Witam postaram ci pomoc.
Najpier powinienes napisac czy masz gaz i jak juz masz ten gaz to na jakim paliwie masz ten problem jak na obu tak jak ja mialem to powinienes rozwiazac ten problem pierw na benzynie a gaz juz pozniej ustawi gazownik jak na gazie to tylko on cie ratuje moja rada to nie grzebac w gazie samemu.
Ja mialem kapitalny remont silnika po peknietej glowicy i oczywiscie tez wymienilem glowice na nowa i mialem nowy problem z obrotami.
Jak czysciles silniczek krokowy to napisz czym czysciles trzeba tez dobrze wysuszyc owy silniczek to bardzo wazne bo jak opary benzyny dostana sie przez niego zamiast powietrza to rozsadzi ci caly dolot, dodaj po wyczyszczeniu nie wielka ilosc oleju najlepiej w spraju do krokowca.
Jesli jestes pewien ze nie masz lewego powietrza to sprawdz sonde lambda najlepiej jechac na diagnostyke kompa i tu napewno zaplacisz okolo 50zl,ale mozna zrobic to samemu.
NAJPIERW ODLACZ AKUMULATOR
Za akumulatorem i za zaslepka jest komputer wyciagnij go i rozbierz oslone plastikowa wtyczki sterownika tak abys mial wszystkie piny na wieszku umieśc kompa gdzies z boku na jakiejs szmacie.
Pierwszy sposób ale będziesz musial wyciągnąć cala sonde z boku silnika do gory żeby to zrobic.
Sonda ma cztery przewody, czarny - masa czyli (-) (podłączamy miernik przewód ujemny do czarnego przewodu sondy, następnie plusowy przewód miernika podłączamy do plusa w akumulatorze i sprawdzamy masę, powinno pokazywać napięcie zgodne z napięciem akumulatora;
dwa białe czyli grzałki, na tych przewodach jest plus, podłączamy plusowy przewód miernika do najpierw jednego a później drugiego przewodu białego, następnie minus miernika podłączamy do minusa akumulatora, w obydwu badaniach przewodów białych powinno buć napięcie takie jak na akumulatorze:
szary, sygnałowy, ustawiamy miernik w zakresie od 0V do 1V jeśli taki zakres posiadasz na mierniku jak nie to ustawna 20V podpinamy pod niego przewód plusowy miernika a minus pod minus na akumulatorze i wtedy zczytujemy sygnał.
Wszystkie próby proponuję przeprowadzić na pracującym silniku, miernik oczywiście musi być ustawiony na prąd stały.
Obserwujemy zmianę napięcia na przewodzie sygnałowym dodając gazu otwierając i zamykając przepustnicę, powinno wahać się w zakresie 0-1V
Drugi sposób
Podłacz akumulator i uruchom silnik na mierniku ustaw na 20V prądu stałego i CZARNY przewod miernika (minus) podlacz do MINUSA akumulatora a drugi CZERWONY (plus) do ŻÓŁTEGO we wtyczce do komputera jest to przewod SYGNAŁOWY na sonde wartość na mierniku powinna caly czas się zmieniac bez ruszania przepustnicy jak się zmienia to sonda dziala.
Jak cos to pisz na email w razie problemow
zbigniew-jakubowski@wp.pl albo na GG
PZD zibij79