BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 23:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Zmiana audio w moim e39 - dużo fotek
PostNapisane: 31 lipca 2007, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Może najpierw krótki wstęp. Ponieważ moje auto wyposażone jest w navi i TV system ten różni się trochę od wersji bez tych dodatków. Dźwięki ze wszystkich tych urządzeń są przekazywane na te same głośniki i występują między nimi odpowiednie zależności tzn. np. podczas komend z navi radio bądź TV zostaje automatycznie wyciszone. Rozważałem opcję z montażem drugiej jednostki centralnej, ale zestrojenie tego graniczyłoby z cudem. Poza tym nie chciałem utracić tak wygodnej funkcji jak regulacja z kierownicy. Dlatego też postanowiłem coś zrobić z fabrycznym audio.

No to zaczynamy.

Tak wyglądał bagażnik przed rozpoczęciem prac.

Obrazek

Aby sobie troszkę ułatwić zadanie trzeba było wszystko dokładnie pomierzyć i zamówić prawie gotowe formatki z MDF-u.

Obrazek

Nowa podłoga bagażnika musi być dzielona, żeby bez żadnych problemów dostać się do koła zapasowego, akumulatora i zmieniarki CD.

No i trzeba zacząć od pierwszych przymiarek. W tym celu posłużyłem się kartonem, który stopniowo docinałem tak, aby dokładnie pasował do kształtu wnętrza bagażnika.

Obrazek

Kształt z wyciętej formy przeniosłem na płytę MDF i cięcie.

Obrazek

Obrazek

Nowa podłoga będzie o 6cm wyżej od starej, a to dlatego aby zmieścił się w niej wzmacniacz bez konieczności rezygnacji z pełno wymiarowego koła zapasowego. Można byłoby nie podnosić podłogi, ale trzeba by wtedy przejść na dojazdówkę. A tego chciałem uniknąć. Także stara podłoga powędrowała grzecznie do garażu (nie do kosza).

Obrazek

Przymiarka przedniej części płyty i gotowe. Pozostanie tylko później po spasowaniu wszystkiego jej umocowanie.

Obrazek

Z tylną (unoszoną) częścią było trochę więcej pracy, ponieważ w niej będzie umieszczony wzmacniacz. Zacząłem od przycięcia i dopasowania.

Obrazek

Obrazek

Ponieważ wymyśliłem sobie podświetlenie wzmacniacza (oczywiście bursztynowe) trzeba było zrobić od spodu mocowanie do listwy diodowej.

Obrazek

Następny etap to wykonanie boczków i dna tylnej części nowej podłogi bagażnika w której będzie znajdował się wzmacniacz. Boczki tylko dwa, aby zapewnić wentylację dla wzmacniacza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozostało tylko wyciąć otwór, przez który będzie włożony wzmacniacz.

Obrazek

Jednocześnie będzie on widoczny w podłodze bagażnika. Do tego celu użyłem plexi bezbarwnej o grubości 3mm.

Obrazek

Aby podłoga miała równa płaszczyznę po obu stronach plexi wkleiłem płytę pilśniową o grubości również 3mm.

Obrazek

Tego dnia wieczorek poświęciłem na wykonanie listew diodowych do podświetlenia wzmacniacza. Użyłem do tego również plexi lecz o grubości 5mm. Nawierciłem w niej otwory pod diody 5mm

Obrazek

Miałem niestety tylko białą, więc trzeba było ją trysnąć żeby bardziej wnikliwym (zaglądającym przez szybę do wzmacniacza) nie rzucała się w oczy.

Obrazek

Komorę na wzmacniacz wykleiłem wykładziną welurową.

Obrazek

Obrazek

Mogłem teraz zamontować listwy diodowe.

Obrazek

Podłączyłem na krótko pod aku, aby zobaczyć czy wszystko działa bez zarzutu.

Obrazek

Obrazek

Teraz już mogłem poskręcać wszystko do końca i zamknąć na dobre temat tylnej części podłogi z miejscem na wzmacniacz.

Trzeba było teraz zająć się samym bagażnikiem, a mianowicie wygłuszeniem klapy. Jak wiadomo audio ma grać w środku, a nie na zewnątrz. Tak wyglądała klapa bagażnika przed

Obrazek

A tak po

Obrazek

Trzeba było się też pobawić w elektryka.

Podłączenie instalacji do akumulatora

Obrazek

Wyprowadzenie przewodów do wzmacniacza z fabrycznej instalacji

Obrazek

Ułożenie i zebranie wszystkich przewodów w miejsce gdzie będzie wzmacniacz.

Obrazek

Pozostało tylko położyć i dociąć nową wykładzinę na nową podłogę bagażnika (na tym etapie zapomniałem o fotkach) i wszystko podłączyć.

Zbliżamy się już do końca tego tematu.

Pamiętacie jak wyglądał bagażnik przed rozpoczęciem całego projektu. Przypomnę Wam jeszcze raz

Obrazek

Teraz wygląda nieco inaczej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




W całym tym projekcie najbardziej podoba mi się jedna rzecz …….. dźwięk.

I o to mi chodziło.

Zamontowany sprzęt to:

- wzmacniacz JBL GTO 755.6 560W RMS
- skrzynia basowa JBL GTO 1204 BR 300W RMS

Jakiś czas temu była jeszcze zmiana głośników z przodu na system Hertz ESK 130

Zachęcam wszystkich do takich zmian bo różnica jest nie do opisania.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Ostatnio edytowano 22 marca 2008, 12:34 przez Marcin, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
hehe, trochę mnie wyprzedziłeś, bo też same Hertze przestały mi wystarczać, ale u mnie będzie trudniej, bo kable sygnałowe trzeba ciągnąć od radia do bagażnika, zobaczymy

a u Ciebie jest piknie, świetna robota, czekam na odsłuch :) gratulacje

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 21:57 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Marcinie super :) Kawał dobrej roboty zrobiłeś :25:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
no jestem pod wrażeniem włożonej pracy i starannosci jej wykonania ,jeśli to gra tak jak to wygląda to chciałbym to posłuchać, brawo kawał dobrej roboty :ok:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Marcinie, a opisz jeszcze komponenty

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 22:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
http://www.hifimobile.fr/530d.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Tak na szybko ze strony JBL


GTO 755.6

• Pełen zakres wejść przedwzmacniacza – w przypadku, gdy w danej instalacji zastosowano kilka wzmacniaczy, ta cecha umożliwia łatwe przyłączenie.
• Niezwykle wydajny zasilacz PWM MOSFET zapewnia optymalną moc przy różnej impedancji i niewielkich zakłóceniach.
• Każdy wzmacniacz pełnozakresowy Grand Touring jest wyposażony w regulowaną zwrotnicę elektroniczną i układ podbicia basu. Pozwala to zoptymalizować brzmienie systemu w zależności od lokalizacji głośników.



SPECYFIKACJA
tryby pracy (kanały) 6/5/4/3
moc przy połączeniu zmostkowanym 2 x 150 W + 260 W
moc RMS, 4 Ohm 4 x 50 W + 2 x 75 W
moc RMS, 2 Ohm 4 x 75 W + 2 x 130 W
THD 0,03%
stosunek sygnał/szum > 100 dB
pasmo przenoszenia 10 Hz - 40 kHz
zwrotnica aktywna 32-320 Hz
ustawienia zwrotnicy LP/HP/wyłączony
nachylenie zboczy zwrotnicy 12 dB/okt
czułość wejściowa 250 mV - 6 V
wymiary 475 x 313 x 60 mm


GTO 1204BR

· elegancki design – czarny lakierowany front i srebrny lakierowany port bass-reflexu
· aluminiowy grill – świetnie wygląda i doskonale chroni membranę głośnika basowego
· zoptymalizowana akustyka – duży profil portu skutecznie ogranicza szum powietrza
· potężny bas – doskonale dostrojona do środowiska samochodowego, GTO1204BR zapewnia precyzyjny i głęboki bas.
· subwoofer GTO 300mm nowej generacji – głośnik basowy oferuje większą niż stara seria GT4 moc (300W RMS / 1200W szczytowa)



SPECYFIKACJA
rozmiar subwoofera 12"
typ obudowy skrzynia z bass-reflexem
moc ciągła/szczytowa 300 W/1200 W
skuteczność (1W/1m) 93 dB
impedancja nominalna 4 Ohm
pasmo przenoszenia 35 Hz - 300 Hz
wymiary (wys. x szer. x gł. ) 370 x 520 x 414 mm

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Zapomniełem dodać, że dojdą jeszcze 2 wentylatory z czujnikiem temp. i automatyczną regulacją obrotów do chłodzenia wzmacniacza, na które obecnie czekam. :)

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 23:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
no nieźle.

:)

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: WoÂłomin
niom ;)
Zdolniacha :) :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 23:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
:padam: :super: fajny wygląd ale bardzo ciekawi mnie jak gra

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 09:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
szacun za prace, glowki diod led mozna delikatnie spilowac i wpuscic w otworki zrobione w plexie, dawaly by bardziej rozproszone swiatlo i nie swiecily by tak puntowo i odosobniono,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 11:34 
respect :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 12:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
:przestraszony: O kurcze... nie wiedziałem że masz zdolności manualne... chociaż, w Twojej profesji to przecież nieodzowne...

Marcin, jest pięknie :D

Polecam upiłować pilniczkiem do paznokci (metalowym, nie tymi nowoczesnymi z pianki) łby dióz, na płasko, będzie równiejsze podświetlenie. Potem można je popolerować tym nowoczesnym :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 12:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
pieknie, Marcin, pieknie, gratuluję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: ZÂłotĂłw
bardzo łądnie, mam pytanko oto fotka z mego bagażnika
Obrazek
czy kabel do zmieniarki, bo jej nie mam już ejst był kładziony w standardzie, czy też nie i gdzie powinien być mniej więcej ulokowany bo nie wiem jak wygląda, i gdzie się znajduje centralka od telefonu ?
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 16:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Dyszka, do podłączenia zmieniarki są potrzebne dwa kable:

- jeden zasilający i jest duże prawdopodobieństwo że go masz za wykładziną tylnego lewego nadkola, powinien wychodzić z wiązki audio (chociaż nie zawsze był)
- drugi nazwijmy go sygnałowy, którego napewno nie masz (koszt około 120zł)

Centralka od telefonu jest nad czytnikiem navi. :)

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 17:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
dobra robota i dobry efekt:) w pewnym momęcie gdy oglądałem Twój rozgrzebany bagażnik miałem wrażenie, że to mój w chwili obecnej. po skończeniu mojego też zrobię zdjęcia i powklejam:D naprawdę fajnie Ci to wyszło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 13:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1314
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3
duzy szacun, piekna robota :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 13:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
brawo za ogrom wlozonej pracy i za efekt koncowy (wizualny bo nie wiem jak gra)ale pewnie swietnie :ok:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL