BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 02:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup E39 540
PostNapisane: 30 czerwca 2011, 17:30 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
Witam,

Temat zakupu używanego BMW w dobrym stanie nie jest łatwy, tym bardziej jeśli chodzi o modele, których na rynku jest stosunkowo mało. Czytałem sporo opinii na forach, staram się też pytać właścicieli, ale dobrych porad nigdy nie za wiele, dlatego mam nadzieję, że moderatorzy pozostawią ten temat. Jeśli jednak ktoś uzna, że informacji o 540 jest wystarczająco dużo i wystarczy poszukać to zrozumiem, że temat zostanie usunięty.

Dodam, że zainteresowany zakupem 540 nie jestem ja, lecz mój brat, jednak bardzo zależy mi, aby trafić dobry egzemplarz, gdyż to ja nakłoniłem go do marki BMW i zakupu właśnie E39 w tej wersji silnikowej. Zarówno ja, jak i mój brat jesteśmy całkowicie świadomi kosztów eksploatacji, które małe nie są, ale nie ma tutaj mowy o oszczędzaniu na stanie mechanicznym samochodu. Myślę, że koszty eksploatacji 540 są adekwatne do tego, co w zamian oferuje ten samochód.

Zależy mi na tym, aby uzyskać jak najwięcej opinii odnośnie tego samochodu i odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań, a więc do rzeczy:

1. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?

Najprawdopodobniej już jutro wyruszymy w celu obejrzenia pierwszej sztuki, więc chciałbym wiedzieć w tej kwestii jak najwięcej :) Oczywiście nasza wiedza jest trochę za mała, więc w przypadku zakupu na pewno będzie trzeba udać się do jakiegoś "kumatego" mechanika. Samochód, który jutro jedziemy obejrzeć jest z okolicy, więc tym łatwiej byłoby go "prześwietlić" w pobliskim serwisie BMW.

2. LPG

Przebiegi roczne mojego brata powodują, że instalacja gazowa jest niejako koniecznością, gdyż jazda na benzynie byłaby w tym przypadku raczej irracjonalna. Do tej pory obaj byliśmy przeciwnikami gazu, szczególnie w samochodach o dużych pojemnościach, jednak dzięki obserwacji tego i kilku innych for zrozumiałem trochę, że gaz nie jest już takim złem jak jeszcze kilka lat temu i można bezproblemowo poruszać się zagazowanym 540. Do tej pory instalacja gazowa w samochodzie kojarzyła mi się ze smrodem w środku, jakimiś falującymi obrotami, kichanie/strzelaniem itp. Ogólnie same stereotypy. Według niezbyt skomplikowanych wyliczeń koszt tankowania 540 z LPG będzie niższy aniżeli mojego 528i bez LPG. Według tego co wyczytałem, instalacja gazowa, która spełni oczekiwania to koszt 4500-5000 złotych. Czy spadek mocy na LPG jest odczuwalny (rozumiem, że nigdy nie będzie to to samo co benzyna), ale ewentualnie jak duże są te różnice w osiągach?

No i jeszcze jedno pytanie... Co w przypadku, jeśli samochód ma już zainstalowaną instalację LPG? Na co należy zwrócić uwagę, jak sprawdzić, czy jest to dobrej klasy instalacja itp.?

3. 540i vs 540iA

Wiadomo, że koniec lat 90. to era dość zamulających automatów, o czym niestety mogłem się przekonać w przypadku jednego z moich poprzednich samochodów. Jednak czy to prawda, że w przypadku 540 te różnice są jednak jakby mniej odczuwalne? Rozmawiałem ostatnio z jednym posiadaczem takiego auta w automacie i twierdzi, że widoczne różnice zaczynają się od 160km/h. Samochód nie ma być do wyścigów, ale do sprawnego poruszania, więc chyba ten automat nie jest wcale złą opcją? Znalezienie 540 w manualu do łatwych zadań nie należy, szczególnie że... brat najchętniej kupiłby Touringa.

4. 540 vs 535

Może warto sobie ułatwić poszukiwania i poszerzyć ich zakres o słabszą wersję V8 w E39, czyli 535i/535iA? Nie jestem do końca przekonany, bo z tego co słyszałem koszty eksploatacji są praktycznie takie same, a różnice w osiągach jednak dość znaczące...

5. Przebieg

Wiadomo, że zweryfikowanie realnego przebiegu używanego auta łatwe nie jest i trzeba raczej zwracać uwagę na jego stan techniczny niż przebieg, ale czy przy ewentualnych poszukiwaniach wykluczać auta z jakimś dużym przebiegiem, czy dla tego motoru nawet duże przebiegi są w zupełności bezpieczne? Myślę, że wszystko jest kwestią dobrego eksploatowania i zadbane auto z dużym przebiegiem jest lepszą opcją niż źle serwisowane z niższym i uważam, że to podejście jest dość rozsądne, no ale za pytanie się nie płaci ;)

6. Wersja silnika 4.4

W zależności od lat produkcji występowały pewnie różne wersje silnika 4.4, bez vanosów, z pojedynczym, podwójnymi. Które sprawiają mniej problemów, a których należy się wystrzegać? A może wszystkie są dobre? :)


Na tę chwilę więcej pytań nie mam. Mam nadzieję, że pomożecie mi i otrzymam satysfakcjonujące odpowiedzi. Jak wspomniałem, jest to ważne, gdyż trochę czuję się odpowiedzialny i chciałbym, aby to auto okazało się dobrym wyborem, a jeśli będzie to sedan to... może je z czasem po prostu od brata odkupię :P

Pozdrawiam i z góry dziękuję!

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 1 lipca 2011, 11:44 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
No wreszcie ktos kto potrafi napisac porzadnego posta na forum z ktorego wiadomo o co mu chodzi i czego chce :padam:

a wiec tak:

ad 1)

Na to samo co przy kazdym BMW i kazdej serii E39. Ze smaczkow zwiazanych z V8 stricte... hmm... Odpalic testy zegarow i posprawdzac np spalanie na biegu jalowym w L/H, spalanie w L/H przy max bucie na koncu 2ki - ok 90L/H (8pare), jak bedzie mozliwosc to nagrac filmik 100-200 ale z predkoscimierzem z testu nr 8. Dla 540iA powinno byc ok 20sek dla 540i ok 16 o ile dobrze pamietam. To da mniej wiecej pojecie o tym co sie dzieje w motorowni... z V8 jest tak, ze jak tylko jakas pierdolka niedomaga od razu to widac w tym jak auto jezdzi. Szczerze mowiac nie bardzo wiem co wiecej tu powiedziec bo jest pare rzeczy ktore trzeba zrobic po zakupie ale to dotyczy kazdej V8 chyba ze poprzedni wlasciciel to zrobil i ma na to rachunki itp (uszczelki dekli, ODMA, pompa wody przy ok 200k, swiece, fajki, napinacz lancucha, dokrecenie pompy oleju itp)

ad 2)

Czy spadek mocy na LPG jest odczuwalny (rozumiem, że nigdy nie będzie to to samo co benzyna), ale ewentualnie jak duże są te różnice w osiągach?

Jak dobrze zalozona i zestrojona instalka spadku mocy brak. Czas 100-200 na LPG i PB ma byc taki sam. Inaczej jest lipa. Ja mam Landi Renzo Omegas i jest tak samo, roznicy niet.

Co w przypadku, jeśli samochód ma już zainstalowaną instalację LPG? Na co należy zwrócić uwagę, jak sprawdzić, czy jest to dobrej klasy instalacja itp.?

j.w. przede wszystkim na to czy auto smiga 100-200 tak samo na PB i LPG... do 100 nic nie zobaczysz... przy takich silnikach tylko czas 100-200 pokazuje ew. niedomagania. Poza tym przejechac sie odcinek w jedna strone na PB w druga na LPG i zwrocic tez uwage na subiektywne odczucia z jazdy... ma byc tak samo.

AD 3)
To juz kwestia indywidualnego gustu... z suchych faktow... 540i zapina 4 bieg i odjezdza 540iA w sina dal... do 160 czyli do konca 3ki ida drzwi w drzwi... sprawdzalem wielokrotnie... w korku automat to automat... ;)

AD 4)
Boze bron! Koszty te same, osiagi nieporownywalne... 535i to bylo poroniony pomysl ze strony BMW i niewiele sie tego sprzedalo... wymagalo specyficznego klienta ktory np chce miec tylko dzwiek V8 a osiagi 530i

AD 5)
Zapomnij o tym. Liczy sie stan auta. Nie wierze abys znalazl jakas z oryginalnym przebiegiem (czyli potwierdzonym przez papiery, ASO i podpiecie sie kompem)

AD 6)
Do 09/1998 o ile pamietam byly bez Vanosa, pozniej z pojedynczym Vanosem. Te pozniejsze mialy ta sama moc i niby 20NM wiecej momentu... w praktyce roznicy w osiagach nie ma. Za to maja alternator chlodzony ciecza ktory lubi sobie pasc i sa koszta. We wczesniejszym jest chlodzony powietrzem i nie ma problemu. W tym z Vanosem jest Vanos a zatem moze zaczac grzechotac, nie zalaczac sie i inne takie kwiatki a nic nie daje w tym silniku (albo prawie nic). Ten z Vanosem ma elektroniczna przepustnice, nie linke. Nie ma krokowca a wczesniejszy ma. I jeszcze pare roznic mniej istotnych o ktorych teraz nie pamietam.

Jak cos to pytaj dalej ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 1 lipca 2011, 14:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Ad.1) Tu jak przy każdym aucie, chyba nie ma się co rozpisywać, Condor moim zdaniem jasno napisał, że taki motor najlepiej sprawdzić jak jedzie bo dokręcenia pompy oleju, odmy itp. nie sprawdzisz patrząc na motorownie. Co mogę jeszcze dodać - prawidłowo działający silnik V8 nie powinien wydawać jakichś dziwnych zmieniających się dźwięków ma pracować równo z takim samym odgłosem - słyszałem pracę silnika z walniętymi popychaczami i ten sam silnik po remoncie - różnica kolosalna. Sprawne V8 nawet się nie trzęsie.
Ad.2) W temacie LPG niestety jestem przeciwnikiem i nie tylko przy dużych silnikach. Skoro silnik został stworzony do jazdy na benzynie ma jeździć na benzynie. Wystarczy spojrzeć na forum na tematy o LPG - nierówna praca silnika, trzęsie, spada moc, ciągłe regulacje. Butla zajmuje miejsce w bagażniku, pod maską jakieś parowniki, pierdolniki -u mnie np. w najlepszym serwisie BMW jak widzą auto z LPG potrafią odmówić naprawy mówiąc to wprost klientowi. Ja ogólnie jestem na nie ale zaznaczam że to tylko i wyłącznie moje zdanie. Jedyne co jeszcze mogę dodać to przy zakupie z LPG ważne jest żeby chyba butla czy coś tam posiadało ważne papiery.
Ad.3) Trzeba powiedzieć szczerze - automatowi w E39 trochę brakuje do sportowego stylu jazdy, chyba że jeździsz z manualną zmianą wtedy jest ok. Jednakże do normalnego poruszania się, wyprzedzania jest w zupełności wystarczający i komfortowy. Przewaga manuala zaznacza się przy dużych prędkościach, albo ulicznych potyczkach.
Ad.4) W żadnym bądź razie nie warto interesować się 535, całkowicie nieudany silnik - pali tyle co 540, koszt eksploatacji taki sam, a osiągi wyraźnie słabsze, całkowicie odpada.
Ad.5) Tu w zasadzie sam rzeczowo odpowiedziałeś sobie na pytanie. V ósemki raczej nie boją się dużych przebiegów - kiedyś wsiadłem do starej siódemki z m60b40 odpalam patrze na licznik a tam 750 tys. myślę sobie pewnie zajechana -wyjechałem na drogę, przycisnąłem i aż się zdziwiłem jak ciągnie...
Ad.6) Najmniej problemów sprawia motor m62b44 bez wanosów i jest najbardziej podatny na ewentualne modyfikacje, niestety występował tylko we wcześniejszych przed liftingowych modelach.

Swoją drogą w końcu świetnie opisany temat, z rzeczowymi pytaniami i mam nadzieję rzeczowymi odpowiedziami - który może być świetnym źródłem informacji...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 1 lipca 2011, 16:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Co do LPG to jak dobrze policzysz to na pewno nie wyjdzie Ci, że 540i na LPG będzie tańsze od 528i... w najlepszym razie podobne koszty.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 1 lipca 2011, 18:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
jiGsaw napisał(a):
Co do LPG to jak dobrze policzysz to na pewno nie wyjdzie Ci, że 540i na LPG będzie tańsze od 528i... w najlepszym razie podobne koszty.


Koszty podobne, ale sama przyjemność z jazdy v8 jest tak duża że ból założenia instalacji podtlenku LPG schodzi na drugi plan.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 1 lipca 2011, 21:11 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
Dzięki za poświęconą chwilę i pierwsze odpowiedzi. Myślę, że ta wiedza się przyda. Dzisiaj obejrzeliśmy pierwsze 540 i samochód wzbudził nasze mieszane odczucia. Niewykluczone, że wrócimy do tematu po niedzieli, gdyż właściciel zgadza się na przegląd samochodu w dowolnym warsztacie, a ja mam zaufany serwis BMW, w którym serwisuję swój samochód. Koszt przejrzenia samochodu to 180zł i myślę, że warto te pieniądze wydać, aby ewentualnie nie wpakować się na minę. Co ciekawe, właściciel przyznał, że chętnie zamieniłby się na "ładne" E39 w sedanie z mniejszym silnikiem, a ja przecież takowe posiadam :) No, ale gdybym pozbył się swojego niejako na rzecz brata, to pozostałbym bez samochodu... :) Oglądany egzemplarz był swego rodzaju rarytasem, gdyż był to Touring z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

jiGsaw napisał(a):
Co do LPG to jak dobrze policzysz to na pewno nie wyjdzie Ci, że 540i na LPG będzie tańsze od 528i... w najlepszym razie podobne koszty.


Faktycznie uprościłem nieco obliczenia, gdyż zapomniałem w nich o tym, że przecież auta z LPG jeżdżą też na benzynie i jakąś tam wartość należy dodać (brak doświadczenia :)). Do swoich obliczeń założyłem spalanie 13 litrów benzyny przez 528i oraz spalanie 22 litrów gazu 540i z LPG. Ale generalnie można założyć, że rachunki za paliwo na stacji będą podobne. Ale nie w tym rzecz. Przy moich przebiegach mógłbym spróbować na początku jazdy 540 bez gazu, przebiegi mojego brata powodują, że LPG jest koniecznością.

Swoją drogą sytuacja jaka się wytworzyła jest dla mnie naprawdę wręcz wymarzona. Nasze relacje są takie, że często jeździmy wzajemnie swoimi samochodami (zresztą poruszanie się moim przekonało go do BMW), więc i ja czasem mógłbym poprowadzić 540, a w dodatku mój brat byłby takim "króliczkiem doświadczalnym", a ja będę mógł obserwować jak jeździ się tym autem, jak wygląda sprawa eksploatacji itd.

Pozdrawiam, dziękuję za wszystkie opinie i proszę o więcej ;)

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 1 lipca 2011, 22:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
pamiętaj, że nie długo wzrasta akcyza na LPG :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 1 lipca 2011, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Byczus napisał(a):
pamiętaj, że nie długo wzrasta akcyza na LPG :/

:wstyd: wzrasta juz od kilku lat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 1 lipca 2011, 22:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
ziooloo napisał(a):
Byczus napisał(a):
pamiętaj, że nie długo wzrasta akcyza na LPG :/

:wstyd: wzrasta juz od kilku lat


mam na myśli tą 300%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 02:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
nuhi napisał(a):
spalanie 22 litrów gazu 540i z LPG

Tyle to nie pali mi 740i w automacie wiec aż tak nie tragizuj ze spalaniem. Jazda normalna w trasie 540i to 12L, dynamiczna to około 14L, w miescie moze jedynie do 20 podskoczyć. Z trasy raz wyszło mi takie spalanie, gdy zrobiłem poznań-stryków w około godzinę :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 11:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Byczus napisał(a):
ziooloo napisał(a):
Byczus napisał(a):
pamiętaj, że nie długo wzrasta akcyza na LPG :/

:wstyd: wzrasta juz od kilku lat


mam na myśli tą 300%

:zdziwko: kolejna nierealna podwyzka :zdziwko: sory za ot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 12:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7033
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ad 1:

Rdza najlepiej jej brak, silnik, żeby równo chodził i do 200 w te 25-26s powinien spokojnie wyrobić to jest bardzo miarodajne wyposażenie i na poprzedniego własciciela użytkownik dużo mówi o aucie bo jaki pan taki kram

ad 2

w M5 jestem przeciwnikiem gazu w 540 czemu nie dobra sekwencja koło 4-5k i będzie śmigać ale osiągi i tak spadna masa instalacji ;)

ad 3

zawsze szybszy będzie manual tego nie oszukasz chociaz v8 ma na tyle mocny dół, że na starcie manual się za bardzo nie wybija bo nie może ruszyć z wysokich obrotów bo tylko niepotrzebnie rozwaliłby opony ale powyżej 160 jest masakra 4s do 200 cos mówią :) natomiast automat ma jedna fajna funckje wygodę i co do osiągó to automat nie spartoli wyścigu

ad 4

535 hmmm miałem ten silnik w e-38 mułem go nie nazwę bo to był dobry motor ja miałem z vanosem i prawda jest taka, że z dołu wersje z vanosai sa mocniejsze od tych bez ale mimo wszystko jak i tak ma być gaz to bierz 540 bo dla tych 2litrów gazu na 100 nie ma sensu

ad 5

Przebieg to rzecz mało ważna liczy się kondycja auta ja woalłbym bmw które ma 500tysiecy po pasjonacie jak te co ma 200 po takim co lotosa z biedronki zalewa i dozyna

ad 6

Wersja silnika hmmm wersja z vanosami ma ten spory plus, że pali ciut mniej i jednak jjak vanos jest sprawny jezie ciut lepiej w końcu dodatkowe 20Nm musi swoje robić natomiast drogowe porówqnania mnie nie interesuja bo może jechac zdrowe M62B44 i trup M62TUB44 albo i na odwrót a wystarczy troche słabsza cewka czy przepływka w takim silniku i jest kilka km mniej czego właściciel nie poczuje raczej pod stopa

Także jak nie boisz sie kosztów vanosa i tego słynnego alternatoa to śmiało bierz a jak chcesz miec spokój bierz bez 20Nm to nie aż tak dużo z drugiej strony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 14:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Który poprzedni właściciel da sie przejechać do 200 km/h tym bardziej że z reguły większość zainteresowanych przejażdżka nie chce kupić samochodu i to pierwsze ich zetknięcie z taką mocą

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 14:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7033
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
to niech go sam przewiezie co za problem a on tylko zmierzy czas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 15:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kupować takie auto i nie sprawdzić go na dużej prędkości to dla mnie niepojęte. Głupiego E30 czy E36 bym nie kupił bez sprawdzenia przyśpieszenia, prowadzenia i hamowania z 160+ a co dopiero 1.5-2x mocniejsze auto.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 16:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Tomek napisał(a):
Kupować takie auto i nie sprawdzić go na dużej prędkości to dla mnie niepojęte. Głupiego E30 czy E36 bym nie kupił bez sprawdzenia przyśpieszenia, prowadzenia i hamowania z 160+ a co dopiero 1.5-2x mocniejsze auto.



dokładnie Tomek. w końcu to nie fiat punto,który ma się tylko toczyć z punktu A do punktu B :|

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 132
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: E30
Kod silnika: M20B20
Najlepsze rocznikowo E39 540i to 97rok...:

- bez vanosów
- zwykły alternator ( nie ten drogi chłodzony cieczą wprowadzony później )
- zwykła pompa abs ( nie DSC 001 które padają jak muchy )
- stary rodzaj serwa hamulcowego ( nie psuje się tak jak nowszy typ )

Tylko 97rok w idealnym stanie już jest raczej nie do znalezienia... (za tanie pieniądze).

Tak z ciekawości... ile brat planuje przeznaczyć na zakup tego auta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 17:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
bocz3k napisał(a):
Najlepsze rocznikowo E39 540i to 97rok...:

- bez vanosów
- zwykły alternator ( nie ten drogi chłodzony cieczą wprowadzony później )
- zwykła pompa abs ( nie DSC 001 które padają jak muchy )
- stary rodzaj serwa hamulcowego ( nie psuje się tak jak nowszy typ )

Tylko 97rok w idealnym stanie już jest raczej nie do znalezienia... (za tanie pieniądze).

Tak z ciekawości... ile brat planuje przeznaczyć na zakup tego auta?


zapomniałeś dodać jeszcze:
- brak elektronicznej przepustnicy

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 2 lipca 2011, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 442
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 ---> e39
Kod silnika: M42B18---> m52b25
W dobie obecnych cen paliw i niepewności jutra "przespałbym się jeszcze z tym silnikiem" :rotfl:

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zakup E39 540
PostNapisane: 3 lipca 2011, 14:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Innowacje których mówicie wprowadzono dopiero we wrześniu 98'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL