ przybyło oleju i uszczelki nie wytrzymały ciśnienia...
Nie wiem jak jest w Twoim przypadku mało powiedziałeś na ten temat.
Przyczyną może być również uwalona uszczelka pod głowicą ale tego też są inne objawy.
Co w takim razie z płynem chłodzącym ubywa go??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 19:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Tomek-E46 napisał(a):
Niewiem ile do 3.0d wchodzi oleju ale pewnie 6 litrów. Wlali pewnie równe 6 litrów, ale napewno zostało troche starego oleju po spuszczeniu.
U mnie wchodzi 6,5 litra i tyle wlewam, jest górna kreska, więc jeśli jest napisane że trzeba wlać jakąś ilość to trzeba ją wlać a nie myśleć nad tym, że coś zostało, na moje producent to przewidział.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 19:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
partykiel filter lub jak kto woli czastek stalych to nic innego jak dokladniejszy kastalizator - w niemczech auta diesle z zolta plakietka po zamontowaniu takiego filtra a wyrzuceniu katalizatora otrzymuje zielona plakietke - nie spotkalem sie natomiast by ow filter powodowal przybywanie oleju - gdyby tak mialo byc to wszystkie motory z owym filtrem szlag by trafil a po miastach jezdzilyby tylko rowery-a co do przypadku kolegi to mysle , ze jednak przelali - ale poki co obserwuj - mierz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 251
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E46 xi
Kod silnika: M54B30 :)
marcin1341 napisał(a):
niektórzy płaczą, że im ubywa jakby im przybywało to pewnie by sie cieszyli i handlowali na allegro :rotfl:


ten to jak coś wymyśli :hyhy: na wszystkim biznes zrobi :cool:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 21:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
bastaz napisał(a):
A masz Ty filtr czastek stalych?


Od 2004 chyba już były, coś mi tak świta.
A kolega ma z 2004r.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 19 kwietnia 2011, 22:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
bastaz napisał(a):
Nie prawda, nie pisz glupot (i przeczytaj instrukcję)! Poziom oleju sprawdza sie na cieplym silniku i równym podłożu ok. 5min po wyłączeniu.


zapewne po 5 minutach cały olej ścieknie i będzie widać idealny stan na bagnecie :ok: NAPISAŁEM WYRAŹNIE ŻE STAN FAKTYCZNY.... czyli ile wlał to tyle pokaże mu na bagnecie rano na zimnym silniku...

podol napisał(a):
Tomek-E46 napisał(a):
Niewiem ile do 3.0d wchodzi oleju ale pewnie 6 litrów. Wlali pewnie równe 6 litrów, ale napewno zostało troche starego oleju po spuszczeniu.
U mnie wchodzi 6,5 litra i tyle wlewam, jest górna kreska, więc jeśli jest napisane że trzeba wlać jakąś ilość to trzeba ją wlać a nie myśleć nad tym, że coś zostało, na moje producent to przewidział.


tak [cenzura]. :cenzura: producent przewidział że niezlejesz całego oleju....

wlewasz plukanke do silnika na 10 min przed wymianą, i cały olej schodzi... jeżeli niezrobił tak kolega to wiadomo że "troche" oleju zostało w silniku.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, 13:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
harnas621 napisał(a):
partykiel filter lub jak kto woli czastek stalych to nic innego jak dokladniejszy kastalizator - w niemczech auta diesle z zolta plakietka po zamontowaniu takiego filtra a wyrzuceniu katalizatora otrzymuje zielona plakietke - nie spotkalem sie natomiast by ow filter powodowal przybywanie oleju - gdyby tak mialo byc to wszystkie motory z owym filtrem szlag by trafil a po miastach jezdzilyby tylko rowery-a co do przypadku kolegi to mysle , ze jednak przelali - ale póki co obserwuj - mierz


Kolego jesteś w wielkim błędzie.... :kwasny:

Cóż tak bywa .... ;)
Postaram się Ciebie uświadomić. :rotfl: :cwaniak:

Kiedyś były tylko katalizatory ,które maiły za zadanie "utylizować " tlenik w spalinach , one nic nie miały do cząstek stałych czyli sadzy. Nowe bardziej obostrzone normy emisji ,wymusiły zastosowanie dodatkowo innych filtrów.
W BMW przeskoczono z DDE5 na DDE6 ...nowy sterownik mógł obsłużyć funkcję przepalania zgromadzonej, przechwyconej sadzy.
Jego dodatkowe wyjścia i dodatkowy program realizuje kontrolę zapełnienia filtra sadzą. Rozpoznaje ciśnienie spalin przed filtrem DPF ,ich temperaturę a przed katalizatorem jest sonda lambda.
DDE6 w określonych okolicznościach ,gdy filtr ma małą przepustowość (jest zapchany a spaliny mają utrudniony "odpływ") widzi wzrost ciśnienia spalin pomiędzy turbiną a DPF w związku z tym zmienia charakterystykę pracy silnika. Mówiąc bardzo skrótowo przeskakuje na inną mapę pracy silnika.

Aby zrozumieć problematykę pojawiania się paliwa w oleju, trzeba by się zagłębić w mapę pracy silnika ,podczas przepalania cząstek stałych w filtrze.
Dokładnie jak to jest tego nie wiem ,myślę że dobry tuner mógłby powiedzieć coś więcej …. Dobrych tunerów jak na lekarstwo ,oni milczą a reszta nic nie wie albo wie niewiele.

Ja widzę to tak , bo raczej innej opcji nie ma...
Wszystko polega na podniesieniu temperatury sadzy w filtrze do poziomu w którym ulega ona „przepaleniu” Pytanie więc nasuwa się takie ….
W jaki sposób sterownik robi tak aby podnieść tą temperaturę?

Silniki CR mają dużą możliwość manewrowania programowego w czas otwarcia wtrysku jak również ciśnienia w szynie CR a ponadto można opóźniać i przyśpieszać wtrysk paliwa w odniesieniu do położenia tłoka.
W związku z tym ,jak sądzę wydłużając czas wtrysku i opóźniając go ,możemy uzyskać efekt spalania mieszanki gdy już zaczynają się otwierać zawory wydechowe. ... Wszystko by było OK gdyby nie fakt że jak wiemy podczas przepalania znacząco wzrasta zużycie paliwa. Więc jest tego paliwa wtryskiwanego dużo więcej .Kolektor wydechowy nie stwarza idealnych warunków do spalania mieszanki. Jedno jest pewne całe wtryśnięte paliwo nie zostaje spalone .
To nie spalone ,jak sądzę spływa po tłoku do skrzyni korbowej, inną teorią może być że to paliwo dostaje się do oleju na poziomie uszczelnienia zaworów wydechowych.

Jeśli w jednym aucie z DPF problem się pojawił a w takim samym innym nie to gdzie szukać problemu?
Ja szukał bym np. w czujniku ciśnienia spalin od którego zależy to kiedy i na jak długo procedura przepalania jest aktywowana. Bo jeśli DPF nie jest pełny a czujnik informuje ECU o tym że jest ful ,ten zaczyna przepalać i jeśli przepala bardzo często bez potrzeby to auto pali bardzo dużo ,część paliwa spala a część spływa.

Z tego co wiem ,problem rozrzedzania oleju przez paliwo dotyczy jeszcze innych marek które w podobny sposób realizują przepalanie sadzy w DPF.

Toyota aby pozbyć się tego problemu (problemu z nie dopalonym paliwem a co za tym idzie rozrzedzaniem oleju) stosuje w swoim rozwiązaniu dodatkowy wtrysk zainstalowany w kolektorze wydechowym. Więc nie tak jak w BMW ...wydłużą się proces spalania i przenosi z cylindra do kolektora wydechowego. Toyota inicjuje nowe wtryśnięcie w kolektorze ...z tamtą nie spalone paliwo nie ma jak się dostać do skrzyni korbowej.

Gdybym miał BMW z DPF pierwsze co bym zrobił to wyciął bym ten filtr i programowo wywalił całą procedurę przepalania.


harnas621 napisał(a):
w niemczech auta diesle z zolta plakietka po zamontowaniu takiego filtra a wyrzuceniu katalizatora otrzymuje zielona plakietke


Jeszcze na koniec , bo kolega wspomniał coś o DPF w DDE5 ,owszem na zachodzie istniała opcja doposażenia silnika z tym sterownikiem, w filtr cząstek stałych. Jednak nie jest tak że zamiast katalizatora instaluje się dpf .
W miejsce katalizatora montuje się filtr z DPf i katalizatorem w jednej "puszcze". Jak wspomniałem katalizator odpowiada za zupełnie inne składowe spalin niż DPF. Więc katalizator jest i będzie..... Tak samo jak w DDE6 w jednej puszcze z DPF .

Okres wymiany filtra zamontowanego w miejsce katalizatora jest stały , producent przewidział fakt że po jakimś tam przebiegu ten filtr się zapełni i trzeba go wymienić. Nie instalowano dodatkowego osprzętu umożliwiającego przepalanie …. W DDE5 doposażonych w DPF nie zachodzą takie zjawiska jak w DDE6 z DPF nie ma przepalania itd. więc nie ma problemu z rozrzedzaniem oleju w silniku . Filtr pełny się wymienia .

Dziękuję za uwagę … :cwaniak: :cwaniak:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, 14:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości po tym co napisał Roger-Nysa to proszę to przeczytać: http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, 14:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Tomek-E46 napisał(a):
tak [cenzura]. producent przewidział że niezlejesz całego oleju....

wlewasz plukanke do silnika na 10 min przed wymianą, i cały olej schodzi... jeżeli niezrobił tak kolega to wiadomo że "troche" oleju zostało w silniku.....
tak [cenzura] zawsze pewnie lejesz płukankę :mur:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] przybywa mi oleju 3.0d
PostNapisane: 20 kwietnia 2011, 15:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
guzior napisał(a):
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości po tym co napisał Roger-Nysa to proszę to przeczytać: http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=54


Nie czytałem wcześniej tego artykułu ..... bardzo ciekawy i generalnie pokrywa się z tym co napisałem.
Sprawa wyjaśniona...

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 154 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL