BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 01:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 113
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54
Jak w temacie. Mam pytanie do osób wiedzących co mówią.
Otóż w sobotę w celach diagnostycznych podpiąłem moją furkę pod kompa (INPA). Podczas pomiarów zauważyłem, że ciśnienie doładowania turbiny jest za niskie w stosunku do wymaganego w danej chwili. Np:

Ciśnienie wymagane 989,89 a u mnie 977,89
- < - 992,89 a u mnie 977,89
- < - 1020,89 a w danej chwili u mnie 1014,89
- < - 1444,90 a u mnie zaledwie 1232,89

Jaka jest Wasza opinia. Za co się brać na początek? Turbo, a może czujnik ciśnienia doladowania? Dodam, że auto idzie ok i błędów brak. Ale jak odpale po dłuższym czasie (przy odpalaniu dymka nie ma) to po chwili do czasu osiągnięcia temperatury zaczyna delikatnie przydymiać biało-niebieskawym dymkiem. Sam nie wiem. Dodam jeszcze, że od czasu regeneracji zrobiłem 30tyś.km. i wydaje mi się, że to trochę za szybko chyba żeby już padała. Aha ostatnie 10tysi jest zrobione już z większą mocą. Koleś, który robił chipa już wtedy mówił, że turbo nie daje rady...

_________________
www.maxbimmer.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Kolego zacznij chyba od najprostszego, może gdzieś minimalnie wężyk przepuszcza. Oleju Ci ubywa?

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 113
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54
Nie no, żeby ubytek był widoczny to nie. Jedynie ten delikatny dymek... Ale jakby wężyk był nieszczelny to by chyba było coś słychać? Jak myślisz...

_________________
www.maxbimmer.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
sprawdź rurę przy IC.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 113
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54
jnx napisał(a):
sprawdź rurę przy IC.

...mam szukać pęknięcia, czy ogólnie że się poci albo coś w tym stylu?

_________________
www.maxbimmer.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
wszystkiego, no co za pytania..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
musisz przejść standardową ścieżkę odzyskiwania mocy, czyli:
sprawdzenie sprawności zaworu egr - odepnij z niego podciśnienie, zaślep wężyk i zrób logi jeszcze raz. sprawdzenie szczelności dolotu, czyszczenie zaworu egr i kolektora ssącego (+ usunięcie klap wirowych z kolektora obowiązkowo!)
wymiana wężyków podciśnienia, czyszczenie/wymiana elektrozaworów podciśnienia dla turbo i egr, rozruszanie i nasmarowanie cięgna zmiennej geometrii turbiny,

większość z tych czynności była opisana na forum.
Powodzenia!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 113
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54
Spoko. Zaraz pocisnę do garażu i poszukam na kanale jakiś "dziurek" albo coś :)

_________________
www.maxbimmer.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 2 kwietnia 2012, 14:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 113
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54
polonez napisał(a):
musisz przejść standardową ścieżkę odzyskiwania mocy, czyli:
sprawdzenie sprawności zaworu egr - odepnij z niego podciśnienie, zaślep wężyk i zrób logi jeszcze raz. sprawdzenie szczelności dolotu, czyszczenie zaworu egr i kolektora ssącego (+ usunięcie klap wirowych z kolektora obowiązkowo!)
wymiana wężyków podciśnienia, czyszczenie/wymiana elektrozaworów podciśnienia dla turbo i egr, rozruszanie i nasmarowanie cięgna zmiennej geometrii turbiny,

większość z tych czynności była opisana na forum.
Powodzenia!

...egr wyczyszczony, klapki usunięte, filterki na elektrozaworach przeczyszczone, odepne te podciśnienie od egr i zobaczę czy jest jakaś zmiana...
a do tego cięgna na turbinie to lepiej z dołu czy z góry podchodzić?

_________________
www.maxbimmer.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 14:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 113
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54
Nie mam już pojęcia co robić. Dzisiaj zdjąłem kolektor, żeby sprawdzić czy może on jest nieszczelny... wszystko jest oki.
Wkurza mnie to, bo auto po odpaleniu przydymia delikatnie na niebiesko i to jest najbardziej denerwujące. Ma ktoś z Was jeszcze jakieś pomysły? Błędów oczywiście brak... Nie wiem, może po prostu turbo do wymiany???

Poradźcie coś koledzy...

_________________
www.maxbimmer.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
może być, że jest tak jak piszesz...
olej ubywa?
możesz ściągnąc rurę która idzie od przepływomierza do turbo i palcem sprawdzić jakie są luzy na wirniku. Ponoć 1-2mm to norma, ale nie wiem dokładnie, moje ma ledwo wyczuwalny luz mniejszy niż 1mm, więc uwazam, że jest zdrowe.

do gruszki i sztangi do sterowania zmienną geometrią turbo dojście jest od góry.
Zrób logi dynamiczne i pokaż. przypomnę - 3ci bieg but w podłogę i zrzuty z 2500/3000/3500 rpm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 16
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E61 530dA
Kod silnika: M57 218KM
jaro_d1, udało się rozwiazać problem? Wydaje mi się (wydaje gdyż to mój pierwszy diesel) że ja mam problem tego rodzaju, że auto ciągnie ładnie w przedziale ok 1800-2500 obr. a później jakby ciąg deko słabnie. Czy dobrze podejrzewam , że może być to spowodowane złą pracą zmiany geometrii turbiny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 12:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
ja bym raczej obstawiał problem z małą wydajnością turbiny. Sprawdź ciśnienia podczas jazdy jakie daje turbina


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 4 listopada 2013, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Cześć!

Problem mam podobny, więc nie otwieram nowego tematu.
Podłączyłem wczoraj auto pod kompa (E46 M47N), bo odczuwam braki w mocy.
Zauważyłem, że turbo nie ładuje się zgodnie z wskazaniami kompa:
Obrazek

Jedynie przepływka reaguje poprawnie (niedawno została wymieniona na nową).

Obrazek

Słyszalne jest cykanie, tak jakby uciekało gdzieś powietrze. Czy możliwe jest, że to powód zbyt niskiego ciśnienia na turbo?
Jakieś kable od podciśnienia popękały lub są nie szczelne?
Obrazek

Dodatkowo sprawdziłem przelewy na wtryskach i też proszę o komentarz. Czy są sprawne? Pierwszy miał wartość ujemną, dopiero po jakimś czasie pracowały powyżej zera.

Pozdrawiam Rafał.

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 4 listopada 2013, 18:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
rafalekjan napisał(a):
Słyszalne jest cykanie, tak jakby uciekało gdzieś powietrze. Czy możliwe jest, że to powód zbyt niskiego ciśnienia na turbo?
Jakieś kable od podciśnienia popękały lub są nie szczelne?



rafalekjan, miałem to samo i okazało się, że wąż który idzie od EGR do metalowej rury która idzie do IC miał dziurę na 4cm od tyłu, więc nie było jej widać. Sprawdź dokładnie wszystkie rury ( u mnie nie było nic słychać).


rafalekjan napisał(a):
Dodatkowo sprawdziłem przelewy na wtryskach i też proszę o komentarz. Czy są sprawne? Pierwszy miał wartość ujemną, dopiero po jakimś czasie pracowały powyżej zera.


Jest :ok: poprawne korekty masz.

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 4 listopada 2013, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Dzięki za odpowiedź.

Robiłem test, tzn odłączyłem rurę od EGR i cykanie nadal było, więc to musi być coś innego.

Zmierzoną wartość air-mass miałem za każdym razem za dużą. Tak powinno być, czy coś jest również nieszczelne?

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 5 listopada 2013, 10:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
Air mass to przepływka i poprawnym jest że zawyża :ok:

ps. sprawdź wszystkie rury, nie tylko tą, łączenia z IC, z turbo itp.

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 5 listopada 2013, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Koledzy jakie przewody (grubość i średnica) powinienem kupić do wymiany przewodów ciśnieniowych?

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 12:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
witam odnowię trochę temat.
mam problem odwrotny do kolegi jaro. doładowanie turbiny wynosi u mnie 3800 a przepływka 1500. wszystko jest sprawdzane inpą, 3-ci bieg i but. auto do 2500 obrotów jedzie normalnie . gdy obroty sięgają powyżej 2500 zaczyna się gwizd oraz czarna chmura za mną. uszczelnienia dolotu są w porządku. martwi mnie też ten gwizd podczas wysokich obrotów. możecie cos poradzić? mocy nie brakuje. BMW e46 m47n


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N niskie ciśnienie doładowania
PostNapisane: 4 grudnia 2018, 10:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 318
Moje BMW: x3 2.0d
Witam mam tak samo jak rafalekjan ,czy ktoś doszedl co było przyczyną?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL