hej
po odpaleniu - silnik powinien chodzic jak masełko jak ja to mówię. turbiny nie powinno być słuchać w ogóle - jak by jej nie było. Ja mam dwie turbiny i tak jak by ich nie było - nawet w tunelu ich nie słychać. przejedź się na autobahn i depnij aby sprawdzić trakcję. sprawdź maglownicę czy nie ma luzów ( na max skrętach), w obd nikt nie pozwoli Tobie się wpiąć. Jedź do ASO BMW - sprawdzą czy auto trzyma się kupy,choć licznika nikt nie jest w stanie sprawdzić,chyba że będziesz miał szczęście od I właściciela. Nie patrz na przebieg.lepiej kupić auto powyżej przebiegu 200tys niż 190tys. przy przebiegu 200tys jest tzw przegląd rozszerzony w ASO - drogi - w tym wymiana między innymi DPF-a za 8tys(będzie odnotowane w książce). Możesz też kupić auto z ASO (select bmw) - drożej ale pewniej. wczesnym rankiem przód auta lekko się różni od reszty - para skropla się inaczej na aluminium a inaczej na reszcie (przód aluminiowy). nie przejmuj się tym.w e60 tak jest.
zwróć uwagę na most,czy np po wrzuceniu wstecznego nie czuć stuknięcia. no i wycieki.najlepiej żeby ich nie było. jak cieknie spod kolektora ssącego to bzdurka.jak z rury intercoolera - to zazwyczaj już odma jest do wymiany. kolektor ze względu na klapki zawirowań pewnie bedziesz i tak wymieniał na nowy ( w komplecie jest razem z uszczelkami silikonowymi). warto ściągnąć paski i puknąć mocno ręką w koło pasowe(tłumik drgań od spodu auta) czy nie ma pęknięć guma (stuki) - koszt około 1300zł z wymianą - ale komu będzie się chciało to robić
. W przypadku kombiaka - zwróć uwagę na panoramę - lubi przeciekać a uszczelki z mechanizmem są drogie. Na koniec - stan ogumienia.Jak są rózne bieżniki na osiach to ktoś dziadował. koło zapasowe nie zawsze występuje.
Jak wejdziesz w menu użytkownika,to wejdż w serwis. jak auto ma np 170tys przebiegu to dpf (particular filter) powinien wyświetlać 30tys. Jak wyświetla np 200tys - to ktoś puścił reseta
nie kupuj w promieniu 100km od berlina. jeden wielki kanał.Przyjrzyj się książce serwisowej i sprawdź ja w ASO czy faktycznie tam autko było serwisowane. zawieszenie jest wielowahaczowe aluminiowe - drogie w naprawach - w ASO wyjdzie co jest nie tak. Jak auto ma DPF - to rury powinny być czyściutkie.w przypadku 535d przy przebiegu około 150tys jedna z (wewnętrzna) rurka podwójnego wydechy zaczyna rdzewieć od środka- można po tym wstępnie oksreślić przebieg auta. jak jest w 530d - nie wiem. 535d ma przepustnicę w tłumiku - chyba dlatego tak jest w bi turbo.
przyjrzyj się stanie reflektorów - są plastikowe - nie da rady wymienić samych szybek jak np w e39 przed liftem.- trzeba całe lampy. są drogie.- można potargowa
ć. Jak były polerowane, to po włączeniu świateł będą świeciły na (kolorowo) na ścianie.
warto rozkodować vin - napisz do kolegów z forum - to postarają Ci się od ręki go rozkodować - czy środek zgadza się z vinem
na koniec - lepiej autko kupić z gorszym wyposażeniem a lepszym stanie technicznym, niż full wypas a gniota -bo szybko opróżni Twój portfel.
powodzonka